Gå til innhold

Betale ned på lånet hans?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ellers takk, men jeg dater ikke guttunger. Kall meg dobbeltmoralsk, men jeg foretrekker voksne menn med egen leilighet selv om jeg mangler egenkapital til å kjøpe eget.

Anonymous poster hash: db7f6...967

Du er veldig fokusert på det materialistiske. Fokuser heller på deg selv og jobb for å tjene egne penger, ikke ha den snylte og parasittmentaliteten som du nå har!

Anonymous poster hash: 049a0...dbd

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det poenget med å ikke betale ned på andre folks renter er så dumt at jeg har nesten ikke ord. Er det uintelligente kvinner som har fortalt deg dette?

Tvert imot, det er rådgivere som gjerne har mastergrader i økonomi fra utdanning fra universiteter og høgskoler.

Anonymous poster hash: db7f6...967

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers takk, men jeg dater ikke guttunger. Kall meg dobbeltmoralsk, men jeg foretrekker voksne menn med egen leilighet selv om jeg mangler egenkapital til å kjøpe eget.

Anonymous poster hash: db7f6...967

OK Så du vil ha folk med egen leilighet slik at du slipper billig fra det? Har vi ikke et navn på slike?

Det finnes nok av voksne menn å velge mellom som ikke eier egen leilighet.

Bor du hjemme hos mamma nå (når du ikke er hos ham) siden du hele tiden nekter å svare på hva du må betale for å bo alene?

Det avgjørende spørsmålet er : Er 5 000 for det han har å tilby en dårlig deal for DEG, sett i forhold til alternativene DU har?

Slutt å interessere deg for hva leiepengene skal brukes til!

Men prinsippet i disse sakene er alltid det samme: Del gevinsten dere oppnår ved å flytte sammen i stedet for hver for dere.

Og jeg tipper at et slikt regnestykke gir en pris omtrent midt mellom ditt og hans forslag ;)

Hvis du står på at du ikke vil betale mer enn halvparten av fellesutgiftene tror jeg ikke at forholdet deres har noen framtid.

Endret av nojac
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvert imot, det er rådgivere som gjerne har mastergrader i økonomi fra utdanning fra universiteter og høgskoler.

Anonymous poster hash: db7f6...967

Vel, da kan de ikke være så smarte. Det er vel over 50 % av de som leier som betaler ned på lånet til andre...

Anonymous poster hash: 049a0...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK Så du vil ha folk med egen leilighet slik at du slipper billig fra det? Har vi ikke et navn på slike?

Jeg svarte krasst fordi du svarte krasst til meg.

Anonymous poster hash: db7f6...967

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da kan de ikke være så smarte. Det er vel over 50 % av de som leier som betaler ned på lånet til andre...

Anonymous poster hash: 049a0...dbd

Ja, men her er det snakk om kjærester da. Og det er det disse rådgiverne har fått spørsål om. Forhold, ikke utleie.

Anonymous poster hash: db7f6...967

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men her er det snakk om kjærester da. Og det er det disse rådgiverne har fått spørsål om. Forhold, ikke utleie.

Anonymous poster hash: db7f6...967

Så de noe som slitasje? Høres ut som de vanlige kråkene som alltid sier "ikke betal ned på andres lån". Verden er ikke svart/hvitt, man må vurdere hver situasjon.

Anonymous poster hash: 049a0...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Du betaler KUN for mat og strøm, og intet annet.

Den dagen dere eier noe SAMMEN, ja da kan du gladelig dele på lånet:P

Tar forholdet slutt en dag, har du ingenting du skulle ha sakt (dersom det viser seg at du har betalt ned på lånet hans). Da får du nemlig ingenting tilbake, da han står som eier;)

Anonymous poster hash: 6f92c...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Du betaler KUN for mat og strøm, og intet annet.

