Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3


Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Jeg trodde jeg hadde funnet en bok jeg ville bruke, men jo mer jeg ser på den jo mindre liker jeg den.

(Fikk den i gave, vet ikke hvor den er fra)... Nå er plutselig det meste feil, av både farger og bilder og tekst inni, og jeg klarer ikke se for meg at jeg vil kose meg med å fylle den inn.  :vetikke:

 

Synes den j86 la ut så veldig fin ut, nå må jeg ut å sjekke den ut selv.

Har også tenkt å ha bok i tillegg til album (som jeg forøvrig også må komme meg ut for å kjøpe  :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for 31 uker!

 

Har også skikkelig trøbbel med lillegutt når jeg lener meg fremover, så nå sitter jeg stort sett lent bakover både når jeg spiser og til vanlig. Det betyr masse søling, så vaskemaskinen med diverse nedsølte topper kjøres flittig her i huset :fnise:

 

Jeg kikket også grundig etter ei fin bok om babyen, og etter å ha sett gjennom ivertfall 10 forskjellige i bokhandelen bestemte jeg meg for ei som ikke var så ekstremt omfattende. Enkelte av bøkene ville jo nærmest vært en fulltidsjobb å dokumentere i, og jeg ønsker ikke det. I tillegg så jeg at jeg (som førstefødte) har en veldig omstendelig bok, mens de to mindre søsknene mine ikke har fuuult så omstendige bøker... Tenker jeg vil prøve å gjøre det likt hvis det blir slik at vi får flere barn. Denne boka har en del skriveplass, en del bildeplass og er ikke for omfattende. Jeg har kjøpt et album med hvite sider i tillegg, så limer inn en del bilder og skriver inn en del ting der i tillegg.

 

PS: Av motivasjonstips funket det godt for meg å bestemme meg for et visst antall timer jeg skulle jobbe hver dag, dro enten på biblioteket / lesesal / annet egnet sted og hadde ikke lov å sjekke PC / mobilen eller annet i denne perioden. Det trengte ikke å være for lenge heller, for det er utrolig hvor mye man får gjort på f.eks 3 supereffektive timer. I tillegg var det en god motivasjon for meg at masteroppgaven SKULLE leveres en mnd før tiden slik at jeg fikk desember måned til å slappe av, nyte juletiden uten eksamener og flytte.. :-)

 

 

 

 

Haha, høres ut som mageproblemet er større hos deg  :fnise:  Kanskje jeg kjøpt noen store smekker for barn, og prøvd å lene meg litt bakover når jeg spiser, jeg også :) Regner ikke med at frøkna venner seg til når jeg bøyer meg fremover ^^

 

Høres ut som en slik bok jeg vil ha! Er også redd for dette med at de neste søsknene sine babybøker blir forsømt, er vel en gjenganger det der.. Skal kikke neste gang jeg er forbi notabene ;) 

 

Gode motivasjonstips :) Jeg er på 3. dagen hvor jeg sier til meg selv at hvis jeg ikke får gjort noe særlig i dag, drar jeg til skolen(40 min kjøring..) i morgen. Men tror ikke det kommer til å skje :P Baaah. Så ligger oppgavene jeg løser på pcen også, så prøver å klikke vekk alle fanene jeg ikke burde ha oppe. KG ble plutselig litt spennende i dag  :laugh: Huff, for en elendig student jeg er... En god motivasjon er at jeg slipper å gjøre dette tullet en annen gang :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har bestemt meg for å bare lage en fotobok digitalt jeg (feks over det første året), og så heller lage felter for utfylling selv på et eller annet vis. Må bare huske å skrive ned det som skal med fortløpende, slik at jeg husker på det når boken skal lages! ;)

Hvordan går det med eksamenslesingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har bestemt meg for å bare lage en fotobok digitalt jeg (feks over det første året), og så heller lage felter for utfylling selv på et eller annet vis. Må bare huske å skrive ned det som skal med fortløpende, slik at jeg husker på det når boken skal lages! ;)

Hvordan går det med eksamenslesingen?

