Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Håper du på vannavgang, altså? Ser for meg at det er så mye søl, jeg. :fnise:

Wow, så flinke dere er som parterer dyr og lager kjøttdeig og speker kjøtt og greier! Skulle ønske jeg hadde kunnskapene og viljen til å sette i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Speka elg er kjempegodt! Speka 7 kg til mitt eget bryllup (hadde spekemat tilbehør og rømmegrøt) og til barnedåpen.

Du legger kjøttet i en blanding av sirup, øl og grovt havsalt (husker ikke helt målene akkurat her og nå) i tre døgn. Så må det henge til tørk i noen uker, 4-6 sånn ca. Jeg har latt det henge i kjøleskap, har et i reserve i kjellern☺.

Råkult med speking av kjøtt til eget bryllup altså!! :)

Haha, ikke si det, da!! Skummelt at det er 4 måneder til vi skal gå gjennom en ufattelig smerte og så oppleve det største i verden!

Hehehe, men det ER jo vondt å føde! Det er ikke til å stikke under en stol. Noen opplever at det var hundre % overkommelig, noen sier til og med at det var så vidt vondt, men for de fleste så er det nok en av de mest smertefulle og intense opplevelser man har. Likevel gjør vi det jo igjen! Så det er jo ikke så vondt at man ikke synes det er verdt det. Også er det jo tross alt snakk om veldig få timer sammenlignet med alle timene man får med barnet i løpet av livet. :)

Det er både skummelt og herlig på en gang å tenke på! Jeg gleder meg veldig. :) Gleder meg til å få skikkelig stor gravidmage også, men misstenker jeg kommer til å forbannes over magen litt mer denne gangen, siden jeg tross alt har en treåring å ta meg av i tillegg. :P

Åååh, jeg blir litt rørt bare av tanken på at du snart skal føde og få møtt babyen din for første gang! :hjerte:

Det blir jeg også :hjerte: Gleder meg sååå!

Håper du på vannavgang, altså? Ser for meg at det er så mye søl, jeg. :fnise:

Wow, så flinke dere er som parterer dyr og lager kjøttdeig og speker kjøtt og greier! Skulle ønske jeg hadde kunnskapene og viljen til å sette i gang.

Jepp! Det var en skikkelig kul opplevelse altså. Fra å ligge på sofaen uten å tenke på fødsel i det hele tatt, til å kjenne det poppet i magen, og plutselig innse at nå er det i gang! Akkurat da det poppet tenkte jeg bare "var det...? Neh, det var det ikke". 10 sekunder etterpå kjente jeg det kom noe vått i trusa, og da hoppet jeg opp fra sofaen og løp ned trappen fortere enn jeg ville gjort i ikke-gravid tilstand :fnise: Ble jo våt i trusa og buksa, men det kom ikke noe på gulvet. Ble derimot en del gris da jeg tenkte at det hadde roet seg, og gikk til soverommet for å pakke ferdig fødebag. Så endte opp med å gå med håndkle mellom beina en stund før jeg fant ny truse og bind.

Husker bare den følelsen jeg hadde når jeg løp ned trappen, satt på do og innså hva som skjedde. Adrenalinet pumpet i kroppen og jeg ble helt i ekstase. :P Hadde ikke vett til å bli redd :ler: Så der satt jeg da, i en halvtimes tid på toalettet og ringte/sendte sms til alle jeg ville skulle vite. :P Haha..

Den følelsen vil jeg ha igjen!!

Jeg kan ikke partering av kjøtt i det heletatt. Det er det R, svigerbror, og en kompis av oss som gjør. :P Men de er veldig flinke. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kulere ut enn å gå med nesten-rier i et par døgn og lure på om det ikke snart skal komme skikkelig i gang! :Nikke: Men min første fødsel starta veldig bra, da var jeg aldri i tvil om hva som var første ri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kulere ut enn å gå med nesten-rier i et par døgn og lure på om det ikke snart skal komme skikkelig i gang! :Nikke: Men min første fødsel starta veldig bra, da var jeg aldri i tvil om hva som var første ri.

