Gå til innhold

Ny eller brukt kjole?


Jiffi

Anbefalte innlegg

Kjøpte dere ny eller brukt kjole?

ser for meg at det er lurt å ha en prøvetime uansett, for liksom å finne en stil, og str, og vite hvordan man tar den på ;)

noen som har erfaringer og dele.

frister ikke å bruke 10.000 på kjole, bare fordi den er ny, når jeg kan klare å få den til under halve brukt.

takk for tips =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurt med en prøvetime. Men jeg syns det er litt frekt med en prøvetime i salong, for så å kjøpe kjolen brukt på finn...

Kjøpte min på nett jeg. 1000 kr. Måtte bare gjøre noen små endringer, som ei systue her i Kristiansand tok 570 kr for. Kjempefornøyd!

Anonymous poster hash: bb3f2...674

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt med en prøvetime. Men jeg syns det er litt frekt med en prøvetime i salong, for så å kjøpe kjolen brukt på finn...

Kjøpte min på nett jeg. 1000 kr. Måtte bare gjøre noen små endringer, som ei systue her i Kristiansand tok 570 kr for. Kjempefornøyd!

Anonymous poster hash: bb3f2...674

er ikke sikkert jeg kjøper brukt da, om jeg finner en ny innen budsjettets rammer. om ikke så får jeg nok ta en "frekk" en ;)...

men at det ikke var dyrere å få sydd den til var jo positivt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Låner, hun betalte 11 000,-. Veldig glad for å få låne, ønsket ikke å bruke så mye penger eller gå på kjoleprøving... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikkert jeg kjøper brukt da, om jeg finner en ny innen budsjettets rammer. om ikke så får jeg nok ta en "frekk" en ;)...

men at det ikke var dyrere å få sydd den til var jo positivt =)

Syns det er dårlig gjort å kaste bort tiden til de ansatte når du allerede har bestemt deg for å ikke kjøpe i butikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er dårlig gjort å kaste bort tiden til de ansatte når du allerede har bestemt deg for å ikke kjøpe i butikk.

som jeg skriver så er jeg ikke sikker på å kjøpe brukt...., finner jeg ny innenfor budsjett blir det ny, ellers så har den butikkansatte vært behjelpelig med masse annet. =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, standard KG, henge seg opp i noe som blir skrevet i HI men svarer ikke på hovedspørsmålet i det hele tatt. Kommer bare innom for å vifte med pekefingeren.

Anonymous poster hash: 8c6b7...fea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, standard KG, henge seg opp i noe som blir skrevet i HI men svarer ikke på hovedspørsmålet i det hele tatt. Kommer bare innom for å vifte med pekefingeren.

Anonymous poster hash: 8c6b7...fea

Det er da aldeles relevant for problemstillingen at man ikke bør utnytte salongen. Det er en business, ikke en veldedighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg kjøpte ny. Kan ikke noe for det, men jeg liker ikke tanken på å bruke en kjole en fremmed har brukt i sitt bryllup. Da kjøper jeg heller en billigere ny.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da aldeles relevant for problemstillingen at man ikke bør utnytte salongen. Det er en business, ikke en veldedighet.

Det var spørsmål om man har kjøpt ny eller brukt kjole. Spørsmålet var ikke; Planla du å kjøpe brukt kjole men gikk rundt å prøvde nye kjoler i butikken allikevel for å finne ut størrelse og fasong?

Jeg stopper her,avsporer nok.

Anonymous poster hash: 8c6b7...fea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var spørsmål om man har kjøpt ny eller brukt kjole. Spørsmålet var ikke; Planla du å kjøpe brukt kjole men gikk rundt å prøvde nye kjoler i butikken allikevel for å finne ut størrelse og fasong?

Jeg stopper her,avsporer nok.

Anonymous poster hash: 8c6b7...fea

riktig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ny. Tittet litt rundt på brukte kjoler inne på finn, men fant ikke den kjolen jeg ønsket meg mest så da ble det ti at jeg brukte 16 000 kr på en nye.

