Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Jeg fødte 38+2 :) Ikke urealistisk at det skjer når som helst nå! :)

Stemmer, tenkte på det tidligere i dag :nigo:

 

Tror dessverre ikke at det skjer noe her i natt, har samme mensmurringer som jeg har hatt de siste 8 dagene, men ingen nye symptomer.. Men vi får se da, plutselig kan det jo skje noe!

 

JM som satte akupunkturen i går holdt en knapp på at jeg ikke hadde født før neste akupunkturtime som er på tirsdag. Veldig greit for meg om hun tar feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt topp med NAV for oss begge to da, herlig! Er så godt når formalitetene kommer på plass, kjenner at jeg lar meg stresse litt opp av slikt som er utenfor min kontroll, men som har så mye å si!

 

Vel, med navnet så fortalte vi tidlig om lista med aktuelle navn, og av en eller annen grunn husker de fleste på dette navnet :sjokkert:  Så vil ikke si at det er direkte hemmelig, mer "ikke helt avklart før han kommer til verden" status på det!

 

Har dere funnet navn enda? Lurer også på om du kjenner noen tegn til modning? Nå er det jo snaaart august og vår tur!!! :danse:

 

Vi har hatt navn klart siden vi fikk vite kjønn. Og vi har gjort et poeng ut av å bruke det mest mulig så både vi og andre kan bli vant med det. 

Så lenge det ikke plutselig kommer ut en jente nå så er det i boks  :fnise:

 

Kjenner absolutt ingen tegn til modning ennå...

Jeg har ikke en gang kynnere!  :glare:

Rundet 37 uker i dag og begynner å føle meg kjempe klar for å møte lille mens pappaen derimot har alt for mye å gjøre på jobb fortiden og har gitt ham streng beskjed om å holde seg inne i minst en uke til.... :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt navn klart siden vi fikk vite kjønn. Og vi har gjort et poeng ut av å bruke det mest mulig så både vi og andre kan bli vant med det. 

Så lenge det ikke plutselig kommer ut en jente nå så er det i boks  :fnise:

 

Kjenner absolutt ingen tegn til modning ennå...

Jeg har ikke en gang kynnere!  :glare:

Rundet 37 uker i dag og begynner å føle meg kjempe klar for å møte lille mens pappaen derimot har alt for mye å gjøre på jobb fortiden og har gitt ham streng beskjed om å holde seg inne i minst en uke til.... :fnise:  

Herlig å ha navnet klart! Tviler på at det plutselig blir ei jente etter å ha fått bekreftet gutt på UL, de sier vel at det helst er andre veien det er feil. Skjer det med oss blir det ivertfall ei jente med en god del blå klær og blått rom :fnise:

 

Har ikke mye kynnere når jeg er i ro jeg heller, de kommer stort sett bare når jeg går på tur eller er i aktivitet. Åhh kjenner utålmodigheten begynner å senke seg nå altså!

 

 

_______________________

 

06:30 og lys våken i dag. Kjedelig med lite søvn, men ettersom det er permisjonstid er det jo bare å ta seg en lur senere på dagen om det skulle trengs. 38+4 i dag og føler meg mer enn klar for at NOE burde skje snart. Vet at jeg ikke burde bli utålmodig, med 13 dager igjen til termin, men har så veldig lyst å møte han lille og er litt bekymret for størrelsen hans ettersom han er estimert til å være litt stor.

 

Driver å funderer på om jeg skal prøve å få mannen til å sjekke om det er noe åpning / modning der inne, men tror det kommer til å sitte litt langt inne for han å gjøre nettopp det :ler: Regner med at da kan jeg ivertfall se langt etter noe ludospilling etterpå, så er kanskje greit å se om jeg kan finne ut av det selv.

 

Venter på at mannen skal våkne.. Klokka 10 må det vel være innenfor å vekke han til frokost? Magen min rumler og jeg har ikke lyst å spise frokost alene.

 

Ha en fin lørdag :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at lille er estimert til å være litt stor, hvordan vet du det?

