Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Sånn! Da er jeg i gang med syingen, men oops blei hefta av et godt glass rødvin, gitt..... :vin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går framover med teppene, har kjøpt silkebånd i dag til å ha rundt kanten. Og deilig mykt stoff til å ha på baksiden. Fargene passer godt sammen, syns jeg. Så i morgen regner jeg med å sy hele dagen.

Er for tida "between jobs" som det heter så fint. Skal ha et inngrep (udramatisk) neste uke og har anledning til å ha litt fri nå for å booste immunforsvaret. Så da passer det godt å ha noe gøy å holde på med innendørs.

Ellers så jeg en super kjole i dag som jeg skal kjøpe i morgen. Lekker hverdagskjole i ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med teppene, og så blei det et lite i tillegg også. Til hunden i familien. ;)

Syns de blei riktige fine og praktiske. Fargene er ikke sukkersøte og barnslige, så de kan brukes i lang tid framover. De er også vaskbare regner jeg med, for stoffene er bomull og fleece på baksiden.

Ellers kjenner jeg at kreativiteten er på vei oppover, etter å ha ligget i dvale en stund. Herlig følelse. Det er noe med å være i sin egen boble og ikke tenke så mye på hva andre syns og mener. Bare la kreativiteten flyte og så kommer det som regel noe flott ut av det tilslutt.

Nå strever jeg med å finne en fin og praktisk utepynt til å ha ved siden av ytterdøra. Har ei stålbøtte som jeg hadde sommerblomster i. Den er nå tatt inn, blomstene kastet, og siden den var bånnfrosset så står den nå og tiner.

Oppi den skal jeg ha noen sølvmalte greiner som jeg stikker ned i jorda så de står støtt. Men må finne noe pynt som tåler vær og vind. Og som jeg har råd til å miste hvis noen langfingra går forbi.

For å klage litt, så har jeg mista masse fin julepynt utendørs, og det skyldes ikke stormens herjinger, men folks frekkhet. Kanskje ikke så mye her jeg bor nå, men da jeg bodde i rekkehus, så blei alt ramponert og stjålet omtrent. Til og med en postkasse som jeg hadde malt med nennsom hånd, blei sprengt i stykker.....veldig morsom ! (og jeg fant ut at det kun var rampestreker, så jeg tok det ikke personlig, men likevel...)

Er det rart at kreativiteten lider under slike opplevelser? Man mister lysta til å gjøre noe som helst. Men, nå er jeg i gang igjen som sagt og ingen skal få stoppe meg. Det det gjelder om for meg, er å få meg en usjenert bolig der jeg kan styre som jeg vil, også utendørs. Har så mange ideer i hodet!

Sukk, en portal med klematis som slynger seg.....eller kanskje roser? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var så kreativ som deg! Vil gjerne ha hjemmelagde tepper selv, men får ikke til noe sånt på egenhånd, hehe. :P

Uff, frekt at folk går å stjeler sånt! Derfor jeg foretrekker å bo litt vekk fra folk.

Portal med klematis hørtes fint ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selv om jeg betrakter meg selv som et vennlig menneske, så er det noe med å kunne gjøre som man vil, når man vil! Derfor kan jeg ikke ha naboer som banker i veggene når jeg spiller musikk eller som inviterer seg selv for å få siste nytt.

Det er noe med valgfriheten og at jeg i bunn og grunn er en frihetselskende skytte, som lett føler seg kvalt. Huff, det hørtes dramatisk ut, men det bare forteller at jeg trives veldig godt i mitt eget selskap, noe jeg er glad for.

Jeg har nemlig sett en slik portal med klematis hos ei venninne, og jeg tenkte straks at "en slik skal jeg også ha en gang". Det er i mine øyne ikke så vanskelig å få til heller. Man kjøper en ferdigbøyd bøyle som man stikker i jorda på hver side av porten/inngangen og planter rundt og binder opp. Dvs klematis klatrer selv.