 

Aaah, bare plukke opp ideer underveis for hva du skal ha med? Jeg har en veninne som også skal lage digital fotobok(hennes sønn er 4 mnd). Skal høre med henne hvordan det har gått til nå ^^ Er redd det blir et bortglemt og forsømt prosjekt, men veldig fint å få det nøyaktig som en selv vil! 

 

Eksamenslesinga går ikke bra :P 10 dager igjen med lesing. Bryllup, baby og hus er så mye mer interessant å kikke på  :(

 

Jeg trodde jeg hadde funnet en bok jeg ville bruke, men jo mer jeg ser på den jo mindre liker jeg den.

(Fikk den i gave, vet ikke hvor den er fra)... Nå er plutselig det meste feil, av både farger og bilder og tekst inni, og jeg klarer ikke se for meg at jeg vil kose meg med å fylle den inn.   :vetikke:

 

Synes den j86 la ut så veldig fin ut, nå må jeg ut å sjekke den ut selv.

Har også tenkt å ha bok i tillegg til album (som jeg forøvrig også må komme meg ut for å kjøpe   :fnise: )

 

Er en fin tanke å gi en slik bok i gave, men som regel har jo folk store meninger om hvordan den skal være utformet! Etter at jeg startet å kikke etter dette selv, har jeg funnet ut at jeg aldri skal gi vekk en slik en ;) 

Ja en ekstra bok er nok ikke dumt! Så lenge det blir likt for søsknene ;) - Jeg som eldste barnet er forøvrig veldig fornøyd med mitt babyalbum  :laugh:

 

Jeg har denne  :)

 

Hvor kjøpte du den? :) Skal sjekkes ut ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle vente med hele boka til etter 1-årsdagen jeg, men bare skrive ned milepæler osv etter hvert som de kommer slik at jeg får ført det inn. Tror jeg må snike i alles bøker for å finne ut hva jeg vil ha med og ikke, og så bare skrive i Word og lagre i mellomtiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aaah, bare plukke opp ideer underveis for hva du skal ha med? Jeg har en veninne som også skal lage digital fotobok(hennes sønn er 4 mnd). Skal høre med henne hvordan det har gått til nå ^^ Er redd det blir et bortglemt og forsømt prosjekt, men veldig fint å få det nøyaktig som en selv vil!

Eksamenslesinga går ikke bra :P 10 dager igjen med lesing. Bryllup, baby og hus er så mye mer interessant å kikke på :(

Er en fin tanke å gi en slik bok i gave, men som regel har jo folk store meninger om hvordan den skal være utformet! Etter at jeg startet å kikke etter dette selv, har jeg funnet ut at jeg aldri skal gi vekk en slik en ;)

Ja en ekstra bok er nok ikke dumt! Så lenge det blir likt for søsknene ;) - Jeg som eldste barnet er forøvrig veldig fornøyd med mitt babyalbum :laugh:

Hvor kjøpte du den? :) Skal sjekkes ut ^^

Notabene :)

Den kommer i blått, rosa og gult :Nikke:

Den første tingen jeg kjøpte etter jeg fant ut jeg var gravid, så ble en nøytral bok :) Noe jeg delvis prøver enda, selv om vi vet kjønnet :) Føler ikke behov for å presse lillemor inn i noen prinsesseform før ho er født liksom :) Og har ingen planer om å gjøre det umiddelbart etter fødsel heller! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle vente med hele boka til etter 1-årsdagen jeg, men bare skrive ned milepæler osv etter hvert som de kommer slik at jeg får ført det inn. Tror jeg må snike i alles bøker for å finne ut hva jeg vil ha med og ikke, og så bare skrive i Word og lagre i mellomtiden. :fnise:

 

Høres lurt ut! :) Hvilken fotobokside har du tenkt å bruke? Er også greit å gå og kikke i bøkene hos bokforhandlerene, evt ta bilde av slik som "når tennene kom". Synes det er så koselig å skrive mnd eller år på de forskjellige tennnene, istedet for å ramse opp datoer :) 