Den dagen dere eier noe SAMMEN, ja da kan du gladelig dele på lånet:P

Tar forholdet slutt en dag, har du ingenting du skulle ha sakt (dersom det viser seg at du har betalt ned på lånet hans). Da får du nemlig ingenting tilbake, da han står som eier;)

Anonymous poster hash: 6f92c...303

Kjerringer er virkelig dumme når det kommer til dette. Blir helt oppgitt.....

Anonymous poster hash: 049a0...dbd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringer er virkelig dumme når det kommer til dette. Blir helt oppgitt..... Anonymous poster hash: 049a0...dbd

Jeg vet faktisk nøyaktig hva jeg prater om :)

Selv har jeg bodd i min samboers selveierleilighet, og der betalte jeg for mat og strøm.

Nå i dag eier vi et hus sammen, og vi deler naturlig nok da på huslånet og de andre utgiftene..

Problem?

Anonymous poster hash: 6f92c...303

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringer er virkelig dumme når det kommer til dette. Blir helt oppgitt.....

Anonymous poster hash: 049a0...dbd

Hva er det som er så dumt med det?..

Kjæresten og jeg er enige om at jeg skal kjøpe meg inn i hans leilighet når vi flytter sammen, fordi det er helt idiotisk av meg å bare leie av han. Hvis det blir slutt en dag da, om kanskje 5 år, så sitter han der med kapital i bolig mens jeg har nada.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk nøyaktig hva jeg prater om :)

Selv har jeg bodd i min samboers selveierleilighet, og der betalte jeg for mat og strøm.

Nå i dag eier vi et hus sammen, og vi deler naturlig nok da på huslånet og de andre utgiftene..

Problem?

Anonymous poster hash: 6f92c...303

Ja, det er jo et problem. Er det rettferdig aten person skal bo gratis hos en annen og dermed slite ned leilighten uten å betale for det? Vedlikehold koster jo penger det. Logikken til noen kvinner bryter helt smmen på dette området...

Anonymous poster hash: 049a0...dbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er så dumt med det?..

Kjæresten og jeg er enige om at jeg skal kjøpe meg inn i hans leilighet når vi flytter sammen, fordi det er helt idiotisk av meg å bare leie av han. Hvis det blir slutt en dag da, om kanskje 5 år, så sitter han der med kapital i bolig mens jeg har nada.

Det som er dumt er at noen mener at man bare skal betale en symbolsk sum. Når man faktisk sliter på leiligheten.

Anonymous poster hash: 049a0...dbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er dumt er at noen mener at man bare skal betale en symbolsk sum. Når man faktisk sliter på leiligheten.

Anonymous poster hash: 049a0...dbd

Hvordan da, sliter?

Det blir såklart litt ekstra slitasje på gulv når det er 2 i stedet for 1 som labber over det gjennom dagen, og toalett, men utenom det skjønner jeg ikke helt hva som blir så hinsides slitt av å være to i stedet for en i et par år (etter et par år regner jeg med at man slutter å betale leie altså, symbolsk eller ei, da kjøper man seg inn eller kjøper noe nytt sammen).

Edit; så du nevnte vedlikehold i svaret over her. Men han får jo 2500,- "ekstra" i måneden av hun, etter hennes regnestykke, og hvis han da sparer de så burde da det dekke vedlikehold? Selv om man sliter på leiligheten, så totalrenoverer man jo ikke akkurat annethvert år

Endret av mijaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da, sliter?

Det blir såklart litt ekstra slitasje på gulv når det er 2 i stedet for 1 som labber over det gjennom dagen, og toalett, men utenom det skjønner jeg ikke helt hva som blir så hinsides slitt av å være to i stedet for en i et par år (etter et par år regner jeg med at man slutter å betale leie altså, symbolsk eller ei, da kjøper man seg inn eller kjøper noe nytt sammen).

Det er en snyltementalitet uten like at man skal bo hos noen nesten gratis, uten å bidra økonomisk. Det er greit hvis mannen går med på det, og i sånn måte er en slags forsørger. Men når mannen ikke vil, synes jeg man skal respektere det, og ikke drive på mase om å få bo nesten gratis, men bare bidra litt med fellesutgifter og strøm osv..Man har full rett til å kreve husleie hvis noen flytter inn.

