Gå til innhold

Har du et land som du pleier å reise tilbake til på ferie?


Gjest Mrs. Random Nick

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick

Har du et land som du pleier å reise tilbake til på ferie? Et land som du bare har forelsket deg i? Hvilket land er det, og hvorfor? Hvor mange ganger har du vært der?

Jeg har vært tre ganger i Italia, og reiser gjerne tilbake dit. Jeg føler at det er et land man må være i mange ganger, eller være der over lengre tid, for å oppleve alt der. Har vært i Pompeii (anbefales!!), Roma (anbefales også!!), Firenze etc.

Jeg har vært der med mine foreldre & søsken, og var også i det landet med mannen min på bryllupsreisa vår. Han hadde da selvsagt også vært i landet på en ferietur før vi ble sammen. :)

Jeg kan egentlig ikke komme på noe jeg ikke liker ved det landet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er flere! Drar ofte til Spania (4 ganger), Hellas (mer enn 20 ganger), Italia (5 ganger), Frankrike (12-13 ganger), Tyskland (nærmere 20 ganger), Østerrike (10 ganger), Storbritannia (2-6 ganger i året) og Polen (1-2 ganger i året). Jeg har mange, men korte ferier - skulle gjerne reist mye mer!



Anonymous poster hash: 4b9ab...270
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreta!

Er helt forelsket i den øya!

Har mistet oversikt over hvor ofte vi er der, bare ifjor så var jeg der 3 ganger.

Vi er så heldige at vi har blitt kjent med en familie som bor der, så vi bruker å låne ei lita leilighet de disponerer når vi er der. De bor heller ikke i et typisk turistområde. Bruker å finne billige flybilletter, og vi blir hentet av de på flyplassen når vi kommer frem.

Føler oss mere som familie enn som gjester, og vi har opp igjennom årene vært endel av bryllup, barnefødsler, og ifjor dessverre dødsfall og begravelse av bestefaren i huset. Den gamle bestemora kaller seg YaYa (bestemor) til barna våre, og vi sender bilder og holder kontakt igjennom hele året. Veldig kjekt med facebook, men til den gamle så bruker jeg å skrive brev og legge ved tegninger som minsten tegner og bilder av barna/bikkja/kattene/oss..

Åh, Kreta er virkelig midt i hjertet mitt :rodmer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas, men da forskjellige greske øyer.



Anonymous poster hash: f6923...1d9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Færøyene. Mannen sin familie er der fra, men liker naturen og menneskene der. Og så er det ikke for varmt :) Har vært der 9 ganger :)



Anonymous poster hash: d7bd8...6ab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skriver under på Italia og Frankrike. Utrolig fine land, med mange forskjellige reisemål som alle er verdt egne besøk. De landene har det meste av kultur, natur og spennende små og store byer.



Anonymous poster hash: 764e3...473
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia : ca 10 ganger ( MIlano, Bolognia, Roma, Foggia, Bari). Flott land, minuset er at Italienerene er utrolig dårlig i Engelsk, spesielt i sør.

Tyrkia: 5 ganger ( Alanya) Ungene stortrives der, drar da på familiehoteller med badebassenger og sklier. Tyrkerene kan turisme, og alltid godt vær.

Egypt. 6 ganger (hurghada) Fint vær, avslappende ferie med unger som bader og koser seg

Bulgaria 1 gang ( Nessebar) : Skal ALDRI tilbake. Dårlig standar, og folk som tydelig var lei av turister

Spania. 3 ganger : (Grand canaria og Alicante) Greit alternativ, men ikke favoritt stedet.

Isla Margarita (Karibien) 1 gang. Paradis på jord, minuset er laaang reise.

Ellers så har vi fartet rundt i Europa, men da er det ikke ferie, mer lang weekend.



Anonymous poster hash: ac2e6...1a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia : ca 10 ganger ( MIlano, Bolognia, Roma, Foggia, Bari). Flott land, minuset er at Italienerene er utrolig dårlig i Engelsk, spesielt i sør.

Tyrkia: 5 ganger ( Alanya) Ungene stortrives der, drar da på familiehoteller med badebassenger og sklier. Tyrkerene kan turisme, og alltid godt vær.

Egypt. 6 ganger (hurghada) Fint vær, avslappende ferie med unger som bader og koser seg

Bulgaria 1 gang ( Nessebar) : Skal ALDRI tilbake. Dårlig standar, og folk som tydelig var lei av turister

Spania. 3 ganger : (Grand canaria og Alicante) Greit alternativ, men ikke favoritt stedet.

