Gå til innhold

Blomst sin hverdag med tre fine jenter ❤


blomst12

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke folk tenker over hva de sier rett og slett. Sier det, fordi jeg var en person som kunne si slikt selv. Helt til jeg ble obs på dette, da det selvfølgelig er akkurat det samme hva det blir - en håper bare at det er friskt. Prøv å ikke tenke på det hun sa, og om hun sier det flere ganger kan du jo minne henne på at det ikke er greit å si slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Se der ja, over en mnd siden oppdatering. Skummelt hvor fort tiden går!

Dagene her går i ett med jobb, oppussing og lille M. Egentid, hva er det? Eller jo, får en del egentid på kvelden, men den brukes til og ligge på sofaen. Kun tre vakter til på jobb,så er det fire uker ferie. Samboer har to uker igjen på jobb før tre uker ferie. Det skal bli skjønt. I løpet av denne mnd har M blitt ett år! Hun løper snart rundt her, og har blitt skikkelig flink til og gå. Merker at hun skjønner masse og ser mye utvikling hos henne. Kjempegøy!

Formen min er så opp og ned, noen dager føler jeg bekkenløsningen er veldig fremtredende og jeg føler meg som en 80åring med stor mage, andre dager er formen bedre. Men er trøyt stort sett alltid. 26 uker på onsdag!

Begynner virkelig og glede meg nå. Gleder meg sånn til og se de to jentene mine sammen. Eneste jeg føler meg litt snytt for er at kommende storesøster ikke aner noen ting. Hun er jo ikke stor nok til og forstå. Prøver og si at baby er i magen, men hun aner nok ikke hva jeg snakker om. Spent på hvordan hun vil reagerere, og hvordan hun vil håndtere en så liten baby. Hvordan skal jeg klare og håndtere to? M gir meg nok av utfordringer bare hun alene. Blir jeg like glad i lillesøster?

Mange tanker,og jeg vil nok tro de fleste kjenner seg igjen i mange av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Legger igjen et spor her :) så spennende med to tette! Her blir forskjellen litt over tre år, skulle gjerne hatt en mellomting.. men to små blir fint, uansett aldersforskjell! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Legger igjen et spor her :) så spennende med to tette! Her blir forskjellen litt over tre år, skulle gjerne hatt en mellomting.. men to små blir fint, uansett aldersforskjell! :)

Så koselig :) her tenker jeg litt som deg, en mellomting hadde vært fint! Men ikke alltid man kan styre helt hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg på en oppdatering!

Termin: 24 oktober 2015

På vei: 26+0

Kjønn: Ei lita jente til :)

Navn : Aner virkelig ikke

Aktivitet innenfra: Hver dag siden uke 15. Kjenner det begynner og bli sterkere nå!

Babyens søvnmønster: Ikke funnet helt ut av det enda, men mest aktiv på kvelden. Og ellers når jeg er i ro

Vann i kroppen/Hevelser: Nope! Fikk ikke med M i det hele tatt. (Som jeg merka)

Leie: Aner ikke, skjønte aldri hva som var hva med M, skjønner ikke nå heller

Søvn: Har alltid våknet på natta, men nå har jeg et dobesøk. Sliter en del på kvelden med urolige ben, så kan vri meg en stund på fornatta! Uuuuuutrolig irriterende!

Humør: Som vanlig. (Såvidt jeg vet hvertfall, kanskje J hadde svart noe annet?)

Utstyr: Har en del fra før, men trenger hvertfall en seng til. Ellers ikke tenkt så mye på det enda! Jo, tripptrapp med nyfødtsete ønsker jeg meg.

Vektøkning : Ca 8 kg. Gikk opp 18 sist ca.

Neste kontroll: Neste uke ei gang?

Plager: Urolige ben og tidvis bekkenløsning.

Strekkmerker: Har kun de fra puberteten. Fikk ingen nye sist, spennende og se om det kommer noen denne ganga!

Kynnere: Ja

Dilla på: Ingenting. Ikke sist heller.

Klarer ikke lukten av: ingen problemer der

Utålmodig : Nei, syns det går litt for fort skal jeg være ærlig

Tungt: Tyngre enn sist, men likevel overraskende bra til og ha ei på 12 mnd

----------

Ellers har jeg ei kveldsvakt igjen imorgen på jobb før FERIE! Fire uker. Så er det jo bare 6-7 uker på jobb og så er det jo permisjon igjen. Sykt hvor fort den tiden går!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har ferien inntatt meg! Kjente det var godt etter ei hektisk vakt igår. Nå skal jeg ikke på jobb før rett over fire uker til.

