Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det var på tide å opprette en graviditetsdagbok her:)

Jeg er 27 år, bor noen mil utenfor Oslo. Jeg giftet meg med min fantastiske mann i sommer, og vi klarte å treffe på første forsøk og jeg ble gravid på bryllupsreisen :nigo:

Nå er jeg i uke 11+2, og gleder meg veldig til å kunne fortelle alle om min mageboer!

Jeg jobber som pedagogisk leder i barnehage, men for tiden er jeg sykmeldt pga lavt blodtrykk og kvalme. Jeg blir rett og slett dårlig av ingenting, å ta en dusj er et prosjekt, jeg må da hvile i 2 timer etterpå :gjeiper:

Men vi er utrolig glade for at vi er så heldige å få et barn, det har vi lenge pratet om og jeg har vært klar LENGE :)

Tidlige symptomer jeg har hatt:

- Jeg kjente et kraftig stikk på venstre side av magen en uke etter EL, allerede da skjønte jeg at det var festesmerter.

- En liten blødning/spotting i to dager etter festesmertene

- Jeg ble veeeldig trøtt på kvelden

- Jeg ble veldig sulten da jeg var i uke 4-6

- Fra uke 6 kom kvalmen og oppkast. Dårlig matlyst

- Jeg ble svimmel fra uke 5, må gjøre alt i saktefilm ;)

Jeg var på tidlig ultralyd i uke 7 pga jeg blir fulgt ekstra opp fordi jeg har noe medfødt som gjør at jeg kan få problemer i svangerskapet.

Da så jeg et bankende hjertet og en liten bønne, kjempestort å se!!

I uke 12(på tirsdag) skal vi på privat ultralyd så mannen min også får se den lille, og fordi vi syns det er stas siden det er vårt første barn.

Yes, det var litt om meg, da er herved dagboka åpnet :hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra!!! :hoppendeglad:

Gleder meg til å følge deg her inne.

Sliter med blodtrykksfall og at jeg er svimmel, så vet hvor kjedelig det er. Selv har jeg ulvehunger allerede, sulten. Konstant! Nå skal jeg trykke på at jeg skal følge dagboka di! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! :hoppendeglad: