Gå til innhold

BeKind i en 'prøveråbligravid berg og dalbane'


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Gjest BeKind

-Prøvedagbok under ombygging- :fnise: 

Flyttet -> BeKind's vei til graviditet 

 

 

Etter et langt år med mye godt og vondt har jeg bestemt meg for å ombygge dagboka mi. Jeg vil starte med blanke ark :) 

I tillegg liker jeg litt oversikt :roll:

:vinke: - til 'gamle' og nye som titter innom her. 

 

2015:

Vi legger inn noen få aksjer i mai uten så alt for store tanker om graviditet. Resultat - to blå 1.juni :hjerte: 

Noen lykkelige uker med store pupper og mye oppkast blir brått ødelagt etter en tidlig innvendig ultralyd i juli. Ingen hjerteslag blir funnet, og jeg får beskjed om å komme tilbake til sykehuset 10 dager senere for å ta en bekreftende ultralyd. 

I stedefor å se et frisk 10 uker gammelt embryo ser vi et embryo på 8 mm uten hjerteaktivitet.

I løpet av juli måned er jeg igjennom over 20 cytotec tabletter for å igangsette aborten. Nye ultralyder viser stadig rester og i august får jeg en utskrapning. 

En måned senere kommer min første menstruasjon, og vi starter et nytt kapittel som prøvere, samtidig som vi gifter oss :bryllup: 

Det skjedde raskt i mai, men veien viser seg å være litt vanskelige nå. Etter utskrapningen har syklusen min, som til vanlig er på 28 dager, vært noe ustabil. 

Lengde på sykluser etter utsrapning: 

30, 33, 27, 29, 28, 32 (4 dager forsinket etter en kjemisk graviditet), 

Prøveperioder

2015

September - EL 27 - TR 14 oktober

Oktober - EL 27 - TR 10 november

November - EL 24 - TR 9 desember

Desember - EL 23 - TR 6 januar 

2016

Januar - EL 20 - TB 5 februar - TR 7 februar

Februar - EL 17 ut fra IKM - EL 21 ut fra TR           

 

Min vei til :gravid:

Endret av BeKind
Blanke ark
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BeKind

8+4

Har fått time til innvendig ultralyd neste mandag på grunn av litt magesmerter og litt brunlig utflod. Noen av symptomene mine har også forsvunnet, så legen min henviste meg faktisk til privat gynekolog for en sjekk.

Er jo selvfølgelig superstressa, men blir greit å få tatt en tidlig sjekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv test!  :laugh:

 

Håper ultralyden er fin, og at det er ingenting å bekymre seg over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen! :) Satser på at alt er fint der inne, og at du får et magisk øyeblikk på UL der du får hilse på mini for første gang. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Gratulerer med baby i magen! :) Satser på at alt er fint der inne, og at du får et magisk øyeblikk på UL der du får hilse på mini for første gang. :jepp:

Tusen takk :hoppe: Både gleder og gruer meg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BeKind

Det er så vondt å kaste opp på tom mage :omg: Forstår ikke hvordan jeg overlevde omgangssyka når jeg var lita :fnise:

Prøver iherdig å bite av et tygg fra epla mi her, men det vil ta tid.. Er heldigvis veldig verdt det til slutt :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg jo følge med  :blomst: Synd at du kaster opp, men det er jo et godt tegn også?  :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Her må jeg jo følge med :blomst: Synd at du kaster opp, men det er jo et godt tegn også? :vetikke:

Så hyggelig :laugh: Trivelig å ikke bare skrive til seg selv :) Håper det er et godt tegn ja, men har hørt om tilfeller hvor det ikke var greit til tross for mye symptomer også, så jeg avventer med jubel til mandagen enn så lenge. Funnet ut at mariekjeks går ned i små mengder på morgenen da, så jippi for det :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Ikke hatt noe ømmhet i puppene på tre dager nå :( De har også krympet, det la mannen også til .. :fnise:

Men jeg er ikke særlig positiv nå. Forbereder meg på og høre om MA..

Noe positivt er i alle fall at programmene til bryllupet vårt er ferdiglagd i dag :) Kjenner noen nerver nå altså!

Sambo satt i sine egne tanker tidligere i dag og utbrøt plutselig 'shit, snart er vi mann og kone' :strix: Blir så merkelig å få et helt nytt etternavn, og å være gift :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Tror vi alle hadde dager med mindre symptomer i løpet av de første tolv ukene, så det trenger absolutt ikke bety noe negativt! Jeg hadde to dager med litt mindre kvalme da jeg var omtrent akkurat der du er nå, og istedenfor å glede meg over å ha det litt mer levelig brukte jeg de dagene på å bekymre meg istedenfor å spy. :roll: Kan tro jeg syntes det hadde vært en riktig prioritering når kvalmen var tilbake for fullt et par dager senere. ;)

Heldigvis ikke mange dagene til UL og du får visshet. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BeKind

Roer meg litt å høre det :klem: Teit å ha lyst på vonde pupper, så skal prøve ånyte at det faktisk er mulig å sove med dyna over puppene nå :fnise:

Kvalmen har dog ikke gitt seg her da, men venninnen min som opplevde en MA hadde alle symptomer på plass fram til aborten.. Vanskelig å shake denne magefølelsen jeg har om at det ikke er som det skal denne gangen, men får snart visshet ja.

Prøver bare å fortelle meg selv at HVIS vi ikke ser hjerteaktivitet på mandagen så var det meningen denne gang. Vi ble raskt gravide, og neste gang går alt sikkert stråålende :)

Heldigvis ferie i tre uker nå :hoppe: Skal i dyreparken med tantebarna neste fredag, og det blir stas! De er 6 og 9 år, og første gang på besøk alene hos oss her i Kristiansand :omg::) :) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke ta sorgene på forskudd, selv om jeg forstår hvorfor du er innstilt på det. Tror kvalmen er et godt tegn da! Jeg hadde ingen symptomer i det hele tatt da jeg mistet første gangen, og det var jo i uke 10. Hadde også veldig dårlig følelse hele tiden, men legen min sa det var mange som kom inn overbevist om MA også var alt fint :) Tenker på deg og håper sånn at du ser et bankende hjerte på mandag :klem:

 

God ferie forresten :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BeKind

Jeg vet jeg vet .. Håper dere har rett :)

Ikke lett å være gravid altså :ler:

Lett å bli gal! Sambo har lagd hjemmelaget is til i kveld, og sitter nå med en fortjent øl i hånda. Heldigvis er ikke han mye stressa :fnise: Tar hver dag som den kommer ;)

God sommer til dere hvertfall :klem:

Håper dere også har godvær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeKind

Kjempegodt :strix: Yoghurtis med bringebær og sjokolade ble det servert i kveld :) Han har lagd is før, men ikke yoghurtis. Han fant en ganske enkel oppskrift på nettet i går, og sa det gikk enkelt og greit. God var den i alle fall :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...