Har du fått målt noe hos legen eller går du bare ut fra den vanlige symfysemålgrafen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier at lille er estimert til å være litt stor, hvordan vet du det?

Har du fått målt noe hos legen eller går du bare ut fra den vanlige symfysemålgrafen?

Vi var på 3D ultralyd (eller er det 4D det heter?) i uke 30, og JM sa da at han var ca 10% større enn snittet. I tillegg var jeg på vanlig svangerskapskontroll i uke 36 og da fniste JM når jeg dro opp for å vise magen og spurte meg hvordan det er med høyden i familien. Er visst en ganske lang baby og hun kunne se rompa hans stikke ut oppe med ribbeina :fnise:  For min del kan han bare være så lang han vil, så lenge han er tynn og ikke tjukk i hue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! 

 

Jeg bekymrer meg litt for det samme (men det gjør vel de fleste).

På TUL så sa legen 'det var en stor baby', og den kommentaren har sittet i meg siden. 

De sa ikke noe om det på OUL, men både jeg og mannen var over 4kg når vi kom... 

Skal på kontroll igjen på mandag, må prøve å huske å spørre legen om hun kan estimere noe da. 

 

Apropos tjukk i hue; Snakket med mannen om det der med hodeomkrets her om dagen, og endte opp med å google hva gjennomsnittet er, hvor på han drar fram målebånd for å sjekke hvordan det ser ut. 

Jeg angrer på det for å si det sånn!  :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, skjønte dere virkelig ikke at det der var en dårlig ide på forhånd, Beccy87? :fnise: Noen ting tror jeg det er best å være lykkelig uvitende om altså! ;)

Hvordan har sf-målene dine vært j86, siden de sier det blir en stor baby? I uke 24 lå jeg bittelitt over den røde streken, men godt innenfor det grønne feltet. Da sa jordmor at min også nok ble lang pga både jeg og pappaen er lange. I uke 28 var jeg plutselig midt på streken, men siden jeg da var hos legen sa han at det nok bare var fordi de var to ulike som målte. Spent på hva jordmor måler neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke et par cm fra eller til på hodeomkrets har noe å si, det er grisevondt uansett :sjenert: Sorry altså, men akkurat det med hodet går jo veldig fort. Det svir noe sykt når det kommer ut, og så er det jo over.

Jeg er spent på hvilket navn dere har valgt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! 

 

Jeg bekymrer meg litt for det samme (men det gjør vel de fleste).

På TUL så sa legen 'det var en stor baby', og den kommentaren har sittet i meg siden. 

De sa ikke noe om det på OUL, men både jeg og mannen var over 4kg når vi kom... 

Skal på kontroll igjen på mandag, må prøve å huske å spørre legen om hun kan estimere noe da. 

 

Apropos tjukk i hue; Snakket med mannen om det der med hodeomkrets her om dagen, og endte opp med å google hva gjennomsnittet er, hvor på han drar fram målebånd for å sjekke hvordan det ser ut. 

Jeg angrer på det for å si det sånn!  :sjokkert:

Huske på å spørre i morgen på kontrollen du nå! Det er sikkert vanskelig å estimere uten at de tar UL, men legen kan sikkert uttale seg litt ut fra SF målet ditt? Det vil jo forandre seg hvis hodet er festet og da, så det blir kanskje litt vanskelig.. :klo:

 

Må le litt av dette her med målebånd. Haaaa! Det er noe jeg VIRKELIG ikke vil vite, så tror bare at jeg rett og slett lever i uvisshet frem til dagen det skal utvides til disse størrelsene :tunge1:

 

Hvordan er formen din ellers da, alt fint enda?

 

Haha, skjønte dere virkelig ikke at det der var en dårlig ide på forhånd, Beccy87? :fnise: Noen ting tror jeg det er best å være lykkelig uvitende om altså! ;)

Hvordan har sf-målene dine vært j86, siden de sier det blir en stor baby? I uke 24 lå jeg bittelitt over den røde streken, men godt innenfor det grønne feltet. Da sa jordmor at min også nok ble lang pga både jeg og pappaen er lange. I uke 28 var jeg plutselig midt på streken, men siden jeg da var hos legen sa han at det nok bare var fordi de var to ulike som målte. Spent på hva jordmor måler neste uke!

