Gå til innhold

Trenger boktips ala Et helt halvår, Bridget Jones dagbok osv..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger boktips i kategorien tilhørende bøkene i overskriften -type "kiosklitteratur", men ikke serier - liker at hver bok er avsluttende.

Noen tips til bøker man bare kan synke inn i og som er såpass lettleste og romantiske?



Anonymous poster hash: f2544...e92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ny bok av Jojo Moyes har nettopp blitt oversatt til norsk, den heter "Den ene + en". Jeg regner med vi kommer til å selge endel av denne, siden "Et helt, halvt år" har vært så populær.

Til kunder som har likt "Et helt halvt år", har jeg de siste månedene solgt mye av "Blomstenes hemmelige språk" av Vanessa Diffenbaugh og "Kunsten å høre hjerteslag" av Jan Philip Sendker, samt bøkene til Katherine Webb, Kate Morton og Lucinda Riley. "Alligatorvannet" og "Syersken fra Madrid" har jeg også hørt mye pent om fra kunder!

Hilsen fra en deltidsbokhandler.

En liten ansvarsfrasigelse fra min side: Jeg leser lite av denne typen bøker selv, da jeg foretrekker krim, sci-fi og fantasy. Så dette er anbefalinger jeg viderebringer fra mine kollegaer, som jeg har fått fra kunder eller rett og slett basert på hva jeg selger mest av innenfor denne sjangeren.



Anonymous poster hash: 9a070...b57
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helvettesilden av Karin Fossum.

Ellers er både Gunnar Stålesen, Anne B. Ragde gode forfattere.

Elisabeth Noble har jeg lest og likt veldig godt. Lesesirkel, het den.

Ta deg en tur på biblioteket go finn lydbøker, digibøker el.

Anonymous poster hash: 754e1...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje "Ektemannens Hemmelighet" av Liane Moriarte eller "The Rosie project" av Graeme Simsion, sistnevnte var faktisk veldig morsom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trettende fortellingen av Diane Settlefield. En av mine favorittbøker.



Anonymous poster hash: 7bab9...0b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du ville likt bøker fra Siri Østli og Marian Keyes, de er litt i samme stilen. Kanskje noen av bøkene fra Marian Keyes har en litt alvorligere undertone selv om de er humoristiske, som f.eks "Er du der ute?".

På høye hæler over Grønland av Siri Østli var ganske morsom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Cecilia Ahern og Cecilia Samartin lager begge vakre, lettleste bøker! :) Av Ahern liker jeg best The gift, A place called here og Where rainbows end. (har lest alle :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...