Gå til innhold

Nummer 2 er nå på vei :)


Ripsy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Denne: http://www.sneglehuset.com/product/natures-sway-slyngevuggen-original-extended-45/ Vi har kroker i taket (henger den i dørkarm når vi har den med på besøk).

Den så veldig kjekk ut! Er nok ikke aktuelt med kroker i taket her, så må tenke på om det evt finnes noen andre løsninger for oss. Ser ikke helt for meg hvordan den henger trygt i dørkarmen… Får undersøke litt mer :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den henger faktisk helt trygt i dørkarmen. Vanskelig å se det for seg før man ser den dingsen som følger med, men jeg lover at den funker. :jepp:

Hvorfor ikke en krok i taket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg drømt om fødsel to netter på rad. Natt til i går drømte jeg at jeg fikk skikkelig sterke kynnere, som viste seg å være rier og fødselen var i gang.

I natt husker jeg ikke helt hvordan det var, bare at det var en fødsel på gang.

Kom aldri så langt at jeg fikk se noen baby i noen av drømmene.

Litt slitsomt med sånne drømmer og synes det er litt tidlig å begynne å bekymre seg for fødsel allerede. Føler jo heller ikke at jeg gruer meg, for hadde jo en flott fødsel forrige gang - naturlig og ingen komplikasjoner og ganske raskt ute at det var styrtfødsel :) . Håper på det samme denne gangen!

21 uker i dag - nå går det fremover :) . Deilig med de daglige sparkene! Kjenner mye spark ned mot blæra, det er slitsomt, føler jeg må på do hele tida. Generelt kjennes sparkene langt nede. Fortsatt rart å tenke på at vi skal ha en til :hjerte: . Det store spørsmålet fremover nå er navn! Vi sliter veldig, har ingen aktuelle navn enda… Ikke lett. Håper vi iallfall har et par alternativer før fødselen. Må jo selvfølgelig også se om det passer til den lille jenta før vi bestemmer oss helt, men kjenner jeg blir stressa av å ikke ha noen alternativ :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke nødvendigvis være at du gruer/bekymrer deg over fødsel. Man kan drømme om ting man ser fram til/er spent på også. :) Jeg er i alle fall veldig spent på hvordan fødsel nr to blir. Har ikke drømt om fødsel enda da. De drømmene jeg har hatt om baby og sånt, så har baby allerede vært født, men det har vært absurde drømmer som at jeg har fått med meg en ettåring hjem i stedet for den nyfødte babyen. Slike ting. ;)

Dette med navn stresset meg også. Man vil jo gjerne ha navn på ungen i god tid før den kommer ut. Glad vi allerede har et navn til mini. :P

Men en ting jeg aldri har skjønt, og det er dette med at folk vil vente med å bestemme seg helt, i fall babyen ikke passer til navnet. Jeg mener, en baby er jo en baby, selv om de er ulike de også, men man vil jo uansett ikke ha anelse om hvordan barnet ser ut som ettåring, femåring, femtenåring eller godt voksen. Navnet vokser jo gjerne på personen etter hvert uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke nødvendigvis være at du gruer/bekymrer deg over fødsel. Man kan drømme om ting man ser fram til/er spent på også. :) Jeg er i alle fall veldig spent på hvordan fødsel nr to blir. Har ikke drømt om fødsel enda da. De drømmene jeg har hatt om baby og sånt, så har baby allerede vært født, men det har vært absurde drømmer som at jeg har fått med meg en ettåring hjem i stedet for den nyfødte babyen. Slike ting. ;)

Dette med navn stresset meg også. Man vil jo gjerne ha navn på ungen i god tid før den kommer ut. Glad vi allerede har et navn til mini. :P

Men en ting jeg aldri har skjønt, og det er dette med at folk vil vente med å bestemme seg helt, i fall babyen ikke passer til navnet. Jeg mener, en baby er jo en baby, selv om de er ulike de også, men man vil jo uansett ikke ha anelse om hvordan barnet ser ut som ettåring, femåring, femtenåring eller godt voksen. Navnet vokser jo gjerne på personen etter hvert uansett. :P

Ja, jeg er nok mest spent på fødselen :)

For min del er det rart å være helt sikker på navnet før man har sett den lille :P . Men jeg vil iallfall ha ett alternativ klart, så får vi se om det da "passer" . Skjønner jo hva du mener, men det er kanskje noe med magefølelsen og navnet når man har babyen foran seg, at det kanskje blir mer reelt og virkelig da… :vetikke: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vanskelig med navn! vi hadde en 4-5 navn... men fant ikke navn før hun var 1 mnd. da var det egentlig et litt outsidernavn som kom opp. Føles rimelig greit nå, men enda litt uvant og rart. Har jeg virkelig en datter som lyder det navnet?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Oj - her var det lenge siden jeg har vært. Tiden går og nå nærmer jeg meg jammen 27 uker og ifølge min gravidapp starter da 3. og siste trimester. Leste akkurat gjennom det aller første innlegget i denne boka og det er rart hvor fort det har gått. For noen måneder siden satt jeg med sommerfugler i magen fordi vi skulle starte prøvingen og nå er det bare 13-14 uker til termin og vi kan hilse på en liten lillesøster.

