Gå til innhold

Jeg skal pante flasker, sekkevis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det Ok å gå i butikken? Snakker opptil 10 sekker 😳

Anonymous poster hash: a847a...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri hørt om at det har vært noe problem.

Bare gjør betjeningen oppmerksom på det slik at de kan rydde plass til flaskene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det går fint. Jeg pantet 9 sekker forleden.



Anonymous poster hash: 19459...3b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tatt det puljevis.. to og to søppelsekker kanskje.. tar jo kjempelang tid.. Eventuelt dratt med noen, og dratt på en litt større butikk - slike som har to-fire pantemaskiner



Anonymous poster hash: b0c34...fb0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det samme (8 søppelsekker). Jeg dro på et tidspunkt der det ikke var så mange i butikken, og sa fra til personalet før jeg begynte. Det gikk helt fint. :)



Anonymous poster hash: bd2d1...acc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kontaktet nærmeste butikk, og spurt om det er greit jeg kommer med litt av et lass.. Det går sannsynligvis helt fint, men greit å si ifra/spørre.

Hvis du ikke vil det, kan du ta med èn sekk til 4-5 butikk i nærheten, og gjenta om noen dager.



Anonymous poster hash: cf5e3...ced
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i butikk, og tenker at det ikke er noe problem. Vil bare gjøre deg oppmerksom på at vår panteautomat er sånn at den stopper når de komprimerte flaskene bygger seg opp i et "tårn" i esken, så den stopper ganske ofte når esken er nesten full. Vi kan ikke sende den avgårde hvis den ikke er helt full, så på slutten stopper den ganske ofte. Så ha tålmodighet med betjeningen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke er en sabla idiot som kommer klokka 16 på en hverdag eller 17:45 på en lørdag når alle ansatte må være rundt kassaområdet pga. rush, så skal det gå bra. Om du er en av de som forventer at panteautomaten skal bli prioritert i rushet når du overfyller den, så håper jeg virkelig ikke at du kommer til min butikk...



Anonymous poster hash: cfafd...15f
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke er en sabla idiot som kommer klokka 16 på en hverdag eller 17:45 på en lørdag når alle ansatte må være rundt kassaområdet pga. rush, så skal det gå bra. Om du er en av de som forventer at panteautomaten skal bli prioritert i rushet når du overfyller den, så håper jeg virkelig ikke at du kommer til min butikk...

Anonymous poster hash: cfafd...15f

Det er faktisk en del av jobben din å sørge for panteautomaten. Ts skal ikke sitte å se på klokka for å finne ut når det måtte passe deg å ta imot tomgodset som du er forpliktet til. Gjør jobben din.

Anonymous poster hash: ad594...230

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde spart opp så mye, ville jeg gått til min nærmeste Obs! Der har de panteautomaten utenfor og liksom på baksiden av butikken. Der kunne jeg da stått uten at jeg skapte kaos inne i selve butikken og der har de nok systemer til å ta imot et større lass. Men å gi et hint på forhånd er nok greit uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en del av jobben din å sørge for panteautomaten. Ts skal ikke sitte å se på klokka for å finne ut når det måtte passe deg å ta imot tomgodset som du er forpliktet til. Gjør jobben din.

Anonymous poster hash: ad594...230

Jeg tror nok panteautomaten er ikke øverst på prioriteringslisten når det er kunderush i butikken..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en del av jobben din å sørge for panteautomaten. Ts skal ikke sitte å se på klokka for å finne ut når det måtte passe deg å ta imot tomgodset som du er forpliktet til. Gjør jobben din.Anonymous poster hash: ad594...230

Hallo, personen skrev ganske enkelt at det går ann å tenke på tidene. Å komme når alle skal ha noe,ex kvarter før ølsalget slutter er jo dumt, og da må dessverre personen belage seg på å vente til det er tid for å ta seg av panteautomaten. Synes du heller den ansatte skal løpe fra en kø på 20personer der mange skal kjøpe øl lg sørge for at de ikke får kjøpt den ølen pga en person som skal pante?...kanskje de ansatte skal begynne med det da,så får ikke du bli sint når du ikke får drukket alkohol den lørdagen;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange butikker har egne panterom. Spør en ansatt om det, og hvis de har så kan vedkommende vise deg hvor det er. Der er det opptil flere pante-automater, og mulighet til "ikke å forstyrre andre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå på lokalsjappa, ihvertfall. Pga størrelsen. Vår lokalbutikk har ihvertfall dårlig kapasitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

Det er faktisk en del av jobben din å sørge for panteautomaten. Ts skal ikke sitte å se på klokka for å finne ut når det måtte passe deg å ta imot tomgodset som du er forpliktet til. Gjør jobben din.

