Gå til innhold

Eneste uinviterte i "vår" gjeng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, man kan også som brud etterspørre svar fra de som er inviterte og hvis hun ikke gjør det, så kan man jo anta at man ikke er invitert.

Eehh, leste du mitt første svar? Det er ikke sikkert svarfristen har vært ennå! Det er jo hele poenget mitt med kommentaren. Man begynner jo ikke å mase etter svar FØR fristen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eehh, leste du mitt første svar? Det er ikke sikkert svarfristen har vært ennå! Det er jo hele poenget mitt med kommentaren. Man begynner jo ikke å mase etter svar FØR fristen.

Bryllupet er om 14 dager sånn ca, så fristen for å svare er nok ut.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brev blir nesten aldri borte i posten. Ikke unnskyld en dårlig venninne.



Anonymous poster hash: e318a...e58
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet er om 14 dager sånn ca, så fristen for å svare er nok ut.

Beklager, det fikk jeg ikke med meg. Min feil. :)

Brev blir nesten aldri borte i posten. Ikke unnskyld en dårlig venninne.

Anonymous poster hash: e318a...e58

Joda, det skjer faktisk ganske ofte at brev blir borte. Helt borte blir de som regel ikke, de blir gitt til feil mottaker, som gjerne bare kaster brevet/glemmer å gi det videre. Skjer altfor, altfor ofte.

Men ser jo nå at bryllupet er veldig snart, så da burde jo brudeparet ha purret på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er i allefall tredje tråd på kort tid om folk som blir den eneste i en vennegjeng som ikke blir bedt, skulle tro bruder mister all folkeskikk underplanlegging. Jeg ville også gjort som nevnt flere ganger over her, nevnt til de fellesvenna at jeg ikke var bedt så syntes det var sårt/ ikke angår meg hva slags antrekk osv de skal ha. Og ville ikke kjøpt gave!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært så frekk at jeg hadde utelatt én venninne i bryllupet, så hadde jeg da aldri snakket med henne om bryllupet.

Dette høres ut som en misforståelse eller en syk form for mobbing.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nesten fascinerende hvordan jenteklikk-mentaliteten fra barneskolen enten a) aldri går over, eller b) gjenoppstår så fort det er snakk om bryllup.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ei til i samme gjeng ble ikke invitert i bryllupet til ei som vi begge ser på som ei god venninne. Det var sårt der og da, spesielt siden bruden hadde vært veldig entusiastisk rundt forlovelsen og jeg fikk i hvert fall inntrykk av at jeg kom til å bli bedt, men det ble jeg ikke. I ettertid har det ikke påvirket vennskapet, men da det skjedde følte jeg meg ikke som en nær venn akkurat. Skjønner hvordan du har det!Anonymous poster hash: 7ef3b...a13

Nå siterer jeg meg selv her, men en tilleggsopplysning er at bruden fortalte både meg og hun andre at vi ikke ble invitert. Merket på henne at det var noe hun ikke likte å gjøre og hun hadde nok utsatt det litt, for de andre hadde fått invitasjoner en stund tidligere og det hadde jeg jo fått med meg. Men poenget var i hvert fall at hun sa det til oss og forklarte hvorfor (økonomi), det synes jeg var riktig å gjøre, for hun visste jo at det kom til å bli bryllupssnakk i gjengen.

Anonymous poster hash: 7ef3b...a13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå siterer jeg meg selv her, men en tilleggsopplysning er at bruden fortalte både meg og hun andre at vi ikke ble invitert. Merket på henne at det var noe hun ikke likte å gjøre og hun hadde nok utsatt det litt, for de andre hadde fått invitasjoner en stund tidligere og det hadde jeg jo fått med meg. Men poenget var i hvert fall at hun sa det til oss og forklarte hvorfor (økonomi), det synes jeg var riktig å gjøre, for hun visste jo at det kom til å bli bryllupssnakk i gjengen.

Anonymous poster hash: 7ef3b...a13

Vel, men det blir jo ikke så mye mer kostbart med to stk til...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men det blir jo ikke så mye mer kostbart med to stk til...

Helt enig! Og når det kun er to som er utelatt? Da føler man liksom at man har fått satt en pengeverdi på vennskapet som er under kuvertprisen!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært så frekk at jeg hadde utelatt én venninne i bryllupet, så hadde jeg da aldri snakket med henne om bryllupet.

Dette høres ut som en misforståelse eller en syk form for mobbing.

Tja.

