Gå til innhold

Synes du det er irriterende å bli spurt om leg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opplever dette av og til. Ikke det at det nødvendigvis gjør noe, men rent personlig føler jeg at det kan være litt irriterende. Forstår at de bare gjør jobben sin hvis de er usikre, men det er en stund siden jeg fylte atten. Enkelte av de som spør sier noen tåpelige fraser i forkant eller i etterkant og det er kanskje det som er mest unødvendig. Hadde de enda spurt også ferdig med det liksom, men de trenger ikke lire av seg en latterlig kommentar eller lese alderen til folk så det hoier i hele butikken.

Noen andre som synes det er irriterende å bli spurt om legitimasjon?



Anonymous poster hash: 38c43...3fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, legger alltid frem leg med en gang. Er i midten av 20årenr

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nå lenger.

- kvinne, 39 år

Anonymous poster hash: 523ec...364

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er helt greit. De skal spørre hvis de er usikre, de gjør bare jobben sin.



Anonymous poster hash: 05746...e87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg jobbet i butikk og jeg var ram på å spørre om legitimasjon. Dessuten, de fleste spør om de tror du er under 25. Altså, hvis de er nesten sikker på at du er 23, så spør de om legitimasjon.

Ta det som et kompliment, og husk - de kan miste jobben sin om de ikke gjør det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig sjeldent opplevd det, bortsett fra på polet og utesteder. Ble litt sjokkert da jeg ble spurt for et drøyt år siden egentlig. Skjønner at de gjør jobben sin, ble bare litt satt ut.

Men de er mye strengere på dette i England, der jeg har bodd enn i Norge. Så måtte ha med passet mitt hver gang jeg skulle kjøpe øl, noe som var litt irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har vært et par kjerringer på polet som spør ofte!! Jeg er 42 snart. Se skikkelig på meg før du spør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Blir takknemlig for at de gjør jobben sin. Vil heller bli spurt 100 ganger om legg enn at en 16 åring drikker seg snydings om må pumpes på legevakten fordi de ikke gjorde jobben sin og solgte drikke til mindreårige i kassen.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timber

Nei. Nå har jeg blitt så gammel at det er et kompliment. De gjør bare jobben sin, og vil heller bli spurt om leg 100 ganger enn om de selger til mindreårige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spesielt med tanke på at jeg er over 25... Haha, stakkar samboeren min, hver gang han er med meg og de spør meg om leg. først så spør de han etterpå, og han er over 30, men han liker det da ;)

Synes personlig det er litt rart at enkelte spør, da man ser at jeg er over både 18 og 20 år. Det jeg har lagt merke til er at det er som regel unge folk som spør, de som gjerne er rundt 18-19 år, de eldre spør meg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Synes personlig det er litt rart at enkelte spør, da man ser at jeg er over både 18 og 20 år. Det jeg har lagt merke til er at det er som regel unge folk som spør, de som gjerne er rundt 18-19 år, de eldre spør meg aldri.

De skal spørre alle som ser ut som de er under 25.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, som de andre blir jeg glad for at de gjør jobben sin.

(Og så skynder jeg meg å ta en selfie for å memorere hvordan jeg så ut, hva jeg hadde på meg, hvordan jeg hadde sminka meg/hvilken sveis jeg hadde etc. den dagen jeg ble tatt for å kanskje være under 25....)

Nei, men seriøst, hva er det å irritere seg over?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men nå er jeg under 25 så jeg "skal" jo vise uansett. (å bli spurt om jeg skal ha barnebillett på bussen derimot, det er kjipt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig ikke.

Nå har jeg sittet i kassa selv, så vet hvordan reglene er, og da spør man de man tror at er under 25 for å være på den sikre siden. Ingenting å bli sur for.

Eneste gangen jeg ble irritert var da jeg var på kino som 19-20 åring og skulle se pirates of the caribbean 3, som hadde 11årsgrense.

Mannen i bilettluka spurte om alderen min og så ikke ut til å tro på meg og ville nesten ikke selge meg biletten... Jeg kunne kanskje gått for å være 15-16 da, men ikke under 11 år...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syntes det foer, naar jeg var rundt 20, men naa som jeg snart bikker 25 blir jeg bare glad, haha. Skjer ikke saa ofte her i Japan da, men da jeg dro til Norge i jula ble jeg fremdeles spurt om leg hver gang jeg handla snus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber jeg i butikk selv på femte året. Jeg må si at der mest irriterende er folk som blir drittsure fordi man spør dem om legg. Dette er som regel folk mellom 18-20.

Anonymous poster hash: bfc8f...af5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt spurt om leg flere ganger de siste årene, og jeg er 37 år gammel. Så jeg er superhappy. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...