I dag er det Black Friday, noe jeg måtte slå opp i Google. Uttrykket har eksistert siden 1966. Og symboliserer den svarte røyken som stiger opp fra all juletrafikken. Det er offisiell start på julehandelen i dag, i alle fall i USA. Noen mener også at butikkenes fortjeneste skifter fra røde tall til svarte på denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag greidde jeg jammen å kjøpe nye sko i julerushet, ikke verst. Men det stod en familie rett oppi meg mens jeg prøvde dem, og da må jeg ta fram alt jeg har av toleranse og beherskelse. Men det gikk da bra.

Blei så glad at jeg gikk rett på Meny og kjøpte meg multeis!! Mmmmm.....inspiret av en annen dagbok her, FruNs hjemmekonditori med hobbyhjørne. Takk for tipset. :is:

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært ute og reist, litt business og litt pleasure. Uten at jeg vil gå i detaljer. Har skjedd mye rart i det siste, men mest positivt. Er i forbausende godt humør og til og med trøbbel med bilen får meg ikke til å deppe.

DET er ting som kan fikses. Det er ikke mye heller, men bare litt irriterende. :(

Et nytt familiemedlem så dagens lys i natt, og jeg er så glad fordi vi er så liten familie og ønsker alle hjertelig velkommen. Håper jeg får anledning til å bli kjent med den lille, som bor et stykke unna.

Ellers lurer jeg på om jeg skal legge ut bilde av meg selv i nissedrakt på Facebook, haha. :nisselue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, koselig med reise og gratulerer med nytt familiemedlem! :) Synes du absolutt skal legge ut bilde av deg selv i nissedrakt også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, du er nå grei. Vurderer for og imot- skulle tro jeg var fru Obama eller no' sånt. :ler: Tror ikke folk bryr seg så mye som jeg/vi kanskje tror. Alle er vel mest opptatt av seg og sitt, er det ikke så.

:nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å klage seg når jula sannsynligvis blir helt annerledes enn man hadde planlagt og forespeilet seg? Og mye mer ukoselig.

Vi skulle opprinnelig være noen få voksne som går greit sammen og to kjekke barn som hadde lagt seg relativt tidlig. Og joda, jeg liker barn, men det er greit å få littegrann voksentid på slutten av kvelden også, hvem syns ikke det?

I dag får jeg vite at det blir to andre familier der også, som jeg kjenner så vidt men vet at jeg ikke har verdens beste kjemi med, altså at det er vanskelig å føre en vanlig samtale og vi har helt forskjellige interesser. Dessuten blir det flere barn som jeg vet kommer til å være oppe hele kvelden, utslitte, forkava og småfrekke i kjeften.

Høres vel ut som det er jeg som er den vanskelige her nå, men jeg har virkelig prøvd å være hyggelig med dem. - (vi treffes bare i litt større familiesammenhenger.) Men det er så vidt de gidder å si hei når jeg kommer. Ellers har jeg aldri hørt de har snakket om noe som betyr noe, aldri nevnt ei bok, en film eller noe annet som kan være et felles og interessant samtaletema.

Det går helst i hvilke flekkfjernere som er best og hvordan unngå riper på parketten og så videre i den duren. Jeg har måttet ta meg kraftig sammen mange ganger, men kjenner at jeg orker ikke det mer. Pluss at vi har helt motsatt oppfatning av hva som er "viktige verdier" å gi barna i julegaver.

Å spille Geni eller TP kommer ikke på tale nå, jeg tror neppe de nye gjestene vet hva det er engang. Sukk.

Jada, jeg kjenner mange som har det utrolig mye verre, det er ikke det. Glad jeg er sånn noenlunde frisk, bor i et fritt land og har mat på bordet. Men det hjelper ikke å tenke sånn akkurat nå for meg, for jeg kjenner at jeg er fly forbanna.

Og jeg mistenker noen for å ha manipulert seg inn på gjestelisten.

Her ligger en lang historie bak- noen har hjulpet noen og venter noe igjen, kort fortalt. Og at vert og vertinne ikke har greidd å si nei. Man sier jo ikke nei til folk som inviterer seg selv på julekvelden. Ikke nok med det, disse "nykommerne" har også endret menyen og skal selvfølgelig ha det som de liker. Syns det er på grensen. Men skulle alltids pint meg gjennom en rett jeg ikke likte hvis alt det andre hadde vært ok/morsomt/ålreit.

