Gå til innhold

Hvitløk ruger på en mini


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det har gått greit så langt :) mannen er den som har tatt seg av stell for det meste siden pumpingen tar litt tid. Men mini har sovet for det meste, så natta har hvertfall gått fint :) i dag må vi på helsestasjonen for veiing. Er spent på om han har gått opp mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går bedre med melkeproduksjonen! Pamela-følelsen kjenner jeg igjen, ja,det er ganske moro! Gubben her i huset er egentlig en rumpemann, men da jeg hadde brystspreng og det så ut som silikon var han ekstra opptatt av frontpartiet også ;)

Kos dere hjemme med lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått greit så langt :) mannen er den som har tatt seg av stell for det meste siden pumpingen tar litt tid. Men mini har sovet for det meste, så natta har hvertfall gått fint :) i dag må vi på helsestasjonen for veiing. Er spent på om han har gått opp mer!

Hvordan gikk det på helsestasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det på helsestasjonen?

Han hadde gått opp litt, så det var bra :) men da hadde han fått en del mme døgnet før. Har kun ammet etter det, så er spent på om det har noe innvirkning når vi skal veie han på ammepoliklinikken på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :hjerte: Sant at det å få være guttemamma er verdens deiligste følelse? :hjerter_rundt: Så bra det går fremover med amming!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer fødselshistorien min. Det er ganske lang og detaljert, men har skrevet ned alt jeg kan huske. Jeg synes på en måte ikke fødselen var så drastisk, men vi har fått time på barselpoliklinikken for samtale og gjennomgang av den om noen uker.

Det hele startet med at vannet mitt gikk kl. 17 onsdag 20. mai. Da satt jeg i sofaen hjemme og plutselig begynte det å fosse. Klarte å komme meg ut på gulvet utenat det ble for mye søl på sofaen og teppet. Lettere panisk ringte jeg mannen som var på jobb og han fortet seg hjem. Ringte til føden og de ville ha meg inn til en sjekk. Vi pakket ferdig fødebaggen og kl. 19 var vi på føden. I bilen på vei dit begynte jeg å få tak i ryggen og i lysken. Da vi kom til sykehuset var det ingen jordmor ledig og vi måtte sitte og vente en stund. Tilslutt kom det ei jordmor med en student og jeg fikk ctg. Den plukket ikke opp så mange av riene, selv om jeg kjente de godt. Vi fikk beskjed om å gå og spise litt i kantina og kanskje forberede oss på å dra hjem eller ligge på pasienthotellet. Mens vi spiste ble takene heftigere og da vi kom tilbake ble det bestemt at jeg skulle få en fødestue. De ville ikke sjekke åpningen siden vannet hadde gått, så jeg lå der og ventet. Rett før vaktskiftet kl. 22 sjekket de åpningen og den var 3,5-4 cm. Altså jeg var i aktiv fødsel. Jeg gikk i dusjen og lindret smertene med varmt vann, men syntes det var veldig vondt. Føltes ut som ekstreme luftsmerter. Fikk klyster av jordmoren, og det hjalp skikkelig. Smerten ble mer levelig. Jeg gikk i badekaret og lå der i et god stund. Jordmoren tok en ny sjekk av meg halv 1. Da hadde jeg fremdeles 4 cm åpning. Jeg begynte å bli sliten og jordmor bestemte at jeg skulle ha epidural. Hadde egentlig ikke lyst, men innså at det var det beste. Etter den ble satt, lå jeg og halvsov frem til klokka var halv 4. Ble sjekket igjen da og hadde ikke mer enn 5,5 cm. Riene var altså ikke effektive nok, så ble satt på drypp. Da skjedde det et eller annet slik at epiduralen ikke virket like godt lengre. Kjente riene ganske godt i ryggen og i venstre lysken. Lenge leve lystgassen! Heldigvis ble riene mer effektive og i sekstiden hadde jeg endelig 10 cm. Kjente jeg var ekstremt sliten, men prøvde å presse så godt jeg kunne da pressriene satte inn. Fikk beskjed om å snu meg rundt slik at jeg sto på knærne, for at ungen skulle komme lenger ned i bekkenet. Skjønte på jordmoren at noe ikke var helt som det skulle for hun virket litt stresset. Måtte snu meg rundt igjen og i stedet for å presse, måtte jeg holde igjen pressriene. Klokken 7 var det nytt vaktskifte og jordmor forsvant ut en god stund. Plutselig var det mange mennesker inne i rommet, to leger, en jordmor og en jordmorstudent, og barnepleier. Ungen hadde ikke kommet seg langt nok ned i bekkenet enda og han måtte ut med vakuum. Overhørte legene snakke sammen og de vurderte hastekeisersnitt, men han lå visst litt for langt ned til det. Endelig fikk jeg lov til å presse, men da var jeg så sliten at pressriene var lite effektive. Men etter en time med vakuum og noe jeg følte var det tyngste jeg gjort, så kom lillegutt ut halv 9 på morgenen. Det var helt vilt intenst, men da han ble lagt på fanget mitt så innså jeg at jeg kunne ha gjort det igjen. Fødselen hadde da vart i nesten 11 timer og utdrivingsfasen i ca 2,5 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :hjerte: Sant at det å få være guttemamma er verdens deiligste følelse? :hjerter_rundt: Så bra det går fremover med amming!!

