Gå til innhold

Mennesker som føler seg krenket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er litt flaut at når man endelig skal bruke rasismekortet, ikke helt vet hva rasisme er. Jeg sier noe som alle vet. Muslimer blir krenket for det meste. Det har ingen ting med rasisme å gjøre, fordi muslim er ingen rase eller farge. Rasisme handler om raseteori. Så til neste gang. Sett deg inn i hva rasisme er og slutt og misbruk begrepet. Du ødelegger et viktig begrep som vi som faktisk er i mot rasisme bruker, der det er rasisme.

Du skrev "våre nye landsmenn".

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt flaut at når man endelig skal bruke rasismekortet, ikke helt vet hva rasisme er. Jeg sier noe som alle vet. Muslimer blir krenket for det meste. Det har ingen ting med rasisme å gjøre, fordi muslim er ingen rase eller farge. Rasisme handler om raseteori. Så til neste gang. Sett deg inn i hva rasisme er og slutt og misbruk begrepet. Du ødelegger et viktig begrep som vi som faktisk er i mot rasisme bruker, der det er rasisme.

Litt ironisk at du prøver å sette meg på plass grunnet manglende kunnskap om rasisme, når du så til de grader viser at du mangler dette selv i dette innlegget. Det du skriver om her er klassisk, biologisk rasisme. Det finnes mange typer rasisme, blant annet vitenskapelig rasisme og nyrasisme. Hverdagsrasisme som jeg nevnte i mitt første innlegg er den som er vanskeligst å avdekke. Altså, rasisme behøver ikke kun omhandle raseteori.

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

???

Tror virkelig du må lese hva jeg skrev en gang til...

Anonymous poster hash: 6b584...49a

Det var nettopp det jeg gjorde. Og det var svært dobbeltmoralsk, eventuelt også bittelitt ironisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev "våre nye landsmenn".

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

Ja og hva har våre nye landsmenn og raseteori med hverandre å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og hva har våre nye landsmenn og raseteori med hverandre å gjøre?

Les det andre jeg skrev om ulike typer rasisme ;)

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ironisk at du prøver å sette meg på plass grunnet manglende kunnskap om rasisme, når du så til de grader viser at du mangler dette selv i dette innlegget. Det du skriver om her er klassisk, biologisk rasisme. Det finnes mange typer rasisme, blant annet vitenskapelig rasisme og nyrasisme. Hverdagsrasisme som jeg nevnte i mitt første innlegg er den som er vanskeligst å avdekke. Altså, rasisme behøver ikke kun omhandle raseteori.

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

Jeg forsøkte ikke å sette deg på plass, men jeg ser jo at du her trenger først og fremst kunnskap. At du kaster deg på populistisk politisk korrekt definisjon av rasisme, sier meg at du er en av nikkedukkene. Rasisme handler kun om teorien om ulike raser, der en rase er mer overlegen en annen. For min del tror jeg ikke på slike teorier om mennesker. Vi er kun en rase, at vi ser ulike ut. Handler om naturlig seleksjon. Så beklager min venn. Jeg kjøper ikke populisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les det andre jeg skrev om ulike typer rasisme ;)

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

Gjort og beklager, men populisme forholder jeg meg ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøkte ikke å sette deg på plass, men jeg ser jo at du her trenger først og fremst kunnskap. At du kaster deg på populistisk politisk korrekt definisjon av rasisme, sier meg at du er en av nikkedukkene. Rasisme handler kun om teorien om ulike raser, der en rase er mer overlegen en annen. For min del tror jeg ikke på slike teorier om mennesker. Vi er kun en rase, at vi ser ulike ut. Handler om naturlig seleksjon. Så beklager min venn. Jeg kjøper ikke populisme.

Feil. Men fortsett i lev i den egen rasistiske boble, føler du trives der ;) Vis meg gjerne kilder som viser at du har rett, siden du er så hjernevasket på dette området.

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Men fortsett i lev i den egen rasistiske boble, føler du trives der ;) Vis meg gjerne kilder som viser at du har rett, siden du er så hjernevasket på dette området.

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

At du ikke kan definisjonen på rasisme, er da ikke mitt problem. Denne definisjonen har vi hatt i mange år. At du hiver deg på nye populistiske, sier meg at du er nikkedukke og lar andre tenke for deg.

Hvordan ble det med nye landsmenn forresten? Du vet at dette er både mørke, hvite, gule som svarte. Islam har ingen farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke kan definisjonen på rasisme, er da ikke mitt problem. Denne definisjonen har vi hatt i mange år. At du hiver deg på nye populistiske, sier meg at du er nikkedukke og lar andre tenke for deg.

Hvordan ble det med nye landsmenn forresten? Du vet at dette er både mørke, hvite, gule som svarte. Islam har ingen farge.

Det er definisjonen på biologisk rasisme, som jeg nevnte i stad. Hvorfor benekter du at det finnes andre typer rasisme? Og hva har politisk korrekthet med dette å gjøre? Men du er visst ikke villig til å innse at du tar feil ;) , så hasta la vista, ignorante rasist ( se,klarer å komme med noen stikk i siden jeg og, akkurat som du).