Lager en liten standard statusoppdatering jeg.

STATUS 27. UKE :gravid:

På vei: 26+4

Neste kontroll: 24. november

Kjønn: Jente

Utålmodig: Nei, egentlig ikke.

Navn: Veldig få gode navneforslag som vi begge liker, så det blir spennende å se hva vi ender opp med.

Innkjøp: Har det aller meste fra før, men må få skrevet en liste og se å få oversikt over hva vi trenger. Har bare handlet inn et par småting som gulpekluter og himmel til sengen.

Vektøkning: Altfor mye, nesten ikke lyst til å skrive det.men har nok gått opp ca 12kg.

Melk i brystene: Nei

Strekkmerker: Nei, fikk heller ingen sistgang, så krysser fingrene for at jeg slipper.

Hevelser og vann i kroppen: Nei, tror ikke det.

Hodet ned: Ja, men hun kan jo fortsatt snu seg.

Aktivitet: Ja, daglige bevegelser som jeg nyter å kjenne på <3. Ser også bevegelsene godt utenpå nå.

Tungt: Ja, føler meg tung, feit og i dårlig form Prøver å holde motet oppe og gleder meg til å kjenne meg lettere igjen og å kunne gi alt på en treningsøkt, for denne følelsen er ny for meg.

Kynnere: Ja, daglige kynnere som kommer både når jeg er i ro og aktivitet, men mest hvis jeg holder på å ordne og rydde hjemme for eksempel. Hadde en del kynnere forrige graviditet også.

Babyrom: Skal sove på rommet vårt i starten, så har ikke ordnet noe babyrom enda :).

Sulten: Matlysten er god. Men merker nå at jeg spiser mindre måltider, blir fortere dårlig plass.

Matkick: Nei, men har veldig søtsug og har hele tiden lyst på type "godt og blandet" godteri. :sjenert:

Plager: Har hatt en del bekkensmerter/smerter bak ved halebeinet som stråler ned i beina. Værst etter å ha stått og gått mye. Trenger å legge meg ned med beina høyt for å holde det i sjakk.

Humør: Litt mye negativitet over her, men er egentlig i godt humør og går ikke rundt og klager :) Gleder meg kjempemye til den lille babyen kommer og elsker å se hvor mye storesøster gleder seg og snakker om babyen.

Sykehusbaggen: Ikke begynt å tenke på, regner med jeg så smått begynner å finne frem det jeg skal ha ca 4 uker før, iallfall ha en liste klar. Fødte nesten 2 uker før termin forrige gang, så må være forberedt på at det kan skje før termin.

Høygravid: Nei, det er vel en stund til. Når er man høygravid egentlig? :vetikke:

Edit: endret på "babyrom", hadde visst klippet og limt fra noen andre uten å endre :D)

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rodmer: Koselig å lese!

Kjenner meg så igjen i det med å føle seg stor og tung, det merkes mye bedre andre gangen! Har ingen råd, for jeg følte meg sånn fra jeg var halvveis til jeg fødte. :fnise: Men det går over etter fødselen, heldigvis! ;)

Har dere et sånt newbornseat til tripp trapp? Innmari greit å ha til andremann synes jeg. Ikke helt i starten, men fra kanskje 1-2 mnd? Da kan babyen sitte sammen med dere når dere spiser middag og sånt. :) Etterhvert er det supert også til mating.

Og så må jeg jo bare tipse om hengevugge hvis dere ikke har det. Life saver for oss i alle fall!

Å, kjenner jeg gleder meg på dine vegne til å få oppleve at jenta di blir storesøster. Det er det fineste! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med oppdatering! :) Tiden går fort altså. :) Men nå når vi er kommet litt lenger ut i svangerskapet, så føler jeg ikke du er såå langt foran meg lenger :fnise: Før var du en evighet foran. :P Hehe.

Høygravid er du når du har 40 dager igjen til termin. :) Så det er fra 34+0 eller så var det 34+4 eller noe sånt. :) I løpet av den uken i alle fall. :)

Jeg kjenner meg også mer tung denne gangen enn sist, men det er sikkert naturlig det, for vi har jo småbarn å ta oss av i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nevnt den hengevugga, ser veldig fin ut Sushi!