Vet du, SFmålene har vært høye helt siden de startet å måle :wink: Helt på den øverste linja eller rett ovenfor. Nå på slutten har det stabilisert seg litt, slik at siste måling ivertfall ikke lå oppfor streken.. Har litt skrekken pga mannen er jo veldig høy og var en kjempebaby når han ble født, godt over 5 kg. Jeg er ganske liten selv, hverken spesielt høy eller noe kraftig, så er skeptisk på  om hoftebredden skal holde. Menmen, det er jo egentlig bare å ta det som det kommer, hvis det blir for smalt er det jo intet annet å gjøre enn å få han ut med et KS.

 

Blir spennende på neste målingen din da! Lang baby gjør jo ingenting egentlig, men med han her merker jeg at det er litt ubehagelig med alt sparkingen i ribbeina og den harde dyttingen, Han har jo så dårlig plass der inne at han må utnytte alle krinkelkroker!

 

Jeg tror ikke et par cm fra eller til på hodeomkrets har noe å si, det er grisevondt uansett :sjenert: Sorry altså, men akkurat det med hodet går jo veldig fort. Det svir noe sykt når det kommer ut, og så er det jo over.

Jeg er spent på hvilket navn dere har valgt :)

Hehehe, tror du har et poeng! Det er jo helt sykt at det skal utvide seg så mye der nede at en baby faktisk skal kunne presses ut, klarer ikke helt å gå opp for meg at dette skal jeg gjennom om noen dager eller få uker :haar:

 

Navnet kommer jeg ikke til å skrive her tror jeg, da det er såpass sjeldent. Men kan jo gjerne sende det på PM hvis du har lyst til å vite? :-)

 

_______________________________________________

 

Ellers intet nytt med modningstegn. Mensensmerter til de grader i natt, nå er de på en smerteskala fra 0 - 10 på ca 2.5. Så det kommer seg, de har vært rundt 1-2 tidligere. Har også gått en laaang tur og tatt trappene i håp om at noe skal skje. Så vi får se i natt da.... :sjarmor:

 

12 dager til termin :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waiting game... 11 dager til termin i dag. Prøver å legge litt planer for uka slik at tiden ikke skal gå så sakte. Blir en runde nr 3 med modningsakupunktur i morgen, lunch på jobben til mamma på torsdag og ut å ta bilder av den store magen sammen med mannen og søsteren min i dag :nigo:

 

Har også lastet ned et spill som er veldig likt Sim City (bare et paaar hakk mer komplisert) til PCen, så timene flyr jo når jeg sitter å nerder med det :briller2: Regner ikke med at det blir så altfor mye spilletid når lille er kommet til verden  :hjerte: 

 

Ellers er det ikke noe nytt å melde med tanke på modningstegn, har mensensmerter i rygg og mage, strekk/stikkesmerter nedover mot skrufsa (hah, morsomt navn på det) og en superaktiv liten krabat inni magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også å ta modningsakupunktur - når startet du med det? :)

Så koselig å ta noen skikkelige magebilder :rodmer: Har du ideer for oppsett til bildene? Tenker jeg også ber søsteren min om å ta noen bilder :)

 

Haha så en festlig snutt om Sims i dag faktisk(neida, ikke det samme som sim city men: https://www.facebook.com/EmmaBlackery/videos/vb.377867575581224/1007051889329453/?type=2&theater

 

Husker selv jeg kunne sitte lenge med sim city, hva heter spillet du har lasta ned da? Kjekt å ha noe å dille med :) 

 

Tenk 11 dager.. Det er jo ingenting!! :D Åh, heldige du som nærmer deg mål - dette blir spennende :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også vite hva slags spill du har lasta ned! Er uten spill for tida, og det er vel egentlig best sånn, men jeg vil gjerne ha et nytt et...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte også å ta modningsakupunktur - når startet du med det? :)

