Gå til innhold

Appelsinjuice prøver på clementin...


appelsinjuice

Anbefalte innlegg

Beklager teit tittel, det var alt jeg klarte å finne på i farta ☺️

Litt om oss: Par i 30-årene. Egen bolig, jobb, bil med isofix i setene og alt på stell 😜 Bestemte oss for å bli prøvere i september 2013, og fikk full klaff med en gang. Hadde SA i desember samme år, og la prøvingen på hylla. I januar i år kastet jeg pillene igjen, og vi er nå aktive prøvere. Fikk to blå i mars, men hadde en tidlig SA ca. 3 uker etter befruktning (blir det i uke 5 ? Jeg har ikke så peiling på det her 😁☺️)

Nå håper vi frøet vil sitte på 3. forsøk. Jeg har vært heldig og blitt raskt gravid hittil, men det hjelper jo lite når spiren ikke vil sitte. Er redd for nok en skuffelse, og selv om vi ikke har vært aktive prøvere så lenge kjenner jeg meg litt mislykket for at jeg ikke klarer å få ballen i mål, selv om mannen sender meg perfekte pasninger gang på gang (beklager fotball-analogien 😜) Jeg vet ikke når jeg kan forvente EL neste gang, og det gjør meg om mulig enda mer utolmodig. Mannen drømmer om barn om natten, og jeg kan nesten ikke vente. Men man må jo bare smøre seg med tålmodighet 😊

Etter forrige SA vet jeg ikke når jeg har EL, og kjenner jeg blir smårar av å lese på nett om andre som ble gravide med en gang etter SA. I går kjente jeg stikninger i underlivet, som fikk meg til å rykke til i sofaen og rope "au!". Jeg husker jeg hadde slike nylig (var det forrige gang jeg var gravid?) og tar meg selv i å Google om det kan være et tidlig tegn på graviditet. Blir nok smårar snart ☺️

Uansett, det var litt om meg. Takk til dere som gidder å lese ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager teit tittel, det var alt jeg klarte å finne på i farta ☺️

Jeg synes tittelen er søt, jeg. :laugh:

Masse lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :laugh: alle gode ting er 3, er det ikke det de sier da?

kjenner meg veldig igjen i det du sier om at "alle andre" ble gravide med engang igjen etter en SA.. haha jeg brant opp masse tester på grunn av det. hehe google er litt sånn små farlig, både når man prøver på å bli gravid og når man er gravid :P

du får ha masse lykke til videre! jeg kommer nok til å følge med i dagboken din!

p.s. veldig gøy med dysleksi, når jeg leste "titten tei" isenden for "teit tittel" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med svar! 😊 Jeg var redd for at ingen skulle gidde å lese ☺️

Det er mange rare tanker man får som prøver. Er invitert i utdrikningslag denne helgen, og vet ikke om jeg tør ta et glass, for "hva om jeg er gravid?". Nå er vel sjansen for akkurat det veldig liten, men tenkom hvissom 😜☺️ I tillegg hadde jeg akkurat en samtale med en kollega om multihandikappede barn, og da blir jeg jo redd for alt sånn på en gang. 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka 14.30: Kjenner et trykk nederst på venstre side av magen. Ligner på forrige gang jeg var gravid. Spiste bønner til lunsj, noe som kan være forklaringen 😅😋

#Utolmodig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går dagene sin vante gang med symptomjagingen på fullt. Satt i sofaen her en dag og kjente stikking i underlivet, var såpass merkbart at jeg ropte høyt "Au!". Vet jeg har hatt slike stikkinger tidligere. Var det forrige gang jeg var gravid ?? Har også kjent trykk nederst på venstre side av magen, noe jeg vet jeg gjorde konstant forrige gang spiren var på besøk, men det gikk over senere på kvelden... Så kanskje det bare er TR som står utenfor og banker på døra? Det hadde vært helt greit det også, for jeg har ikke hatt shark week siden forrige SA, og det hadde vært greit å få litt peiling på når jeg kan forvente EL igjen.

Ellers er jeg i overkant trøtt og sliten om dagen, så de siste par dagene har jeg rett og slett ikke orket krumspring som sengevals og beslektede aktiviteter ☺️😍😜

Endret av appelsinjuice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt for utålmodig og tok en test i dag. Den var (selvsagt) negativ, det er jo bare tre uker siden forrige SA 😝

Skulle ønske jeg visste når jeg kunne forvente EL, men jeg har jo ikke hatt TR siden da, så jeg har jo ikke peiling. Kanskje det er på tide å kjøpe EL tester? Men samtidig har jeg ikke lyst til det (enda), da jeg ikke vil begynne med uromantisk pliktsex 😝 Eller enda værre; Takke nei når mannen byr opp til dans, fordi jeg vet jeg ikke har EL akkurat da 😝

Jaja... ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært dårlig med oppdateringer i det siste, fordi jeg har vært småsyk og skikkelig trøtt og sliten. Har begynt å røyte værre enn bikkjene, har hatt omtrent null lyst til å leke lakenleken og har rett og slett ikke orket annet enn å ligge på sofaen de siste dagene. Da det begynte å verke i ryggen av så lite som å rydde ut av oppvaskmaskinen kjente jeg lusa på gangen....

Ja, jeg er GRAVID!!! 💜💚❤️💕💖💞💘💗💓🎉🎊🎈💝

Nå gjenstår det bare å få frøet til å sitte denne gangen... 3rd time's a charm, er det ikke noe som heter det? Får bare krysse fingrene....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du er heldig som blir gravid så fort. Kryser fingrene for at babyen holder seg denne gangen.