Samboer har ferie om ei uke til, og da er det perfekt. Vi har en del og gjøre på huset, så blir nok mye til at jeg passer M mens han og svigerfar ordner oppussing. Det første vi skal til med nå er og bytte kledning på den ene veggen, siden den er råtten. Ellers så planlegger jeg og samboer en liten miniferie sammen bare oss to. Føler det skal bli deilig. Da skal M være hos mamma :)

Det er søren meg ikke lenge til termin nå. Føler ukene flyr. Har ikke oversikt over hva vi burde handle inn, men har jo en del fra før. Eneste jeg føler vi må ha er ei seng og madrass. Så vil jeg gjerne inkludere lillesøster rundt middagsbordet så da blir det en tripptrappstol til og nyfødtsete. Ønsker meg også babybjørn sin vippestol, men har to fra før, så trenger det jo faktisk ikke. Søskenvogn er jeg usikker på, tror foreløpig vi bare kjøper en trille til storesøster så kan lillesøster få edgen og ligge i. Er det ellers noe man burde ha?? Kanskje litt ulltøy siden hun kommer i slutten av oktober?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er været så som så. Oppholds men blåser en del.

Det vil si, perfekt vær til og gjøre ferdig ganga. Den er nå ferdig malt, mangler bare og male over spikerhullene på listene. Skal bli deilig og få innredet litt, er så ekkofølelse i rommet.

Ellers går sovingen til M såå mye bedre. Nå på ettermiddagsluren sovna ho på 10 min, det må være rekord. Deilig når man merker stor fremgang.

Har begynt og få halsbrann tror jeg! Men opplever det ikke som en brennende følelse, mer en litt ubehagelig følelse i halsen. Kan liksom ikke tro det kan være noe annet heller, så kanskje jeg bare har en mild halsbrann? Jaja, god unnskyldning for og kjøpe lovehearts da hvertfall!

Håper alle får en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften!

 

I dag har jeg kikka gjennom M sitt babytøy. På en måte føler det er lenge siden hun har brukt det, på en annen føler jeg at hun gikk med det i går! Så igjennom størrelse 50 og 56. Det var virkelig koselig, og gleder meg til lillesnuppa i magen kan bruke det samme tøyet. Har dog på følelsen at hun blir litt større enn M var, og at kanskje 50 ikke passer. På sist jordmortime var symfysemålet over det skraverte feltet. Men trenger kanskje ikke bety noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ferie :) Gratulerer med et år til lille M.

Det går nok veldig bra med to tette og de får nok masse glede av hverandre, men hektisk blir det sikkert ;)

Håper formen er bra gjennom ferien din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med ferie :) Gratulerer med et år til lille M.

Det går nok veldig bra med to tette og de får nok masse glede av hverandre, men hektisk blir det sikkert ;)

Håper formen er bra gjennom ferien din!

Ja jeg tror og håper det kommer til og gå veldig bra! Godt M begynner i barnehage da, så kan jeg bruke litt tid til og bli kjent med lillesøster.

----

Idag har dagen gått i ett! Slik jeg liker det, for blir så rastløs av og gå hjemme hele dagen.

Nå har samboer kun to dager igjen på jobb, gleder meg sånn til han har ferie.

Imorgen skal jeg til legen igjen. Ellers lite spennende som skjer. Vi tenker litt på navn til lillesøster, men blir aldri enige. Så blir gøy og se hvilket navn i ender opp med. Med M "vant" jeg, men inngikk et kompromiss slik at hun kun fikk hans etternavn. Fornøyd med det, utenom st han har et av de vanligste etternavnene i Norge, mens mitt er mer spesielt. Jaja, man må gi og ta litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll igår hos lege. Alt er fint!

Idag har samboer ferie kl 15! Jeg har sagt vi kunne feire med reker etter at snuppa har lagt seg ikveld. Det ble han veldig glad for!

Igår heiv vi oss rundt og bytta soverom slik at vi kan pusse opp vårt. Vinduet er råttent så vil ha det i orden til lillesøster ankommer. I tillegg skal vi bytte kledning ute på minst en av veggene, får se hvor langt vi kommer. Blir nok en arbeidsferie dette ja!

Ønsker alle en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin mage du har!!!

