Gå til innhold

Mennesker som føler seg krenket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, TS, kan du komme med et konkret eksempel? Det er jo vesentlig å vite om de har "grunn til å føle seg krenket", eller om de "blir krenket for ingenting" og setter urimelige begrensninger for andre. Og hva gjør de for å hevne seg etterpå?

Anonymous poster hash: 5203f...c4c

Jeg tror det TS mener er diskusjoner i media som blir stoppet eller forsøkt stoppet fordi noen mener det er krenkende. Gjerne statistikk og fakta der enten de det gjelder eller de som er unntakene blir krenket av en slik overskrift og derfor mener det er hatefullt å i det hele tatt snakke om det.

Eksempler;

Overskrifter om voldtekter, trygdebedrageri eller arbeidsledighet hvor innvandrere utmerker seg.

Responsen er at en innvandrer eller flere føler seg krenket.

Debatt om voldtekt, hvordan man kan forhindre dette, om det eller hvor ofte falske voldtektsanklager forekommer.

En tidligere voldtatt kvinne føler seg krenket.

Debatt om å bruke ikke-norske flagg i 17.mai-toget.

En innvandrer føler seg krenket og "ikke-norsk".

En kvinne skriver om seksuell trakassering på nett, på jobb og i utelivet og hvor ofte det skjer.

Norske menn føler seg krenket.

En lege uttaler seg om utfordringene rundt det å vente med barn til sent i livet og potensielle skader.

Kvinner som har fått barn etter fylt 38 føler seg krenket.

Det handler ikke om grov uthenging i media med navn og bilde av enkeltindivider, som regel handler det om en diskusjon som omhandler en gruppe du identifiserer deg med - enten det er som mann, kvinne, nordmann, innvandrer, homofil, handicappet, barnløs, småbarnsforelder eller hva det er.

Når mennesker snakker om sine sårede følelser har de ikke holdbare argumenter. De prøver å stoppe debatten. Det er et tyranni av sårede følelser i Norge og media må slutte å gi oppmerksomhet til gnålerne. Når fakta kommer på bordet er det til tider ubehagelig for noen og skal vi ha fremgang må folk tåle at vi tar de vanskelige diskusjonene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les det andre jeg skrev om ulike typer rasisme ;)

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

Nå sier ikke jeg at folk her inne har fobier.. Men når man har et negativt syn på muslimer da, så heter det islamofobi, ikke noe slags nytt rasisme-begrep. Verden er preget av islamofobi om dagen, det er forståelig, og det er ikke rasistisk. Det er frykt og skeptisisme pga terrorangrep og undertrykking. Frykt er noe annet enn rasisme.

Sier ikke at noen her inne har hverken islamofobi eller er rasister, men den "fremmedfrykten" mot "vår nye landsmenn" er mer frykt og skepsis, og selvfølgelig er noen folk redde.

Anonymous poster hash: b3c31...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det folk her inne føler seg krenket av da? Jeg har aldri følt meg krenket, skuffet, lei meg, mindre verdt, ja, men aldri krenket! Går tre sekunder, så bryr man seg egentlig ikke noe mer, hvorfor skal jeg gå rundt og føle meg krenket hele tiden. Jeg har opplevd masse, som jente, som folk mener er krenkende, men virkelig, ikke vær så ekstremt stakkarslige, unnskyld meg.

Anonymous poster hash: 3d1cf...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det folk her inne føler seg krenket av da? Jeg har aldri følt meg krenket, skuffet, lei meg, mindre verdt, ja, men aldri krenket! Går tre sekunder, så bryr man seg egentlig ikke noe mer, hvorfor skal jeg gå rundt og føle meg krenket hele tiden. Jeg har opplevd masse, som jente, som folk mener er krenkende, men virkelig, ikke vær så ekstremt stakkarslige, unnskyld meg.

