Gå til innhold

søke på stilling, ikke kvalifisert.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke ofte det er helsesøster stillinger ute, nå er det selvsagt det! Er det noe vits for meg å søke når jeg ikke har startet på skole enda, har søkt og håper jeg kommer inn.

Foreldra mine sier jeg kan jo sende søknad. Men er det vits, føler bare det blir kleint når jeg ikke vet om jeg kommer inn. Samt at jeg må gå 2 år.

Anonymous poster hash: 0567d...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan selvsagt søke, men krever det kvalifisering du ikke har får du ikke jobben og kommer neppe på intervju en gang. Og helsesøster er vel noe som har kvalifikasjonskrav får jeg håpe.

Men ta utdannelsen, det kommer alltid flere jobber bare du er åpen for å evt flytte dit jobben er i starten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Er det slik at du er utdannet sykepleier, men ikke har spesialisert deg? I så fall bør du søke stillingen. Som du selv sier: det er langt mellom utlysningene og helsesøsterutdanningen kan tas på deltid mens du er i jobb.

Du vet jo ikke hvilke kvalifikasjoner de andre søkerne innehar, og det er opp til de som får inn søknadene å vurdere om du er kvalifisert. Dersom det er flere søkere som allerede er utdannet helsesøster som søker, så stiller du nok et stykke bak i køen, men du kan jo ikke vite hvem andre som søker.

Hvis du ikke er sykepleierutdannet er det derimot ingen vits i å søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at du er utdannet sykepleier, men ikke har spesialisert deg? I så fall bør du søke stillingen. Som du selv sier: det er langt mellom utlysningene og helsesøsterutdanningen kan tas på deltid mens du er i jobb.

Du vet jo ikke hvilke kvalifikasjoner de andre søkerne innehar, og det er opp til de som får inn søknadene å vurdere om du er kvalifisert. Dersom det er flere søkere som allerede er utdannet helsesøster som søker, så stiller du nok et stykke bak i køen, men du kan jo ikke vite hvem andre som søker.

Hvis du ikke er sykepleierutdannet er det derimot ingen vits i å søke.

Burde nok presisert dette. Jeg er utdannet sykepleier og har søkt på videreutdanningen helsesøster. Men har ikke fått vite om vi kommer inn eller ikke.

Er det jeg har tenkt at det er lenge mellom stillingene, men nå er det flere pga pensjon og styrking av tjenesten. Hadde jeg vist at jeg kom inn var det greit, men det er vanskelig å komme inn dessverre.

Anonymous poster hash: 0567d...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Ja, men om du ikke kommer inn i år, så søker du igjen neste år. Er det ikke slik at relevant erfaring gir tilleggspoeng?

Du har virkelig ingen ting å tape på å søke. Som sagt i mitt første svar: de andre søkernes kvalifikasjoner får du ikke gjort noe med. Men tenk deg det scenariet der du ikke søker, og at heller ingen helsesøsterutdannede søker, og jobben går til en sykepleierutdannet. Ville ikke det vært veldig surt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kommunen er helsesøster en sykepleier på disp.



Anonymous poster hash: 1ec4e...ebc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men om du ikke kommer inn i år, så søker du igjen neste år. Er det ikke slik at relevant erfaring gir tilleggspoeng?

Du har virkelig ingen ting å tape på å søke. Som sagt i mitt første svar: de andre søkernes kvalifikasjoner får du ikke gjort noe med. Men tenk deg det scenariet der du ikke søker, og at heller ingen helsesøsterutdannede søker, og jobben går til en sykepleierutdannet. Ville ikke det vært veldig surt?

Absolutt. Skal søke til jeg kommer inn på skole. Det er alderspoeng og erfaringspoeng som er avgjørende for å komme inn.

Sant med stillingen. Er ikke så mange helsesøstre som jeg vet rundt her, bort på et lite sted så det er godt mulig da. Kanskje søke så angrer jeg ikke på det.

Anonymous poster hash: 0567d...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nok presisert dette. Jeg er utdannet sykepleier og har søkt på videreutdanningen helsesøster. Men har ikke fått vite om vi kommer inn eller ikke.

Er det jeg har tenkt at det er lenge mellom stillingene, men nå er det flere pga pensjon og styrking av tjenesten. Hadde jeg vist at jeg kom inn var det greit, men det er vanskelig å komme inn dessverre.

Anonymous poster hash: 0567d...b6b

Da tar jeg tilbake, selvsagt kan du søke om du har kompetansen de trenger :)

Selv uten spesialisering. Du kan håpe at ingen er bedre kvalifistert enn deg.

Søk i vei om du er interessert sier jeg!

Gikk bare ikke frem først at du faktisk har utdannelse allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids søke, men helsesøsterjobbene er få, og de er populære. Det kan godt komme folk fra nabokommunene MED utdanning som helsesøster, og da stiller du bakerst i køen, noe som er helt riktig.

Ser ikke vitsen med å søke på jobber man ikke er kvalifisert til.. Hadde du hatt 2 måneder igjen av studiet kunne jeg forstått det... Men du har ikke engang kommet inn på den utdanningen som kreves for stillingen...

Anonymous poster hash: 7536d...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du har ingenting å tape på å søke. Få fram hvor motivert du er for stillingen, og at du har søkt videreutdanningen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids søke, men helsesøsterjobbene er få, og de er populære. Det kan godt komme folk fra nabokommunene MED utdanning som helsesøster, og da stiller du bakerst i køen, noe som er helt riktig.

Ser ikke vitsen med å søke på jobber man ikke er kvalifisert til.. Hadde du hatt 2 måneder igjen av studiet kunne jeg forstått det... Men du har ikke engang kommet inn på den utdanningen som kreves for stillingen...

Anonymous poster hash: 7536d...bcd

Er derfor jeg spør her for selv mener jeg det ikke var vits da jeg ikke har sjans. Men etter å ha undersøkt og spurt her viser det seg at sykepleiere får stillingen ved feks lite søkere og at det å skal ta utdanning kan spille inn.

Ene stillingen er 50 % er også mange som ikke har økonomi til dette blant annet. Mulig verdt et forsøk.

Å selvsagt er det rett at jeg havner bak i køen om helsesøstre søker er ikke helt på jordet.

Anonymous poster hash: 0567d...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg tilbake, selvsagt kan du søke om du har kompetansen de trenger :)

Selv uten spesialisering. Du kan håpe at ingen er bedre kvalifistert enn deg.

Søk i vei om du er interessert sier jeg!

Gikk bare ikke frem først at du faktisk har utdannelse allerede.

Mulig verdt et forsøk. Hadde så lyst på stillingen når jeg så dem at det gjorde vondt i magen av frustrasjon at jeg ikke vet mtp skole osv.

Anonymous poster hash: 0567d...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...