Så koselig å ta noen skikkelige magebilder :rodmer: Har du ideer for oppsett til bildene? Tenker jeg også ber søsteren min om å ta noen bilder :)

 

Haha så en festlig snutt om Sims i dag faktisk(neida, ikke det samme som sim city men: https://www.facebook.com/EmmaBlackery/videos/vb.377867575581224/1007051889329453/?type=2&theater

 

Husker selv jeg kunne sitte lenge med sim city, hva heter spillet du har lasta ned da? Kjekt å ha noe å dille med :)

 

Tenk 11 dager.. Det er jo ingenting!! :D Åh, heldige du som nærmer deg mål - dette blir spennende :strix:

Det må tas hos privatklinikk hvis man vil ha det før termindato, og så vidt jeg forstod ønsker de at man begynner så tidlig som mulig fra uke 37. Jeg var første gang på 37+0, så på 38+1 og i morgen er det uke 39+0 :) Altså 1 gang i uka og så intensiveres det med tanke på hvordan nålene settes frem mot fødsel. Aner jo ikke om det virker, men føler murringene blir sterkere og så føler jeg at jeg sover litt bedre :-) Koster 400 kr gangen her, så er jo ikke altfor vondt heller.

 

Bildene fra i dag ble superbra!! Så fint lys og fin lokasjon vi fant oss, så kjenner jeg er veldig fornøyd nå :) Hvis du vil kan jeg sende deg en link til en pinterest board som jeg har brukt som inspirasjon? Vi gjenskapte mange av de bildene.

 

Digga Sims-videoen, så sykt tatt på kornet :fnise: Spillet jeg lasta ned heter Cities Skylines, det er på tilbud via Steam nå, så tror ikke jeg betalte mer enn 139 kr for det heller! Røverkjøp! :)

 

Jeg vil også vite hva slags spill du har lasta ned! Er uten spill for tida, og det er vel egentlig best sånn, men jeg vil gjerne ha et nytt et...

Cities Skylines, anbefales definitivt! Er litt å sette seg inn i, men man kommer godt i gang etter ca en times tid :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du noen modningstegn før du startet med akupunkturen? 

 

Jeg har fortsatt ingen og er egentlig ganske skuffa...  :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 10 dager igjen til termin! Plutselig skjer det :rodmer: Jeg anbefaler å bruke litt tid på egenpleie nå mens du kan, jeg fikk aldri tid til å fikse brynene mine før fødsel, og det tok noen uker med overgrodde bryn før jeg fikk nok ledig tid til å pleie dem litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Egenpleie før fødsel er kjempelurt! :jepp: Hadde planer om fotbehandling, men det rakk jeg aldri, og nå kan jeg ikke gjøre det uten å ha med lille, og det gidder jeg ikke. Meeeeen jeg har fått barbert bikinilinjen, og fytti det var deilig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du noen modningstegn før du startet med akupunkturen? 

 

Jeg har fortsatt ingen og er egentlig ganske skuffa...  :glare:

Kun littegranne mensensmerter / murringer. Vet ikke om det direkte er modningstegn da, men det peker nok ivertfall litt i riktig retning! Det trenger heller ikke være modningstegn for at fødsel skal komme i gang vet du, noen starter jo med et splasj mens andre går rett på stormrier.

 

Kjenner jeg begynner å bli litt nervøs nå. Begynte å grine når jeg spiste havregrøten min tidligere i dag fordi jeg begynte å tenke på at plutselig starter fødselen og jeg har ingen kontroll overhodet. Så gleder jeg meg så veldig samtidig som det også er så skummelt ettersom jeg ikke vet hva jeg går til. Merkelige greier med disse hormonene!

 

Bare 10 dager igjen til termin! Plutselig skjer det :rodmer: Jeg anbefaler å bruke litt tid på egenpleie nå mens du kan, jeg fikk aldri tid til å fikse brynene mine før fødsel, og det tok noen uker med overgrodde bryn før jeg fikk nok ledig tid til å pleie dem litt ;)

Du er jo den som har tippet først og på lista :nigo: Hvis du har rett er det full gang førstkommende lørdag, det hadde vært fint!

