Gå til innhold

Familien M underveis. Morris, mannen og mamma i farta.


rhubarb

Anbefalte innlegg

Må legge igjen et spor her jeg! :goodbye:

Han har tid til å snu seg enda. :) Her snudde min seg sånn plutselig. Hadde ligger i tverrleie ganske lenge, nå ligger han heldigvis med hodet ned. Ikke festet enda, men vi får se hva jordmor sier neste uke. :)

Når er det du har termin? Og hvordan har svangerskapet ditt vært? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper den lille snur seg greit, veldig realt om en kan slippe at rumpa kommer først - selv om det også skal gå greit for seg. Vi er nå ganske heldige som går svangre nå og her - med så mye teknologi, helsepersonell og hjelpemidler tilgjengelig - gratis attpåtil.

Spent på å høre hvordan det gikk til JM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Joyce*, Aud og Angel-A: :klemmer:

Etter dager uten nett, masse besøk og familie-festivitas har jeg endelig litt pc-tid :takke: Masse hyggelig som har skjedd denne uka, men fy så sliten jeg er i dag :natti: Dagen i går var laaaang, med påfølgende smerter i føtter, ben og hofter som gjorde at jeg ikke fikk sove før klokka var nærmere 04.00 i natt. Pga hevelser i beina ble jeg liggende på sofaen med beina høyt, pakket inn i kalde, våte håndklær (og isbiter for å "holde" på kulden lengst mulig :fnise: ). Jeg måtte lire av meg noen gloser i frustrasjon, må jeg ærlig innrømme. :kjefte: Mannen forsvant på noe jobb/studiegreier relativt tidlig i dag, så jeg har brukt morgenen på å ta igjen søvn. Så stod opp for noen få timer siden :sjenert:

(Advarsel! Klageavsnitt:

Tok en tur til legen fordi jeg fryktet senebetennelse i begge fotsålene. Han kunne fortelle at det rett og slett er hevelser og vann som presser på nervene. Med andre ord er det ikke noe å bekymre seg for, men det vil jo heller ikke bli bedre før fødselen er over :daane: *gleder meg vilt til å slippe tømmerstokklegger* Irriterende nok er det ganske begrensende. Jeg greier rett og slett ikke å bevege meg så mye rundt som jeg ønsker, og får svi om natten dersom jeg ikke er forsiktig på dagtid. Æsje-æsj. :kjefte: )

Time hos lege/JM gikk fint :hjerte:

Lillegutt følger fortsatt fint vekstkurven, og ligger ann til å bli ca 3700 ved fødsel, om han kommer til termin. Og han har snudd seg :strix: Jeg luftet bekymring ang leiet, til JM. Det er tydelig at man får god oppfølging dersom det skulle inntreffe, ble beroliget av det. Men så ser det ikke ut til å være aktuelt, heller :hoppe:

Status i straks uke 35:

Leie: Hode, ikke festet

BT: Fin-fint

Puls: Høy, men ikke faretruende. Kan føre til svimmelhet og åndenød

i feks trapper og motbakker. (Gå-sakte-aksjon startet)

SF-mål: Følger sin egen kurve, til punkt og prikke :fnise:

Ødemer: Jepp, støttestrømper neste :sminkedokke:

Mangler: D-vitamin, jern

Ritktig god søndag til de som er innom :klem:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke godt ut med slike smerter i bena, godt alt er i rute med lille :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet har begynt å komme for fullt her og, skikkelig slitsomt! :( Høres ikke noe særlig ut med de smertene. Du fikk ikke noe vanndrivende av legen da? Har hørt flere som har fått dette når de har fått mye vann i kroppen. Har støttestrømper selv, men må ærlig innrømme at jeg er alt for dårlig til å bruke de. :sjenert:

Hvordan vet de sånn ca. hvor stor han kommer til å bli? Ser de det på evt sf-kurve? :klo:

Håper du har hatt en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusilus: Ja, skikkelig godt å få bekreftet at alt er fint der inne :strix: Beina er som de er. Var på apoteket i dag for å kjøpe støttestrømper. Hun så på anklene mine, og ba meg måle omkretsen om morgenen før jeg begynner å gå på dem. Tømmerstokker, anyone :fnise:

Angel-A: Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg får ekstra oppfølging med tanke på lillegutts vekst nå på slutten. Var en UL hvor buk- og hodeomkretsen måles (og tydeligvis) brukes for å beregne størrelse og vekstkurve :vetikke: Vanndrivende har jeg ikke hørt om mtp graviditet. Jeg belager meg på å sitte med bena høyt eller i kaldt vann om sommeren blir for varm :sol:.

