Gå til innhold

FruLilla og Vesleprinsen


FruLilla

Anbefalte innlegg

Gjest Macaron

Så kjipt med knottene, irriterende at det blir så mye tull for deg å få ordnet ferdig kommoden da.. Men deilig at du har fått ordnet så mye rørte jordbær! Jeg er også utrolig glad i jordbær, vi spiser det virkelig omtrent hver eneste dag om sommeren :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har spist jordbær nesten hver dag jeg og :-) Må nyte det ekstra nå som vi er gravide, veit du ;-) Norske jordbær er utrolig godt!!

Nå skal jeg øyeblikkelig til jordmor! Brukte opp alle glassene i går til syltetøyet, og var på do 3 ganger i natt, så nå drikker jeg så mye jeg klarer, sånn at jeg kanskje kan klare å levere en liten tisseprøve på helsestasjonen :fnise:

Haff, første arbeidsdag etter "ferien", og jeg fikk ikke sove igjen etter kl 6! Enda vekkerklokka ikke ringte før halv 8... Så da lå jeg og spilte sudoku i en time :fnise: Det er jo forsåvidt en deilig start på morran det og! Men jeg ble jo selvfølgelig trøtt igjen til jeg skulle stå opp :gjeiper: Er ikke det typisk? Så nå har jeg bøtta nedpå instant kakao blanda med instant coffee, og satser på at hjernen holder seg oppegående fram til arbeidsdagen er over! Hehe

Ha en fin dag!! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg og venter i grunn bare på å få reise hjem... Har hatt hele 2,5 pasienter i dag! Så dagen har i grunn ikke vært veldig travel... Hehe!

Jeg var hos jordmor i stad, og sf-målet mitt har bare økt med 2 cm siden 18.juni. Så jeg har gått fra å være øverst på det grønne feltet, til å,være nesten nederst. Så mens jeg prøvde å tisse på glass, ringte jordmora for å fåfortgang i oppfølginga fra sykehuset. Så nå skal jeg dit på ny UL i morra tidlig. Og jordmor ville at jeg sykemeldes 100% de siste ukene, så får vi se hva de sier på sykehuset i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg leste "babysjokket" på vg nå nettopp, og da måtte jeg sette meg ned og regne på hvor mye penger vi har brukt på babyen så langt... Vi har vært heldige og fått, fått låne og arvet en del :-) Men har jo kjøpt mye nytt også! Gjennomsnittet i artikkelen var på 46000 kr i startpakke. Nå har jeg runda opp i de tilfellene der jeg var usikker på hvor mye vi faktisk har brukt på ting, og har endt opp med ca 19000 kr! Føler jo at vi økonomisk har gjort det ganske bra da... ;) Og da har jeg telt med ting vi ikke har kjøpt enda, som skyggeting til bilvinduene, speil til bilturen og febertermometer og neglesett og sånn... Men har ikke tatt med maling til rommet, da :gjeiper:

Er spent på hvor mye/lite veslebabyen har vokst de siste to ukene nå! Kjenner jeg er sliten i dag, og fikk beskjed fra jordmor om at jeg bare skulle "ruge". Kjenner det er vanskelig å være i ro, mens Mannen jobber som en helt både på jobb, og så på kjøkkenet når han kommer hjem! Men nå skal jeg egentlig på byggevarebutikken og kjøpe husfix, maling (til kjøkken + barnerom) og tjukk maskeringsteip. I mens blir kjøkkenet til av seg selv :fnise: Mannen er i hvertfall rolig utpå der, og det lover godt!

Aaarrgh, jeg skulle dytte skuffene inn i stellekommoden i stad, og trur du ikke at jeg har malt for mange lag på kanten av skuffene, og bittelitt innover i stellekommoden, sånn at et par av skuffene ikke passer?!?? Så nå må jeg fram med pussemaskina IGJEN og få pusset av litt kanter og hjørner. TULLEting, altså! Men må jo le litt av det hele og, da... Ting går liksom ikke sånn som jeg vil og planlegger fortida :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel komme med en liten oppdatering igjen, jeg ;-) Var på ultralyd i dag tidlig, babyen har det veldig bra og har faktisk voskt MASSE siden sist! Nå ligger den på +1,7%. Hodeomkretsen er bittelitt liten, mens mageomkretsen er litt større... Så ligner nok litt på mammaen sin der, ja :fnise: Hadde forresten samme jordmor som første ultralyd :)

