Gå til innhold

Synes du det er irriterende å bli spurt om leg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 19 og dersom jeg drar i butikker som er litt strenge på regler, f.eks. kiwi, kan jeg fortsatt bli spurt om leg når jeg kjøper red bull :glare:

Elsker å dra fram førerkortet og se ansiktene deres :rodme:

Ja, jeg spurte en i dag om leg og han var 85-er! Blir jo flau så klart, men jobben min er å selge mat og fylle inn varer, haha... Ikke å drive ansiktsgranskning..

Så selv om vi blir helt sånn der "hehe åja:D beklager hehe.." (Nervøs latter) så gjør vi jo bare jobben vår:) skal jo spørre de man tror er under 25. Man ser jo ikke automatisk voksen/myndig ut i ansiktet den dagen man blir 18 :)

Vil jo ikke miste jobben pga kontrollører eller mindreårige som prøver seg!!

Edit: spør de på ting som er alkoholfritt?!?! Wæ hvorfor?

Endret av vestia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir aldri sur når jeg blir spurt.jeg har leg så er ikke noe problem.

jobber i butikk.og jeg kan i verstefall få sparken om jeg selger til personer under 18.jeg foretrekker å ha jobb.



Anonymous poster hash: d0b73...8ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke. Det er vanskelig å dømme alder, og man skal jo uansett vise leg uoppfordret om man er under 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg spurte en i dag om leg og han var 85-er! Blir jo flau så klart, men jobben min er å selge mat og fylle inn varer, haha... Ikke å drive ansiktsgranskning..

Så selv om vi blir helt sånn der "hehe åja:D beklager hehe.." (Nervøs latter) så gjør vi jo bare jobben vår:) skal jo spørre de man tror er under 25. Man ser jo ikke automatisk voksen/myndig ut i ansiktet den dagen man blir 18 :)

Vil jo ikke miste jobben pga kontrollører eller mindreårige som prøver seg!!

Edit: spør de på ting som er alkoholfritt?!?! Wæ hvorfor?

På noen matbutikker sjekker de legitimasjon for energidrikker også, og da må man være 14 for å kjøpe x) Spesielt Kiwi er veldig strenge på det og det har jeg opplevd flere ganger.. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes det er irriterende, fordi jeg må dra opp bankkortet mitt med bilde (legg) og bankkortet jeg skal betale med (uten bilde). Men skjønner jo at de spør liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det irriterende rett og slett fordi jeg er 36 og ser ikke spesielt ung ut for alderen. Da virker det en smule påtatt at de tar seg bryet å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er helt greit, men jeg blir 37 om en mnd, synes det er rart de ikke ser at jeg er gammel nok til å kjøpe øl og vin. Var litt dumt den gangen jeg ikke fikk kjøpt uten leg som 27 åring og måtte gå langt i regnet og hente. Vel, egentlig er det jo sikkert et kompliment. Har hendt når jeg skal kjøpe røyk også.

Anonymous poster hash: ee35f...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot det. Flott at folk gjør jobben sin. Jeg er 25, men vet at jeg ser ung ut. Har forøvrig også sett 16-åringer som ser ut som de er på min alder, så det er ikke lett å være sikker!



Anonymous poster hash: 5a4c3...e5b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...