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at den beste måten å behandle en krenkelse på ( og nå tenker jeg på det private plan) er å snu ryggen til den som krenker og gå sin vei. Nå tenker jeg langt ifra på sleivespark eller små fornærmelser men mer på ekstremt umodne mennesker som ikke klarer å forholde seg normalt til sine omgivelser og reagerer med totalt "psykotisk" atferd ved konflikter, ala lange innlegg på facebook om hvor grusom den og den personen er, lange sms med direkte ufine angrep, kontakte felles venninner og fylle de full av løgner, etc,etc. Den type mennesker vil jeg ikke ha i min omgangskrets men samtidig hadde det vært totalt uaktuelt å hevne seg på noen måte, eller ta igjen med samme mynt, vil ikke ned på samme nivå, vil nemlig opprettholde mitt eget selvbilde som et noenlunde ok menneske og da er hevn og ta igjen med samme mynt helt uaktuelt, den type krenkelse bare snur jeg ryggen til.



Anonymous poster hash: 3ab65...2c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definisjonen på biologisk rasisme, som jeg nevnte i stad. Hvorfor benekter du at det finnes andre typer rasisme? Og hva har politisk korrekthet med dette å gjøre? Men du er visst ikke villig til å innse at du tar feil ;) , så hasta la vista, ignorante rasist ( se,klarer å komme med noen stikk i siden jeg og, akkurat som du).

Anonymous poster hash: 4d72b...6ca

Forholder meg kun til teorien om rase. Vet meget godt om andre moderne definisjoner. Men dem forholder jeg meg ikke til. Det er populisme, slik som at vi i Norge fjerner godt brukte begrep som neger osv. Ingen ting med rasisme å gjøre. Jeg er sterkt i mot rasisme og trygg på meg selv. Om enkelte tullinger vil kalle meg rasist, fordi jeg er i mot en menneskefiendtlig ideologi. Så synes jeg dem skal få lov til det. Det bryr meg ikke, da det sier noe om disse stakkars menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dette var en debatt om krenkelse, ikke om raseteorier så vær snill å ta den debatten et annet sted eller lag en egen tråd om det.



Anonymous poster hash: 3ab65...2c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å føle seg krenket hele tiden kan neppe være noe gøy.

På den annen side finnes det mennesker som krenker, mobber og ødelegger andre mentalt. Mobbing finnes, å benekte det blir for dumt.

Det er helt normalt av mobbere og si at mobbeofferet selv er skyld i å være for nærtagende, og at de selv ikke har gjort noe galt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde dette var en debatt om krenkelse, ikke om raseteorier så vær snill å ta den debatten et annet sted eller lag en egen tråd om det.

Anonymous poster hash: 3ab65...2c2

Man kan på en eller annen måte alltid på puttet inn noe drit om rasisme, feminisme o.l. på KG. Aldri en tråd uten.

Anonymous poster hash: f2171...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nettopp det jeg gjorde. Og det var svært dobbeltmoralsk, eventuelt også bittelitt ironisk.

Du skjønte det altså ikke.

Anonymous poster hash: 6b584...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så du godtar at noen krenker deg med vitende og vilje på en alvorlig måte? Jeg snakker ikke bare om en sleivete kommentar eller noe slik, men grov hets for eksempel, der motparten forsøker å spre ondsinnede rykter eller noe sånt slår jeg tilbake på ja.

Anonymous poster hash: 3c02f...bf7

Du slår tilbake på en ordentlig måte da ved hjelp av pennen eller jussen, håper jeg?

Det kunne høres ut som om du ikke var helt i vater når du snakket om å ødelegge noens liv....

Anonymous poster hash: db266...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du slår tilbake på en ordentlig måte da ved hjelp av pennen eller jussen, håper jeg?

Det kunne høres ut som om du ikke var helt i vater når du snakket om å ødelegge noens liv....

Anonymous poster hash: db266...498

Hvilke virkemidler som benyttes bestemmes i stor grad av den som utfordrer meg. Benytter h*n pennen eller jussen så svarer jeg med samme mynt, samme med de som utfordrer meg på det psykiske planet og forsøker seg med mobbing.

Jeg er også en person som gir flere sjanser til at motparten kan trekke seg. Men ja, om vedkommende ikke trekker seg selv etter gjentatte advarsler så kjører jeg fullt løp og knuser vedkommende. Fortsatt bare med psykiske virkemidler så lenge motparten forholder seg til det. Men truer du meg på livet eller med å skade meg alvorlig fysisk eller truer mine kjære har jeg derimot ingen grenser og vil om nødvendig benytte ubegrenset vold for å stanse en motstander.

Anonymous poster hash: 3c02f...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-p nei snakket generelt fordi jeg syntes hun overdrev. Skal vel litt mer til for å være det. Og dessuten hadde jeg aldri villet komme på vrangsiden din det håper jeg du forstår, hadde aldri villet krenke noen med vilje fordi jeg vet hvordan det føles.

Anonymous poster hash: e43dd...654

Greit nok, men da foreslår jeg at du heller ikke slenger ut beskrivelser av andre på forum.

Anonymous poster hash: 3c02f...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønte det altså ikke.

Anonymous poster hash: 6b584...49a

Er vel du som ikke forstår. Forklar hva som gjør at ditt utsagn om at muslimer føler seg krenket hele tiden er patetisk og at tilhengerne til Jimmy Åkesson som mente han ble krenket har rett, er legitimt og ikke dobbeltmoralsk? Det er jo helt latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...