På slutten av ultralyden tok jeg mot til meg og spurte om det var mulig å se kjønnet igjen, for det var ikke helt sikkert sist gang vi sjekka (uke 19), men da så det ut som en gutt... Vel, i dag kunne vi se et ganske tydelig bilde av to kjønnslepper, så det ser ut til at det er ei jente allikevel! :babyjente: Så nå blir det ekstra spennende å se hvem det er som kommer ut om noen uker! :hoppendeglad: Jeg gleder meg i hvertfall masse! Også er jeg i grunn ganske letta over at jeg har kjøpt ting, og lagd en del i ganske nøytrale farger :-) Har jo noe i blågrønnaktige farger som jeg har laget (votter og sokker + smekker bl.a.), men det får vi tåle om det blir ei jente ;) Også har jeg begynt å sikle på å lage lilla smekker nå... hehe. Har jo lilla og hvitt teppe, lilla stellekommode, og lilla og rosa stellematte :closedeyes: Så blir ikke lei meg om det er ei jente, men blir heller ikke lei meg om det er en gutt. Babyen er hjertelig velkommen uansett :hjerter_rundt:

Også har jeg snakka med både ei på kontoret til fylkesmannen i Oslo og Akershus, og en fyr på statens autorisasjonskontor for helsepersjonell i dag angående fravær (sykemeldingen) i turnusperioden. Ho første sa at alt jeg har av fravær utover 4 uker må jeg ta igjen som restturnus etter mammapermisjonen, og jeg må søke til dem om å få ny turnuslisens, etc. Hvis mitt turnussted vil ta meg imot igjen kan jeg ta igjen bare de resterende dagene, hvis jeg må finne nytt turnussted må jeg jobbe minst 2 mnd der for å bli vurdert. Jeg har 2 mnd 50% og selv om jeg har vært på jobb mer enn det, så regnes det da som 4 uker 100% fravær... Og det spilte heller ingen rolle om jeg ikke har tatt ut noe særlig ferie i følge den dama.

Heldigvis ringte jeg til statens autorisasjonskontor etterpå, for mannen der sa at de ser på fraværshelheten. Og jeg har jo tatt ut 1 ferieuke i sykemeldingsperioden min, så når jeg regna på det, ser det ut til at jeg har 12 dager å gå på hvis jeg fortsetter med 50% sykemelding de siste 2,5 ukene :) Og det hadde vært deilig! Også sa han også at hvis det er sånn at jeg har 1-3 dager for mye fravær, så gjør de ikke noe med det, men hvis det er over 1 uke for mye, så må jeg ta opp igjen tilsvarende...

Så jeg skal innrømme at nå frister det IKKE å jobbe ett minutt ekstra utover de 50%, når jeg uansett blir trekt det i fravær fra øverste hold... også har jeg jo jobbet tilnærma 75% de 5-6 første ukene jeg var sykemeldt, så nå i går og i dag har jeg hatt bittelitt kortere dager, uten å ha noe særlig dårlig samvittighet for det... Jeg har jo bare 2-3 pasienter hver dag uansett, så jeg sliter med å få tida til å gå. Merker jeg får litt dårlig arbeidsholdning når jeg er sliten pga mangel på søvn, får veldig lite lyst til å yte det lille ekstra for jobben. Prøver jo å gjøre så god jobb jeg kan med pasientene, da! Men å sitte på jobben og ha dødtid synes jeg er tull...

Edit: fjernet smiley som ikke funka...

Endret av FruLilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ENDELIG ut til at noe går litt i min retning igjen ;) I hvertfall med stellekommoden :fnise: Skuffene ville jo ikke passe, men nå har jeg pussa og pussa på sidene og litt under og over på noen skuffer, i tillegg til at jeg har høvla litt under på den øverste skuffen. Så nå glir de litt bedre. Selv om den øverste skuffen måtte sparkles og fikses på igjen etter høvlinga. Den skal få 2 nye strøk maling, og kommoden må få ett strøk med maling på kantene, fordi malinga ble flekkvis pussa bort i kantene... Også har jeg montert knotter på 4 av skuffene, og det ble kjempefint, syns jeg selv :closedeyes:

Oh man, i morra er jeg 35 uker på vei! 5 uker og 3 dager til termin, og max 7 uker og 3 dager til vi får møte den lille bølla i magen! :bolledeig: Jeg gleder meg masse!