Ja, er det jeg også tenker. Har veldig lite lyst til å gå rundt med masse slike tak i flere dager, få lite søvn pga. jeg ikke får sove og hele tiden tenke "nå i F skal det ta seg opp?!?". Mer artig med en sånn pangstart hvor det ikke er tvil. :P

Også var det artig å se hvor liten magen ble når så mye av vannet var borte. :P Ikke minst hvor myk den ble!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg har sååååå dårlig samvittighet!!

Altså; Svigermor ville ha O på overnatting sammen med O sitt søskenbarn. Det var jo hyggelig det! :) Først var vi sammen med ungene hos henne, så kledde vi på de kostymer (O var sjørøveren Jake) og dro på "Hallo venn" som ble arrangert på skolen i nærheten. Det var så klart veldig trivelig. :) Da vi dro derfra sa O han ville tilbake til bestemor, og ikke hjem, men da jeg skulle dra sa han at han ville bli med meg hjem. Minnet han bare på at de skulle kose seg med vafler til kvelds og sånt, og da gikk det jo greit. Ikke noe skriking eller noe sånt, men heller ikke type "haade mamma, bare gå nu du" sånn som det pleier å være når jeg leverer han hos min egen mor.

Han forguder min mor, men spesielt min stefar. ;) Så han er i ekstase hver gang han skal sove der, og gjør det regelmessig. Svigermor overnatter han veldig sjeldent hos. Hun har to andre barnebarn som overnatter oftere hos henne, da svigersøster ikke har noen andre til å passe.

Uansett, jeg fikk likevel kjempedårlig samvittighet. :P Føler jeg er slem som setter han der når jeg uansett er hjemme. Han kunne sittet i armkroken min og slappet av nå :hjerte: I stedet koser han seg sikkert med søskenbarnet sitt nå, men jeg vet det blir sein kveld og sannsynligvis mye krangling mellom de to søskenbarna før de faller til ro for natten.

Uansett, jeg vet jo at jeg bare er teit, men jeg er redd han skal ha lyst til å komme hjem i stedet for å legge seg, eller noe sånt. Så jeg sitter og tenker på O og om han har det bra, i stedet for å slappe av og kose meg med at jeg får sove til lenger enn 0730 i morgen (jepp, O sover som regel til da :nigo: klager IKKE :) ).

Skulle hatt den der "snap out of it"-smilyen akkurat nu. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:scorpis:

...væsjego! :nigo:Nyt friheten, og ring eller send melding til svigermor hvis du lurer på hvordan det går. Sannsynligvis går det jo helt fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:scorpis:

...væsjego! :nigo:Nyt friheten, og ring eller send melding til svigermor hvis du lurer på hvordan det går. Sannsynligvis går det jo helt fint. :)

Takk! :nigo:

Ja, tenker jeg skal sende meldig om et par timer for å høre om de sover. Så fort O sover, så vet jeg alt er bra, for han våkner sjeldent på natten, og da er det bare fordi han vil ha smukk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sikkert gått helt fint :) Hun ønsket jo å ha dem begge der, og hun har da oppdratt barn, så hun klarer nok å håndtere eventuelle situasjoner som kan oppstå. Nyt "friheten", du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har sikkert gått helt fint :) Hun ønsket jo å ha dem begge der, og hun har da oppdratt barn, så hun klarer nok å håndtere eventuelle situasjoner som kan oppstå. Nyt "friheten", du ;)

joda det vet jeg jo. Min bekymring gikk mer ut på O sin følelse av trygghet, ikke hennes evne til å passe dem. :)

Han våknet kl 01 og gråt, så da fikk han komme inn til henne. Ellers har det gått fint i natt. De sovnet 2030 :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en veldig god overraskelse i dag av mamma og pappa, som gjør at studielånet mitt plutselig er halvert! :) Deilig! De har visst spart i all hemmelighet til meg og min søster. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en veldig god overraskelse i dag av mamma og pappa, som gjør at studielånet mitt plutselig er halvert! :) Deilig! De har visst spart i all hemmelighet til meg og min søster. :)

Det var jo en hyggelig ting å gjøre for dere da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en veldig god overraskelse i dag av mamma og pappa, som gjør at studielånet mitt plutselig er halvert! :) Deilig! De har visst spart i all hemmelighet til meg og min søster. :)

Betal aldri ned på studielånet, om du har boliglån du kan betale på :) Bare et tips. Studielånet er det gunstigste lånet du kan ha.

