Gå til innhold

Frufly`s dagbok ;-)


Frufly

Anbefalte innlegg

Velkommen til nye og gamle følgere :blomst:

Jeg har hatt en laaaang pause fra kg, men syns det var på tide å lage en ny dagbok nå! ;)

Vi har hatt et supert år, men travelt år siden vi holder på med å bygge drømmehuset. Mor er mye hjemme med en travel gutt som sover lite og Far er mye borte siden vi har valgt å gjøre litt selv i huset. Ser virkelig frem til det er ferdig!! Satser på at vi får flytta inn til vår/sommeren.

For de av dere som ikke kjenner meg så tar jeg en rask oppsummering av hvem jeg er.

jeg er ei jente på 28 år som ble Mor til en gutt 29.12.13. ved hjelp av ivf. Fikk klaff på første forsøk så vi har vært superheldige!

Jeg er så takknemmlig for all den gode hjelpen vi har fått! Vi er heldige som har fått lov til å oppleve å bli Mor og far til et lite barn.

Jeg går fortiden hjemme i ulønna permisjon fordi vi ville vente med å sende lillegutt i barnehagen til lengst mulig. Jeg begynner i jobb Januar 15, da tar Far over frem til barnehagestart i April.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillegutt er skikkelig snott forkjøla. Vasneklig å finne noe mat som frister..

Fruktmos, vann og youghurt er noe som går ned på høykant.

Til dere som har små barn - spiser deres barn middag? Jeg har prøvd omtrent alt, men ingenting faller i smak. Hjemmelaget, glass. Prøvd å mose og ikke mose. Han er flink til å smake, men det blir med det.

Ender som regel med avocado eller skive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooo :blomst: liker at du er tilbake :nigo:

Blir fort dårlig matlyst når de er syke, da får han hva enn han vil ha omtrent bare for å få i han litt :)

Her er middag ofte favoritten mens de andre måltidene er mer blæh :P har du prøvd å la han spise selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloooo :blomst: liker at du er tilbake :nigo:

Blir fort dårlig matlyst når de er syke, da får han hva enn han vil ha omtrent bare for å få i han litt :)

Her er middag ofte favoritten mens de andre måltidene er mer blæh :P har du prøvd å la han spise selv?

Så gøy at du tok turen innom her :) Slik har det vært her også de siste dagene. Bare glad det går noe ned i det hele tatt. Han får spise det meste selv utenom grøt. Det syns han er greit. Har fått prøve å spise selv det også, men ikke hver dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når J har fått prøve å spise grøt selv ender det med at han løfter skåla opp mot ansiktet og bare moser fjeset i grøten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mini spiser alt så har ikke så mange råd egentlig. Spiser han ikke brød? Makaroni? Kokte gulrøtter? Middagsglass? Makaroni er ikke så mye næring i nei men kanskje et fat med makaroni og kokte grønnsaker vil få han til å spise grønnskene og? Spise iallfall noe så han kan tilvenne seg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spiser igrunn det meste utenom middag. Har prøvd ris,poteter og makaroni med litt grønnsaker. Har ikke blanda de sammen og ikke most det slik at han kan plukkse selv. Smører det bare utover bord og koster det på gulvet. Smaker litt, men det går rett ut igjen. Han fnyser på en måte når han får det i munnen :fnise:

Var på 10 månders kontroll på Fredag og spørte helsesøster om dette med middag. Hun sa jeg ikke skulle stresse noe med det siden han vokser godt. Skal bare fortsette å tilby middag så går det seg nok til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga gikk fort som den pleier. Fredag var sambo sent hjemme siden han jobba i huset. Lørdag var mini og jeg med Mamma på julemesse. Det var veldig deilig å komme seg ut litt. Merker vi går litt for mye hjemme bare jeg og A siden sambo jobber i huset eller er på møte/kurs. A sovna i 15 min i bilen og våkna når jeg prøvde å flytte han i vogna. Han pleier å sove over 1 time så han var trøtt og sur på messa. Kjedelig, men han sovna heldigvis litt når jeg trilla en tur etterpå. Sov nesten 2 timer da. Etterpå tok foreldrene mine mini med på hytta og de hadde han på overnatting til Søndag. HERLIG! Endelig kjærestetid, men hav gjorde vi? sov og rydda :fnise:

Denne uka er jeg og mini hjemme alene hjemme siden sambo er på kurs.

Mini er en veldig travel fyr så har jeg spurt om Svigermor vil komme ned litt i morgen. Hun pleier å like å ta han med på tur en time eller to så får jeg enten gjort noe i leiligheten eller slappet av. Etterpå reiser vi til foreldrene mine et par dager for jeg og Mamma skal bake til jul. Skal bake nordlandslefser i morgen :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser faktisk frem til å begynne på jobb igjen. Begynner etter jul.. Ikke for at jeg er lei mini, men jeg er sliten og føler meg ensom. Kjære er nesten ikke hjemme og jeg og A er mye alene. De andre vi har vært med i permisjonen har begynt å jobbe igjen så vi har ingen vi kan spise lunsj med eller rusle en tur med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han finner det nok ut at middag er ganske digg etter hvert. Man kan ikke gjøre stort annet enn å tilby :)

Gjør nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så typisk at man ikke får gjort noe spenstig når man "endelig" kan :P når J lå borte første (og foreløpig eneste) gang gjorde vi ingenting. Spiste middag, så film og zzzzzzzzzzzzz :ler: men herregud så godt å få sove! :laugh:

Blir nok koselig med noen dager borte :) kjekt å ha slikt å fylle dagene med når man blir alene.

Kan skjønne at du ser frem til å jobbe igjen, det sosiale er jo så viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er det. Hadde planer om å sove lenge på morningen, men våkna 8 :P Mini våkner som som regel mellom 5-6 så var sånn sett luksus å kunne sove helt til 8 :ler:

Det blir deilig med noen dager hjemme hos foreldrene mine :) Blir nok mye bedre når jeg begynner å jobbe :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en super helg! Sambo har ikke jobba i huset så vi har vært sammen slle tre :)

Egentlig ikke gjort stort annet enn å leke, lage mat og rydde. Herlig!

Lillegutt har endelig lært seg å klappe :hoppe: Før skulle han holde utenpå våre hender så måtte vi klappe, men nå har han endelig funnet ut at han kan gjøre det selv :)

Har prøvd oss litt på brødbaking i helga, men ikke helt fornøyd. Syns grovbrød fort blir tørre og mursteinaktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig helg :jepp: Gøy at han klarer å klappe, J får det ikke helt til. Bare sitter med hendene mot hverandre, glemmer klappebiten :P

Det er vanskelig å lage gode brød synes jeg, blir aldri fornøyd.

Ha ei fin uke! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...