Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det var på tide å opprette en graviditetsdagbok her:)

Jeg er 27 år, bor noen mil utenfor Oslo. Jeg giftet meg med min fantastiske mann i sommer, og vi klarte å treffe på første forsøk og jeg ble gravid på bryllupsreisen :nigo:

Nå er jeg i uke 11+2, og gleder meg veldig til å kunne fortelle alle om min mageboer!

Jeg jobber som pedagogisk leder i barnehage, men for tiden er jeg sykmeldt pga lavt blodtrykk og kvalme. Jeg blir rett og slett dårlig av ingenting, å ta en dusj er et prosjekt, jeg må da hvile i 2 timer etterpå :gjeiper:

Men vi er utrolig glade for at vi er så heldige å få et barn, det har vi lenge pratet om og jeg har vært klar LENGE :)

Tidlige symptomer jeg har hatt:

- Jeg kjente et kraftig stikk på venstre side av magen en uke etter EL, allerede da skjønte jeg at det var festesmerter.

- En liten blødning/spotting i to dager etter festesmertene

- Jeg ble veeeldig trøtt på kvelden

- Jeg ble veldig sulten da jeg var i uke 4-6

- Fra uke 6 kom kvalmen og oppkast. Dårlig matlyst

- Jeg ble svimmel fra uke 5, må gjøre alt i saktefilm ;)

Jeg var på tidlig ultralyd i uke 7 pga jeg blir fulgt ekstra opp fordi jeg har noe medfødt som gjør at jeg kan få problemer i svangerskapet.

Da så jeg et bankende hjertet og en liten bønne, kjempestort å se!!

I uke 12(på tirsdag) skal vi på privat ultralyd så mannen min også får se den lille, og fordi vi syns det er stas siden det er vårt første barn.

Yes, det var litt om meg, da er herved dagboka åpnet :hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra!!! :hoppendeglad:

Gleder meg til å følge deg her inne.

Sliter med blodtrykksfall og at jeg er svimmel, så vet hvor kjedelig det er. Selv har jeg ulvehunger allerede, sulten. Konstant! Nå skal jeg trykke på at jeg skal følge dagboka di! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! :hoppendeglad:

Gleder meg til å følge deg her inne.

Sliter med blodtrykksfall og at jeg er svimmel, så vet hvor kjedelig det er. Selv har jeg ulvehunger allerede, sulten. Konstant! Nå skal jeg trykke på at jeg skal følge dagboka di! :)

Jippi:) Jeg syns det er så fint at man kan prate med noen som er like langt på vei.

Blodtrykksfall er ikke noe moro, nei! Har du sjekket blodtrykket ditt hos lege? Jeg hadde 90/55 sist jeg ble sjekket. Skal til lege på tirsdag igjen. Mulig jeg må fortsette å være sykmeldt en stund til :( Er så kjedelig! Men jeg jobber i barnehage med høyt tempo og mye løft, så jeg får ikke jobbet så lenge jeg er så svimmel og dårlig. Savner barna i barnehagen så mye.

Idag har mannen vært hjemme siden han jobbet utenbys denne uken og fikk avspasert litt. Han er så flink som har pusset opp litt idag:) Vi har pusset opp nesten hele leiligheten, bare litt igjen! Håper jeg blir i brukbar form så jeg også kan hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Så gøy! :popcorn:

Hadde det veldig like symptomer som deg i starten ser eg. Bare eg hadde de sykeste blødningene mellom el og ikm.

