Gå til innhold

Hva er konfirmasjonsbudsjettet?


Mikrokosmos

Anbefalte innlegg

Hvor mye bruker dere på konfirmasjon av barna? Altså selskap, pengegave,bunad/pentøy og kanskje annet...

Litt nysgjerrig, siden jeg har to år med sparing foran meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tingelinling

Har ikke budsjett. Mine har ikke ønsket seg bunad, så det går penger til penklær, selskap (gratis lokale, men det går penger til drikke, cateringmat og kaker). Hvor mye som går til selskapet kommer an på hvor mange som skal spise.

De har ikke fått penger, men storbytur i presang. Mest fordi jeg liker å gi bort opplevelser og synes penger er en veldig kjedelig presang. Når det er konfirmasjon kan man legge litt arbeid i presangen, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte 10 000 på selskapet,

10 000 i gave + en dress( vanlig dress fra Dressmann) i min sønns konfirmasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har konfirmant i år. Regner med ca :

Mat og kaker 10 000

Klær og sko til konfirmanten 5000

Blomster, lys og pynt 2000

Fotograf, takkekort og gruppebilde 3000

Gaven regner jeg med blir mopedlappen og 10 000

Alt i alt ca 40 000, men da deler konfirmantensfar og jeg på utgiftene, så ca 20 000 på meg.

Anonymous poster hash: ab611...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har konfirmant i år. Regner med ca :

Mat og kaker 10 000

Klær og sko til konfirmanten 5000

Blomster, lys og pynt 2000

Fotograf, takkekort og gruppebilde 3000

Gaven regner jeg med blir mopedlappen og 10 000

Alt i alt ca 40 000, men da deler konfirmantensfar og jeg på utgiftene, så ca 20 000 på meg.

Anonymous poster hash: ab611...620

Oi, hvor lenge har du spart?

Anonymous poster hash: 86e71...6ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har konfirmant til høsten, jeg har ikke budsjett men regner med at det kommer på ca 20-25.000,-

Endret av Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, hvor lenge har du spart? Anonymous poster hash: 86e71...6ab

Nå er det jo "bare" 20 000 på meg.Jeg er alene, så jeg har alltid spart penger til større utgifter. Prøver å spare 3000 hver mnd.

Anonymous poster hash: ab611...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min søster ble det brukt en del tusen.

Bunad og tilbehør 30 000

Leie av lokale 2000

Kaker og mat 3000

Gaver 3000

Ellers ble det en del andre utgifter, som klær til foreldre, pynt osv på rundt 5000

Anonymous poster hash: 16bcc...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ca.45 000,- Det var bunad og selskap. Bunaden kostet 29000,- og resten gikk til selskapet.



Anonymous poster hash: da1f7...e8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å ha en ganske beskjeden feiring hjemme hos oss selv, kun med nærmeste slekt. Regner med å ta bilder selv, og ha helt vanlige invitasjoner, pynt, takkekort osv.

Det som kommer til å koste:

- Mat og kaker: ca 5000? Konfirmanten selv vil ha typisk koldtbordmat, så da blir det det.

- Pentøy: 2-3 000? Han skal ha skikkelig dress, men samtidig ikke av det dyreste da han fremdeles er i vokse-alder.

- Gave: ca. 20 000. Planlegger å sende guttungen til Kina for å jobbe på barnehjem, det tror jeg blir en opplevelsesrik presang. I tillegg planlegger vi å gi en slump til fremtidig leilighetskjøp, men er usikker på om vi skal ta det i forbindelse med konfirmasjonen eller heller vente på at han nærmer seg voksen alder. Jeg heller mot det siste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovt kalkulert har vi brukt ca 20 000 begge gangene vi har hatt konfirmasjon. Da er gave til konfirmant med i beløpet. Gjester har vært ca 35 stk.

Anonymous poster hash: 13986...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jeg se om jeg husker korrekt, men med ca tall.

Mat (hadde koldtbord): ca 6000

Lokale (leide igjennom jobben til faren): ca 1000

Kaker: 500 (kjøpte ei marsipankake/konfirmantkake, bakte noen kaker selv+familiens kvinner bakte endel)

Bunad: 15 000 (hadde endel av sølvet fra før som hun har fått i gaver oppigjennom årene)

Blomster og bordpynt: 600kr ca

Brus/farris/kaffe: ca 300kr

Gave: En MacBook til 10500kr (den spleiset vi på, så var fra meg, far, stefar og stemor)

Så ca 33 000 som faren og meg delte på.

Det kunne blitt billigere hadde vi redusert antall gjester og holdt det hjemme, men konfirmanten har et nært forhold til sine stebesteforeldre på begge sider, samt søsken til stemor og stefar, så de ble også invitert. Jeg synes vi gjorde det så rimelig som vi kunne tatt i betraktning antall gjester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 gjester

Selskapet med pynt og blomster ca 8000

Bunad var gave fra farmor og farfaren hennes.

Jeg er stemor, meg og far betalte alt. Moren hadde med seg en brownie. Betalte ikke for seg selv en gang, derfor gjorde vi(jeg) det meste selv da vi visste at mor sannsynligvis ikke kom til å bidra!

Konfirmantene fikk 2000 i gave fra oss.

Folk bruker så vanvittig mye penger på gaven til ungene 😳 ikke aktuelt her!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi regner med at det blir rundt 80 000,- Dette dekker da besøk, bunad og gave.

Anonymous poster hash: 8ed68...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ca. 45.000. Vi skal ha selskapet på hotell med tre retters middag. Blir ca 20-25 gjester.

Anonymous poster hash: dac6e...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er mine barn maaaange år unna konfirmasjonen enda, men håper at begge vil ha bunad. Derfor har vi allerede en sparekonto beregnet som en buffer for dyre, uforutsette ting i barneårene og senere til konfirmasjonene. Barna er tett i alder og vi har store familier.

Dåpene deres kom på ca 5000-ish, da hadde vi veldig rimelig lokale og jeg lagde all maten selv. Men siden hovedpersonens antrekk og gave fra foreldre brått koster mye mer til en konfirmasjon anslår jeg (med et visst utgangspunkt i hva jeg vet min kostet), at en konfirmasjon vil koste oss ca 50 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koldtbord: 10 000

Alle kaker bakes selv eller på dugnad av tanter og onkler, så blir ikke så mange kronene der. 200 kanskje? ;)

Finklær: 2-3 000

Gave: 2 000

Bilder tar vi selv, lokale er heime i støvo, og vi tar ikke av med gavene. Så det er helt overkommelig. Vi kunne helt fint laget maten selv og fått det mye billigere, men vi har råd til koldtbord, og konfirmanten har lyst på det, så hvorfor ikke.



Anonymous poster hash: 5b09a...5d2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 000 i bestikkelse for å droppe en unødvendig feiring.

Hvilke feiringer er nødvendig? Jeg kan ikke komme på noen, men livet hadde vært jævlig kjedelig om man aldri feiret noe...

Anonymous poster hash: 7f655...c37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...