Gå til innhold

Hva ville du gjort hvis du uventet fikk 200.000 kroner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Fluttershy

Endelig fått men den tatoveringen jeg har ønsket meg i så mange år. Resten hadde gått til sparing/egenandel til bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukt dem, vel!



Anonymous poster hash: 0c5d4...2e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig du hadde fått til dette med bare 200.000? Anonymous poster hash: ae8f0...457

Jepp. Ingen problem når vi ikkje treng å leige inn folk utanom det som ein må ha kvalifiserte håndverkerer til :)

Med håndverkerer som tar 400-700 kr pr mann i timen for å gjere alt, hadde det sjølvsagt ikkje gått. Det er arbeidet som koster.

Endret av Kjibba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plasert dem på høyrentekonto til jeg hadde brukt for dem. Kunne spart dem til en verden rundt ferie etter studiene mine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Gjort meg ferdig med tannlege.
2. Lappen+Bil

Og er det noe igjen da, så går det til sparing :fnise:

200k er ikke så mye heller ._.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Betalt ned kredittkortgjeld på 25.000

2. Satt 25.000 på BSU

3. Satt av 100.000 til egenkapital så jeg kunne kjøpt meg leilighet

4. Resten, altså 50.000 hadde jeg gitt bort til noen som trenger det, eller en organisasjon som jeg liker, for eksempel foreningen for kreftsyke barn. Jeg trenger virkelig ikke mer "ting".

Anonymous poster hash: ca479...85d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ville nok leid meg en finere hybel i Oslo, satt inn 25 k på BSU og puttet resten på sparekonto etter å ha shoppet "litt" :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en som har mottat minstesats AAP og midlertidig uføretrygd i mange år ville jeg hoppet i taket av så mye penger. Jeg ville gått til tannlegen, kjøpt meg nye briller med korrekt styrke, nytt undertøy og kanskje en ekstra bukse sånn at jeg har to. Ville også tettet og isolert taket.

Anonymous poster hash: 32447...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk i den situasjonen nå grunnet boligsalg (dog en betydelig større sum). Litt over 245 000 kr har jeg fått rett inn på konto, foruten 450 000 kr som er satt rett inn i boliglånet, samt slettet nesten all annen gjeld.

Jeg har valgt å bruke penger på ting jeg ellers aldri ville tatt meg råd til:

* PT-timer

* Tredemølle

* Nye hodetelefoner.

* Møbler, siden vi har manglet det meste (spisebord, dobbeltseng, enkeltseng til gjesterommet, vitrineskap, bokhyller m.m).

* Elektriker

* Ferien vår i juli (3 uker i Tyrkia)

* Ballkjole/finkjole til litt finere "fest"

* Katten Gro

* Kettlebells

* 3 helger i ulike byer i Norge

* Gitt et par tusenlapper til utvalgte veldedige organisasjoner som jeg støtter.

* Spandere klipp på både samboer og meg selv

* Kjøpt inn nye klær til samboer

* Kjøpe inn masse deilige matvarer fra den lokale fiskehandleren og Meny - dette gjorde jeg i dag, det ble deilig biff (og god øl til samboeren) ;)

* Betale forsikringen til Gro.

* Tannlegebesøk (blæh!)

* Stasjonær spill-pc

* Annet dill-dall til leiligheten som vi ennå mangler.

* KitchenAid-maskin

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitt noe av det til aktivitetsklubben jeg går i, til å kunne dra på en utenlandstur. Så brukt resten på mer reise og på opplevelser eller spart til jeg skal få egen bolig og slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er svært enkelt å skaffe 200 000, er bare å spare 5500 i mnd, i ca 3 år og vips! Og ikke kom å fortell meg at dette er vanskelig, er bare å slutte å kjøpe så mye søppel... :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville:

- Byttet ut noen av møblene som har fulgt oss stiden hybel-tiden (og som planen uansett er å bytte ut litt etterhvert)

- Valgt akkurat de brillene jeg vill, helt uten tanke for prisen på innfatningen. Kanskje til og med kjøpt 2, som jeg kan bytte på... (Må kjøpe nye briller nå uansett da)

- 25 000 på BSU.

- Ekstra nedbetaling på boliglånet for resten.

Gud, så kjedelig jeg er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Man betaler ikke rente når man studerer.

Personlig ville jeg betalt ned på boliglånet. Ville ikke ha merket noe særlig på privatøkonomien.

Anonymous poster hash: 4b0f8...e42

Hver sin smak. Min rente på boliglånet er lavere enn studielånet så jeg ville betalt ned det.

Resten ville jeg brukt på boliglånet og oppussing

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er faktisk i den situasjonen nå grunnet boligsalg (dog en betydelig større sum). Litt over 245 000 kr har jeg fått rett inn på konto, foruten 450 000 kr som er satt rett inn i boliglånet, samt slettet all annen gjeld.

Jeg har valgt å bruke penger på ting jeg ellers aldri ville tatt meg råd til:

* PT-timer

* Tredemølle

* Nye hodetelefoner.

* Møbler, siden vi har manglet det meste (spisebord, dobbeltseng, enkeltseng til gjesterommet, vitrineskap, bokhyller m.m).

* Elektriker

* Ferien vår i juli (3 uker i Tyrkia)

* Ballkjole/finkjole til litt finere "fest"

* Katten Gro

* Kettlebells

* 3 helger i ulike byer i Norge

* Gitt et par tusenlapper til utvalgte veldedige organisasjoner som jeg støtter.

* Spandere klipp på både samboer og meg selv

* Kjøpt inn nye klær til samboer

* Kjøpe inn masse deilige matvarer fra den lokale fiskehandleren og Meny - dette gjorde jeg i dag, det ble deilig biff (og god øl til samboeren) ;)

* Betale forsikringen til Gro.

* Tannlegebesøk (blæh!)

* Stasjonær spill-pc

* Annet dill-dall til leiligheten som vi ennå mangler.

* KitchenAid-maskin

Mvh Yvonne :heiajente:

Wow, kul liste og at du faktisk buker pengene på å unne deg noe ekstra.

Men har du nedbetalt studielånet også? Jeg trodde ikke det lønte seg å ta det før boliglån, eller?

Anonymous poster hash: 640a0...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en som har mottat minstesats AAP og midlertidig uføretrygd i mange år ville jeg hoppet i taket av så mye penger. Jeg ville gått til tannlegen, kjøpt meg nye briller med korrekt styrke, nytt undertøy og kanskje en ekstra bukse sånn at jeg har to. Ville også tettet og isolert taket.

Anonymous poster hash: 32447...4c0

Man har da råd til klær selv om man lever på minstesats, nettopp derfor syke får penger av staten, penge du får skal dekke mat, klær, bolig og annet mest nødvendig livsopphold. Staten sin sats for livsopphold uten strøm og bolig er 5.700, men mange kommuner ligger 1.000 kroner over det igjen. Man har uansett råd til undertøy og bukser for de beløpene per måned. Det er veldig mange i jobb som heller ikke har mer å rutte med til livsopphold enn 5.700 etter boutgifter, jeg synes ikke det er så lite jeg.

Anonymous poster hash: 640a0...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig du hadde fått til dette med bare 200.000?

Anonymous poster hash: ae8f0...457

Hester kan du få kjøpt på finn for en tusenlapp. Badet mitt kostet 40 000,- fra gulv til tak med massiv egeninnsats. Vil tro man får bygd plenty stall for 159 000,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...