Nå går det framover på kjøkkenet og, mannen jobber som en tørk, selv om han er kjempesliten... og jeg sitter her, men vurderer å legge meg. Energien min har vært på minussida i hele dag... Men fikk et liiite kick av å få fremgang med kommoden, da ;)

Haff, nå er det så møkkete og rotete her at jeg holder på å bli sprø!! Psyker meg opp til å rydde og støvsuge her på torsdag, for da har jeg sykemeldingsdagen min... :sjenert: Jeg orker ikke å holde på med noe særlig husarbeid når jeg har vært på jobb, selv om det bare er noen få timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at kommoden blir bra!! :tommelsmil:

Også veldig bra at du fant ut dette med fravær etc. Noe som slår meg, er at man ofte får to forskjellige beskjeder. Hvordan kan det ha seg at hun damen sa noe helt annet enn mannen på autorisasjonskontoret?? Sånne ting begriper jeg ikke. Bare kontrabeskjeder. GODT at du ringte videre, og ikke stoppet med beskjeden fra damen!! :nigo:

Herlighet, dere har ikke lenge igjen, gitt!! LITT sjalu.. Ja!! :fnise:

Ønsker deg en god dag! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, innså i dag tidlig at jeg plutselig lå 1 uke foran meg selv i hodet... jeg er jo bare 34 uker på vei i dag, ikke 35! :fnise: Så det er 6 uker og et par dager til termin, og max drøye 8 uker igjen! Hjelp som tida flyr!

I dag får vi hjelp av en kamerat/slektning til kjøkkenet :-) Også lager han middag til oss som han tar med! Hjemmelaget pasta carbonara, NAM! Det gleder jeg meg masse til! Tenk om de får fullført veggene i dag? Det hadde vært FANTASTISK! Så skal jeg fortsette med prosjekt stellekommode ;)

Nei, nå har jeg 1 pasient til, sammen med en kollega, så kan jeg reise hjem og sove! Selv om jeg ikke har måttet gå på do de siste nettene, kan jeg ikke skryte av at jeg sover godt og sammenhengende for tida, og er kronisk trøtt... Så planen er å bikke meg nedpå så fort jeg kommer hjem.

Er det forresten noen som har tips om gode, fine og ikke altfor dyre ammebher? Lindex hadde noen som så fine ut på nettsida, men den var dyrere og ikke like fin i butikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går sov jeg nesten halvannen time når jeg kom hjem fra jobb, og jeg følte meg som et nytt menneske! Sov dårlig i natt, og var lys våken når mannens vekkerklokke ringte halv 6... Men allikevel er jeg ikke så sliten i dag, og det er godt!

Så jeg rakk å male siste strøket på den siste skuffen (måtte slipe den ned og høvle den litt og sånn, så det ble litt ekstra arbeid allikevel... hehe) før jeg dro til legen kl 09.20. Fikk utslag på urinprøve der, så jeg får sannsynligvis svar over helga på om jeg må på kur eller ikke... Har heldigvis ikke noe plager, annet enn at jeg må tisse ofte, men det føler jeg har mer med slag ned mot blæra enn uvi... hehe. Fikk forresten forlenget sykemeldingen min til 14. august, så da jobber jeg 50% til jeg går ut i permisjon :) Deilig! Selv om det ikke hadde gjort noe med mer fri, fordi jeg alltid finner på noe uansett, så er jeg redd for at tida blir lang. Dessuten føler jeg ikke for å bare "nave" når jeg i hvertfall kan jobbe litt!

Etter at jeg var hos legen gikk jeg på shopping. Kjøpte først en helt enkel ammebh på Cubus, til 49 kr. Er spent på hvordan den er å ha på seg, for jeg prøvde den ikke i butikken... tok b-cup, siden jeg er en a-cup fra før. Og Cubus har faktisk en ganske fin ammebh med blonder, i både hvit og svart. Mye finere enn den på Lindex, så satser på å stikke til cubus igjen etter fødselen for å få tak i en fin ammebh og... Men gadd ikke betale 179 kr for en som da kanskje ikke passer allikevel, i tilfelle puppene plutselig eksploderer i vekst :fnise: Har kjøpt ammeinnlegg i dag og, og sånn first touch babyolje. Jeg gleder meg så sinnsykt til babyen kommer!! :bolledeig:

Også har jeg tråla maaaaange butikker på jakt etter sånne små flettakurver til å ha på hylla over stellekommoden. Jeg har lyst til å ha bleier, kluter, og diverse stelleprodukter i dem, for å ha det lett tilgjengelig. Kjedelig å måtte åpne skuffene i kommoden hele tida... Spesielt når de ikke glir supergodt ;) Har finni noen utrolig søte på Nille med linstoff og blonder oppi. Men de selges da kun med 3 håndklær eller 9 kluter oppi, til 99 kr stk. Vurderer nå å kjøpe de uansett, hvis jeg finner med håndklær, for de kan jo brukes på do og på kjøkkenet... For de kurvene er akkurat sånn som jeg har sett for meg!

