Gå til innhold

BeKind i en 'prøveråbligravid berg og dalbane'


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Gjest BeKind

Wææ! Katten vår kom nettopp inn gjennom vinduet på 'kontorrommet' vårt med en mus i kjeften :omg: :omg:

Musa var ikke død heller! Så at halen slo fram og tilbake ut fra munnen til pusen :spy: Fikk heldigvis pus til å løpe ut verandadøra før musa ble sluppet ned! Litt dårlig samvittighet nå for pica (katten) virket kjempestolt.. Ville sikkert slippe løs musa inne på stua vår for å vise oss :ler: Jaja, han overlever nok. Katten altså :omg: Tror det gikk verre for musa :(

Sett katten slippe byttet sitt på gårdsplassen før for å så leke seg med de.. Skikkelig pining for stakkars musa, så jeg orker aldri stå å se. Lite jeg får gjort med naturens gang, men tror nok Pica spiser ekstra godt om sommeren ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BeKind

Da ble det som jeg fryktet :( :( :(

Embryoet målt til 8 mm og null hjerteaktivitet :( Morkaken har vokst, så derfor kvalmen.

Var veldig forberedt på dette, men hadde jo håpet </3

Mistet alle symptomer for uten om kvalmen for tre uker siden. Hoven i underlivet, store ømme bryster og murringer litt nå og da.. I tillegg spottet jeg brunt utflod for en tid tilbake.

Embryoet har stoppet ved uke 5-6, og jeg skulle ha vært 10 uker på onsdag.

Fått med meg fire tabletter som skal føres inn i kjeden nå, pluss en haug med smertestillende..

Blir så redd det er meg det er noe galt med, og ikke dette embryoet. Redd dette vil skje neste gang også. Vet dette er normalt og at jeg er veldig negativ nå, men trodde ikke det ville gjøre så vondt </3

Må få en menstruasjon før vi kan prøve igjen. Normalt skal den komme innen 4-6 uker, så håper det går raskt. Da blir jeg kanskje gravid til høsten igjen.

Surrer så mye tanker i hodet nå :(

Vil bare at prosessen skal gå raskt, og bli gravid igjen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei! :klem: Vet ikke helt hva jeg skal si, håpet så inderlig på gode nyheter da jeg klikket meg inn her.

 

At det er deg og ikke embryoet det var noe galt med skal du hvertfall ikke tenke! Tvert i mot har du bevist at du kan bli gravid, så det er ingenting skal skal tilsi at ikke dette skal gå kjempefint neste gang! :)

 

Skjønner så godt at det er vondt, klarer ikke sette meg inn i den smerten du kjenner nå. Må være verre med en MA enn en SA, da hadde du sluppet å gå der i håpet i flere uker. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei, BeKind :( Er ikke så mye jeg kan si, utenom at jeg vet hvor jævlig det er med MA.. Det føles kanskje som om tiden går i slow motion nå, men plutselig er du gravid igjen. Håper dere tar vare på hverandre nå og tar tiden til hjelp :klem::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Takk for gode ord :klem:

Tenker at jeg liksom heller ville ha opplevd en SA for flere uker siden da den stoppet eller døde, men gynekologen sa at noen kropper ikke "fikk helt med seg" at det var over. Derfor har ikke kroppen min forstått at det skal støte ut embryoet :(

Håper du har rett i at det ikke er meg ja, men lett å bli litt negativ :(

Får bare tenke at dette embryoet ikke ville vært levedyktig, og at det neste vil være helt friskt <3 Vi vet jo i alle fall at jeg kan bli gravid som du sier.

Har satt tablettene nå, så det skal visst begynne å skje noe snart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BeKind

Åh nei, BeKind :( Er ikke så mye jeg kan si, utenom at jeg vet hvor jævlig det er med MA.. Det føles kanskje som om tiden går i slow motion nå, men plutselig er du gravid igjen. Håper dere tar vare på hverandre nå og tar tiden til hjelp :klem::hjerte:

Tusen takk Sapphira :klem:

Du har hvertfall fått din dose, så håper det klaffer fint for dere neste gang og :hjerte: Så krysser jeg fingrene for at jeg kommer raskt tilbake med en spire i magen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Åh, det skjer ingenting :( Lurer på om jeg fikk tablettene langt nok oppi der...

Skal visstnok ta fire nye i morgen om det ikke har skjedd noe, men vært fint om prosessen startet snart.

Får besøk av tantebarn om noen dager, og har ikke lyst til å avlyse tur til dyreparken og sånn med de :hjerte:

Så glad jeg har disse tantebarna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at det tar litt tid før noe skjer. I mitt tilfelle begynte jeg med smerter 2-3 timer (om jeg husker rett) etter jeg tok cytotec, men fikk ikke blødninger før etter 4-5 (?) timer. Det tok en stund hvertfall. Jeg svelgte også 2x3 tabletter med cytotec hver andre time etter de første tablettene, regner med at du også må det? :vetikke: Etter det gikk alt veldig raskt og allerede dagen etter følte jeg at prosessen var "ferdig". Håper virkelig det går fint for deg :klem: Legen min sa at det er sjelden å se to MA'er på rad, og at de fleste har vellykkede graviditeter etterpå. Krysser fingrene for at prosessen går raskt for deg, og at du snart er tilbake med ny spire :blomst:

 

Jeg reiste forresten hjem til foreldrene mine en stund etter MA'en, og fant stor trøst i å tilbringe tid med tantebarna mine :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Tok i alle fall fire tabletter i kjeden kl halv to, så nå har det gått 3,5 t uten noe tegn :vetikke: Har fått med meg fire ekstra tabletter, men de sa at jeg ikke skulle ta de før i morgen til samme tid om ingenting har skjedd :( Tror jeg skal ringe sykehuset og spørr om jeg kan ta de ekstra tablettene i kveld om ingenting har skjedd.

