Gå til innhold

Bryllup uten alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest "gjest"

Vel, slik jeg ser det så er det ikke sånn at man kan spare inn akkurat der når man holder bryllup. Skal det være fest, så skal det være fest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til brukeren over.

Man kan fint ha fest uten alkohol du vet vel det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til brukeren over.

Man kan fint ha fest uten alkohol du vet vel det?

Jeg tror ikke det er noen vits i å diskutere det med noen som helt tydelig trenger alkohol for å kunne slappe av og ha det gøy sammen med andre mennesker ;-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jeg tror ikke det er noen vits i å diskutere det med noen som helt tydelig trenger alkohol for å kunne slappe av og ha det gøy sammen med andre mennesker ;-)

Mnja, det er ikke det ting handler om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trenger ikke alkohol i bryllup. Jeg kommer til å ha ølservering, ikke vin. Om det blir en del barn til stede, så kommer jeg til og med til å droppe det. Om en ikke kan ha det trivelig uten alkohol, så får en bare pelle seg bort. Jeg ønsker ikke gjester som må ha alkohol til en hver pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men gaver vil folk ha....

En gir gave til vertsskap uansett. Det er etikette, uansett om det er alkohol inni bildet. En velger selv, men det er folkeskikk å komme med gave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gaver vil folk ha....

Treretters middag pluss kaker er ikke godt nok for deg for å gi en gave?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Treretters middag pluss kaker er ikke godt nok for deg for å gi en gave?

Det mangler noe. Kan ikke drikke cola til det der.

Jeg ville rett og slett bare skippet og sagt nei takk når innbydelsen kom i posten og det stor alkoholfritt bryllup og sendt en gave i mitt sted.

Deretter hadde jeg feiret mine nygifte venner på min egen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjølpes for en vidunderlig argumentasjon.

Det var da ingen argumentasjon, kun en kommentar. Det så du kanskje :-)

Men vil du ha argumentasjon så vil jeg gjerne også høre argumentasjon mht hva "tradisjon" er i denne sammenheng. Betyr det at det kun er i såkalte "tradisjonelle bryllup" en behøver å servere alkohol? Eller er bryllupet som sådan en tradisjon i så måte; bryllup = alkoholservering. Og hvor kommer denne tradisjonen fra? Når ble den en tradisjon?

Som du sikkert vet er tradisjon så mangt. Det finnes også tradisjoner innen familie for eksempel. Tradisjon kan også være at bruden går i hvitt - hvis hun velger en annen farge, betyr det at bryllupet er utradisjonelt og at man da kan velge alkoholfritt?

Jeg vil tro at i dine øyne er en bryllupsfest det samme som en real fest med alkohol og hvor folk må ha noe innabords for å kunne kose seg. For andre igjen, er en bryllupsfest det å samles for å feire at noen gifter seg og glede seg på deres vegne. Mange av oss klarer dette helt fint uten å drikke alkohol :-). Ikke alle er på en egotripp - heldigvis :-)

Endret av Alissia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men jeg ser ikke for meg en eneste grunn til at noen skulle bli sur pga gjestene holdt seg med alkohol selv.

Sist jeg var i et sådant alkoholfritt bryllaup så brøt den harde kjerne opp etter kakeetinga og drog til puben pga bryllaupe var så steike kjedelig. Det er hva som skjer hvis ikke man får seg et glass vin/øl til maten og åpen bar til kvelds.

Du er virkelig harry du!:haar:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jeg vil tro at i dine øyne er en bryllupsfest det samme som en real fest med alkohol og hvor folk må ha noe innabords for å kunne kose seg. For andre igjen, er en bryllupsfest det å samles for å feire at noen gifter seg og glede seg på deres vegne. Mange av oss klarer dette helt fint uten å drikke alkohol :-). Ikke alle er på en egotripp - heldigvis :-)

Vel, du skal ikke tro så veldig mye Alissia, du skal vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, du skal ikke tro så veldig mye Alissia, du skal vite.

Neida - man kan også tro utifra opplysninger man får :-). Apropos dårlig argumentasjon...

Jeg tror igjen jeg... at du diskuterer for diskusjonens skyld i denne tråden. Vel og bra, og kunne vært interessant hvis du virkelig hadde noen argumenter. Dessverre har du jo ikke det annet enn at DU personlig mener det må være alkohol i et bryllup. Andre mener at det ikke behøver å være det. Enkelt og greit :-). Er også helt enig at det nok er best for alle at du holder deg hjemme om du skulle være så uheldig å bli invitert i et alkoholfritt bryllup. Angagelig blir du ikke det, hvis dine venner vet hvor mye du trenger dette for å kunne møte opp i en sosial sammenkomst, så det slipper du sikkert å forholde deg til :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Neida - man kan også tro utifra opplysninger man får :-). Apropos dårlig argumentasjon...

Jeg tror igjen jeg... at du diskuterer for diskusjonens skyld i denne tråden. Vel og bra, og kunne vært interessant hvis du virkelig hadde noen argumenter.

Nå har jeg skrevet flere poster om hvorfor jeg ikke liker alkoholfritt bryllup, at du ikke liker mine meninger er ditt eget problem.

Endret av "gjest"
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg du har misforstått - for det er overhode ikke noe problem for meg at du mener alkohol er viktig i en bryllupsfest. Jeg tar det helt knusende med ro jeg :-). Det jeg synes hadde vært morsomt var en argumentasjon fra din side utover at du mener at en fest er en fest og at alkohol bør være en del av dette og at dette er tradisjon. Det er dårlig med gode argumenter der gitt. Som sagt, så ser jeg kun dette av innleggene dine - ikke at du har noen som helst poenger og argumenter for alkohol utover at du mener det er "fest".

Kjedelig å diskutere noe som ikke kan diskuteres da. Så avslutter med dette jeg. Lykke til :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Nå tror jeg du har misforstått - for det er overhode ikke noe problem for meg at du mener alkohol er viktig i en bryllupsfest. Jeg tar det helt knusende med ro jeg :-). Det jeg synes hadde vært morsomt var en argumentasjon fra din side utover at du mener at en fest er en fest og at alkohol bør være en del av dette og at dette er tradisjon. Det er dårlig med gode argumenter der gitt. Som sagt, så ser jeg kun dette av innleggene dine - ikke at du har noen som helst poenger og argumenter for alkohol utover at du mener det er "fest".

Kjedelig å diskutere noe som ikke kan diskuteres da. Så avslutter med dette jeg. Lykke til :-)

Vel, det er jo ikke akkurat sånn at jeg synes du har argumentert mot meg så bra da.

At fest er fest er jo bare sprøyt. Du har gode fester og du har dårlige fester og hvis du vil at bryllupet ditt skal bli kjent som festen som var så tam, og som småknuslet vertskap, så gjerne for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...