Jeg har også vært innom et par søte butikker, og ENDELIG har jeg finni en butikk i nærområdet som selger drops-garn og ikke bare sandnesgarn! Synes dropsgarnet er mye mjukere enn sandnesgarnet... Mulig det bare er innbilning :fnise: Men da fikk jeg kjøpt meg ett nytt garnnøste i offwhilte, så skal jeg strikke sokker/votter og skjerf som matcher lua og sokkene/vottene jeg har strikka fra før (husker ikke hva jeg strikka for noe... *kremt*).

Også har jeg vært innom flere butikker på jakt etter sånne skrueskiver, for å fordele trykket fra knottene litt på innsiden av kommodeskuffene. Første butikken solgte de til mellom 29 og 89 kr for en pakke med 8 eller 10 skiver, men de hadde ikke den jeg skulle ha. Så stakk jeg innom Montér etterpå. Fant 1 skive som var sånn jeg ville ha, men de hadde ikke flere! Arg... Så endte opp med 10 små skriver, og 10 litt større skiver. De små må til fordi hullet i de store var for stort til skrua. Etter prisene i den første butikken forventa jeg å måtte betale rundt 100 kr for skivene, så jeg dro fram kortholderen og venta på at mannen bak kassa skulle få regna ut summen. Fikk helt bakoversveis når han sa "4 kr" :hakeslepp: Så fikk rota fram 4 kronestykker (har sjeldent cash på meg for tida), og gikk lykkelig ut av butikken. Følte jeg hadde gjort DET kuppet :tommelopp: Hehehe.

Nå skal jeg ned og gjøre stellekommoden ferdig, og så burde jeg ut å nyte været... Hagen ser IKKE ut, og det gjør forsåvidt ikke huset heller... Men bekkenet protesterer mot hagearbeid og andre store fysiske aktiviteter etter at jeg støvsugde litt igjen i går, og har gått sentrum rundt på shopping i dag (som da tilsvarer 4-5 kvartaler, er ikke akkurat en storby dette). Oh man, jeg kan nesten ikke tru det, at stellekommoden blir ferdig i dag! Burde vel ikke juble for høyt før den er ferdig, for sannsynligvis er det et eller annet som skjærer seg, bare på gjørs.. :sprettert:

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, nå er kommoden faktisk FERDIG!!! :hoppendeglad: :hoppendeglad: :hoppendeglad: Måtte flekke på bittelitt på en skuff etter å ha festet knottene ordentli på, for da sprakk det litt opp i malinga i ene skjøten der jeg har tetta med en blanding av sagflis og lim. Synes ikke det var verst, det var jo tross alt bare 1 av 10! ;) Jeg er strålende fornøyd med resultatet! Og skuffene glir mye bedre nå, er bare den nederste som krangler litt, men det gidder jeg ikke gjøre noe mer med. Tips: stearin på trege treskuffer hjelper faktisk! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Innom og legger igjen en liten sommerhilsen :) Så moro at det viser seg at du kanskje har en liten jente i magen likevel! Det er vsst veldig sjelden det går den veien, har lest at det er mye vanligere at de tror det er jente og ut kommer en liten gutt :)

Og så herlig at kommoden er ferdig, godt at du endelig kan si deg ferdig med den, etter så mye styr som du har hatt med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med en sommerhilsen helt fra Italia! :) Jeg også har hørt at den andre veien er mest vanlig og. Så vi tar ting med knusende ro nå, og tenker at vi ikke helt veit hva som kommer. Vurderer nå å la være å vite kjønnet neste gang jeg er gravid ;) Men det får vi nesten ta når den tida kommer :fnise:

Nå er begge ytterveggene på kjøkkenet "ferdige" med panelplater! :-) Mangler jo massevis av lister der, og det kan se ut som om vi burde male ett strøk til med eggehvit, fordi det skinner litt igjennom fra mdf-platene. Så nå har vi igjen å sette opp panelplater rundt døråpningen, og gipsplater på de to siste veggene. Også må vi pusse litt på pipa/brannmuren, og tette igjen skruehull med husfix, og deretter male... SÅ kan vi starte med kjøkkeninnredninga :geiper: Forhåpentligvis en gang til neste uke :)