Håper det ramler en sydentur ned i fanget mitt nå og det er ikke fordi jeg er storforlangendes. Ellers vil jeg heller være alene enn å sitte med et hyklerisk smil hele kvelden.

Dette var i alle fall dagens hjertesukk!! Kanskje jeg ser lysere på det i morgen, men tviler.

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg skjønner skuffelsen. Synes ikke du virker som den vanskelige, men det er sikkert fordi jeg kjenner meg igjen i situasjonen veldig - siden jeg eh.. Ikke går så godt overens med folk generelt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

post-8346-0-89357000-1386626391_thumb.jp

Sukk.

Men hvorfor får jeg bare små bilder? hm.....

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var internett borte hele dagen. Egentlig greit å teste hvor avhengig man er.

Heldigvis var det mye "morsomt" på tven, haha. En minnestund kan vel neppe sies å være morsom, men som det blei sagt så feiret man livet til Mandela og det var vel ingen bombe at han gikk bort heller. Så det er jo sant som sies, at det er ikke langt fra latter til gråt. Fine taler og artig musikk i alle fall.

Og jeg er spent på om det blir en slags forsoning mellom Obama og Castro etter dette.

Grunnen til at jeg har så god tid nå er at jeg er inne i en slags rehabiliteringsperiode etter et udramatisk inngrep. Jeg må også ta stilling til en jobb på nyåret. Det dreier seg om å holde et kurs og jeg liker det, men jeg må være helt hundre prosent ship shape. Så jeg er inne i en tenkeperiode der jeg må veie for og imot. Jeg er på nippet til å si ja, forresten. Jeg har jo hatt samme kurset flere gg før og har et bra opplegg.

Ellers fikk jeg en slik upersonlig skrytemail fra ei litt perifer venninne. Der man skryter uhemmet av barna sine og sender til alle som står på mailingslista. Skal ikke si mer om det enn at noen ganger så er det fint å få en bekreftelse på hva man ikke skal gjøre. :-)

Kjenner at jeg har lyst å skeie ut i dag, men må spare penger til framtidig bolig. Jeg har forresten allerede kjøpt masse som kan komme til nytte; glassvask til badet, glasslysekrone og kule vegglamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sagt jatakk til å holde kurs på nyåret. Det er noe med å ha det litt forutsigbart i hverdagen.

Om en halv time skal jeg på lunsj med to artige venninner- gøy! Men det er spinnglatt ute, og jeg kjenner at jeg hater det mer og mer for hver vinter.

I januar skal ei anna venninne av meg til varmere strøk over lengre tid og har spurt om ikke jeg kan komme ned og besøke henne. Skal tenke på det. Det må i så fall bli før kursstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsjen var fortreffelig, som alltid. Har planlagt at vi skal feire nyttår sammen hvis ikke noe setter kjepper i hjula for oss. Det foresvever meg at jeg en gang i høst har sagt ja til å være barnevakt på nyttår, og da kommer jeg opp i ei lita klemme, kan man si.

Men livet har lært meg at man skal aldri, aldri ta bekymringer på forhånd. :plystre: Kanskje det ordner seg likevel.

I dag har jeg vært hos frisøren, og det er kjempedeilig å bli dullet med. Men litt surt å gå rett hjem etterpå, haha- jeg skulle vært på byn og svinget meg. :lur: Så det blei litt sånn perler for svin, kan en si. Men herlig uansett.

Fredag er det juleavslutning på jobben med taler, sang og god mat. Hvor alle får høre hvor fantastiske vi er, for ikke å si uunnværlige! Mer, mer......ja, jeg trives godt med å ha kurs, men jeg må være ship shape, og jeg er ikke det akkurat nå.

Og så har jeg bestilt en slags strandkjole på nettet, haha. Optimisten lenge leve. Men den dagen jeg skulle lete etter en sånn, hadde jeg funnet en da? Niks.

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo viktigst at man er fin for seg selv, enn for alle andre. Så det gjør jo ingenting som du gikk rett hjem etterpå. :D

Håper det ordner seg til nyttår da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...