Anonymous poster hash: ad594...230

Jeg er ikke den du siterte, men som ansatt i en dagligvarebutikk svarer jeg likevel:

Ja, å tømme panteautomaten min er en del av jobben min. Men av og til må man velge noe over noe annet, da man aldri vet på forhånd nøyaktig når flaskehalsene oppstår. Det lønner seg nok dårlig å ha en mann på tippinga, en på posten, en på panteautomaten, en pr kasse, og to "på gulvet" til påfylling av varer og kundeveiledning forøvrig, gjennom hele butikkens åpningstid. Det er minst to personer pr dag pr "post", som jo skal ha lønn for hele tiden de er på jobb, selv om det reelle behovet for dem kan være bare maks seks timer i løpet av hele åpningstiden ...

Jeg har flere ganger sittet i kassa, og må betjene tippekassa i tillegg når jeg har mulighet. Plutselig blir det strålende vær kl 17, på en ellers grå og våt vårlørdag. Hele bygda kommer for å handle grillmat og pils til lørdagskosen. Og mens de er der, må de jo tippe Lotto også, før fristen går ut kl 18. Vi er kanskje fire på jobb akkurat da, med tre vanlige kasser, en kommisjonærkasse, og en panteautomat. Kl 17.45 er det kø i samtlige tre kasser, kø i tippinga, og ... Noen som fant det for godt å tømme pantelageret sitt, siden de nå tok vårrengjøringa og skulle på butikken likevel. Noen kommer til og med til kassa og forlanger at jeg registrerer panten manuelt. De gidder ikke vente på at vi skal ha kapasitet til å tømme automaten, og jeg er pliktig til å ta imot tomflasker siden jeg selger flasker med pant på. Hvordan mener du at jeg skal løse dette?

En annen gang har det kanskje blitt satt på ekstra folk for å unngå slike flaskehalser, og da har alle gjort unna tippingen innen kl 17.30, det er maks to personer i kø og bare en kasse i bruk, panteautomaten er ikke bare tømt, men grundig rengjort, og de ansatte har begynt å lete etter støv de kan tørke for å få tiden til å gå.

Det er jo selvfølgelig ikke kundene sin feil at butikksjefen ikke har satt nok folk på jobb, det er ikke det jeg sier. Men noen ganger kan en kunde tenke litt selv også, og ikke legge igjen vettet hjemme. Hvis man først kan velge mellom flere tidspunkter å få unna så mye pant på, så ser jeg ikke noe galt i å oppfordre til å unngå rushtidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller rett før stenge tid, utrolig frustrerende. Gi beskjed før du begynner og pante så kan en av de ansatte stå bak og ta i mot underveis mens du panter slik at det slipper og hope seg opp. Både du og butikken sparer tid på det.

Anonymous poster hash: b0727...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en del av jobben din å sørge for panteautomaten. Ts skal ikke sitte å se på klokka for å finne ut når det måtte passe deg å ta imot tomgodset som du er forpliktet til. Gjør jobben din.

Anonymous poster hash: ad594...230

Vet du hva? Når det er rush, så er det faktisk slik at alle ansatte driter i panteautomaten. En på jobb prioriterte panteautomaten foran posten og kassa og lot meg stå igjen med 20 personer i kø i kassa og folk i posten fordi en jævla sur person skulle pante alle sine ølflasker klokka 17:50 på en lørdag. De bakest i køa fikk ikke øl, og dette kunne blitt ungått med en jordnær sjef som hadde flere på vakt og at kollegaen min ikke ga etter for den idiot som mente panteautomaten er den viktigste servicen vi hadde.

Jeg gjorde ikke jobben min? Jeg tror jeg gjør mer enn det du tror, bitch.

Har man med 8 sekker med flasker, så har man faktisk tida til å vente.

Anonymous poster hash: cfafd...15f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, personen skrev ganske enkelt at det går ann å tenke på tidene. Å komme når alle skal ha noe,ex kvarter før ølsalget slutter er jo dumt, og da må dessverre personen belage seg på å vente til det er tid for å ta seg av panteautomaten. Synes du heller den ansatte skal løpe fra en kø på 20personer der mange skal kjøpe øl lg sørge for at de ikke får kjøpt den ølen pga en person som skal pante?...kanskje de ansatte skal begynne med det da,så får ikke du bli sint når du ikke får drukket alkohol den lørdagen;)

Handle øl når du har tid, tenker jeg vi sier! 😉

Anonymous poster hash: ad594...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Når det er rush, så er det faktisk slik at alle ansatte driter i panteautomaten. En på jobb prioriterte panteautomaten foran posten og kassa og lot meg stå igjen med 20 personer i kø i kassa og folk i posten fordi en jævla sur person skulle pante alle sine ølflasker klokka 17:50 på en lørdag. De bakest i køa fikk ikke øl, og dette kunne blitt ungått med en jordnær sjef som hadde flere på vakt og at kollegaen min ikke ga etter for den idiot som mente panteautomaten er den viktigste servicen vi hadde.

Jeg gjorde ikke jobben min? Jeg tror jeg gjør mer enn det du tror, bitch.

Har man med 8 sekker med flasker, så har man faktisk tida til å vente.

Anonymous poster hash: cfafd...15f

Få ordna dere et panterom i butikken da, det bør gjøre det mye enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...