Gå til innhold

hva er din religion?!?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tildro meg en obskur pastor- eller prestetittel i en "alle må være snille med hverandre"-ting jeg kom over på nett. Jeg kunne ikke helt finne noen som helst gudeskikkelse i beskrivelsen, og må forøvrig tilstå at jeg bestillte tittelen fordi at jeg visstnok bare er en signatur fra å få lov til å vie folk - dog neppe i norge.

Utenom det, har jeg ingen tro på Gud, og om jeg skulle få dette, vil jeg nok måtte lage meg til et eget forgodtbefinnende ut av det, fordi jeg ikke har lyst til å bli religiøs.

En står fritt til å telle selvmotsigelsene i mitt innlegg her.

Jeg har aldri påstått at jeg er logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sosialhumanist :)

Sakset fra Sosialhumanistenes hjemmeside: http://www.sosialhumanistene.no/hvorfor.php

"En rekke religioner gjør nærmest hevd på grunnleggende humanistiske verdier som solidaritet og nestekjærlighet. Dette anser vi for å være universelle verdier som eksisterer uavhengig av religion. Tar vi bort religionenes dogmer, kravene om tilbedelse og dyrkelse av skikkelser, trusler om fortapelse og løfte om belønning i det hinsidige, så sitter man igjen med det som danner grunnlaget for Sosialhumanistene, nemlig de grunnleggende humanistiske verdiene. Solidaritet blir ikke da et påbud, men noe som utspringer fra egen refleksjon og egen overbevisning."

Anonym poster: 6e28ecf2110396902724d19d078d5669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er utforskende innen kristendommen. Så beveger meg nok innenfor det området, kan vel kalle meg kristen men føler også jeg har noen flere steg å gå i.o.m dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Animula

Jeg er sosialhumanist :)

Sakset fra Sosialhumanistenes hjemmeside: http://www.sosialhumanistene.no/hvorfor.php

"En rekke religioner gjør nærmest hevd på grunnleggende humanistiske verdier som solidaritet og nestekjærlighet. Dette anser vi for å være universelle verdier som eksisterer uavhengig av religion. Tar vi bort religionenes dogmer, kravene om tilbedelse og dyrkelse av skikkelser, trusler om fortapelse og løfte om belønning i det hinsidige, så sitter man igjen med det som danner grunnlaget for Sosialhumanistene, nemlig de grunnleggende humanistiske verdiene. Solidaritet blir ikke da et påbud, men noe som utspringer fra egen refleksjon og egen overbevisning."

Anonym poster: 6e28ecf2110396902724d19d078d5669

Det kjenner jeg meg igjen i, enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ateist (men så er ikke det en religion da...)

Har likevel stor interesse for norrøn/nordisk religion, og feirer høytider som påske og jul på norrønt vis (driver så klart ikke med ofring eller noen form for gudsdyrking da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Ingen. Er medlem i kirka, er døpt og konfirmert. Men har ikke noe forhold med noe, eneste er at jeg ikke finner kirka som et fredfult sted. Opplevd en del sataniske ting i hverdagen. Men hvem vet. Karma slår alltid tilbake og underlige ting skjer. Nesten som en kristen,budhistisk og spirituell mix.

Jeg tror ikke på noe. Vil heller ikke gjøre det. Blir redd av å tenke på om sånt finnes, fordi har opplevd endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen. Jeg var litt religiøs før. Deretter fylte jeg åtte, og da gikk det over.



Anonymous poster hash: ee8bd...e02
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natur healing og menneskeligvarme er min religion. Du er din egen gud. :)

Endret av Cowboy Lotte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...