Anonymous poster hash: 049a0...dbd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk nøyaktig hva jeg prater om :)

Selv har jeg bodd i min samboers selveierleilighet, og der betalte jeg for mat og strøm.

Nå i dag eier vi et hus sammen, og vi deler naturlig nok da på huslånet og de andre utgiftene..

Problem?

Anonymous poster hash: 6f92c...303

Så det at du har snyltet på din mann og spart store penger på bare å betale for mat og strøm kvalifiserer deg til å være ekspert på området? TS vil ikke svare på alternativ kostnad (ved å bo alene), vil DU det?

Når forholdet går bra spiller det jo liten rolle hva dere betalte til hverandre før dere giftet dere/fikk barn og fellesøkonomi.

Det er når paret går fra hverandre at det er viktig å kunne si "dette samboerskapet tjente vi omtrent like mye på"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjæresten min betaler ikke på mitt lån i alle fall, eneste vi deler likt er fellesutgifter, strøm og internett. Men de fleste jeg kjenner pleier å dele renten i to.



Anonymous poster hash: 304bd...7e3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en snyltementalitet uten like at man skal bo hos noen nesten gratis, uten å bidra økonomisk. Det er greit hvis mannen går med på det, og i sånn måte er en slags forsørger. Men når mannen ikke vil, synes jeg man skal respektere det, og ikke drive på mase om å få bo nesten gratis, men bare bidra litt med fellesutgifter og strøm osv..Man har full rett til å kreve husleie hvis noen flytter inn.

Anonymous poster hash: 049a0...dbd

Hun skal jo bidra økonomisk! På absolutt alt, bortsett fra akkurat lånet han har på huset, som han tok opp på egenhånd og med egne midler tatt i betraktning. Hun tilbyr seg jo til og med å betale halvparten av rentene hver måned, som jo blir en slags nedbetaling på lånet. Jeg synes ikke det er snylting, men hver sin definisjon tydeligvis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringer er virkelig dumme når det kommer til dette. Blir helt oppgitt.....

Anonymous poster hash: 049a0...dbd

Nei, det blir helt feil.

Enig i at det innlegget du svarte på ikke er blant de smarteste, men det finnes mange gode innlegg fra jenter som utmerket godt skjønner hva dette handler om og ikke diskuterer hvordan utleier har finansiert leiligheten.

Og det finnes menn som IKKE skjønner dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal jo bidra økonomisk! På absolutt alt, bortsett fra akkurat lånet han har på huset, som han tok opp på egenhånd og med egne midler tatt i betraktning. Hun tilbyr seg jo til og med å betale halvparten av rentene hver måned, som jo blir en slags nedbetaling på lånet. Jeg synes ikke det er snylting, men hver sin definisjon tydeligvis.

Derfor er det greit at man har husleie, som mannen til TS foreslår. Det er enklest og mest rettferdig. Når man bor i et annet sitt hus har man ikke noe med hva den andre bruker pengene på.Og det med å betale halvparten av rentene er heller ikke en så god ide.Dette kan jo skape triksing fra utleiers side ved at man f. eks. velger å betale lite ned på lånet i en periode siden man kan, så holder rentene seg høye. For hvis man betaler halvparten av rentene er man jo interessert i at lånet betales ned raskest mulig, skal da leieboer/kjæreste så ha kontroll på utleier betaler i lån?, da er man jo plutselig med på lånet, som man ikke ville. Men hvis man ikke blander seg inn, så risikerer man jo å bli utnyttet?

Derfor har jeg sansen til det typen til TS foreslår, lag en avtale med et bestemt husleiebeløp, og hold dere til det. Og la utleieren styre økonomien sin alene, om han eller hun vil betale ned på lån, så får det bare være.

Anonymous poster hash: 049a0...dbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...