Gå til innhold

Kan jeg kreve dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvsagt skal foreldrene betale.

Er ungen tilbakestående på noen måte, eller er det bare foreldrene som har gitt henne altfor frie tøyler? Det kunne ikke ramle meg inn å valse inn på lageret og åpne flasker for å ta korkene da jeg var 7 år.

Anonymous poster hash: 3c737...980

Ingen verdens ting galt med barnet, så vidt jeg vet nei :-)

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe spørsmål en gang. Det er klart at foreldrene skal dekke dette. Har du tenkt noe på måten du ønsker å gå frem?

Synes det er rart at ikke foreldrene tok tak i dette der og da og unnskyldte seg...

Det tenkte jeg også, tror jeg ville vært veldig flau og unnskyldende om det var miyt barn...

Jeg har ikke tenkt så mye på hvordan jeg skal gå frem nei, noen tips? :-)

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg også, tror jeg ville vært veldig flau og unnskyldende om det var miyt barn...

Jeg har ikke tenkt så mye på hvordan jeg skal gå frem nei, noen tips? :-)

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Du kan jo begynnne med å fortelle dem hva dette kostet dere ekstra. Har de litt vett i hodet, bør de få dårlig samvittighet. Jeg er veldig direkte og kanskje litt frekk til tider, så jeg tror at jeg bare hadde sagt: De flaskene datteren deres åpnet, kostet xxxkroner. Dere kan oferføre pengene til følgende kontonummer...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette får du foreldrene og hotellet til å gjøre opp seg imellom og bli enige om betaling eller ikke. Ikke ditt problem overhode.

Frekk måte å oppføre seg på av de og.

Anonymous poster hash: 6e578...04d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... Hvis man regner med at hver flaske koster 20 kroner, blir jo dette 1000 kroner!

Men siden dette er på et hotell, koster kanskje hver flaske nærmere 30-40 kr? Da kan det jo bli 2000 kroner!! (40 x 50 = 2000 kr).....

Jeg ville bedt hotellet sende regningen til foreldrenes adresse, og så får foreldrene ta det derfra dersom de vil klage til hotellet og be hotellet betale pga manglende vakthold.

Men 7 åringen er jo under 18 år og er jo derfor i foreldrenes vedtekt - altså deres ansvar.

Du trenger egentlig ikke kommunisere så mye mer, de har jo allerede vist at de er gjerrige og ikke vil ta ansvar for eget barns ugagn. Så ville bare sendt en regning via hotellet jeg.



Anonymous poster hash: 55c66...981
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk iblant knust et glass da jeg var liten og var med foreldrene mine på besøk hos andre. Da sa alltid mamma og pappa at de kunne legge ut for det, og det gjorde de også. Husker det var et krystallglass engang som kostet flere hundre.

Utrolig usjarmerende å si at "jaja, unger er unger"...



Anonymous poster hash: 55c66...981
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow... Hvis man regner med at hver flaske koster 20 kroner, blir jo dette 1000 kroner! Men siden dette er på et hotell, koster kanskje hver flaske nærmere 30-40 kr? Da kan det jo bli 2000 kroner!! (40 x 50 = 2000 kr)..... Jeg ville bedt hotellet sende regningen til foreldrenes adresse, og så får foreldrene ta det derfra dersom de vil klage til hotellet og be hotellet betale pga manglende vakthold. Men 7 åringen er jo under 18 år og er jo derfor i foreldrenes vedtekt - altså deres ansvar. Du trenger egentlig ikke kommunisere så mye mer, de har jo allerede vist at de er gjerrige og ikke vil ta ansvar for eget barns ugagn. Så ville bare sendt en regning via hotellet jeg. Anonymous poster hash: 55c66...981

Dette tenker jeg også. Brusen var riktignok satt av til bryllupet men det var jo ikke sikkert den ble åpnet/solgt så sånn sett var brusen fremdeles eid av hotellet. Dermed bør hotellet sende regning til foreldrene.

Anonymous poster hash: 5110c...33e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Det tenkte jeg også, tror jeg ville vært veldig flau og unnskyldende om det var miyt barn...

Jeg har ikke tenkt så mye på hvordan jeg skal gå frem nei, noen tips? :-)

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Hvor mye kostet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så drøyt.

Jeg ville gjort det AB skrev over. Be hotellet sende regningen til foreldrene, og la de få styre med det selv. Det er hvertfall ikke din feil. Hadde nektet å betale for det. Det er som nevnt over her forskjell på ting. En ting er om et barn knuser et ikeaglass til en tier, det er noe helt annet dersom det er et krystallglass - eller å åpne flasker til en verdi av 1000-2000 kroner! Helt sjokkert over at de tok så lett på det. Jeg hadde skammet meg dypt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... Hvis man regner med at hver flaske koster 20 kroner, blir jo dette 1000 kroner!

Men siden dette er på et hotell, koster kanskje hver flaske nærmere 30-40 kr? Da kan det jo bli 2000 kroner!! (40 x 50 = 2000 kr).....

Jeg ville bedt hotellet sende regningen til foreldrenes adresse, og så får foreldrene ta det derfra dersom de vil klage til hotellet og be hotellet betale pga manglende vakthold.

Men 7 åringen er jo under 18 år og er jo derfor i foreldrenes vedtekt - altså deres ansvar.

Du trenger egentlig ikke kommunisere så mye mer, de har jo allerede vist at de er gjerrige og ikke vil ta ansvar for eget barns ugagn. Så ville bare sendt en regning via hotellet jeg.