 

Notabene :)

Den kommer i blått, rosa og gult :Nikke:

Den første tingen jeg kjøpte etter jeg fant ut jeg var gravid, så ble en nøytral bok :) Noe jeg delvis prøver enda, selv om vi vet kjønnet :) Føler ikke behov for å presse lillemor inn i noen prinsesseform før ho er født liksom :) Og har ingen planer om å gjøre det umiddelbart etter fødsel heller! :ler:

 

Oi, tøft at dèt var den første tingen du kjøpte  :laugh:  Kunne sikkert ha funnet på det selv da.. Når jeg var 15 uker på vei skulle jeg kjøpe en symbolsk ting, men babyutstyrsverden er så stor at jeg kom hjem tomhendt :fnise:  Lurt å prøve å få det mest mulig kjønnsnøytralt! Jeg synes jeg har så veldig guttemage, så jeg har faktisk begynt å tvile på om det er en jente inni her, - men det er nok det altså :P Men lettest å ta feil på jenter, så derfor veldig greit å tenke kjønnsnøytralt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 uker i morgen! 

 

Denne uka fikk jeg endelig søkt om foreldrepenger, deilig å ha det overstått :) Det var jo veldig enkelt med den elektroniske søknaden egentlig! Jeg ringte NAV i tillegg, og de var veldig hyggelige og behjelpelige selv om jeg faktisk hadde fylt alt ut helt riktig. Og helsekortet er altså god nok dokumentasjon på termin, så lenge det er datert etter uke 27  :opplyser:

 

Litt kluss med svangerskapspengene mine... De på jobben som driver med dette har selvfølgelig vært på ferie, og nå når de endelig har mottatt det, ser de at jeg mangler en signatur :glare:  Venter på posten jeg da, så jeg får signert og sendt tilbake. De vil nemlig ikke behandle søknaden om foreldrepenger før svangerskapspengene er i boks!  :bond:

 

Ellers holder frøkna show hver natt(01-02), eller/og gjerne veldig tidlig(06-07tiden). Merker det sliter når jeg skal konsentrere meg her. Fikk meg avgårde på styrketrening i dag, og det gjorde godt! Håper det gir meg energi for dagen  ;)

 

På denne dag om 1 år står jeg hvit brud i Italia  :rodmer:  Ååå hvor jeg gleder meg! Jeg har så mye kjekt i vente!

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg ikke begynt å tenke enda. :fnise:

Tenk å få både baby og bryllup i løpet av et år da! :rodmer:

Jeg tenker også av og til at det godt kan være en gutt som har gjemt seg litt inni her! Skal ha ny ul på onsdag, og selv om det bare er morkakesjekk håper jeg hun kan titte etter om det fremdeles er jente. ;) Har kjøpt veldig lite rosa selv, både fordi jeg ikke vil ha en liten prinsesse, i tilfelle det skulle vise seg å være en gutt eller det blir en lillebror en gang og fordi jeg tipper 90% av alt man får i gaver er rosa og veldig søtt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler egentlig på at både du og Juliane har gutt på gang jeg da! Hvis ikke JM har vært veldig usikker under kontrollene. De ser jo så veldig godt med utstyret de har nå i dag :-) Jeg får ivertfall totalsjokk hvis det gjemmer seg ei jente her inne, har hatt 3 forskjellige jordmødre som har sagt at det er en gutt der inni, så... :fnise:

 

Har det blitt en bra lesedag i dag da? Her har det vært superfint vær, så hvis du også har hatt det kan jeg tenke meg at det ikke har vært så motiverende å bruke tiden inne i stedet for å nyte den ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg ikke begynt å tenke enda. :fnise:

Tenk å få både baby og bryllup i løpet av et år da! :rodmer:

Jeg tenker også av og til at det godt kan være en gutt som har gjemt seg litt inni her! Skal ha ny ul på onsdag, og selv om det bare er morkakesjekk håper jeg hun kan titte etter om det fremdeles er jente. ;) Har kjøpt veldig lite rosa selv, både fordi jeg ikke vil ha en liten prinsesse, i tilfelle det skulle vise seg å være en gutt eller det blir en lillebror en gang og fordi jeg tipper 90% av alt man får i gaver er rosa og veldig søtt. ;)

 

Skal si fra om jeg finner noen kjekke sider å lage dette på - har faktisk to veninner som gjør det på den måten :) 

 

Ja jeg er jammen heldig som får SÅ masse fint på en gang i livet :strix: Jeg som aldri har vært ei som har drømt om bryllup, kjenner jeg begynner å glede meg nå :D

 

Må være innafor å spørre om de kan ta en titt i det minste ;) Får nok mye rosa ja.. Jeg har hatt ett strikkeprosjekt på pinnene, og det er i rosa da. Og hentesettet skal strikkes i rosa. Ellers... Nei nå tuller jeg. Jeg har visst litt rosa :fnise: Har ikke kjøpt så mye klær da, og bare billig på primark ;) 

 

 

Tviler egentlig på at både du og Juliane har gutt på gang jeg da! Hvis ikke JM har vært veldig usikker under kontrollene. De ser jo så veldig godt med utstyret de har nå i dag :-) Jeg får ivertfall totalsjokk hvis det gjemmer seg ei jente her inne, har hatt 3 forskjellige jordmødre som har sagt at det er en gutt der inni, så... :fnise:

 

Har det blitt en bra lesedag i dag da? Her har det vært superfint vær, så hvis du også har hatt det kan jeg tenke meg at det ikke har vært så motiverende å bruke tiden inne i stedet for å nyte den ute!

 

Da får vi stole på deg ;) Om jeg også hadde hatt 3 UL(TUL viser jo ikke kjønn) hadde nok jeg også vært skråsikker, men har bare vært på OUL og sett kjønn :) Tenkte jeg skulle ta sånn kjerringrådtester en dag og se hva de sier ^^haha. Jeg som vanligvis ikke gjør slike ting :P

 

Du har så riktig, det ble en elendig lesedag! :sjenert: Jeg har to søte nabojenter som synes litt synd på meg siden min kjære har vært på jobb nå i 2 uker, så jeg ble bedt på kaffe og kaker i går i fine været :) Kan da ikke si nei til det når jeg egentlig hadde et stort sosialt behov, ikke minst er det deilig å bli tatt vare på :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har tenkt tanken jeg også! Men jeg er rimelig sikker på at det er jente - det viktigste er jo at alt er i orden. Man hører jo alltid om de som har blitt overrasket av "feil" kjønn ved fødsel, men så vanlig er det jo ikke  :fnise: Er formen bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, har tenkt tanken jeg også! Men jeg er rimelig sikker på at det er jente - det viktigste er jo at alt er i orden. Man hører jo alltid om de som har blitt overrasket av "feil" kjønn ved fødsel, men så vanlig er det jo ikke  :fnise: Er formen bra?

 

Ja såklart er helsa det viktigste ;) Tror bare jeg hadde blitt sjokka om de hadde sagt "Gratulerer med en liten gutt"  :fnise: Den mentale biten og alt det der.. Hadde jo guttefølelse tidligere da men :P Nå er det liksom bare ei jente!

 

Formen er veldig bra :) Jeg blir nesten flau når jeg ser hvordan andre gravide med termin rundt min tid nå får det tyngre, og etterhvert må sykemelde seg fordi det er slitsomt. Jeg har gått hjemme jeg, siden i juni. Såklart kan jeg ikke sammenligne meg med dere andre fantastiske gravide som jobber hver dag og står på! Jeg har jo hviletid når jeg vil, ikke rart jeg ikke blir sliten på samme nivå som alle andre :) 

 

Når det er sagt, var det hurrastemning når jeg våknet i går og hadde sovet nesten hele natten igjennom uten å bli sparka så mye. Første natt på 1,5 uke!  :laugh: Skal bli spennende å se om hun er like livlig når hun kommer ut ^^

 