Fy, jeg er dødsliten etter shoppinga i dag, og de 3 timene vi jobba med kjøkkenet! Måtte jammen meg stikke en tur på butikken igjen etter middag, for jeg fikk endelig bestemt meg for å gå for de søte kurvene på Nille, og da måtte jeg jo finne noen med håndklær og ikke kluter før de ble utsolgt... 9 "gjestehåndkler" er mye mer anvendelig enn 18 kluter... Også har jeg kjøpt ammeinnlegg og babyolje, klarte ikke å dy meg når jeg var på rema før i dag! Så nå mangler jeg stort sett bare bleier, en kjole til hentesett i tilfelle det er ei jente, og en kosebamse jeg har sett meg ut på Kappahl. De har noen flere å velge mellom, og jeg synes de er så søte. Har ikke bestemt meg for hvem jeg ender opp med, da ;) Jeg har ikke funnet noen jeg liker godt enda, så får holde utkikk litt utover, når høstkolleksjonene begynner å komme :)

Kjenner jeg har lyst til å komme igang med å vaske klær og gjøre i stand både rom og stelleplass og alt... Men får vel ta det med ro litt til, og prøve å hjelpe til med kjøkkenet i stedet ;) Det er jo tross alt sannsynligvis nesten 8 uker til vi møter den lille skatten vår :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker igjen til termin, og maks 8 uker til vi møter den lille skatten vår! :babysmokk::rodmer: Kjenner jeg gleder meg, og merker at den lille stadig tar mer og mer oppmerksomhet og energi. Men det er veldig koselig og! Det kjipeste er vel at det er veldig distraherende og tidvis litt ødeleggende for :sengekos: ... Søte mannen min er veldig bekymra for at babyen skal bli most mens vi holder på :ler: "Er du sikker på at den ikke blir skvisa nå?" og i kveld spurte han om det hadde vært liv i babyen etter at vi koste i stad :fnise: Jeg liker han, jeg! Og hvis dere lurte, så ja, det er liv i babyen, og nei, jeg passa på at den ikke ble skvisa mens vi holdt på... det er jo rimelig ubehagelig for meg og, for da får jeg ikke puste!

I går kveld kom pappa og hjalp oss litt videre med kjøkkenet, og jeg sparkla murveggen. I dag har vi tatt oss "fri", dvs vi måtte ut på butikker og kjøpe 1 gipsplate til, + papirremse og gipssparkel. Og da vi kom hjem igjen var jeg så sliten at vi fant ut at vi tok dagen fri. Dessuten har det jo regna i ett strekk, så vi har ikke fått bært gipsplata inn fra bilen. Men vi har jo kommet et skritt videre på kjøkkenet!

Jeg har begynt å strikke et skjerf til babyen. Følger delvis denne oppskriften, men strikker perlestrikk i stedet for rillestrikk. Synes det er så mye finere, og da matcher det lua og vottene som jeg har strikka i perlestrikk :) Også skal jeg strikke matchende :tommelsmil:

Hehe, jeg kikker oftere og oftere på babytingene nå :hjerter_rundt: Lengter etter å få møte babyen, samtidig som jeg håper at h*n holder seg inne i magen en stund til, i hvertfall til vi er ferdige med kjøkkenet og jeg har fått vaska ned litt i 1. etg! Midt på natta våkner jeg og tenker "oj, jeg må vaske leandervugga og sengetøy snart", eller tenker på de klærne jeg må vaske... og hva jeg mangler å kjøpe inn... I dag kjøpte vi forresten vår første bleiepakke, bare for gøy :) Pampers str 1! Det er så SMÅTT! Gleder meg til permisjonen starter, da skal jeg bare kose meg med å ordne i stand til babyen kommer. For forhåpentligvis er kjøkkenet så godt som ferdig da! Så det er det livet mitt består av fortida... planlegge hva som er igjen til babyen kommer, og drømme om å få ordna det, + drømme, lengte og jobbe med kjøkkenet... og planlegge å vaske 1. etg for å bli kvitt mest mulig støv etterpå :fnise: Innholdsrikt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg kryssa terskelen og blitt offisielt høygravid! :hoppendeglad: 40 dager igjen! (Tickeren min stemmer ikke helt, da... Måtte velge mellom å være riktig antall dager på vei, eller riktig antall dager igjen...)

I natt hadde jeg en syk drøm! Drømte at babyen dreiv og kava rundt inni magen, også tok jeg på magen, og kunne tydelig kjenne øyehule og nesa og sånn. Så dro jeg opp t-skjorta bare for å se, og trur du ikke at ungen bare poppa ut fra under klærne mine da? Så jeg dytta ungen inn igjen, og dro klærne på meg så godt jeg kunne, og reiste til sjukehuset... :icon_lol:

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som høygravid! En drøy måned igjen - wow..!!

Synes den drømmen der hørtes litt ekkel ut, haha!! :fnise: Utrolig hva mye rart man drømmer i graviditeten..!

God mandag til deg, og kos deg med magen din!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som høygravid! En drøy måned igjen - wow..!!