Isla Margarita (Karibien) 1 gang. Paradis på jord, minuset er laaang reise.

Ellers så har vi fartet rundt i Europa, men da er det ikke ferie, mer lang weekend.

Anonymous poster hash: ac2e6...1a1

Å, jeg glemte Tyrkia! Har vært i Istanbul 6 ganger, alle gangene minimum en uke. Skulle gjerne sett andre deler av Tyrkia også.

Ellers enig med deg ang. Bulgaria. Reiste litt utenom og opplevde bulgarerne som veldig uvennlige. Tviler på at jeg drar til Bulgaria frivillig igjen.

Anonymous poster hash: 4b9ab...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Frankrike: har sikkert vært der 10 ganger. Er så koselig der, de har alt! Favorittbyen er Marseille, men har vært mange steder på rivieraen. Har også vært i Paris 2 ganger og 1 dag på dagstur til Annecy i Alpene. Vakkert! God mat og bra shopping, hyggelige folk, mye å se :)

USA: Har vel vært der 4 ganger totalt, trodde ikke på forhånd jeg skulle like meg så godt. Har vært i Texas, Nashville, Miami, New Orleans og Las Vegas. Nashville er favoritten da jeg elsker country og det er veldig koselig der. New Orleans var også helt fantastisk, er en veldig magisk by og Mardi Gras er noe av det morsomste jeg har opplevd.

Mexico: har vært der en gang men likte meg så godt at jeg skal tilbake neste år. Var i Cancun, Isla Mujeres, Cozumel og Playa del Carmen. Cancun er favoritten, selv om det er ganske amerikanisert så er det så fint der. Jeg har faste restauranter jeg liker, og nyter å bo på fint hotell og bade på de fine strendene. Drar også på en del utflukter, som Chichen Itza, båtturer, jungle walks etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange land jeg har vært i flere ganger.

* Storbritannia: 15 ganger

* Tyrkia: Snart 6 ganger (skal dit til sommeren)

* Spania: 8 ganger

* Tsjekkia: 2 ganger

* Danmark: Minst 20 ganger

* Sverige: Månedlig omtrent

* Hellas: Et land jeg egentlig ikke liker så veldig godt, men har vært der 3 ganger

* Bulgaria: 2 ganger. Elsket Sozopol, men ikke Golden Sands eller Sunny Beach.

* Tyskland: 6 ganger

Ellers har jeg vært både i New York og Florida i USA på samme reise, og vil gjerne tilbake. Mange land jeg kunne tenkt meg å reise tilbake til, f.eks Ungarn, Kypros osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Skal til Tyrkia i sommer for 3. året på rad :)

Forelsket meg helt første gang jeg var der. Steder jeg drar til er ikke så altfor stort så du blir fort kjent med de som bor der nede og blir venner med alle de som jobber på stranda og restauranter osv. da er det jo eksta koselig å reise tilbake å treffe dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreta: 5 ganger

Tyskland: 7 ganger

Elsker Tyskland, men spesielt Berlin :hjerte: . Byen er så fantastisk med kultur, mat, shopping, spennende steder ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norge - siden jeg bor i utlandet :-p

Hadde jeg bodd i Norge (og ikke hatt noen tilknytning til landet jeg bor i nå som er hjemlandet til mannen min) så hadde det nok vært Hellas og spesielt Kreta som hadde vært "stamreisemålet" mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas. Har til gode å besøke fastlandet, så neste gang vi drar vil jeg dit. Har alltid drømt om å besøke Athen. Har vært på Rhodos 2 ganger og Kreta 3 ganger. Kreta er favoritten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia. Minst 3 ganger i året, gjennom 20 år.

Både storbyer, landsbygd og kyst.

Vurderer å flytte dit om et par år :danse:



Anonymous poster hash: 31831...6ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest hockeyfrue

Italia ❤️ Har mistet oversikten over hvor mange ganger jeg har vært der, men det er minst 20 ganger. Jeg er spesielt glad i Sicilia, der er det mange fantastiske perler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spania, nærmere sagt, Barcelona. 11 ganger og blir aldri lei. Hjertebyen så fint som jeg forklarer den til andre.

Ellers er jeg veldig glad i Berlin og København.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frankrike :)

Har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har vært der nå men har vært der mange ganger i året siden jeg var 4 :P 50 ganger kanskje, om ikke mer

Anonymous poster hash: c3465...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...