Ja, hittil har jeg blitt gravid bare mannen har sett litt lekent på meg 😊 Men det er mager trøst så lenge det går gale veien likevel. Har lest at det er mikroskopisk sjanse for å spontanabortere tre ganger på rad, så krysser fingrene for å ikke bli en dyster statistikk 😶

Gratulerer:D håper spira sitter denne gangen. *lykkeønskninger* ♡

Takk! 😊

Vi tør ikke glede oss helt enda, men der det er spire er det håp! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok kjøpe flere tester snart, liker å ta en test bare for å se på strekene og forsikre meg selv om at det fortsatt er noe der :fnise:

Mannen i huset så helt salig ut når jeg viste han testen i går. Han blir liksom helt myk i blikket :) Likevel står ikke jubelen i taket helt enda, siden vi begge har stålsatt oss for at det kan gå galt denne gangen også. Det er lettere slik, da blir ikke skuffelsen så stor.

I dag var forresten testen svakere enn i går. I går var den nesten like sterk som kontrollstreken, men i dag er den mer lyserosa. Kanskje det er fordi jeg egentlig ikke måtte tisse noe særlig, slik at den ble heller beskjedent "dusjet"? Testet på ettermiddag/kveld begge dager.

Jaja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den siste uken har vært preget av nervøsitet. Sjekker trusa etter tegn på SA jevnlig, og er bekymret for nok en skuffelse. Mannen og jeg bruker ord som "kanskje-pappa" og "kanskje-mamma" om hverandre 😋 😶

I tillegg tror jeg at jeg har fått et økt behov for kos og nærhet, for i natt drømte jeg at mannen hadde funnet seg en annen og jeg måtte flytte ut og ta abort! Jeg vekket mannen midt på natta for å få kos, og har vært helt fortvila i hele dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen med å teste en stund etter at du vet du er gravid, bare for å se streken. Bekreftelsen. Vite at det ikke var innbilning :P Gratulerer så mye, håper alle gode ting er 3 :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen med å teste en stund etter at du vet du er gravid, bare for å se streken. Bekreftelsen. Vite at det ikke var innbilning :P Gratulerer så mye, håper alle gode ting er 3 :hug:

Takk

I dag kom kvalmen på besøk...Magen vrengte seg, og i følge mannen lager jeg "verdens ekleste oppkastlyder" (ala skummel utenomjordisk skapning fra en skrekkfilm ) Så nå har jeg benket meg under et pledd på sofaen og har bestemt meg for å ligge her og dulle med meg selv som om jeg var en mann med influensa

Mannen er ute og trener, når han kommer tilbake skal jeg sutre meg til en kopp te og masse omsorg

Ellers har jeg bestemt meg for at jeg vil ha en skikkelig kjærestetur med mannen før vi (forhåpentligvis) får Mini i hus med påfølgende ferieturer til Legoland og diverse Bamseklubber. Jeg vil helst reise til Asia, men så er jeg litt usikker på om det er så lurt... Jeg *tror* jeg vil være i ca. uke 12 når vi begynner ferien vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag fikk mannen fortelle det til en kamerat som også venter barn. Vi (les: jeg?) er veldig strenge på å ikke fortelle før det har gått 12 uker, siden jeg ikke orker at det skal bli en "greie" med klein stemning og tafatt "trøsting" hvis vi mister. Men mannen har like lyst til å fortelle hver gang, så jeg sa det var greit at han fortalte kameraten :fnise: Heldigvis er jeg bare på hils med denne kameraten, så jeg forventer ikke noe trøst fra den kanten hvis det skulle gå galt :fnise: og mannen og han har heller ingen felles venner, så sjansen for at ryktet sprer seg er liten 😉

Kvalmen har vært overkommelig de siste par dagene, men jeg brakk meg under middagen og måtte spytte ut maten i servietten. Det er godt vi ikke hadde gjester! 😝

Mannen er veldig søt for tiden, han koser med magen og dobbeltsjekker lista over ting jeg ikke bør spise før maten kommer på bordet. 💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg følge, du er er morsom! Gratulerer med graviditeten! Så fantastisk! Jeg krysser alt jeg har for at spiren klamrer seg fast. Alle gode ting er tre, så jeg har stor tro på at dette resulterer i en nydelig bebis om ca 8 (?) måneder :strix:

Endret av kaffemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her vil jeg følge, du er er morsom! Gratulerer med graviditeten! Så fantastisk! Jeg krysser alt jeg har for at spiren klamrer seg fast. Alle gode ting er tre, så jeg har stor tro på at dette resulterer i en nydelig bebis om ca 8 (?) måneder :strix:

Tusen takk :blomst:

Fortsatt litt småkvalm, men det går greit. Apetitten har nådd bunnivå. Har ikke hatt matlyst på i alle fall et par uker, men mannen passer på at jeg i alle fall får i meg en ordentlig middag. 💝

Har bestemt meg for å ta en liten pause i prøvingen dersom det går galt denne gangen. Planlegger kjærlighetsferie med mannen i sommer, som et siste hurra før årevis med turer til Legoland og besøk hos Kaptein Sabeltann. Så hvis prøvingen går på trynet igjen kommer jeg nok til å ta noen ukers pause i sommer, drikke kokosnøtt-drinker og koble helt av.

I følge mannen har forresten puppene mine blitt større. Han må ha lupe i brilleglassene sine, for jeg ser det ikke 😜

Krysser fingrene for at dette går veien, og håper jeg klarer å skjule graviditeten lengst mulig på jobb (denne planen går nok, bokstavelig tatt, rett i dass dersom jeg begynner å kaste opp i arbeidstiden 😜)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går falt jeg i komalignende søvn på sofaen før klokka ni. Slokna som et lys, og bablet noe som minnet om fyllerør når mannen forsøkte å vekke meg :P

Sov til kvart på åtte, men er fortsatt like trøtt.

Jaja... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...