Eksamenslesingstatus: Prokrastinering pågår fremdeles. Liten fremdrift :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at jeg har lagt igjen spor her tidligere :klo: ? Her vil jeg i hvertfall følge :hoppe:

Hehe prokrastinering kjenner jeg meg igjen i. Både fra studietiden og litt fra jobb (spesielt denne uka - første etter ferie).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke at jeg har lagt igjen spor her tidligere :klo: ? Her vil jeg i hvertfall følge :hoppe:

Hehe prokrastinering kjenner jeg meg igjen i. Både fra studietiden og litt fra jobb (spesielt denne uka - første etter ferie).

 

:velkomenn: Så koselig at du gjør deg til kjenne i boka mi :) 

Huff ja, jeg må være tidenes dårligste student. Flink med skippertak, men nå må jeg innse at et helt semester med fysikk ikke kan læres dagen før  :fnise: Første uka på jobb etter ferie kjenner jeg meg igjen i ja - det blir ikke så effektivt at det gjøre noe..  :vetikke:  

 

Det er litt små irriterende når de sparker så hardt at du ikke får sove :ler:

 

Jeg prøver å snu meg i en retning slik at hun roer seg, men ingenting nytter :icon_lol:  Skulle aldri skrevet noe hurra i boka mi i går da, fikk igjen som det sang etter i natt ^^ I tillegg stod jeg opp tidlig for å trene, så jeg skulle få overskudd til å lese til eksamen. Endte med at jeg stupte på sofaen når jeg kom hjem, trøtt etter natta  :rolleyes: Er din lille mye aktiv på natta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hvit brud i Italia.... Er ikke det alle jenters drøm da? :hjerte:

Jeg fant aldri en sånn utfyllingsbok jeg, så jeg lagde mitt eget. Jeg scrapper :) Tok masse bilder hele tiden, plukket de fineste og lagde et album som har godt og vel 40-50 sider på det første året. Siden har jeg laget ett album pr år, men ikke bare med storebror, da. Har med ferier og bursdager og sånt. Lillebror skal få et eget babyalbum, men ellers skal jeg gjøre det samme framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hvit brud i Italia.... Er ikke det alle jenters drøm da? :hjerte:

Jeg fant aldri en sånn utfyllingsbok jeg, så jeg lagde mitt eget. Jeg scrapper :) Tok masse bilder hele tiden, plukket de fineste og lagde et album som har godt og vel 40-50 sider på det første året. Siden har jeg laget ett album pr år, men ikke bare med storebror, da. Har med ferier og bursdager og sånt. Lillebror skal få et eget babyalbum, men ellers skal jeg gjøre det samme framover.

 

Iiiih, det ble min drøm ihvertfall :) Får angst av å tenke at hele bygda(som jeg ikke kjenner, tilflytter) skulle møtt i kirka på dagen min og sett meg bli gift. Jeg er fra før av ikke veldig glad i oppmerksomhet rettet mot meg - så jeg har alltid grua meg til å gifte meg. Helt til jeg fant ut at jeg kan gjøre det utendørs i Italia. Da blir det kanskje et litt annet fokus, en annen stemning - jeg får gifte meg utendørs - og folk er på ferie :) Det vil heller ikke bli stressende med å få snakket med alle, for en har jo mange dager sammen! Vel nok om det :P

 

Flink du er til å scrappe da! Håper du klarer å få samme kvalitet i bøkene til alle barna dine :) Jeg er eldst og er nok den som setter mest pris på boka mi da den er mest utfylt :P 

 

Jepp, hu er veldig veldig aktiv. Jeg sliter så med å sove at det er irriterende :P

 

Godt å høre det er flere! :) Jeg skammer meg litt av å si det selv, for det skal jo være så koselig. Men jeg sier høyt til henne at hun må være litt rolig så mamma får sove :sjenert: Har ikke tenkt på det tidligere, men kanskje jeg skal begynne å gå litt rundt i huset når hun er urolig - da får jeg kanskje vugget henne i søvn  :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...