Veldig usikker på om jeg vil selge den etter bryllupet. Heller mer mot å beholde den som et minne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte brukt. Og hadde en time hos salong.

Jeg syns det er verre å kjøpe kopi kjole, enn å kjøpe en original kjole brukt.

Bestill en prøvetime du. Det er ingen kjøpetvang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er dårlig gjort å kaste bort tiden til de ansatte når du allerede har bestemt deg for å ikke kjøpe i butikk.

Dette må de pent regne med når de har denne ordningen. Sånn er det jo alle steder, man risikerer å bruke tid på kunder hvor det ikke skjer et salg. Det er det samme for alle som selger...

Anonymous poster hash: 999b9...748

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ny, ryddesalg fra en brudesalong så jeg fikk den meget billig. Kostet vel i underkant av halvannet tusen. Jeg fikk også fikset på kjolen min for en billig penge i Kristiansand.



Anonymous poster hash: 153e7...342
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøpte over finn.no. Lette rundt i områder rundt meg, og fant en jeg virkelig likte. Stod at den var ubrukt pga graviditet, kjøpt for 12 500, lå ute for 3 500. Noen dager senere gikk jeg inn for å se om den fortsatt var der, og da lå den til 2 500, og da måtte jeg bare dra og se. min størrelse og lappen hang fortsatt på, så den ble med meg hjem! veldig fornøyd, men tror jeg ellers hadde kjøpt over finn.no.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i salong da jeg først begynte å kikke, og ble mottatt mildt sagt dårlig. Hun uttrykket at hun syntes jeg virker alt for ung (var 24), at det var rart at jeg kom alene osv. Og gav meg bare en skikkelig dårlig følelse. Så grunnen til at jeg begynte å lete på Finn, var faktisk fordi jeg ikke orket tanken på å gå tilbake til salongen (og var redd andre salonger ville også ville synes jeg var rar som kom alene osv).

Passet veldig fint å gifte seg på høsten, da. For da fikk jeg "årets kjole" kjøpt brukt av noen som giftet seg midt på sommeren.

Anonymous poster hash: 38016...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i salong da jeg først begynte å kikke, og ble mottatt mildt sagt dårlig. Hun uttrykket at hun syntes jeg virker alt for ung (var 24), at det var rart at jeg kom alene osv. Og gav meg bare en skikkelig dårlig følelse. Så grunnen til at jeg begynte å lete på Finn, var faktisk fordi jeg ikke orket tanken på å gå tilbake til salongen (og var redd andre salonger ville også ville synes jeg var rar som kom alene osv).

Passet veldig fint å gifte seg på høsten, da. For da fikk jeg "årets kjole" kjøpt brukt av noen som giftet seg midt på sommeren.

Anonymous poster hash: 38016...1dd

uff...for en ekkel opplevelse :(...vurderer å dra alene jeg også faktisk...vil liksom bare prøve helt fritt om du skjønner hvorfor ville du dra alene??...må innrømme at jeg har en redsel for at jeg ikke kommer til å passe noen...det hadde jo vært veeeldig kjiipt...ikke at jeg er veldig stor...men er veldig kritisk og ser lett feil.. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro alene, for å få se litt i ro og fred selv. Hadde både familien og forlover på andre siden av landet. Hadde gode studievenninner, men det føltes ikke naturlig å be dem med. Hun jeg kjente best hadde jeg allerede funnet ut at jeg ikke burde shoppe med, fordi vi har så ulik smak. Jeg ante ikke at det ble oppfattet som rart å gå alene. For meg hadde det ikke vært naturlig å dra med mange første gang uansett.

Og det at hun syntes jeg var så ung, var også ubehagelig. Jeg fylte 25 før jeg giftet meg og vær ferdigutdannet sivilingeniør, så jeg syntes det var rart å bli så umyndiggjort som jeg følte meg i den brudesalongen.

Anonymous poster hash: 38016...1dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...