Gå til innhold

Note to self: fiks dagboktittel.


Favole

Anbefalte innlegg

Bare fordi dagbok og skravling er gøy liksom :lur:

Favolis; er nærmere 30 enn 20 og proud babymama til den fineste lille fyren jeg vet (som riktignok ikke er så baby lengre). Skriver alt for mye om baby og tilhørende skryt og bekymringer, litt matprat, litt lavterskelfriluftsliv, litt jåleri, litt av alt jeg skulle finne på å interessere meg for.

Skravlebok erklæres herved for åpnet :skya:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ooh, så bra :D skulle ha sletta både den, preggoboka og prøveboka (jeez). Jeg kan sende deg linker på pm så slipper du å lete ;) kjekt å ha kjennskap til de med tilganger her inne :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg = har lille fyren helt for meg selv et par dager :hjerte: Det er veldig godt at timene mellom barnehage og leggetid og tiden vi har i helgene føles mer som kvalitetstid enn "la oss bare overleve", sånn sammenlignet med permisjonen. Aktivitetsnivået i barnehagen har virkelig tatt seg opp denne uka, og han krabber i vei og utforsker både inne og ute, hurra! Han går bare mer og mer rundt omkring, og ser han forsøker å slippe taket av og til, men det går vel maks fem sekunder før han deiser med rumpa i gulvet ;) Håper han stabler seg på beina når våren kommer for fullt slik at ettermiddagene og helgene kan nytes mer ute, og da ikke bare i bæreutstyr eller pulk. Selv om det også er veldig stas da. :)

Krabaten sover luren sin ute og mor sitter i sofaen og gjesper. Han sover natta gjennom nå, vanvittig deilig, men våkner gjerne mellom 05.15 og 06.15, foretrekker det siste tidspunktet. Tenker å forsøke å forskyve leggingen hans mer mot 19 fremover, kanskje det kan få han til å sove forbi 06 ihvertfall. Det blir tunge og lange dager for ham å skulle stå opp kl 05.

Bare 13 dager til den største fyren er hjemme igjen. Åh! :rodmer: Flinkisen har gjort unna første eksamen med meget bra poengscore og fått det første av ørten sertifikater i boks. Det skal bli godt å ha han hjemme hele påsken, gleder meg veldig til date og "barnefri" kveld/natt. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen i det du skriver om at du nå får kvalitetstid, og ikke bare "hvordan overleve"-timer :enig: Her er det noen dager hvor det fortsatt er litt preg av å kun komme gjennom dagen uten å få sammenbrudd, men stort sett er det kvalitetstid når vi først er sammen :)

At han sover gjennom natta er jo også fantastisk! :Nikke: Mini sover også ganske godt nå, bortsett fra de gangene hvor hun plages av noe som mareritt, tannfrembrudd, magevondt, hosting osv..

Jeg er også gressenke om dagen! Slitsomt! Skal bli godt å få mennene hjem :Nikke:

Høres ut som din har gjort en kjempeinnsats når han først reiste avgårde! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke til å unngå å kjenne litt på de dagene innimellom. Men når dagene i all hovedsak består av glis og godfølelse fremfor sitronmunn og elendighet, så er det meste innafor :jepp: Han kan vel like fort slutte å sove hele natta som han begynte med det, men håper og tror at vi har fått inn en ny vane. Sykdom, tenner og slikt med tilhørende unntakstilstand får jeg vel tåle.

Det blir veldig godt å få han hjem, helt klart. Vi får fokusere på når han skal hjem igjen neste gang, fremfor hvor lenge han blir borte, det gjør det nok litt lettere. Han gjør det veldig bra virker det som, og han sier selv at når han først har fått denne muligheten må han gjøre det beste ut av det. Og for å ikke kapitulere helt og reise hjem igjen er det 110% skolefokus mens han prøver å ignorere at han savner oss veldig :laugh: Håper din er hjemme igjen snart! Reiser han mye i forbindelse med jobb?