Anonymous poster hash: 55c66...981

Jeg vil tro at hotellet er villig til å gå med på å "selge" den åpnede brusen til innkjøpspris, da blir det billigere. Jeg tror jeg hadde bedt hotellet kontakte foreldrene, det er en sak mellom dem. Hvorfor har barnet kommet seg inn på lageret? Og hvorfor har ikke foreldrene tatt ansvar. Og den ungen….. Hun kommer til å bli en av de duste menneskene vi leser om som tror at verden bare dreier seg om dem. 7 åringer vet at de ikke skal åpne brus slikt.

Anonymous poster hash: 7014f...285

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bryllupsfesten på hotell,

Begrunnelsen hennes var at hun samler på korker, og ville ha korkene på flaskene.

Hun åpna rundt 50 flasker, som vi nå må betale.

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Har dere nå fått regning i posten, eller er det noe dere fortsatt "venter" på?

Anonymous poster hash: 55c66...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt noe som "Hei! Flaskene Petronella åpnet kom på kr. 2000. Skal jeg be hotellet sende faktura direkte til dere, eller skal jeg ta det på min faktura så overfører dere 2000 til meg? Tror sistnevnte er mest lettvint"

Hvis de sier at de ikke skal betale, så kan du opplyse dem om det ikke var din eiendom de ødela, men hotellet sitt. At du rett og slett ikke har noe med det å gjøre, men at du formidler informasjonen for hotellet da de bare har ditt navn. Uansett om de krangler bør du fortelle dem at du er skuffet over dem, at du ikke hadde forventet en slik ansvarsfraskrivelse fra akkurat dem.



Anonymous poster hash: 1f93f...085
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Vi avtalte 27 kr flaska med hotellet. Så det er snakk om 1350 kr. Så det er jo ikke verdens undergang med beløpet i seg selv, men det irriterer meg litt å skulle betale det.

Jeg aner ikke hvordan jenta kom seg inn dit, eller hvordan foreldrene ikke reagerte på at hun var borte.

De gikk fra festen like etterpå. Jeg fikk derfor ikke avtalt noe annet i hui og hast enn at vi skulle snakke mer om det.

Med hotellet har jeg i utgangspunktet avtalt at de setter det på regningen med resten. Jeg kan jo høre med dem om muligheten for å få de flaskene til innkjøpspris, men tror egentlig vi fikk en veldig grei pris i utgangspunktet.

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Vi avtalte 27 kr flaska med hotellet. Så det er snakk om 1350 kr. Så det er jo ikke verdens undergang med beløpet i seg selv, men det irriterer meg litt å skulle betale det.

Jeg aner ikke hvordan jenta kom seg inn dit, eller hvordan foreldrene ikke reagerte på at hun var borte.

De gikk fra festen like etterpå. Jeg fikk derfor ikke avtalt noe annet i hui og hast enn at vi skulle snakke mer om det.

Med hotellet har jeg i utgangspunktet avtalt at de setter det på regningen med resten. Jeg kan jo høre med dem om muligheten for å få de flaskene til innkjøpspris, men tror egentlig vi fikk en veldig grei pris i utgangspunktet.

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Hvis du nå angrer deg på å ta støyten og betale det selv, så bør du vel egentlig få ræva i gir og ringe hotellet for å lage en ny avtale der regningen ikke settes på deres regning med resten, men heller sendes som en egen regning til foreldrene?

Dersom dere først betaler til hotellet, for så å prøve å kreve det av foreldrene, så tror jeg det kan bli vanskelig...

Det mest profesjonelle er om hotellet er avsender av regningen til foreldrene.

Du sier også at dere har avtalt for å "prates mer" om det. Da er det vel på tide å ta en tlf, og si at det ikke er greit å betale for noe slikt? Du kan jo si at av prinsipp så synes du foreldre har ansvar for egne barn hos andre.

Anonymous poster hash: 55c66...981

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men egentlig høres det mest ut som du har tenkt til å la det gå og betale summen selv..



Anonymous poster hash: 55c66...981
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men egentlig høres det mest ut som du har tenkt til å la det gå og betale summen selv..

Anonymous poster hash: 55c66...981

Jeg har IKKE lyst til å betale det selv nei. Jeg tar en telefon til hotellet i morgen og ber dem sende dem en egen regning.

Var mest redd for at det skulle bli ansett som frekt at jeg krever at foreldrene betaler. Jeg er glad for å se at de fleste er enige i at foreldrene burde betale, da er det lettere å stå på mitt :-)

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKKE lyst til å betale det selv nei. Jeg tar en telefon til hotellet i morgen og ber dem sende dem en egen regning.

Var mest redd for at det skulle bli ansett som frekt at jeg krever at foreldrene betaler. Jeg er glad for å se at de fleste er enige i at foreldrene burde betale, da er det lettere å stå på mitt :-)

TS

Anonymous poster hash: 96db2...8bc

Selvfølgelig er det ikke frekt å be foreldrene ta ansvar for eget barns "ugagn".

Ikke la deg diktere av gjerrigknarker som vil slippe unna. Ikke sikkert de ville betalt for ditt barn heller! :P Eller hva tror du? Er de rause av seg?

Anonymous poster hash: 55c66...981

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt ville jeg tenkt at dette burde foreldrene betale, men at det kan være greit å foreslå at dere deler på det? Men jeg ville også sjekket ut hvordan denne jenta kom seg inn på lageret. Syns det hørtes rart ut at ingen ansatte har lagt merke til henne, tar jo litt tid for en syvåring å åpne 50 flasker. Har hotellet kanskje gjort en feil sånn at jenta kom seg inn dit eller var det lett å komme seg inn dit?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, regningen for flaskene deres barn åpnet har kommet. Det kom på 1350,- kroner. Betales til kontonummer xxxx xx xxxx. "



Anonymous poster hash: ec7b0...4ee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...