Legen sa det til meg også, så man må jo bare holde motet oppe :hjerte: Spyr som en gris da, så kvalmenedsettende har jo kommet opp.

Tantebarn er godt å ha ja :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå nei så uendelig trist å lese :cry: opplevde det samme for ca et år siden. Så vet hvordan du har det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

:klem: Kakaoen.

Veldig glad jeg har denne dagboka og andre prøvere og gravide som har erfaringer og råd :hjerte:

Her har det fortsatt ikke skjedd noe etter at jeg satte inn fire cytotec tabletter vaginalt for nå 12 timer siden.

Har fire nye tabletter som det står jeg skal ta innen 24-48 timer dersom prossessen ikke har startet, så jeg får bare vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Satt fire nye cytotec tabletter i kjeden da jeg våknet i mårrest, men fortsatt ingen smerter eller blødning!

Hadde feber i natt, så nå er jeg litt bekymret :vetikke::( Sykehuset sa jeg måtte vente til neste mandag før en evt utskrapning da det kunne gå en uke før blødningene startet, men synes dette høres rart ut?! En uke etter 8 vaginale tabletter? Ligger i en time etter innføring, og er i aktivitet hele tiden etter det.

Kan vell ikke være særlig bra at jeg har feber? :omg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg tok det noen timer før det satt igang ja. Tror jeg putta de inn i 15 tiden og de skjedde ikke noe før kvelden. Men da var riktignok alt over på 1-2 timer. Det hørtes veeeeeldig lenge ut å vente til mandag. Feber er jo ikke et bra tegn. Tyder på en eller annen infeksjon i kroppen :sjenert: nå har ikke jeg veldig peiling altså. Hva sa de når du sa du hadde feber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Har ikke fortalt at jeg har hatt feber i natt. Legen sa hun skulle ringe i løpet av dagen, men de stenger jo GU avdelinga kl 16.00, så vi får se :vetikke:

5t siden siste dose med 4 tabletter, og ingenting :( Åh. Ønsket ikke utskrapning, men ser ut til at det går den veien..

Så redd for arrvev og vansker for graviditet igjen altså, men de sa ingenting om en sjanse for det, så håper alt er trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at du bare fikk cytotec til å ta vaginalt :sjenert: Legen min sa at det ofte måtte "litt ekstra" til, så jeg hadde i tillegg 6 tabletter (tok to hver andre time) med cytotec som jeg måtte svelge. Synes du burde ringe inn og fortelle at du hadde feber hvertfall, det høres jo ikke helt bra ut.. Skjønner godt at du ikke vil ha utskrapning, men tror det er veldig liten sjanse for komplikasjoner etterpå. :klem:

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BeKind

Sykehuset sa klart om at de kun ga 8 cytotec tabletter for å sette vaginalt gjennom to prosesser med 24t mellomrom :(

Men håper jeg får utskrapning før helga da. Får si at dette er vanskelig å vente på, og vil bare bli raskt ferdig nå.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke med det arket som det stod ta kontakt hvis... Og stod det noe om feber der? Jeg brant alle mine papirer etter MAn min så har ikke noe info. Men jeg fikk en cocktail av smertestillende og bare en dose cytotec. Vi bor i samme by ser du, så da er det rart vi har fått forskjellig. Er sykehuset du har vært i kontakt med?

Jeg tror utskrapning ikke er så farlig jeg. Jeg ville helst ha det, men fikk ikke lov fordi det var ikke sååå mye å skrape ut. Hadde lest litt fæle historier om MA og så for meg worst case :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

I skrivet fra sykehuset står at jeg skal ta kontakt ved feber over 38 grader, så har ringt inn nå. Jeg skal inn i morgen og måle temperatur og testes for betennelse.

Om jeg hadde betennelse måtte jeg ha antibiotika før eventuell utskraping, så håper ikke det har kommet dit.

Jeg fikk kun beskjed om å ta fire 500mg paracet samtidig som jeg satte inn cytotec i går, pluss to kvalmenedsettende :vetikke:

Gynekologen jeg pratet med i dag var mye bedre enn han jeg hadde i går, og sa det ikke var vanlig å kun få paracet!

Han som undersøkte meg i går sa selv at han var nyansatt, og virket veldig usikker. Måtte bytte til en annen gynekolog etter at han hverken kunne se embryoet eller noen av eggstokkene mine :omg:

Den nye gynekologen som kom og overtok fant alt innen tyve sekunder..

Føler han var litt rotete altså, så håper de gir meg bedre info i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez for en sopp!! Sånn skal det ikke være. Jeg var i fjor inne hos en meget feminin en. Han var helt totalt håpløs. Da han løftet på håndkle for å se på musa utbrøt han: oi.. Se der ja :hoho: hva var det egentlig han hadde sett for seg?? :klo: en penis?? :ler:

Jeg var hos en veldig høy lys en uka etter. Han var veldig flink. Ga meg et miniaptoket med smertestillende. Såpass at jeg måtte sjekke felleskatalogen for hva det var jeg hadde fått :fnise: håper du får en grei en i morgen.

Han nyansatte høres jo ut som han kom rett fra ungdomskolen. Til og med JEG skulle klart å finne eggstokkene dine med dildopinnen :opplyser:

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...