Anonymous poster hash: 3d1cf...1b2

Som deg har jeg aldri følt meg krenket, mobbet eller trakassert. Enkelte føler dette hele tiden, så fort noen setter dem på plass, eller sier dem i mot, eller rett og slett forteller dem noen sannhetens ord. De dyrker dette med og hele tiden føle seg krenket. Se på muslimene der de i flokk skriker og hyler, kun fordi noen har tegnet deres profet. De dyrker dette og vi, vi opprettholder deres adferd med og i møte komme dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som deg har jeg aldri følt meg krenket, mobbet eller trakassert. Enkelte føler dette hele tiden, så fort noen setter dem på plass, eller sier dem i mot, eller rett og slett forteller dem noen sannhetens ord. De dyrker dette med og hele tiden føle seg krenket. Se på muslimene der de i flokk skriker og hyler, kun fordi noen har tegnet deres profet. De dyrker dette og vi, vi opprettholder deres adferd med og i møte komme dem.

De eneste som føler seg krenket er muslimer, i følge deg. Du synes ikke dette er vel enspora? Hvis ikke må du ha en meget tynn mengde med nyhetskilder, eller? Hva mener du om Jimmy Åkesson-saken? De hvite herrene under apartheid-regimet som følte seg krenket av terroristen Mandela? Hva med fotballsupportere som føler seg krenket av motstanderne? Og sikkert mange andre eksempler.

Endret av kjøttkaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller nordmenn som føler deg krenket av bruk av flagg fra andre land i 17.mai-toget(som nesten aldri har funnet sted).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De eneste som føler seg krenket er muslimer, i følge deg. Du synes ikke dette er vel enspora? Hvis ikke må du ha en meget tynn mengde med nyhetskilder, eller? Hva mener du om Jimmy Åkesson-saken? De hvite herrene under apartheid-regimet som følte seg krenket av terroristen Mandela? Hva med fotballsupportere som føler seg krenket av motstanderne? Og sikkert mange andre eksempler.

Nei, i dag er det langt flere en muslimer som blir krenket. Det og føle seg krenket er det nye populistiske man higer etter for tiden. For 20 år siden var det nesten ingen som brukte begrepet krenket. I dag hører man det daglig. Hvor kommer det fra? Der man hører det mest, er blant religiøse. Der er terskelen liten for å føle seg krenket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

og skal knuse eller ødelegge mest mulig for den som krenket, uavhengig av grunn og alvorlighetsgrad. Hva er problemet deres?

Anonymous poster hash: e43dd...654

Uten å utdype har jeg lagt merke til at det eksisterer noen "lettkrenkede" brukere på Kvinneguiden. I akkurat det tilfellet så er det nok en personlighetsforstyrrelse ute og går. Da kan man bare trekke seg tilbake og tenke at vedkommende er syk i hodet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

Uten å utdype har jeg lagt merke til at det eksisterer noen "lettkrenkede" brukere på Kvinneguiden. I akkurat det tilfellet så er det nok en personlighetsforstyrrelse ute og går. Da kan man bare trekke seg tilbake og tenke at vedkommende er syk i hodet.

Slik har jeg merket at det er både i den virkelige verden og på nette. Folk blir jo krenket av alt nå for tiden

Det er sikkert folk der ute som vil bli krenket av det jeg skrev nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Slik har jeg merket at det er både i den virkelige verden og på nette. Folk blir jo krenket av alt nå for tiden

Det er sikkert folk der ute som vil bli krenket av det jeg skrev nå.

Ja, det er ganske sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har jeg merket at det er både i den virkelige verden og på nette. Folk blir jo krenket av alt nå for tiden

Det er sikkert folk der ute som vil bli krenket av det jeg skrev nå.

Som den følsomme ydmyke typen jeg er, så ble jeg nå krenket. Men jeg synes det var deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønte det altså ikke.