Og ja, de new born settene er fine! Må vurdere det! Da må vi skaffe oss en Stokke stol til også, men det kommer vi sikkert til uansett. Selvom jeg syns ikea plastikkstolene har vært supre. De er billige og man slipper søling på bordet...

Godt å høre at det ikke bare er jeg som føler meg tung... Kjenner meg motivert til å trene når babyen har kommet! Det kan jeg iallfall si nå :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... jeg var supermotivert til å trene under graviditeten... men den er ikke helt på plass nå. LItt for mye som skjer til at jeg klarer å fokusere på det. Men det kommer vel, særlig ut på nyåret tenker jeg?

anbefaler også newbornsettet til stokke tripp trapp, jeg bruker det masse nå. setter henne i den ved måltidene, men av og til når jeg lager mat/henger opp klær osv (vaskerommet er vegg i vegg med kjøkkenet). Brukes flittig, og hun trives der. Har knapt begynt å bruke vippestol pga dette setet.

Begynner å komme langt på vei du nå.. ;) herlig herlig!! Det er helt supert å være tobarnsmamma altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvordan står det til? Håper det ikke er alt for tungt :klemmer: Hadde vært koslig med en liten statusoppdatering når du har tid & ork :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ja er kanskje på tide med en liten oppdatering her. Er i dag 37+5 og kjenner jeg er veldig utålmodig nå. Førstemann kom jo litt før tiden, så det er vanskelig å få hodet til å forstå at det er mulighet for at jeg har flere uker igjen hvis jeg går over tiden. Har Googla masse og ser at det ikke er noe sammenheng med første og andre fødsel i forhold til termin... Jaja, skal nok overleve. Har ingen store plager akkurat nå, bare litt trøtt, tiltaksløs og sliten. Gleder meg til å få kroppen tilbake og ikke minst til å komme i bedre form etter hvert med aktivitet og trening! Har vært altfor inaktiv denne gangen.

Holder på å pakke fødebagen og stelleveska om dagen. Ellers er det bare småting å ordne før lillesøster kommer. Må kanskje få redd opp senga hennes og hengt opp himlingen <3.

Ellers gleder jeg meg veldig til å se storesøsters reaksjon når den lille kommer til verden. Hun er en veldig omsorgsfull jente som er veldig glad i babyer. Tror hun gleder seg masse, men man vet jo ikke hvordan det blir når hun virkelig forstår at oppmerksomheten må deles :D. Fordelen md aldersforskjellen på over tre år er jo at vi kan snakke sammen og forklare, så tror det skal gå fint :).

Har jo vært dårlig med liv her inne , så kanskje ikke så mange som er innom, men prøver med tippeliste før fødsel likevel jeg.

Termin: 8/2 (både mens og ul)

Storesøster ble født 11dager før termin.

Starter med meg selv.

Ripsy: 4/2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6/2! :)

Hehe, sånn googling holdt jeg også på med. Prøvde veldig hardt å finne noe dokumentasjon på at nummer to gjerne kom før termin hvis nummer én gjorde det. Men nei. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hyggelig mede oppdatering! :)

Er ikke lenge igjen for deg nå, uansett om det blir tre uker til eller bare noen dager. ;) Nå føler jeg at jeg er tilbake til hvordan det var i starten av svangerskapet. Dere som er sånn 2-3 uker foran meg, var så veeeldig langt på vei i forhold til meg, men så jevnet det seg ut når man bikket over i andre trimester. Nå føler jeg dere har såååå kort tid igjen i forhold til meg, som BARE er 35+4. :P

Uansett, masse lykke til, det er spennende dager for deg nå. :)

6/2! :)

Hehe, sånn googling holdt jeg også på med. Prøvde veldig hardt å finne noe dokumentasjon på at nummer to gjerne kom før termin hvis nummer én gjorde det. Men nei. :ler:

Det var altså utrolig skuffende å lese!!! HVOR kommer den drittmyten fra da! :P Jeg har jo "bestilt" å føde senest på termindagen, nettopp fordi jeg har født før. :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd saker å ting. Jeg husker deg fra da jeg hadde min første prøvedagbok i 2010/11 :)
Gratulerer så mye med en til liten jente i magen, plutselig kommer hun :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var altså utrolig skuffende å lese!!! HVOR kommer den drittmyten fra da! :P Jeg har jo "bestilt" å føde senest på termindagen, nettopp fordi jeg har født før. :fnise:

:ler: Føler med deg. Jeg spurte både lege og jordmor fleeere ganger om det ikke var sånn, men neida, ingen sammenheng. Nå fødte jeg jo på termin andre gangen, men da følte jeg allerede at jeg var på overtid. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...