Dette blir så spennendes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, merker at humøret mitt ikke er som det pleier for tiden. Tåler jo ingenting fra mannen min, stakkars. Jeg vet at jeg overreagerer, men allikevel blir jeg skikkelig furt fordi han ikke skjønner. Men men, må vel bare regne med å være sånn en stund ;-)

Idag har jeg hatt en litt dårlig dag igjen når det kommer til formen min. Kvalm hele dagen også gikk det helt rundt for meg da jeg spiste frokost. Jeg som trodde jeg kanskje var blitt bedre og kunne begynne å jobbe litt igjen. Men formen bestemmer :)

Nå er det ikke så lenge til ultralyd! På tirsdag skal vi få se den lille. Hvis alt ser bra ut skal vi fortelle det til hele verden! Tihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også temmelig humørsyk og kan bli sint for ingenting. Jeg bare kjenner det velter opp i meg, som et løpsk tog. Etterpå føler jeg meg så dum. Har advart han om at dette kan skje en del av fremover og at jeg skal passe på å si unnskyld når jeg skjønner hvor urimelig jeg har vært. Det er en liten forholdstest dette å være gravid gitt :)

Jeg skal på ultralyd igjen om 10 dager, weee. Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også temmelig humørsyk og kan bli sint for ingenting. Jeg bare kjenner det velter opp i meg, som et løpsk tog. Etterpå føler jeg meg så dum. Har advart han om at dette kan skje en del av fremover og at jeg skal passe på å si unnskyld når jeg skjønner hvor urimelig jeg har vært. Det er en liten forholdstest dette å være gravid gitt :)

Jeg skal på ultralyd igjen om 10 dager, weee. Gleder meg :)

Godt det ikke bare er meg :) Jeg har også lett for å begynne å gråte av ingenting. Jeg er ganske lettrørt til vanlig, men nå er det ekstra ille ;) Begynte å gråte når jeg så på pusen min leke, fordi hun er så søt :fnise:

Idag har jeg hatt lite matlyst og da er mat med lite smak det som frister mest. Det ble taco, nesten helt uten tacokrydder og bare med litt ost, kesam og paprika, uten tortillalefser :P Skikkelig spennende middag.

Spennende med ultralyd! Jeg teller ned :)

Ha en god fredagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helt glemt å skrive ned et litt rart symptom som jeg har hatt siden uke 6, jeg hikker ekstremt mye! Hikker sikkert 50 ganger om dagen. Det har jeg aldri gjort før, så det er tydelig at det er pga graviditeten. Noen andre som har det sånn og som vet hvorfor?

Ikke at det gjør noe da, syns det bare er så rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trolig noe å gjøre med fordøyelsen, som blir treg og ustabil som gravid da tarmene blir slappe. Tipper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra legen. Det gikk helt fint, men like greit at mannen ikke var med siden det bare var masse prøvetaking og en gynekologisk undersøkelse. Hun ville ikke høre etter hjertelyd siden det er så tidlig og ikke ville engste meg om vi ikke hørte noe. Men vi skal jo på ultralyd idag, så da går det bra :)

Jeg hadde ikke lavt blodtrykk nå, det var 124/80, men jeg hadde høy puls da. Syns det nesten var kjipt å ha normalt blodtrykk fordi da er det nok ikke bare derfor jeg er dårlig. Ble videre sykmeldt. Så får vi se :)

Etter ultralyd skal vi offentliggjøre graviditeten på facebook tenkte vi. Syns det er kjekt at alle får vite det samtidig :) Noen morsomme forslag til hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker. Ultralyd går nok kjempebra! :)

Hva med å ta bilde av en bolle i stekeovnen? :)

Takk! :)

Jeg har tenkt på det med bolle i ovnen, men det gjorde en venninne av meg for ikke lenge siden også har jeg hørt mange syns det er teit ;) Jeg vurderer å bare legge ved ultralydbilde og skrive noe om at vi gleder oss til å se den i juni. Litt kjedelig da. Får se hva det blir til :) Mannen skal få bestemme litt han og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei venninne av meg gjorde det også og jeg syns det var hysterisk festlig :) Men, så har jeg aldri sett noen gjøre det før eller tenkt på at det var teit. Syns uansett dere skal gjøre det dere syns er moro/koselig, og ikke tenke på hva andre mener.