Aud: Ja, virkelig et gode å bo i Norge. :jepp: Jeg sier ja takk til alt av hjelp og teknologi når det kommer til fødselen! Jeg har begynt å innse at han faktisk må ut på et vis... :redd::ler:

--

Vært en tur hos *Joyce* i dag og snust på Snorkfrøken. Noe så perfekt :hjerte: Helt utrolig at jeg skal ha min egen, vidunderlige skatt snart :hjerter_rundt: Det blir liksom med en gang mer reelt at vår egen straks kommer, ved å se på slike små, uimotståelige skatter :strix:

I morgen får vi besøk, så driver å leter etter litt motivasjon til å rydde. Ikke alltid så lett, gitt :rodme:

:husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt rart hvor snart du får hilse på ham! :rodmer:

Tusen takk for i dag, er så fint å se deg! :klemmer:

Du, jeg har tenkt litt på gave i kveld (og er visst uhyre dårlig på overraskelser), men kunne det vært noe om jeg sydde en meitai i presang? Med det kule campingvognstoffet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner motivasjon til å rydde og får noe til overs kan du godt sende resten til meg :ler:

Nei nå skal jeg prøve og sove igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, noen lange dager nærmer seg slutten. Huset har vært fullt av folk som har kommet og gått, familie hit og dit og i det hele tatt. Det har vær hyggelig, men hektisk, og endelig er vi litt alene :gjeiper: . Mannen har sluknet på sofaen :sovne: , og jeg har funnet litt PCtid- endelig :hopper:

--

*Joyce* om du orker er jo det helt fantastisk! Men bare om du har overskudd og lyst til å bruke tiden din på slikt!

Pusilus, hadde ingen motivasjon å dele... jeg fant en fin film isteden for :fnise: . Så mannen fikk ryddejobben dagen etter :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel-A: Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg får ekstra oppfølging med tanke på lillegutts vekst nå på slutten. Var en UL hvor buk- og hodeomkretsen måles (og tydeligvis) brukes for å beregne størrelse og vekstkurve :vetikke: Vanndrivende har jeg ikke hørt om mtp graviditet. Jeg belager meg på å sitte med bena høyt eller i kaldt vann om sommeren blir for varm :sol:.

Ah, skjønner. Så kjedelig da.. :( Håper formen din er fin og at du har det bra. :) Vet om flere som har fått det, vann i kroppen er ikke bare-bare.

Håper du hadde en fin helg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, skjønner. Så kjedelig da.. :( Håper formen din er fin og at du har det bra. :) Vet om flere som har fått det, vann i kroppen er ikke bare-bare.

Angel-A: :klemmer:

Jeg føler meg godt ivaretatt, og er glad for at jeg får tilbud om ekstra oppfølging siden det er en reel mulighet for komplikasjoner om det ikke følges med på :jepp: Jeg skal til JM om noen dager, må høre om alle hevelsene. Skikkelig irriterende og faktisk veldig ubehagelig :rope: Men, er uansett ikke lenge igjen, og jeg skal holde ut :takke:

---

Straks uke 36. Synes tiden flyr!

Siden sist har jeg fått brev fra NAV om at foreldrepengesøknaden er godkjent. Veldig ok å vite, greit å få betalt lån og slikt :fnise:

Vi skal på fødselsforberedende kurs denne uka. Har ikke veldig store forhåpninger, men synes det er greit å få litt informasjon og en omvisning. Tror kanskje det blir enda klarere for meg hva som faktisk snart skal skje :kgbaby: . Ettersom at kroppen blir stadig tyngre og jeg får flere vondt'er, har jeg merket at frykten for fødsel avtar. Jeg har ikke vært veldig bekymret, men må være ærlig og si at jeg ikke har syntes det er spesielt gøy å tenke på. Nå tror jeg at jeg begynner å stille meg inn på at det bare er noe jeg må igjennom. Vi har snakket en del om forventninger og bekymringer mtp fødselsforløpet. Tror også det at mannen begynner å bli klar, hjelper på min egen usikkerhet :jepp: (Fine mannen min :yvonne: )

Nå skal jeg vagge meg på butikken, både kjøleskapet og magen er tom, en skikkelig dårlig kombo :snurt::fnise:

Fin uke til de som titter innom :klem:

Endret av rhubarb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre. :) Krysser fingrene mine for at resten av svangerskapet er like "lett" som nå. :jepp: Ja, gjør det. Kan jo hende at du kan få noe vanndrivende eller noe, om ikke får du bare drikke masse vann og holde deg mest mulig unna salt. :/ Vann i kroppen kan være direkte vondt, så skjønner du er lei.

Sant tiden flyr? Rart å tenke på at vi snart er ferdig. :sjenert: Litt trist, men så godt det skal bli. :)

Hvor er det dere skal på kurs? :) Jeg visste vel egentlig alt som ble fortalt på det kurset vi var på, men syntes det var greit å høre på de andre parene som var der. Masse rare spørsmål! :fnise: Men måten jordmor svarte de på og roet de fikk meg bare til å slappe av enda mer i forhold til fødsel osv. :) Vi valgte å ikke se en film om fødsel på slutten, rett og slett fordi jeg ikke gruer meg til fødsel, hvem vet hvilke inntrykk jeg hadde sittet igjen med etter den filmen.