Vi er to venninner i samme gjeng som ikke ble invitert i venninnes bryllup, og vi står henne nær og har gjort det i mange år. Barndomsvenninner hun misliker inviterte hun dog, og det var ingen misforståelse.

Ingen kan begripe hvorfor, og på forespørsel svarte hun bare at "det var så mange hun ikke kunne invitere og det gikk så fort".

Vi følte det helt OK å ikke bli invitert dersom det var mer naturlig ifht gjesteliste, men når hun da bad folk som ikke stod så nær og ikke engang forklarte til oss på forhånd at vi ikke kom til å bli invitert og hvorfor så har det blitt enden på vennskapet for vår del.

Anonymous poster hash: ed176...316

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig en del bruder og brudepar som ikke forstår at hvem som inviteres og ekskluderes blir ansett som et tegn på hvor nær relasjonen er, og at selv om man skal gifte seg er man underlagt normal folkeskikk.

Hva som skjer med disse et sted på veien mot alteret vet jeg ikke, men det er helt hårreisende å lese om folk som blir ekskludert fra en naturlig gruppe som eneste person. Selvsagt vil det bli tatt ille opp, hva innbiller de seg?



Anonymous poster hash: 647d5...2af
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Og når det kun er to som er utelatt? Da føler man liksom at man har fått satt en pengeverdi på vennskapet som er under kuvertprisen!

Vi var nok ikke de eneste som ble kuttet fra gjestelisten, og jeg har forståelse for at de bestemte seg for et antall og stod ved det. Bare en ekstra her og der kan plutselig bli mange. Jeg bærer ikke nag til henne for det og hvis jeg noen gang skal gifte meg kommer jeg til å invitere henne uten å nevne at jeg ikke ble invitert i hennes bryllup.

Anonymous poster hash: 7ef3b...a13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff jeg får virkelig vondt av deg TS. Du har nok blitt utelatt, men samtidig så må jeg si at jeg gremmes over oppførsel til brud og andre venner. De må da vite at du ikke er invitert. Kjenner jeg blir dårlig på dine vegne, men jeg tror jeg hadde sagt rett ut at nei jeg har ikke behov for å møte opp da jeg ikke er invitert og heller ikke en del av bryllupet. Dette er rett og slett pillråttent spør du meg! Slike venner er rett og slett ikke verdt å samle på.

Gode tanker til deg uansett for det må være utrolig sårt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Og når det kun er to som er utelatt? Da føler man liksom at man har fått satt en pengeverdi på vennskapet som er under kuvertprisen!

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet de andre venninnene om at du ikke er invitert?

Jeg håper at hvis jeg hadde vært en av dine venninner, så hadde jeg hatt styrke og mot til å si i mot bruden. Og hvis det ikke var noen misforståelse, uteblitt fra bryllupet selv også.

Har du en mann/kjæreste selv? Kan dere være at invitasjonen er rotet bort. Men pga all pratingen rundt bryllupet, tror hun at du kommer? Jeg syns det er vanskelig å tro, at noen kan være så slemme som denne bruden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet de andre venninnene om at du ikke er invitert?

Det lurer jeg også på. Hvis jeg var en del av en vennegjeng hvor en eller to hadde blitt utelatt hadde jeg aldri i verden snakket om noe bryllupsrelatert mens de var tilstede, om jeg så hadde aldri så mye forståelse for begrunnelsen. I dette tilfellet ville jeg nok reagert sterkere, og tatt det opp med bruden - det virker jo helt merkelig. Sånn sett bør du kanskje tenke på om det ikke bare er en venninne (bruden) du bør kvitte deg med, men flere.

Anonymous poster hash: 73095...ba7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vonde sannheten er nok at hun ikke anser deg som noen god venninne likevel og bra nok til å dele dagen med. Slike mennesker hadde jeg bare kuttet ut av livet mitt. Når folk blir 12 år igjen fordi de skal gifte seg er de for det første ikke ekte venner, og for det andre ikke noe å ta vare på.

Anonymous poster hash: 2fabb...711

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har det blitt av trådstarter? Jeg kan ikke se at hun har skrevet noe etter første innlegg.

Endret av Spirula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig vært utsatt for det samme. Eneste i vennekretsen som ikke var invitert. Jeg fant ut dette på utdrikningslaget og kjenner veldig igjen følelsen av å føle seg utenfor. Jeg har valgt å ikke si noe om det, og har distansert meg litt fra henne.

Anonymous poster hash: 7e062...f77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...