Anonymous poster hash: 6b584...49a

Åkesson ble krenket. De kritiske spørsmålene Skavlan stilte var svært krenkende. Og er det noe vi vet om krenking, så er det at det bare er muslimene som må tåle det. Vi andre må rase

Hentet fra denne nettadressen: (til advarsel - dette er satire)

http://www.nrk.no/satiriks/6-grunner-til-at-du-bor-fortsette-a-rase-mot-skavlan-1.12287628

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille leser

Det er litt flaut at når man endelig skal bruke rasismekortet, ikke helt vet hva rasisme er. Jeg sier noe som alle vet. Muslimer blir krenket for det meste. Det har ingen ting med rasisme å gjøre, fordi muslim er ingen rase eller farge. Rasisme handler om raseteori. Så til neste gang. Sett deg inn i hva rasisme er og slutt og misbruk begrepet. Du ødelegger et viktig begrep som vi som faktisk er i mot rasisme bruker, der det er rasisme.

Du ser ikke poenget. Du har skrevet 4000 anti islamske innlegg siden februar. Er litt slitsomt i lengden for ikke maniske mennesker å måtte diskutere muslimer uansett hvilket emne de trykker seg inn på. Av og til vil folk bare diskutere andre ting.

Er greit "aktuelle saker" er umulig å være på om du er til venstre for FRP, men du må tåle at folk drar en spøk "der var han igang igjen ja" når du ikke får mer respons og sprer budskapet ditt i de andre kanalene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser ikke poenget. Du har skrevet 4000 anti islamske innlegg siden februar. Er litt slitsomt i lengden for ikke maniske mennesker å måtte diskutere muslimer uansett hvilket emne de trykker seg inn på. Av og til vil folk bare diskutere andre ting.

Er greit "aktuelle saker" er umulig å være på om du er til venstre for FRP, men du må tåle at folk drar en spøk "der var han igang igjen ja" når du ikke får mer respons og sprer budskapet ditt i de andre kanalene.

Må innrømme jeg ble litt varm i hjerterota av den indirekte støtten din :)

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller nordmenn som føler deg krenket av bruk av flagg fra andre land i 17.mai-toget(som nesten aldri har funnet sted).

Hvem er det som egentlig går med disse andre flaggene? Jeg lurer på om det også er en av de tingene som blir snakket om, men heller ikke finner sted.

Anonymous poster hash: 588d2...e2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips: Ta i tørrsjampo kvelden før du har behov for det så får den "virke" gjennom natten

Anonymous poster hash: 06adb...6d7

Anonymous poster hash: ca44c...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du ser ikke poenget. Du har skrevet 4000 anti islamske innlegg siden februar. Er litt slitsomt i lengden for ikke maniske mennesker å måtte diskutere muslimer uansett hvilket emne de trykker seg inn på. Av og til vil folk bare diskutere andre ting.

Er greit "aktuelle saker" er umulig å være på om du er til venstre for FRP, men du må tåle at folk drar en spøk "der var han igang igjen ja" når du ikke får mer respons og sprer budskapet ditt i de andre kanalene.

Gud for et usaklig innlegg!

For det første har Gothminister poengterte innlegg, og velger trekke inn krenkelseskortets status der vi ser at det blir diskutert kanskje mest i dag, nemlig når det kommer til muslimer, rasismedebatten og den suppa der.

Bare for at det ikke passer deg at han er en flittig debattant på dette området ellers også, og du føler du må kommentere et rapide i innelggsraten hans fremfor enten gi beng i å svare, eller komme med motargumenter, som om du har et argument, da blir det bare fjas du har å komme med.

Men kan jo spørre deg da, om du orker med, føler du at noen kan føle seg uberettiget krenket og dra rasismekortet vel ofte, da med tanke på at de spesielt skal anmelde og er opprørt og krenket for andre igjen?

Som i dette Eks?:http://www.tv2.no/a/3503827

Og føler du det riktig da at jeg forsvarte gotheren, for tror du jeg ble krenket på hans vegne hehe;)

Endret av Sannerlig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud for et usaklig innlegg!

Og du mener hans innlegg var usaklig bare fordi du var uenig - og sånn går no dagan ;)

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du mener hans innlegg var usaklig bare fordi du var uenig - og sånn går no dagan ;)

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

Nei, men jeg ser i det minste hvor din dag går;)

Har du noen mening i saken i det å være krenket politisk på andres vegne? Noen eks du kunne tatt del i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...