Gå til innhold

AAP, er dette vanlig?


SRC

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ble i dag oppringt og ble fortalt at søknaden min blir ferdig behandlet i løpet av dagen. Hun sa også at jeg kom til å bli innkalt for å sette opp en behandlingsplan.

Dere som går på AAP, må behandlingsplanen være ferdig før dere får utbetalt penger? Begynner å bli litt desperat nå, etter alle disse månedene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Behandlingsplanen som du kaller det, skal være ferdig FØR du sender inn søknaden. Det er jo grunnlaget for at du mottar AAP? :)

Anonymous poster hash: 638b6...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandlingsplanen som du kaller det, skal være ferdig FØR du sender inn søknaden. Det er jo grunnlaget for at du mottar AAP? :)

Anonymous poster hash: 638b6...fc5

Hun mener aktivitetsplan.

Til TS:

Det er ikke slik at aktivitetsplanen må være ferdig før du får AAP innvilget. Jeg hadde et kort møte med min saksbehandler mens søknaden min ble behandlet, hvos fremdriften ble planlagt. Etter det har jeg hatt et par flere møter hvor ny aktivitetsplan har blitt satt opp samtidig som jeg har innhentet dokumentasjon fra fastlege og nå sist gang annen behandler.

Anonymous poster hash: 7f418...674

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du blir inkalt for å lage en aktivitetsplan i samarbeid med nav, som skal være avtale mellom dere så lenge du går på AAP. Denne kan endres underveis i samarbeid med saksbehandler.(Du skal i løpet av AAP perioden ha jevnlige møter med saksbehandler, hvor ofte avhenger av din individuelle grunn til AAP:) Ikke noe problematisk, og du får nok utbetalt så fort du har fått innvilget AAP :) Ikke noe skummelt, bare helt rutine :)



Anonymous poster hash: b4b55...302
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktivitetsplanen legger jo grunnlag for hele utbetalingen. Man kan endre på den underveis, men man må ha noe i søknaden. Ikke bare "få penger", man må fortelle hvorfor man kan bli frisk.

Anonymous poster hash: 638b6...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener aktivitetsplan.

Til TS:

Det er ikke slik at aktivitetsplanen må være ferdig før du får AAP innvilget. Jeg hadde et kort møte med min saksbehandler mens søknaden min ble behandlet, hvos fremdriften ble planlagt. Etter det har jeg hatt et par flere møter hvor ny aktivitetsplan har blitt satt opp samtidig som jeg har innhentet dokumentasjon fra fastlege og nå sist gang annen behandler.

Anonymous poster hash: 7f418...674

Oops, det var det jeg mente ja. Er så dårlig med disse begrepene, hehe :)

Ja, det var slik det hørtes ut på telefonsamtalen også, så det er veldig fint om det er slik det er. Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida, du blir inkalt for å lage en aktivitetsplan i samarbeid med nav, som skal være avtale mellom dere så lenge du går på AAP. Denne kan endres underveis i samarbeid med saksbehandler.(Du skal i løpet av AAP perioden ha jevnlige møter med saksbehandler, hvor ofte avhenger av din individuelle grunn til AAP:) Ikke noe problematisk, og du får nok utbetalt så fort du har fått innvilget AAP :) Ikke noe skummelt, bare helt rutine :)

Anonymous poster hash: b4b55...302

Aktivitetsplanen legger jo grunnlag for hele utbetalingen. Man kan endre på den underveis, men man må ha noe i søknaden. Ikke bare "få penger", man må fortelle hvorfor man kan bli frisk.

Anonymous poster hash: 638b6...fc5

Takk for svar! :) Legen har skrevet litt om hva hun tror må gjøres for at jeg skal kunne bli frisk, så jeg tror de har et generelt grunnlag fra før av. Men jeg skal ikke si for mye om akkurat det siden jeg ikke har gått på NAV før og ikke helt vet hvordan alt foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :) Legen har skrevet litt om hva hun tror må gjøres for at jeg skal kunne bli frisk, så jeg tror de har et generelt grunnlag fra før av. Men jeg skal ikke si for mye om akkurat det siden jeg ikke har gått på NAV før og ikke helt vet hvordan alt foregår.

Det høres ut som om alt går akkurat slik det skal. Ikke stress.

Anonymous poster hash: 7f418...674

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...