Synes den drømmen der hørtes litt ekkel ut, haha!! :fnise: Utrolig hva mye rart man drømmer i graviditeten..!

Takk :) Hehe, den drømmen var i grunn litt ekkel og... Aiaiai, mamma fortalte om ene læreren ho hadde på skolen ho gikk på når ho bodde i det sørlige Afrika... Læreren var høygravid, og drømte at ho fødte. Når ho våkna like etter lå ungen mellom beina på ho! Må egentlig ha vært en deilig fødsel... men litt av et sjokk å finne ungen mellom beina dine når du våkner! :kgbaby:

I dag har jeg kjøpt en babygym... på Europris :tongue: Falt for den, selv om noen sikkert vil si at den har litt kjedelige farger... Men teppet virka kjempemjukt og deilig! :)

Aaaarch, jeg blir SPRØØØ av det kjøkkenet! Eller mannen... eller begge deler! Han ombestemmer seg, og ombestemmer seg HELE tida! Og skal gjøre ting mer tungvint, også blir vi enda mer forsinka. Nå er jeg nesten ferdig med å male muren, men nå er det ikke noe poeng å male det siste strøket, fordi mannen har bestemt seg for å legge på mer murpuss nederst, i stedet for å tilpasse panelplata sånn som han har snakka om og bestemte seg for før helga. Har mest lyst til å bare grine. For nå skulle jeg bli ferdig med malinga i kveld, og pusse resten av sparkelet, og sparkle 1 siste runde på siste stripa som vi ikke fikk sparkla første dagen. For det hersens sparkelet bruker jo 1 døgn på å tørke!! Så i morra etter jobb skulle jeg pusse siste stripa med sparkel, også skulle vi begynne å legge gulvet. For mamma kommer og vasker tak og vegger på torsdag. Men nå blir vi forsinka, sånn at vi sannsynligvis ikke får begynt med gulvet i morra allikevel. Greit nok det, men etter at vi hadde bestemt oss for å IKKE male veggene et ekstra strøk, så vil mannen det plutselig allikevel! Og da får vi ikke gjort det før torsdag kveld/fredag, også må vi bruke helga til å legge gulv (kommer GARANTERT til å skje et eller annet krøll, sånn at mannen blir sur og furter hele dagen og ikke får gjort NOE, for det er det som pleier å skje når vi skal komme oss et steg videre på kjøkkenet. Og da tar jeg over, fordi jeg blir så lei, og gjør altfor mye ifht det jeg burde, i hvertfall ifølge jordmor...). Vi som skulle begynne å sette opp kjøkkeninnredning til helga! Og mannen sitter bare på sofaen i stedet for å gjøre noe, og skjønner ikke at jeg freaker ut av alle forsinkelsene hele tida! Men fortsetter det sånn, at det bare er jeg som jobber med kjøkkenet, så blir ikke kjøkkenet ferdig til ungen kommer!!!!! :trampe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beklager nok et klageinnlegg på morran her...

Men trur dere ikke at når Mannen skulle feste siste stripa med panelplate i går, så kjørte spikerpistolen ut 2 spikre, sånn at når han tok unna spikerpistolen, så fulgte stripa + naboplata litt med og knakk?!?? :rope: Så Mannen ble, veldig forståelig nok, skikkelig sinna. Og kasta verktøy i gulvet, sparka i stykker søppelbøtta, osv... merker jeg blir litt redd når han holder på sånn, for jeg liker ikke at han blir så sint! Selv om han aldri, aldri har vært i nærheten av å være truende ovenfor meg, blir jeg så provosert og sint av at han absolutt må ødelegge ting da! Også blir han sint fordi tingene som han sparker til eller kaster i gulvet blir ødelagt (eller at det blir merker i gulvet...). Så det er ikke akkurat fryd og gammen i heimen for tida :sukk: Jeg er fascinert, og ikke minst MØKK LEI alt som går galt med kjøkkenet og tingene vi skal pusse opp! Hehe, alt som kan gå galt, og alt man ikke kan skjønne skulle kunne gå galt, har gått galt... Weeeey! Er det noe rart man blir frustrert?