Takk :)

----

Føler meg som ei bolle for tida! Haha, låra mine er blitt så store :( nå spiser jeg så mye dritt og, men prøver og skjerpe meg fra idag!

Uke 28 idag og siste og tredje trimester starter idag.

Huff, fikk oppstartsdato til M idag til barnehagen. Jeg har vært så tøff og ikke trodd at jeg syns det var så ille at hun skulle begynne i barnehagen. Men da jeg leste brevet og så bilde av primærkontakt og sånn sank det inn, så jeg begynte og grine litt. Haha!

26 august er datoen. Heldigvis ei lita stund til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt og spiss mage du har! Den er SÅ annerledes enn min, som er mye større og mye rundere på et vis. Går helt opp til ribbeina, og det har den egentlig gjort veldig lenge. :fnise:

Så ikke akkurat så store ut de låra der heller altså! Jeg spiser også mye dritt og legger på meg mer enn nødvendig... :sjenert:

Må være lov å grine litt over at lillejenta har blitt så stor og skal begynne en helt ny fase av livet sitt, vel! Jeg kommer sikkert til å stortute selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 5 uker senere...

:blomst:

:blomst:  Du, det var et lite hei i dagboka jeg trengte! TAKK :)

For som dere ser har ikke akkurat denne dagboka blitt prioritert. Jeg er den KGbrukeren som leser masse dagbøker, og sniker i graviditet/spedbarn og barn/familie forumet uten og legge igjen spor!

Jeg vil egentlig gjerne oppdatere, spesielt for min egen del, men sitter som regel på ipad/tlf og gidder ikke skrive lange innlegg der. Men har jo en pc, og den jeg sitter på nå! Så skal prøve og ta den frem hver kveld etter at rumpa er parkert i sofaen og skrive en liten oppdatering. Er jo gull og se tilbake til etter fødsel.

Så, oppdatering.... 34 uker på vei i morgen! Jobber enda, men har begynt og være på topp. Dvs at jeg gjør det jeg føler jeg klarer, tar litt oppdrag fra andre og kan gjøre en del inne på sona. (Jobber som sykepleier i hjemmesykepleien, 70%) Hadde fire oppdrag på mandag og ryggen protesterte allerede da, inn og ut av bilen er virkelig ikke behagelig om dagen. Føler meg som en 90åring, og gleder meg til jeg kan begynne og gå opp ei trapp uten og bli andpusten OG få melkesyre i beina. Med M var jeg i mye bedre form og trente til ei uke før jeg fødte. Utenom ryggen og ekstremt dårlig kondis, samt litt dårlig søvn om nettene skal jeg ikke klage altså. Og kun 11 vakter igjen på jobb, så kan jeg ta permisjon med god samvittighet.

Ellers har M begynt i barnehagen. Det har gått over all forventning, og hun har virkelig funnet sin plass der. Så det er så deilig. Alle de ansatte er så hyggelige og lette og prate med, så kunne ikke fått det bedre. Hun er 14 mnd nå, og hun utvikler seg masse merker jeg. Både fysisk og psykisk. Forstår masse, men sier ikke så mye ord enda, men babler og babler.

I tillegg pusser vi stadig opp, og selv om jeg er litt lei så får vi jo ikke akkurat bedre tid etter oktober, så vi får bare stå på.

Ellers går ukene så fort, samboer hiver seg rundt og prøver og få tatt flest mulig pappaperm dager før lillesøster melder sin ankomst. Det er så deilig og ha han hjemme et par dager i uka, og av og til klaffer det at vi har fri sammen begge dagene, og det setter jeg så pris på! Han er en fantastisk støttespiller nå, står opp med M og får henne i barnehage og jeg kan sove litt på morgenen.

Ble mye her, tenker og få inn et magebilde snart, tok jo hver uke med M, men har kanskje tatt 5 stk denne graviditeten. Så får skjerpe meg litt i innspurten. Er det for tidlig og ha tippeliste på fødsel kanskje? M kom 39+3. Det har gjort at jeg forventer at denne kommer før og, og det er jo ikke det lureste. Tipper dagene blir lange hvis jeg da går maks overtid. Samboer tror hun kommer på termin sa han just her, jeg har fått for meg at hun kommer 15/10! Så begynner min egen tippeliste. Dere som gidder lese her må gjerne tippe :)

FØDSEL:

15/10-Blomst12

24/10- TERMIN og blomstemannen

29/10- FruN

 

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...