Endret av Lista
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en flott overraskelse! Mindre lån kommer alltids godt med (men enig med Lista, hvis dere har boliglån er det er lønnsomt å betale ned på det).

Snille foreldre er godt å ha! :Nikke:

Snille besteforeldre også. Og nå er jo O så stor at det ikke bare er du som får "fri", det er en glede for ham i seg selv å besøke besteforeldre og overnatte.

Mine unger har jo sluttet å kommunisere gjennom meg, de gjør sine egne avtaler med mormor og bestemor :fnise:

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig da!! :)

Veldig!

Betal aldri ned på studielånet, om du har boliglån du kan betale på :) Bare et tips. Studielånet er det gunstigste lånet du kan ha.

I utgangspunktet enig, men dette var penger som var ment at skulle gå til bare meg, og ikke oss som par. Så da blir det studielånet. Det har vært det de har vært ment for alle årene de har spart. :)

Oi, for en flott overraskelse! Mindre lån kommer alltids godt med (men enig med Lista, hvis dere har boliglån er det er lønnsomt å betale ned på det).

Snille foreldre er godt å ha! :Nikke:

Snille besteforeldre også. Og nå er jo O så stor at det ikke bare er du som får "fri", det er en glede for ham i seg selv å besøke besteforeldre og overnatte.

Mine unger har jo sluttet å kommunisere gjennom meg, de gjør sine egne avtaler med mormor og bestemor :fnise:

Jepp, veldig flott! Ja, det er nok sikkert mer lønnsomt å gjøre det, men som sagt så skulle det altså være en gave til meg og ikke til oss. If you see. :)

Ja, O får absolutt noe ut av det han også! :) I dag da vi var hos min mor og stefar spurte O flere ganger om han kunne få sove hos dem i dag, men i dag skulle de på Valen (sååå misunnelig! ;) ), så det gikk ikke, men spørs om han ikke får ta seg en tur neste helg. :) Han elsker å overnatte hos mamma og stefar. :)

Haha, såppass ja! Sånn blir det vel når de blir eldre. Uansett veldig fint at også store unger synes det er stas å sove hos besteforeldre. :)

___

Åh, i dag har vi hatt en fin dag altså! :) Har bare kost oss hos mamma og stefar, og nå er O i seng. Mamma klipte han forresten i dag. Han blir alltid så fin når han er nyklipt! :hjerte: Fikk stusset og klipt luggen min også. Det gjorde seg. :) Ble vel 3 cm kortere hår, men det var forventet i og med at det var så slitt. Må stusse det oftere enn en gang i halvåret ja. ;)

Nå blir det sofa, julebrus og noe kvelds. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjekt med gave fra foreldre som sparer! Håper mine har vett til å komme med noe sånt etterhvert.. :ler:

Likte veldig godt beskrivelsen din av det som skjer når du skjønner at du skal føde. Håper virkelig at jeg får oppleve det en gang, det hørtes helt magisk ut! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med gave fra foreldre som sparer! Håper mine har vett til å komme med noe sånt etterhvert.. :ler:

Likte veldig godt beskrivelsen din av det som skjer når du skjønner at du skal føde. Håper virkelig at jeg får oppleve det en gang, det hørtes helt magisk ut! :jepp:

Ja, dette har visst min mor og far "holdt skjult" for oss helt siden skilsmisseoppgjøret! ;) Er derfra pengene kom fra, visst nok.

Det var absolutt noe helt magisk ved det ja. Tror også en av årsakene til adrenalinkicket mitt var at jeg innerst inne ikke trodde på at jeg noen sinne kom til å gå i fødsel :fnise: Var jo sikker på at jeg måtte settes i gang med alle mulige midler. ;)

Får håpe spiren sitter hos deg snart ja! :) Etter all sannsynlighet så får du nok oppleve det du også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snille foreldre du har! Veldig deilig å vite at en sitter med litt mindre lån, pengene flyr fort nok allikevel☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...