Gå til innhold

Hvorfor stirrer dere så mye?


Gjest RunawayShadow

Anbefalte innlegg

Ingen som dømmer deg bare fordi de lar øynene sine tilfeldigvis hvile på deg.
Menneskelig interaksjon er helt naturlig, og enda mer vanlig å tilfeldigvis glane på noen mens man dag drømmer. Jeg kan sitte på bussen med tankene helt borte og plutselig når en person reiser seg opp innse at jeg har sitti å (tilsynelatende) stirret på denne personen hele turen. Samme på gata, jeg kan se på personer uten å registrere dem. Heller det enn å glo ned i bakken. Kan se på kjente uten å kjenne dem igjen for faktum er at det er ikke de jeg SER på , det er bare der øynene mine tilfeldigvis hviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som dømmer deg bare fordi de lar øynene sine tilfeldigvis hvile på deg.

Menneskelig interaksjon er helt naturlig, og enda mer vanlig å tilfeldigvis glane på noen mens man dag drømmer. Jeg kan sitte på bussen med tankene helt borte og plutselig når en person reiser seg opp innse at jeg har sitti å (tilsynelatende) stirret på denne personen hele turen. Samme på gata, jeg kan se på personer uten å registrere dem. Heller det enn å glo ned i bakken. Kan se på kjente uten å kjenne dem igjen for faktum er at det er ikke de jeg SER på , det er bare der øynene mine tilfeldigvis hviler.

Dette! Jeg er typen til å dagdrømme veldig, og personen om tilfeldigvis sitter foran meg på banen eller bussen den dagen, vil nok føle seg veldig beglodd, uten at det faktisk er tilfelle.

Synes for øvrig du (TS) var noe unødvendig frekk mot noen i starten som antok at du synes du er så fin at folk bare må stirre på deg, når du ikke sier noen ting i innlegget ditt om hvorfor du mener du er mer utsatt for stirring enn andre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RunawayShadow

Dette! Jeg er typen til å dagdrømme veldig, og personen om tilfeldigvis sitter foran meg på banen eller bussen den dagen, vil nok føle seg veldig beglodd, uten at det faktisk er tilfelle.

Synes for øvrig du (TS) var noe unødvendig frekk mot noen i starten som antok at du synes du er så fin at folk bare må stirre på deg, når du ikke sier noen ting i innlegget ditt om hvorfor du mener du er mer utsatt for stirring enn andre

Jeg svarte jo han at det ikke var grunnen for all stirringen, men han fortsatte bare å erte meg med å si at de ikke klarer å ta øynene fra meg fordi jeg selv syntes jeg var vakker med et sånt flirefjes. Da må jeg innrømme at jeg ble meget sint, men jeg unnskyldte meg i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hans "youre not all that" svarer du " det er jo derfor dem (de) stirrer". Dette kan lett tolkes som det motsatte av hva du mente med det, som "jo de stirrer fordi jeg er all that", så det er ikke så merkelig at han fortsatte etter denne kommentaren. Jobb litt med formuleringen din, så slipper du slike misforståelser.

Ellers synes jeg du skal forsøke å tenke at de fleste mest sannsynlig ikke stirrer på deg, men ut i luften.Tankene du har om deg selv og ditt utseende ligger nok mer i ditt hode, enn hos en fremmed på bussen, banen eller gata. Du vil komme lengst med å jobbe med ditt eget selvbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste ganger jeg stirrer/titter er vis det er ei kvinne med fine sko, eller stor sprett rompe. Eller om noen er usedvanlig stygge - av en eller annen grunn har disse tingene hypnotisk effekt på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være paranoia, noen folk stirrer faktisk, og det er svært ubehagelig for de som blir "utsatt" for det. Bare du ser litt annerledes ut enn flertallet så virker det som om folk tror det er fritt frem, som om de aldri har sett noe som skiller seg ut før. Det er de samme som snur seg og stirrer når noen kommer kjørende i rullestol, eller synes det er helt greit å stille seg opp å glo på bilulykker.

Anonymous poster hash: 39632...3e6

Enig og ikke bare det:

Mange bønder i Oslo stirrer på helt "vanlige" mennesker som ikke skiller seg ut - de bare står der og stirrer: det at de ikke er klar over hvor direkte den stirringen er...de må mangle evne til å se seg selv utenfra.

Anonymous poster hash: 10cc1...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fordi vi stjeler små biter av sjelen din med blikket vårt, helt til der er ingen sjel igjen. Bajang ble vi en gang kalt. Vi bærer menneskeham, og du vet aldri hvem vi er. Vi kan være alle, og vi kan være ingen.



Anonymous poster hash: 34492...a3f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så paranoid?



Anonymous poster hash: 61a57...f79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter ofter å følger med på folk. Nå nistirrer jeg så klart ikke på folk, men jeg liker å følge med på ting som skjer rundt meg. Ser da på antrekket, kroppen, håret osv. Og spesielt på hvordan folk ter seg, spesielt i samtaler med andre, følger med på kroppspråket og mimikken i ansiktet. Mesteparten av kommunikasjonen vår går ikke gjennom ordene, men det noen verbale, og jeg syntes det er veldig spennende å følge med på det. Man fanger opp små små ting som er umulig å fange opp om man ikke lar seg selv.

Også kan jeg stirre om jeg syntes noen er skikkelig pene, eller jenter som har langt tykt hår, da blir jeg så "misunnelig", men ikke på noen slem måte. Og smiler om de ser meg i øynene, så de ikke skal tro jeg stirrer sint bort på dem, det har jeg opplevd mange nok ganger selv. Har til og med fått kommentarer av andre kvinner på gaten. 2 stk som jeg kommer på i farten nå "du vet det ikke er noe fint å gå i høye heler i hverdags? (Hva nå enn det skulle bety) og "du burde virkelig spise litt mer" etterfulgt av et fnys og himling med øynene. (er slank, men ikke noe ekstremt, hun var veldig overvektig....)

Anonymous poster hash: f5654...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan vet DU at jeg stirrer?

Er du en sånn som går og kikker på hva andre gjør i stedet for å holde nesa i dine egne saker når du er ute kanskje?

Hvis du hadde forholdt deg til sosiale protokoller ville du ikke hatt noe problem med at jeg ikke gjør det.



Anonymous poster hash: a087c...6d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ei sånn som også blir stirret på og jeg VET at de stirrer og det er ikke noe jeg innbiller meg.

Får ofte høre at jeg er så vakker og har et tiltalende utseendet og klesstil. Fantastisk kroppsfasong og ser meget bra ut.

Både menn og kvinner stirrer på meg og jeg finner det ubehagelig av og til. Men er blitt veldig vant med det nå da.

Du må bare la de stirre og ikke tenke så mye over det.



Anonymous poster hash: e1710...0a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...