Gå til innhold

Inviterer man til barneløst bryllup?


Jiffi

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er vanlig å spesifisere at det ikke er beregnet barn på bryllupsfesten? i kirken må jo store og små komme for vår del.

på min side er det kun snakk om min niese, som vil være med på vielsen, men ikke etterpå, hun er 3 år.

på hans side er det maange små fra 0-7 år. vi har vært i bryllup til flere av disse, og d var ikke barnene til stede, men siden det nå er disse som må reise et stykke for å feire oss, kan det la seg kombinere med familieferie, siden det er på sommeren.

så bør vi helgardere oss, eller gå ut ifra at folk skjønner det

vi har full forståelse for at babyer er med av div. grunner, så det er "lov" ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Vi har skrevet at barn er velkomne i selve vielsen, men at mottagelsen er forbeholdt gjester over 18 år. Tydeligvis mange som ikke tok hintet da vi kun skrev de voksnes navn på invitasjonene.



Anonymous poster hash: 2b578...e3e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hjemmeside til bryllupet, der står det at vi ikke inviterer de under konfirmasjonsalder. I tillegg har vi sagt det muntlig til de aktuelle, og når invitasjonene sendes, skrives navnene til de inviterte på den.

Selvsagt er små babyer et unntak, men det forteller jeg den evt gjest som skulle få barn nærme bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man inviterer barn over konfirmasjonalder og babyer kan man ikke utelate de resterende barna i søskenflokken. La oss si at f. Eks Ola og Kari blir invitert i bryllup og har fire barn, Peter på 3 mnd , Simon på 8, Turi på 12 år og Lone på 15 år . Da kan man ikke velge å bare invitere noen ac barna. Det er veldig uhøflig og frekt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man inviterer barn over konfirmasjonalder og babyer kan man ikke utelate de resterende barna i søskenflokken. La oss si at f. Eks Ola og Kari blir invitert i bryllup og har fire barn, Peter på 3 mnd , Simon på 8, Turi på 12 år og Lone på 15 år . Da kan man ikke velge å bare invitere noen ac barna. Det er veldig uhøflig og frekt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper virkelig at er eneste som har barn tar hintet når kun deres navn står på. Hadde flere hatt barn hadde vi nok invitert med, men ikke når det kun er ett par :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man inviterer barn over konfirmasjonalder og babyer kan man ikke utelate de resterende barna i søskenflokken. La oss si at f. Eks Ola og Kari blir invitert i bryllup og har fire barn, Peter på 3 mnd , Simon på 8, Turi på 12 år og Lone på 15 år . Da kan man ikke velge å bare invitere noen ac barna. Det er veldig uhøflig og frekt

Anonymous poster hash: 63185...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man inviterer barn over konfirmasjonalder og babyer kan man ikke utelate de resterende barna i søskenflokken. La oss si at f. Eks Ola og Kari blir invitert i bryllup og har fire barn, Peter på 3 mnd , Simon på 8, Turi på 12 år og Lone på 15 år . Da kan man ikke velge å bare invitere noen ac barna. Det er veldig uhøflig og frekt

Derfor er det lettere å ta 18 år som aldersgrense. Lettere ifht alkoholserveringen også.

Anonymous poster hash: 2b578...e3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man inviterer barn over konfirmasjonalder og babyer kan man ikke utelate de resterende barna i søskenflokken. La oss si at f. Eks Ola og Kari blir invitert i bryllup og har fire barn, Peter på 3 mnd , Simon på 8, Turi på 12 år og Lone på 15 år . Da kan man ikke velge å bare invitere noen ac barna. Det er veldig uhøflig og frekt

Hahaha, selvsagt kan man det! Hørte du aldri at du var for liten til å kunne bli med på noe som barn?

Anonymous poster hash: fc397...205

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ekskluderer barna, hvor nært beslektet er dere barna?Jeg hadde aldri følt meg komfortabel med å ekskludere barna. Jeg har 9 nieser og nevøer under 18 år som selvsagt må være med. Hvor skulle de ellers være? Alle som ville sittet barnevakt for dem er jo i bryllupet. Sier jeg nei til dem kommer jo ingen av søsknene mine heller, og det ville jo vært tragisk

Anonymous poster hash: 66599...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som ekskluderer barna, hvor nært beslektet er dere barna?Jeg hadde aldri følt meg komfortabel med å ekskludere barna. Jeg har 9 nieser og nevøer under 18 år som selvsagt må være med. Hvor skulle de ellers være? Alle som ville sittet barnevakt for dem er jo i bryllupet. Sier jeg nei til dem kommer jo ingen av søsknene mine heller, og det ville jo vært tragisk

Anonymous poster hash: 66599...34e

Jeg inviterer ingen under 18. De har jo barnevakt på den andre siden av slekten (har ingen babyer så det er ikke relevant).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ekskluderer barna, hvor nært beslektet er dere barna?Jeg hadde aldri følt meg komfortabel med å ekskludere barna. Jeg har 9 nieser og nevøer under 18 år som selvsagt må være med. Hvor skulle de ellers være? Alle som ville sittet barnevakt for dem er jo i bryllupet. Sier jeg nei til dem kommer jo ingen av søsknene mine heller, og det ville jo vært tragisk

Anonymous poster hash: 66599...34e

den nærmeste min vil være min niese på 3 år. samt barnebarn til min stefar. ellers er det hans 2 nevøer. andre er ikke i slekt, og alle er under 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare skriv at det er "aldersgrense 18 år" feks. Også navnene på de som er invitert.

Kan være lurt å skrive at de som har baby under 6mnd feks tar med seg baby, hvis noen skal det.

Det er fort noen som tenker "hvorfor har de med seg barn også kunne ikke vi" hvis ikke.. ;)

Anonymous poster hash: 5307f...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ekskluderer barna, hvor nært beslektet er dere barna?Jeg hadde aldri følt meg komfortabel med å ekskludere barna. Jeg har 9 nieser og nevøer under 18 år som selvsagt må være med. Hvor skulle de ellers være? Alle som ville sittet barnevakt for dem er jo i bryllupet. Sier jeg nei til dem kommer jo ingen av søsknene mine heller, og det ville jo vært tragisk

Anonymous poster hash: 66599...34e

Hos oss er det fettere/kusiner/tremenninger/firmenninger eller noe sånn.

Ingen av de er småbarn som ikke kan klare seg uten barnevakt. Vi snakker 11 år +

Anonymous poster hash: 2b578...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...