Gå til innhold

Kan "Jeg elsker deg" fremme fireri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 30 år og kjæresten er 35. Vi har vært sammen i 1 år og 9 mnd. Bor ikke sammen, men bor med hverandre 3 dager i uka.

Ingen har sagt "Jeg elsker deg" ennå. Forholdet virker nærmest perfekt for meg. Disse ordene vil ikke endre min oppfattning av hans holdning til meg. Jeg vet jo det ved å se på oss.

Samtidig vil jeg gjerne ta forholde til neste stadie. Jeg vil at han skal fri. Uten at jeg tar opp tema for ham eller hinter. Tror dere da min "Jeg elsker deg" kan fremskyve frieri? Eller skal jeg bare slutte og tenke på det og fortsette å vente til han sier disse ordene og frir selv?

P.S. Vi er fra Øst Europa og der er det vanlig å gifte seg etter 1-3 års forhold. Ikke så mange dater eller er samboere i 5+ år. De forblir sammen, men gifter seg aldri da.



Anonymous poster hash: b77a8...d22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trappetroll

Jeg er 30 år og kjæresten er 35. Vi har vært sammen i 1 år og 9 mnd. Bor ikke sammen, men bor med hverandre 3 dager i uka.

Ingen har sagt "Jeg elsker deg" ennå. Forholdet virker nærmest perfekt for meg. Disse ordene vil ikke endre min oppfattning av hans holdning til meg. Jeg vet jo det ved å se på oss.

Samtidig vil jeg gjerne ta forholde til neste stadie. Jeg vil at han skal fri. Uten at jeg tar opp tema for ham eller hinter. Tror dere da min "Jeg elsker deg" kan fremskyve frieri? Eller skal jeg bare slutte og tenke på det og fortsette å vente til han sier disse ordene og frir selv?

P.S. Vi er fra Øst Europa og der er det vanlig å gifte seg etter 1-3 års forhold. Ikke så mange dater eller er samboere i 5+ år. De forblir sammen, men gifter seg aldri da.

Anonymous poster hash: b77a8...d22

Jeg tror ikke det har så mye å si for et frieri. Men hvem vet?

Du kan jo høre litt hva han mener om bryllup og ekteskap. Det kan jo være at han ikke vil gifte seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte kvinner virker å være livredd for å ta opp giftemål med mannen. Er det fordi dere ønsker drømmefrieriet hvor dere absolutt ikke har gitt noen hint på forhånd? Iallefall ikke konkrete hint som å snakke om det f.eks?

Det er jo bare å spørre hva han synes om giftemål, det er jo like legitimt som å spørre om hvilke tanker partneren har om det å få barn.

Frieri har liksom blitt en greie hvor en stakkar mann helst skal lukte seg frem til hva en kvinne vil. Hva med å snakke sammen? Dere blir ikke mindre forlovet eller gift av det.

Anonymous poster hash: b52c6...c59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du elsker ham så kan du si det. Er jo bare fint. Men å forvente frieri blir feil. Ikke bruk kjærlighetserklæringer til å oppnå noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...