 

Tusen takk for godt tips, har tilbrakt denne dagen med ansiktsmaske og neglefiksing (hadde av en eller annen grunn så lange negler som jeg aldri har hatt i mitt liv, lurer på om det henger sammen med hjemmedaffing og dermed veldig lite neglene blir satt ut for av belastning? :fnise: )

 

Egenpleie før fødsel er kjempelurt! :jepp: Hadde planer om fotbehandling, men det rakk jeg aldri, og nå kan jeg ikke gjøre det uten å ha med lille, og det gidder jeg ikke. Meeeeen jeg har fått barbert bikinilinjen, og fytti det var deilig :ler:

Herlig! Er så godt å føle seg velstelt der nede :-) Jeg pleier å gå fast til brasiliansk, men nå tør jeg ikke å gjøre det før fødselen kjenner jeg. Skal alltid være minst 3 (helst 4) uker mellom voksingen, og nå tok jeg sist den 17 juli. Får vente til han er kommet ut og skrufsa er i orden igjen :fnise:  Er vel ikke det første man tenker på etter en fødsel med statusen der nede kan jeg tenke meg! Men likevel litt greit at det ikke er full busk under fødselen kanskje? :vetikke:

 

Jeg skal forresten sjekke ut skylines! Trenger et nytt spill å kaste bort tida mi på :jepp:

Yes, please do! Håper det faller i smak hos deg også. Jeg er ganske hekta merker jeg! Liker spesielt godt at du kan kjøpe videre deler av byen, slik at det ikke blir en helt fast størrelse sånn som på Sim City. Du kan vel egentlig bare utvide i det uendelige og lage de gigabyene!

 

________________________________________

 

Status ellers er 10 dager til termin og ikke helt superb form. Er utrolig glad for at jeg får være hjemme og ha permisjon disse siste 3 ukene før termin. Er jo så slitsomt å bare eksistere!

 

Har ganske kraftige mensmurringer, kvalm og det stikker / stråler veldig i bekkenet når jeg beveger på meg. Leste på "fødelappen" at man skal ta kontakt med føden dersom man har konstante magesmerter, men kjenner det sitter litt inne å ringe pga menstruasjonssmerter. De burde jo spesifisert det i så fall? For er helt sikker på at det ikke er vanlig magevondt, det er definitivt mensenvondt.

 

Skal på akupunktur nr 3 om ikke så lenge, så kan kanskje forhøre meg litt med JM som setter denne. Er litt slitsomt å ha såpass vondt og så vil jeg jo ikke ta noe paracet eller annen smertestillende heller.

 

Ute pøser regnet og det passer meg i grunnen helt fint her jeg slanger meg i sofaen. Ha en fin tirsdag jenter :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooo.. snart fødetid jo :danse: Så spennende.

 

Jeg vet ikke hva som er best jeg, å ikke vite hva du går til eller å vite det alt for godt :fnise: Skal gi deg rapport på det om 6 mnd isj :P

Jeg kjenner i hvertfall på begge deler. At det er godt å vite, men ikke så godt også :P Gruer meg mer til babytiden enn selve fødselen jeg da. Men man vet jo ikke hvordan noen av delene går.

 

Jeg hadde ringt føden dersom jeg hadde så vondt at jeg måtte puste meg gjennom det.

Men prøv å ta en paracett. For hvis den funker er det ikke skikkelig fødselstegn har jeg lest en plass. Funker den derimot ikke kan du jo ringe :lur:

 

Eneste modningen jeg hadde var noe kynnere… tror jeg.. Og enormt med nedpress. Husker jeg følte ungen skulle falle ut av høna mi :hoho: Kom på sykehuset og de spurte om jeg hadde hatt mye modning. Næææ sa jeg.. Jeg hadde ikke peiling :fnise:

 

(hilsen ho som ble satt igang, som ikke har peiling egentlig :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...