Takk! Det er kjempeherlig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant å lese andres fødselshistorie!! Takk for at du delte den!

Lykke til på ammepoliklinikken idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på ammepoliklinikken. Har vært så redd for at ikke lillegutt har lagt på seg nok, siden vi hadde litt trøbbel i starten og jeg har følt han ikke har fått i seg nok etter vi kom hjem fra barsel. Men lille har tatt igjen fødselsvekten sin! Altså han har gått opp ca 100 gram om dagen. Har visst overforet han :fnise: har tydeligvis for mye melk, så det er jo et luksusproblem :P skal tilbake dit neste fredag også, en veiledningstime for å slutte med ammeskjold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det går så fint med ammingen da. Bra du har nok melk og at han legger godt på seg,da slipper du å bekymre deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da trenger du ikke å bekymre deg mer!! Veldig godt å vite det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei hei! Hvordan går det med dere? :)

Hei :)

Det går veldig fint med oss! Er ikke så flink til å oppdatere her lengre ;) lillegutt har blitt 7 uker allerede. Hvor ble tiden av? Han vokser som bare det og veier nå 5,5 kg :) jeg har blitt mer komfortabel i mammarollen også, det var en periode jeg bare ville stappe han inn i magen igjen :P han hadde problemer med nakken etter fødselen og dermed gråt og sutret han dagen lang frem til seks uker. Etter behandling gikk det mye bedre og nå er han en skikkelig herlig blidfis :rodmer:

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :)

Det går veldig fint med oss! Er ikke så flink til å oppdatere her lengre ;) lillegutt har blitt 7 uker allerede. Hvor ble tiden av? Han vokser som bare det og veier nå 5,5 kg :) jeg har blitt mer komfortabel i mammarollen også, det var en periode jeg bare ville stappe han inn i magen igjen :P han hadde problemer med nakken etter fødselen og dermed gråt og sutret han dagen lang frem til seks uker. Etter behandling gikk det mye bedre og nå er han en skikkelig herlig blidfis :rodmer:

Hvordan går det med dere?

Så godt å høre at det går bedre med både deg og lille! Har lest at flere her inne har fått en ny verden etter behandling til den lille :)

Så stor han har blitt! J veide 6,5 kg på femmånederskontrollen (hun var bare 4,5 mnd). Tror J er litt liten, da, alle andre veier mer enn henne, virker det som :P

Blir det noen ferie på dere i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...