Snart hatt to timer for meg selv, har jeg fått gjort noe fornuftig? Neeh. Latemams i dag, og det kjennes heeelt okei. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra med gode resultater for mannen! Blir nok godt å få ham hjem, ja. :hjerte: Og latemams er helt innafor synes jeg. Håper det i alle fall. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt at han gjør det bra, han har liksom ikke helt trua på seg selv når eksamener nærmer seg, selv om han jo ser underveis at han kan ganske mye. Han har jo drevet med det på hobbybasis i mange, mange år og sitter med solid dose selvlært kunnskap. Det er noen der som har noe utdanning innen feltet fra før, mens mannen som er selvlært gjør det mye bedre. Er så glad for at han har fått, og tatt, denne muligheten slik at han får en sjanse til å jobbe med noe han virkelig interesserer seg for. Det krever jo sine "offer", men vi klarer oss. :)

Latemams ja, blæh :ler: Det har vært SÅ fint vær i dag og burde jo vært på fjelltur for å kunne hashtagge på instagram om at livet er best ute, men energinivået har vært litt dritt i dag. Mye bedre å bruke tid på å kosemose med ungen, bygge med duplo og gå små rusleturer i gata med bikkja. Disse burde ditt og burde datt burde jeg strengt tatt gi litt faen i :P Men i morgen skal vi kanskje ut på tur med svigermor hvis formen hennes er der. Om været er bra tror jeg uansett at vi pakker mat, boller og kakao i sekken og drar på tur med enten pulk eller bæremeis :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en fantastisk flott partner, han er heldig som har deg :)

Ikke alle som hadde klart å være like positivt innstilt som det du er. Jeg synes absolutt det er den rette holdningen, men det er mye som er rett her i verden.. og ikke alt som er like lett å leve etter. Så applaus til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:flau: Æh! Nå ble jeg flævv! :fnise: Vet ikke hvor fortjent det er, men takk :klemmer: Jeg tror nok at det å reise bort kom som bestilt. De siste par årene, og det siste halve året spesielt, har vært veldig utfordrende, men tror vi nå ser litt lys i enden av tunnelen begge to. Avstanden gjør både godt og vondt, men det er veldig godt å føle på det savnet. Da vet vi jo at det er noe å savne, noe som er verdt å jobbe for å beholde. Klisseri en lørdagskveld!

Litt klesprat! Til småttiser da. Lillekid har fått regnbukse av farmor og tenker det er greit med ei type vind/vanntettjakke under, noen med erfaringer? Synes selv at regnjakker ofte blir klamme, ei god vannavvisende jakke er kanskje et bedre alternativ? :klo: Disse minste er jo ikke ute i verste regnværet uansett, tror jeg ikke da. Har sett litt på denne f.eks http://www.xxl.no/klar/klar-barn-og-junior/jakker/skalljakker/color-kids-estes-jacket-ytterjakke-barn/p/1095394_3_style. Er så fornøyd med en dress vi har fra samme merke, veldig god kvalitet og veldig overkommelig pris. Tar gjerne imot tips dersom noen har funnet "drømmejakka" til slike formål, i str 1,5-2 år ;) Og jepp. Alt yttertøy som er kjøpt for vår og høstbruk er kjøpt i str to år, og han svømmer ikke i det heller :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å måtte stå opp før kl seks føles igrunn litt mer greit når man blir vekt av en unge som står i senga si og roper "wææh, mamma, bøøø, wæææh, mamma" og ler rått mens han gjør seg skummel med mørk stemme :ler::rodmer:

Det går bare bedre og bedre med barnehagen, jeg er så fornøyd. Og så glad for at han omsider føler seg helt trygg på å være med på hva enn som skjer både inne og ute, er mer sammen med de andre barna, og ikke minst at han ikke klamrer seg fast til meg ved levering. Etter å ha gitt meg kos og snørrsuss strekker han seg mot den som tar imot ham og klager litt i 10-15 sekunder før alt er greit. Phju! Han har virkelig falt for hun ene som jobber der, i går ble han så glad når hun kom på jobb at han begynte å grine litt :fnise:

Full nedtelling til mannen er hjemme igjen.. 10 dager! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ganske skjønn for tiden :rodmer: Bortsett fra når han blir akutt trøtt og ikke vet om han vil vræle, kaste seg rundt eller kose, og dermed gjør alt iløpet av 10 sekunder. Og gjentar. Blir søt igjen når han får på seg pysjen med dinosaurer, peker på magen sin og sier "wææææh!" :fnise: Bare mødre synes sånt er søtt, jeg er overbevist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...