Er ikke rart at mange jordmødre sier til de med fødselsangst at de må vente til det nærmer seg termin med å bestemme seg for keisersnitt eller ikke. Rart hvor greit det er at fødsel nærmer seg nå! Vondt vil det jo gjøre, men tenk for en premie!! Jeg har sagt til min samboer at han må hjelpe meg å minne meg på at nå er det snart over og at knøttet snart er i armene våre. Fødselen er jo det siste en gravid kvinne skal igjennom i et svangerskap, så når fødselen starter så er det bare å glede seg til å se babyen. :rodmer: (Sikkert veldig enkelt å si dette nå, hehe..) Tror mannfolka kommer til å gjøre en kjempejobb jeg!! :)

Det jeg faktisk gruer meg til når det kommer til fødsel er om jeg kommer til å si noe stygt til samboer.. Jeg har IKKE noe lyst til å såre han på noen måte. Hører så mange som sier så mye stygt og grusomt under fødselen så har fått litt angst for det kjenner jeg.. :sukk:

Håper du får en fin start på uken! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu=) dumt og høre at du sliter med mye vann i bena, håper at det ikke blir for voldsomt=/hørres så kjipt ut.

hvordan går det med deg sånn generelt?=) begynt å bli litt utolmodig eller går det greit?=)

håper du får ein fin dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tomt kjøleskap og tom mage er ikke en bra kombinasjon nei ;)

Når er det du har termin igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt er vel, rhubarb.

Handling på tom mage, pleier å bli en smakfull - og kostbar affære for min del, spesielt når jeg er gravid :fnise:.

Tre uker til termin, nå?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin om 19 dager :hakeslepp:

Permisjon er påbegynt, og dagene flyr. Mannen har ferie så vi slapper av, og prøver å klargjøre alt som må gjøres før lillegutt kommer :husarbeid:

Synes i grunnen at det stort sett går ganske greit. For nå ser jeg en ende på det hele :hjerte: Magen har sunket ifølge min mor, og jeg kjenner det er lettere å puste (små gleder :fnise: ). ellers er jeg plaget av hevelser i bein og hender, men siden mannen har ferie får jeg masse hjelp :jepp: De siste dagene har kynnerene blitt hyppigere og mer ubehagelige. I kombinasjon med stikkinger i brystene og i underlivet satser jeg på at det er modning :duskedame:

Når det er sagt så må jeg si at han GJERNE kan komme snart. Jeg har hele tiden tenkt at han kommer til termin ca, og at jeg skal nyte siste tiden som gravid. Men plutselig, da jeg bikket 37 uker, har jeg begynt å bli utålmodig :bond: Det er ingenting som tilsier at det blir tidlig fødsel så hvor denne utålmodigheten kommer fra, vet jeg ikke :vetikke: Jeg er nok litt lei, har vondt i kroppen, savner å spise myke oster og sove på magen :scorpis:

Må forresten :hoppe: litt for at fødslene har begynt i terminklubben :strix: Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legger til:

Status uke 37+4:

Dager til termin 19

Leie Hode, fortsatt ikke festet

Lillegutts vekt Følger fortsatt sin egen kurve, bittelitt over snittet. Estimert til 3700-3800 til termin.

BT Fortsatt fint :hoppe: Steget litt, men det er visst vanlig?

Puls Fortsatt høy, ikke faretruende. Gå-sakte-aksjonen fungerer godt :nigo:

Ødemer Oh yes. Støttestrømper brukes hyppig :sexy:

Strekkmerker Har noen på magen. Jeg hadde et slags håp om å unngå det,gitt :sukk:

Lei? Ja, dessverre litt lei nå...

Vi har vært på fødselsforberedende kurs siden sist. Var mye jeg har lest meg til selv, men mannen syntes det var skikkelig fint å ha vært der :yvonne: Jeg er av oppfatningen at man (nesten) aldri kan få for mye informasjon, så godt fornøyd. Også synes jeg det er særlig praktisk å vite hvor vi skal henvende oss når vi kommer til føden :fnise:

God lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt du får hjelp av mannen din:) gleder meg til min mann kommer på onsdag, da skal han være hjemme til lillegutt er ute og vel så det:)

er forstålig at du begynner å bli lei, jeg er/har alltid vært innstilt på å gå over tiden, så jeg klarer meg fint til nå:P

gjort noe kjekt i helgen?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Joyce* :tommelopp::klemmer:

SC, forstår du gleder deg til mannen kommer hjem :jepp: Jeg har hele tiden regnet med å gå til termin, men plutselig ble jeg utålmodig :fnise: Men nå tenker jeg at han godt kan vente likevel... Har begynt å tenke at det er litt skummelt å ha et så stort ansvar :sjenert::tongue:

Vært hos JM i dag, alt fint og lillegutt vokser som han skal og kroppen min er sånn som man kan forvente på slutten av et svangerskap... Greit blodtrykk, overkommelig med ødemer, vondter som forventet og i det hele tatt... Men snart kommer han :strix: Har faktisk begynt på fødebag også, så føler meg godt i rute :fnise:

Oh, nå er middagen klar, skal komme meg inn i resten av dagbøkene om ikke så lang tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...