Gå til innhold

Bestille bok fra amazon.co.uk


leonie

Anbefalte innlegg

Noen som har bestilt bok fra den britiske Amazon-siden? Hvor lang tid tok det i så fall før boken kom? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp. Gjorde det rett før jul i fjor, og da tok det ca 2 uker før den kom. Regner med det tar litt kortere ellers :)



Anonymous poster hash: a940a...cff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på, men du får et anslag.



Anonymous poster hash: 5f903...d7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som AB over sier så får du et anslag, men etter mine erfaring har det tatt alt fra tre dager til to uker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yeahright

Bestillte mye derfra før, men nå har de økt portoen veldig så ofte lønner det seg å handle på den amerikanske amazonsiden. Det tar litt lenger tid å få bøkene, men man kan spare en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bøker er moms og tollfrie, så de pleier å komme fort frem. Kjøper en del bøker fra Storbritannia, pleier å ta ca. en uke.

Til sammenligning vil nesten alle andre varer til over 200 kroner bruke evigheter på å komme frem, for at Posten skal få tid til å ruge på dem en ukes tid mens de fordobler utgiftene dine.

Bøker er det derimot bare å kjøpe.

Jeg vil tro tiden det tar avhenger av hvor sentralt du bor i Norge og hvorvidt de sendte pakken rett før helga eller ikke.

Endret av Trygve81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har bestilt bok fra den britiske Amazon-siden? Hvor lang tid tok det i så fall før boken kom? :)

Alt jeg har kjøpt fra britiske amazon har brukt å ta rundt 5-7 dager. Litt avhengig av om man bestiller rett før eller etter helg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt mye fra Amazon og aldri hatt noen problemer. Leveringstiden derimot varierer veldig men det har aldri tatt mer enn 14 dager. Som noen andre påpeker så har de økt portoen ganske kraftig så jeg sjekker alltid prisen på bok samt forsendelse opp mot tilbudet de har på Capris/Adlibris som har mye av de samme bøkene. Stort sett ender jeg med å bestille fra Adlibris fordi de er konkurransedyktige på pris, har rask forsendelse og har billig porto så fremt man ikke bikker 149,- for da sender de gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker alltid bookdepository.co.uk . Der er bøkene ofte billigere, og dessuten er det fri frakt. Kan anbefales på det sterkeste.

Bøkene kommer på mellom sju og ti dager - i hvert fall hit jeg bor :)

Endret av Rossin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekker alltid bookdepository.co.uk . Der er bøkene ofte billigere, og dessuten er det fri frakt. Kan anbefales på det sterkeste.

Bøkene kommer på mellom sju og ti dager - i hvert fall hit jeg bor :)

Selv når du trekker fra engelsk moms på amazon prisene?

Alle hardcover kokebøkene jeg ønsker meg kostet mye mer på bookdepository.co.uk ser jeg nå. Faktisk dyrere enn de norske utgavene i Norge var mange også

Endret av Guybrush
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv når du trekker fra engelsk moms på amazon prisene?

Alle hardcover kokebøkene jeg ønsker meg kostet mye mer på bookdepository.co.uk ser jeg nå. Faktisk dyrere enn de norske utgavene i Norge var mange også

Hvordan trekker du fra engelsk moms?

Det er ikke alt som er billigere, men mye av det jeg har bestilt, har vært billigere der - med tanke på gratis frakt. Nå tar jeg ikke høyde for at du sier at man kan trekke fra VAT på Amazon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...