Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en jente på 26 år som sammen med samboer på 31 nå planlegger vårt første barn. Har ikke rukket å begynne på første prøveperiode ennå, for jeg har mensen, men er selvfølgelig spent. Aner ikke hva vi er i ferd med å begi oss ut på!

For øyeblikket tenker jeg at dette ikke er noe stress, og at jeg kommer til å ta det helt med ro. Samtidig kjenner jeg meg selv ganske godt, så når jeg skal begynne å teste for EL og IKM kommer jeg nok til å gå rundt og trippe i flere dager :)

Fikk TR 22.01. etter siste pille på brettet 19.01., men av en eller annen grunn har ikke TR vært som vanlig denne gangen. Vet ikke hvorfor, og det gjør meg usikker på når forventet EL egentlig er. Ser ut til at TR alt er over, selv om det var forventet å vare til 30.01. Får vel bare teste litt ekstra etter EL.. I henhold til normal mens skulle EL ha vært ca 04.02.-06.02. Første IKM blir da 19.02. Så får vi bare se hva som skjer :)

Ha en fin dag!

Edit: to streker inntraff på side 10! :hjerte::strix:

Endret av Spiremor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er første dagen vi "offisielt" er prøvere, i ig med at jeg ikke begynner på nytt brett! Hadde uhell og glemte en pille både forrige mensperiode og gangen før det, så TR kom da etter bare to uker istedenfor tre. Likevel var det mer enn normalt begge gangene, så jeg skjønner ikke hvorfor denne gangen (da jeg husket alle pillene mine) plutselig skulle være unormal.

Da jeg begynte på pillen for mange år siden hadde TR begynt å bli uregelmessig etter flere år med jevn syklus. For å forsikre meg om at ingenting er galt har jeg med jevne mellomrom tatt en mnd eller to uten p-pille, og alt har da vært i henhold til normal syklus. Dette er første gang siden før jeg begynte på p-piller at TR har vært såpass unormal :-S

Er det noen som vet når jeg nå bør teste for EL? Vet det kan bli vanskelig å finne den nå i starten, og spesielt når ting tydeligvis er litt på en snurr, vil bare ha alt på plass nå :-P

Begynte på folat for 19 dager siden, og har kjent endringer i kroppen bare av det. Kjebte forøvrig endringer siden rundt nyttår, og da hadde det jo nettopp vært et uhell med p-piller. Har aldri vært gravid før, så nå går jeg og tenker på symptomer allerede før vi har begynt å prøve! Skjønner på meg selv at det å forholde meg rolig til hele greia ikke kommer til å holde så veldig lenge, hehe.

Nå er det snart jobb! Ha en fin dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med! :jepp: Så spennende at dere er i gang allerede da! Tiden går ekstremt fort og sakte når man prøver, det er helt sinnsykt. Du må bære flink til å oppdatere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: MissDior!

Ja, veldig rart og uvirkelig at vi faktisk er igang nå. Hadde dette vært for to år siden hadde jeg vært helt på tuppa, men for øyeblikket er jeg litt mer tilbakelent. Regner med at jeg ikke er like laidback om et par uker, hehe.

Noen råd i forhold til når jeg bør sjekke for EL? Har alltid tenkt at det er ca to uker før TR, men ettersom TR plutselig ikke ville være normal lurer jeg på om kanskje jeg skal teste meg allerede på onsdag? :sjenert:

Har forøvrig skaffet meg et testsett fra billigetester, det inneholder 21 EL-tester og 5 graviditetstester. Er dette veldig lite? Førstegangsprøver, så faren er at jeg bruker opp alt allerede de første to prøveperiodene i frykt for å misse EL og ikke føle meg sikker på om jeg er gravid eller ikke :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: MissDior!

Ja, veldig rart og uvirkelig at vi faktisk er igang nå. Hadde dette vært for to år siden hadde jeg vært helt på tuppa, men for øyeblikket er jeg litt mer tilbakelent. Regner med at jeg ikke er like laidback om et par uker, hehe.

Noen råd i forhold til når jeg bør sjekke for EL? Har alltid tenkt at det er ca to uker før TR, men ettersom TR plutselig ikke ville være normal lurer jeg på om kanskje jeg skal teste meg allerede på onsdag? :sjenert:

Har forøvrig skaffet meg et testsett fra billigetester, det inneholder 21 EL-tester og 5 graviditetstester. Er dette veldig lite? Førstegangsprøver, så faren er at jeg bruker opp alt allerede de første to prøveperiodene i frykt for å misse EL og ikke føle meg sikker på om jeg er gravid eller ikke :rolleyes:

Test fra syklusdag 12 og utover til du finner EL :jepp: Men ikke vær redd om du ikke finner den, for det er slettes ikke sikkert at man alltid tester på riktig tidspunkt! Sånn egentlig så er det bare stress med EL-tester når man akkurat har begynt å prøve, men på den annen side så er det greit å følge litt med.