Så vi ble jo ikke ferdige med noen ting i går, måtte rive ned deler av en vegg, fjerne noe av det vi hadde sparkla, osv... så i går var et kjedelig skritt tilbake, som satte oss to-tre dager etter med kjøkkenet! Provoserende... Og Mannen har liggi og stønna og prusta og pesa i hele natt, så han har visst vært frustrert i søvne og. Korsryggen min har murra nesten hele natta, så jeg har nesten ikke sovet igjen i natt... Er så trøtt! Og har fint lite lyst til å gå på jobb i dag, egentlig. Har bare lyst til å være hjemme og ordne med kjøkkenet og barnerommet. For svigermor sendte melding i går kveld og spurte om ho og svigermorfar kan komme og male i morra (torsdag). Så da blir jeg aleine hjemme med de nesten hele dagen - party!! Men jeg må jo tømme rommet de skal male da, også burde jeg vel egentlig ha fått vaska det og sparkla spikerhullene. Svigermorfar er vel egentlig malermester, men han er veldig unøye når han holder på. Så jeg lurer på hvor mye maling som kommer til å være utover parketten der oppe etter at de har holdt på! Også synes jeg at det er greit å få sparkla i hvertfall en del av hullene, sånn at de kan begynne å male i morra, og ikke bruke all tida på å vente på at sparkelet skal tørke... Hehe, jeg har ikke tid til å dra på jobb i dag, men jeg må jo... Mamma skulle jo egentlig komme og vaske ned kjøkkenet i morra, men vi blir jo ikke ferdige med støvinga, så det er ikke noe poeng at ho kommer. Men jeg skal spørre om ho ikke kan komme likevel, så slipper jeg å være aleine med svigerfamilien hele dagen. Trur ikke psyken min orker det, for å være ærlig!

Men det skal jo absolutt bli godt å komme igang med å få ordna barnerommet, klager ikke over DET... :jepp: Klarer bare ikke å slappe av når jeg veit at folka kommer i morra, og når alt de pleier å gjøre er å kritisere og klage... Så når mannen fortalte det i dag tidlig når jeg var på do, klarte jeg ikke å slappe av så jeg fikk sove igjen den siste halvtimen. Føler meg i grunn ganske effektiv på morran, da ;) Har rydda litt på soverommet, rydda gangen i 2. etg (var 2 tørkestativer fulle med klær som jeg har rydda bort), og fått pakka unna halvparten av tingene på barnerommet. Så nå er det nesten bare babybokspakkene igjen, + symaskina mi og møblene. Burde klare å tømme det rommet før mannen kommer hjem fra jobb i dag, synes jeg! Bare jeg ikke er dønn sliten, fordi jeg har faktisk litt program på jobb i dag :fnise:

Åh, en siste ting før jeg må stikke til jobb (er vel biiiittelitt seint ute nå?). Veide meg igjen i dag, og vekta viser bare 7,5 kg opp siden jeg ble gravid! Ble litt glad nå! Er merkelig hvordan selvtillitten og hvordan man ser på seg selv i speilet blir så påvirka av tallene på vekta... plutselig føler jeg meg lettere og slankere, for da jeg har da ikke gått opp noe, men heller litt ned, siden forrige uke. Men har en ganske sterk mistanke om at vekta påvirkes av hvor mye jeg har fått gått på do de siste dagene :lol:

Ha en fin arbeidsdag, så skal jeg prøve å ikke freake ut av tanken på morradagen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, i dag har det gått mye bedre på kjøkkenet! Selv om det ikke starta så bra, med 1 panelplate til som ble ødelagt, fordi mannen begynte å sage fra feil retning når han skulle sage ut til døråpningen. Men vi fikk triksa det til med den siste hele plata vi hadde, + en plate som det var kuttet av på toppen i forbindelse med et vindu tidligere :) Så nå er veggene ferdig festa, og Mannen har fått mura det han skulle ordne på brannmuren :) Oooh yeeeeeaaaaah!! Jeg har fått sparkla, så i morra er det kun pussing og sparkling, + maling av muren som står på kjøkkendagsordnen. Så kjøkkenet blir ferdig sparkla, pussa og malt i løpet av fredag ettermiddag! Og da kan vi forhåpentligvis få begynt med parketten. Men jeg må ikke bygge opp forhåpningene mine for mye nå, for hvis det skjer noe forsinkelser igjen, så blir jeg så skuffa... Men tenk om vi får starta med å sette opp kjøkkeninnredninga på lørdag, da blir jeg nok helt sånn: :skya:og sånn: :hoppendeglad:

I kveld kom mamma og hjalp med å vaske barnerommet med salmiakk :) Jeg har sparkla spikerhull og diverse sprekker i veggene, så i morra tidlig kan jeg pusse og dra over med en klut. Også må jeg kjøpe grunning og takmaling i morra... og en pensel og en malingsrulle til :tongue: For svigermor kommer i morra, uten svigermorfar, men med den koselige svigerinna mi :) Så jeg skal være barnevakt for niesa mi som er 10 mnd gammel nå :) Det blir forhåpentligvis koselig! :tommelsmil: Også skal svigermor på et jobbintervju i morra, så de er nok tidligst hos meg i 1-tida. Så da får jeg slappa av, og fiksa litt ting før de kommer... som å ta oppvask, støvsuge og tørke støv... og vaske gulvet, siden niesa mi kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at kjøkkenet fikk en "ny start" :tommelsmil: Ikke noe som er mer frustrerende enn sure mannfolk som ikke får det som de vil :fnise: (Eller kvinnfolk, for den sakens skyld..) :closedeyes:

Ønsker deg en fin dag med besøk og god hjelp! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var veldig godt :) Svigermor og svigerinna mi kom i halv 2-tida, spiste, svigermor hasta seg gjennom ett grunnestrøk (vi må nok grunne en gang til, ja... som jeg forventa egentlig) også dro de igjen før 4. Trur jeg ringte mannen 10 på 4 og da hadde de dratt. Han var litt skuffa over at de reiste igjen så fort, for han rakk jo ikke å komme hjem og hilse på. Men svigerinna mi hadde visst en middagsavtale hos noen venner kl 5... Svigerinna mi og jeg fikk i hvertfall skrudd sammen sprinkelsenga, da :) Så nå står den på rommet vårt og venter på at barnerommet skal bli ferdig ;)

Jeg må innrømme at jeg var glad for at de reiste såpass tidlig, for jeg var så sliten at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg... selv om begge damene var i godt humør de timene de var her ;) Eneste halvsure kommentaren svigermor kom med var når vi satte sammen senga, at ho "ikke hadde fått lov til å kjøpe noe nytt til førstemann, bortsett fra barnevogn. Resten av møbler og utstyr måtte ho arve eller kjøpe brukt". Fortalte det til mannen når han kom hjem, og han fortalte at ho har kommentert at ho synes vi er fisefine fordi vi har kjøpt "så mye nytt" til babyen. Av nye ting vi har kjøpt, er det bilsete, barnevogn, klesskap, sprinkelseng og reiseseng. Har så vidt kjøpt litt småstæsj, sånn som stellematte og babygym og bittelitt klær også, da. Resten er kjøpt brukt eller fått... hehe. Mesteparten av klærne er jo enten fått, lånt eller arva. Har kjøpt 5-6 plagg selv :gjeiper: Mannen sier at jeg ikke skal bry meg om hva svigermor sier, for ho er bare bitter og furten på alt og alle... Og jeg er jo enig. Men jeg blir en blanding av irritert og føler at det bare er latterlig barnslig fra svigermor sin side.

Anyways. Når de dro, la jeg meg ned på sofaen til mannen kom hjem. Han måtte innom butikken og kjøpe med middag, for jeg orka ikke lage noe... fikk så vidt satt på stekeovnen før jeg nesten segna om på sofaen :fnise: Er ikke lett å være høygravid og ikke få sove så mye om natta! :tellesauer: Stod opp kvart over 8 i dag, og pussa der jeg hadde sparkla på barnerommet i går kveld, også måtte jeg vaske over og støvsuge rommet. Også rydda og støvsugde jeg 1. etg så godt det lot seg gjøre, før jeg måtte hoppe i dusjen og stikke på butikken for å kjøpe grunning i halv 12-tida... Så var i grunn utslitt av forberedelsene til besøket kom, til de kom... Og bekkenet har krangla litt i dag og, gitt. Sikkert som følge av støvsugingen. Men etter at jeg fikk i meg middag fikk jeg fiksa det jeg skulle på kjøkkenet :-) Får kanskje malt et strøk grunning på den nymura muren i kveld, når det har tørka ferdig.

Planen er å få grunna i kveld, male 1. strøk før jobb i morra (er en 10 cm høy kant nederst på brannmuren bare), og male 2. strøk på hele muren så fort jeg kommer hjem fra jobb :) Og når mannen kommer hjem, kan vi begynne å legge parketten på kjøkkenet! :hoppendeglad: Kjære Gud, ikke la noe mer gå skeis nå... vær så snill! Jeg vil ha kjøkkenet mitt ferdig snart...

Åh, btw, jeg prøvde en kjole jeg kjøpte til jul i forifjor i går kveld. Vi skal jo i bryllup neste helg og nå ser det ut til at jeg slipper å gå på kjolejakt i tillegg til kjøkkenoppussinga... Det var litt gøy å passe inn i kjolen fremdeles :smilorange: Er glad for at jeg valgte den største str når jeg stod mellom 2... lovehandlesene ble litt for tydelige i str under. Men nå har jeg faktisk nesten ikke lovehandles lenger :hakeslepp: Lurer på om det har noe med at gravidbuksene ikke viser de frem like godt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...