Egentlig skal vi også offentligjøre det til alle på fredag (som ikke allerede vet det, hehe) eller UL (bank i bordet for at det går bra), og har selv lurt på hvordan dette kan gjøres. Finnes det noen andre uttrykk/bilder på graviditet, annet enn en bolle i ovnen? Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg gjorde det også og jeg syns det var hysterisk festlig :) Men, så har jeg aldri sett noen gjøre det før eller tenkt på at det var teit. Syns uansett dere skal gjøre det dere syns er moro/koselig, og ikke tenke på hva andre mener.

Egentlig skal vi også offentligjøre det til alle på fredag (som ikke allerede vet det, hehe) eller UL (bank i bordet for at det går bra), og har selv lurt på hvordan dette kan gjøres. Finnes det noen andre uttrykk/bilder på graviditet, annet enn en bolle i ovnen? Hmmm...

Smelt på tjukka :fnise:

Neida, tenker ikke så mye på hva andre syns, men syns det er litt moro med noe som ikke alle gjør :) Men tror ikke jeg kommer på noe originalt :) Jeg merker jeg er ganske nervøs for ultralyd, tenk om det er noe galt? Trodde ikke det skulle dukke opp så mye bekymrede tanker. Men er alt bra skal jeg feire det med et første kjøp til baby :) Bare en liten bamse eller noe da. Også skal vi rett på middag til mine foreldre siden de nærmest er nabo til ulklinikken. Det blir koselig :)

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig om orginalitet. Hadde bare sett hun venninna mi gjøre det, så tenkte ikke over at det var noe "alle" gjorde. Hmmm... ta bilde av en liten body du har kjøpt? Eller bamsen? Bilde av en alkoholfri vin/øl? Ikke så lett dette merker jeg.

Jeg tenkte kanskje å gjøre det med humor. Skrive noe alá "å være gravid er litt av en fest. Dagen derpå! Svimmel, uggen, tørst, med et ekstrembehov for å ligge på sofaen, mens jeg konsumere usunne matvarer og gråter meg igjennom en film ikke verdig et terningskast".

Angående UL: du har alle odds på din side! Jeg er helt sikker på at alt står kjempefint til med den lille og at det blir en fantastisk følelse å se h*n sprelle på skjermen :) Når det er sagt så kjenner jeg igjen følelsen av redsel for at noe skal være galt. Jeg er hysterisk redd for MA, og er hele tiden overbevist om at jeg bærer på noe dødt. Ikke sunt å tenke sånn nei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tilbake fra legen. Det gikk helt fint, men like greit at mannen ikke var med siden det bare var masse prøvetaking og en gynekologisk undersøkelse. Hun ville ikke høre etter hjertelyd siden det er så tidlig og ikke ville engste meg om vi ikke hørte noe. Men vi skal jo på ultralyd idag, så da går det bra :)

Jeg hadde ikke lavt blodtrykk nå, det var 124/80, men jeg hadde høy puls da. Syns det nesten var kjipt å ha normalt blodtrykk fordi da er det nok ikke bare derfor jeg er dårlig. Ble videre sykmeldt. Så får vi se :)

Etter ultralyd skal vi offentliggjøre graviditeten på facebook tenkte vi. Syns det er kjekt at alle får vite det samtidig :) Noen morsomme forslag til hvordan?

Vi la ut en body med siklesmekke som stod "pappa ruler" og tagget mannen min :D

Hihi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så LYKKELIG, vi hadde en perfekt liten baby som sparket og sprellet! Hun målte meg til 12+4, men tror jeg er litt mindre. Men uansett, en fantastisk følelse!!! Mannen satt med tårer i øynene og tok et godt tak i hånden min. =)

Vi fikk utrolig bra bilder, legger ved et her, om jeg klarer det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: HURRA! :strix:

Du er jammen meg heldig! :) Bittelitt misunnelig, for er så redd for at jeg ikke skal oppleve det samme på fredag, men må bare tenke positivt. Nå kan du virkelig bare sette i gang og fortelle til de du ønsker å fortelle, handle inn, planlegge og drømme :blomst: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...