Jeg kjøpte samme settet som deg, men det forsvant farlig fort. Jeg er og blir ei testetøs, så jeg bestiller heller fra eBay. 30 EL-tester til 30 kroner er liksom litt rimeligere. Samme med graviditetstestene.

Denne linken fører deg til 30 EL-tester og 10 graviditetstester for 35 kroner, inkludert frakt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 12, skal det regnes utifra første dag med TR som dag 1? I så fall er det ikke før på mandag. Veeeldig lyst til å teste før tiden, bare for å føle at jeg har sjekket :P Tenk om!

Oi, det var billig! Noe helt annet enn billigetester, og der er det billigere enn apoteket. Får bestille derfra så snart jeg ser at lageret begynner å minske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der klarte jeg ikke vente lenger :rolleyes:

Tok en EL-test på morgenurin. Dukket opp en svak strek, så jeg har ikke eggløsning helt ennå. Men kanskje jeg skal teste igjen om et par dager? Ettersom jeg nettopp har sluttet på p-piller kan jeg jo strengt tatt ikke stole på at de resultatene jeg får denne perioden er sånn det blir i neste periode, men jeg er utålmodig! :fnise:

I henhold til tickeren min, som tar utgangspunkt i første dag med TR, er jeg jo faktisk på dag 12. Skal jeg teste hver eneste dag eller holder det med annenhver dag? Og når dere først prøver, bruker dere pute under rumpa og/eller spesielle stillinger når ting avsluttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok selvsagt en EL-test i dag også. De to strekene var temmelig like hverandre, men venstre strek var bittelitt svakere. Kan jeg anta at den er positiv, ettersom strekene er såpass like hverandre, eller må den definitivt være sterkere? Og det er den venstre som er "min" strek? Så at det tok lengst tid å få fram den høyre streken (den er jo selvsagt lengst borte fra tuppen, men den brukte lang tid på å dukke opp ordentlig).

Er jo ingenting i veien for litt sengekos uansett, hehe :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forøvrig at tickeren min var feil, så den er korrigert. Er i dag på syklusdag 10 dersom ting er normale med syklusen min nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ny el-test i dag, og den var mye svakere enn i går. Sørget for å hoppe på typen med én gang jeg kom inn igjen på soverommet, hehe.

Tok forøvrig også en graviditetstest, for jeg syns jeg har vært så rar siden romjula. Da hadde jeg akkurat blitt ferdig med tr etter litt kluss i pillene, så jeg tenkte kanskje jeg faktisk kunne ha blitt gravid allerede da? Neida, testen var kritthvit, hehe. So much for symptoms!

Symptomene jeg har kjent på er bedret luktesans, veeeldig mye mer trøtt (sovnet åtte på sofaen i går, våknet bare for å stelle meg og krype i seng og sove totalt 12 timer!), veldig emosjonell i bråvendinger.. Hadde også ømme bryst her om dagen, kanskje det er et tegn på at jeg hadde el istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble jeg plutselig dårlig og fikk bølger av kvalme skyllende over meg. Aner ikke hva det kommer av. Selvsagt tenkte jeg i øyeblikket at jeg allerede hadde fått festet en minispire etter én runde i høyet :P Tittet opp på samboeren og han tenkte tydeligvis på det samme, hehe. Ifølge dette innlegget inntrer ikke svangerskapskvalme før i uke 3-4, så det kan ikke være det heller. Bare en dårlig kveld, hehe.

Sitter og ser på finn.no nå. Masse barneklær og -utstyr som gis bort og selges billig der. Får jo lyst til å bare begynne handlingen allerede, men det går jo ikke. Aner ikke om jeg må tilpasse meg sommer eller vinter når det gjelder klær, og jeg vet jo heller ikke hvor lang tid det tar å bli gravid! Må jo tross alt lagre disse tingene et sted også, og vi har i alle fall ikke plass til barnevogn og -seng noe sted sånn ting er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tusen symptomer min første PP! :fnise: Så det er ikke unormalt å føle ekstra på det, kan være innbilt, og selvfølgelig mye pga du nettopp har slutten på prevansjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg er nok litt oversensitiv for alt som kan være graviditet. Det er mye av det som kan skje ellers også, som f.eks. kvalmen jeg opplevde :P

Og jeg har hatt perioder på 1-2 mnd av pillen før for å forsikre meg selv om at jeg får mensen som normalt, men det er noe helt annet denne gangen. De andre gangene har vi jo heller benyttet annen prevensjon. Så symptomjakten er definitivt igang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supervondt i ryggen i dag, men jeg har dårlig rygg fra før av, så den trenger ikke være påvirket av hormoner.. Tenker jo likevel raskere på det alternativet nå som vi såvidt har begynt å prøve.

Tok jo en graviditetstest for ikke så lenge siden, så jeg VAR i alle fall ikke gravid fra forrige måned :-P Får se når tr melder sin ankomst, for akkurat nå har jeg null peiling på syklusen min. Håper egentlig bare tr kommer ca når jeg tror den kan komme, sånn at neste periode kan stabilisere seg litt. Forhåpentligvis blir det lettere å se når el er neste mnd også. Tror jeg må prøve å teste annenhver dag da for å finne ut om el faktisk er mye tidligere enn antatt eller om det bare var denne perioden som var klussete pga pilleslutt. Får se om jeg har nok tester eller må bestille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en EL-test i går ettermiddag, mer eller mindre på måfå. Den var selvsagt negativ. Superteit, men jeg føler jeg må teste litt også. Har bare hatt sengekos én gang denne perioden, og det var i alle fall korrekt timing på den. Kjenner at jeg ikke akkurat har troen på at det skal bli noe denne gang, men det går egentlig fint. Vil jo gjerne kjenne litt på det å være prøver også, det å kunne se hverandre inn i øynene og vite at det er et høyere formål med kosen enn bare sexytime..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt superømme brystvorter i noen dager nå. I tillegg har ryggen noen dager vært så vondt at BH-en må av så snart jeg kommer meg hjem fra jobb. Ryggen kan være bare en dårlig periode, og brystvortene *kan* jo være fordi jeg har blitt superforkjølet og hele kroppen er litt tander.. Men jeg vil jo heller tro noe annet, hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enda mer klaging på gang: supervondt (!) i tannkjøttet! Har ikke brukt tanntråd på en stund og endelig begynt igjen, men har aldri opplevd å ha så vondt som nå :O Kjennes som om tennene prøver å sprenge seg ut, og det er supersårt når jeg legger meg på siden når jeg skal sove.. Rart. Tviler på at det er et normalt graviditetstegn, men alt som er utenfor normalen for meg havner i den kategorien akkurat nå.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Hei Spiremor. Hopper inn her og følger med litt jeg. :popcorn:

Hvordan går det? Ikke lenge til du kan teste nå !! :)

heheh man får litt mye tegn når man er prøver ja... vondt i tannkjøttet kan da vel være et tegn :fnise:

Så at du var ivrig på El-testene (velkommen i klubben. Jeg er ebayer selv og kjøpe 50-pakkesett, :fnise: )
Men, test på kvelden, ikke på morningen. :) det er omvendt enn GT.
Her er akkurat EL over så jeg 1dpo i dag. woho... tiden kommer til å gå så sakte denne perioden. EL var jo til og med 1 uke på overtid, tyyypisk!

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hit, Studentprøver! :duskedame:

Er spent, går veldig opp og ned med om jeg tror jeg skal få TR i morgen eller neste uke. Tok graviditetstest i dag tidlig, da, ettersom jeg selv føler at alt mulig er symptomer, men den var naturlig nok blendahvit, hehe. Har bare to graviditetstester igjen, så jeg må på nettshopping igjen snart!

Ja, så at jeg skrev feil til deg, var veldig glad for at noen andre fikk rettet opp i det! Da lærte jo jeg noe nytt også. Er mye lettere å huske det på morgenen, men jeg får bare sette fram en kopp før jeg drar på jobb, så kan jeg teste når jeg kommer inn døra. Spennende med EL, dere må bare kjøre på med sengekos! Alle dager rundt EL teller med ;)

Regner ikke med at spiren sitter denne gang, jeg pleier ikke å ha såpass med flaks. Så neste PP blir det testing med EL-strips annenhver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kan det være at jeg har ikm. Hvis ikke er det om en uke, det er det som hadde vært normalt for meg, men tr var ikke som den skulle da jeg sluttet på pillen, og el var mye tidligere enn antatt. Utifra faktisk el skal tr komme i dag. Vi får se :) Selvsagt tror kroppen min at jeg er gravid, selv om hodet gjør sitt beste for å dempe tanken om det. I dag tidlig sto jeg opp og ordnet meg foran speilet da jeg helt plutselig ble supersvimmel, som om jeg skulle besvime. Jeg besvimer aldri! Måtte bøye meg ned og støtte meg på vasken, og da kom det en superbølge av kvalme over meg, som om jeg måtte spy. Jeg kaster opp kun når jeg er skikkelig syk, så det var også rart. I morgentåka klarte jeg selvsagt å sette meg på do og tisse før hjernen koblet inn, så det ble ingen test på morgenen.. Herregud, så typisk! Som "straff" mot meg selv skal jeg prøve å ikke teste før neste fredag, (med mindre tr kommer i mellomtiden). Får se om jeg holder lenger enn til i morgen, da! :P

Ha en fin dag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...