Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Gjest miuen

Da ei venninne av meg giftet seg, kom en av gjestene hennes i sin egen brudekjole. Det ble ikke helt godt mottatt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tristeste jeg ser er iallefall når et brudepar hele kvelden oppholder seg på hvert sitt sted. Jeg mener, det er fint å snakke med gjestene og sånn, og jeg mener ikke at man skal være limt sammen hele dagen og kvelden - men det er trist å se at brudevalsen er det eneste de gjør sammen den kvelden.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. plass:

Jeg opplevde i en bryllupsmiddag en gang at da brudgommen skulle holde tale, så avbrøt hun ham midt i talen med å briste i gråt. Hun prøvde å hviske (les:hikste) noe til ham som bare han skulle høre, men alle i rommet fikk med seg følgende: Grunnen til at hun gråt, var at han omtalte henne i 3. person, mens de tydeligvis (!) på forhånd hadde avtalt at han skulle omtale henne i 2. person (altså si 'du' og ikke 'hun' eller navnet hennes).

Til historien hører det at hun hadde vært gift før, noe som nok var et sårt punkt for henne, desto viktigere hun fikk alt perfekt denne gangen. (Det siste er kanskje mest min tolkning.)

Det var en trykkende stillhet i rommet da dette foregikk. Situasjonen var så pinlig at jeg ønsket å skape meg selv om til et insekt og krype inn i stolbeinet.

(Hvis noen som leser dette, kjenner igjen situasjonen, så plz ikke kommenter, slik at jeg kan bevare illusjonen om å være anonym.. ;-))

2. plass:

Et par som brukte kjenningsmelodien fra "Tre nøtter til askepott" (lydopptak) som utgangsmarsj. Noe for enhver smak.. Mest søtt.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ei venninne av meg giftet seg, kom en av gjestene hennes i sin egen brudekjole. Det ble ikke helt godt mottatt.

Hvit bløtkakekjole?

:sjokkert::sjokkert::sjokkert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan jeg. Det er ikke greit å gjøre slik uansett tilstand (ikke alle som tar livet sitt er utilregnelige, selvmord er som regel nøye planlagt). Det jeg vil frem til er at man har fullt lov til å kalle det en egoistisk handling når det gjøres på den måten. Da skal jeg ikke spoile mer her.

Eh... Jeg tror ikke du helt forstår hva "å spoile" er.

Anonymous poster hash: d3a00...c6b

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

OT, men jeg bare lurer. Når man blir invitert på kaffe. Forventes det da at man skal kjøpe en like dyr gave som dem som blir invitert med på middagen?

Var nemlig borti noen som ble sur på meg fordi jeg kjøpte en "billig" gave når jeg kun var invitert på kaffe. Var student og for meg var de 500kronene jeg brukte, veldig mye penger.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OT, men jeg bare lurer. Når man blir invitert på kaffe. Forventes det da at man skal kjøpe en like dyr gave som dem som blir invitert med på middagen?

Var nemlig borti noen som ble sur på meg fordi jeg kjøpte en "billig" gave når jeg kun var invitert på kaffe. Var student og for meg var de 500kronene jeg brukte, veldig mye penger.

Jeg syns det er helt ok å kjøpe en rimeligere gave når man er kaffegjest. Noen er bare kravstore nek ;)

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nå at folk skal gi etter sin egen lommebok uansett jeg da. Det sier seg selv at studenten på 22 som leier bolig på privatmarkedet og lever på studielån har helt annen mulighet til å gi gave enn det godt etablerte paret i 50-årene, med nedbetalt bolig og begge i full jobb.

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste bryllupet jeg har vært i var fattern og nykonas. Lite og stille, og langt i fra fancy. Men akkurat det de ville ha.

De gifta seg i en liten steinkirke fordi det var der hun var døpt, men seremonien var fokusert på kjærlighet og familie, gud ble ganske lite nevnt siden fattern ikke er særlig religiøs.

Kjolen hennes var kjøpt uka i forveien og var bare en enkel hvit sak, og de tre døtrene hennes var brudepiker. Kirken var pyntet med villblomster og hageblomster for det meste, døtrene hennes hadde gjort en kjempejobb selv om de var under 10 hele gjengen.

Faren min som aldri har vært noen romantiker (siste gaven han kjøpte til henne var gummistøvler, og "dyre var'em også!"), slo til med egenskrevne løfter og et lite dikt fra favorittforfatteren hennes på slutten. Hun ble så rørt at hun slang fra seg buketten sin for å klemme han, og takke han for at han husket yndlingsdiktet hennes. Han blei så rød og flau av det hele, gammern, og følte for å presisere at han kanskje ikke var så smart, men han hørte da etter når hun snakka!

Selve "festen", ble holdt på gården hennes, på tunet i akkurat passe strålende vær. Alle hadde det kjempeflott, og jeg husker ingenting som gikk galt eller var kjipt på den dagen.

Det verste er uten tvil lillesøsters. Takket være broren vår. Han er litt... spesiell. Jeg pleier å kalle han tilbakestående, men det har jeg gitt meg med ettersom det er slemt mot de som faktisk er det. Han er utrolig umoden, og han klarer ikke tenke seg om. Han strøyk alle fag på videregående og var til og med stolt av det, det er den typen han er.

Han var 20 da det bryllupet ble holdt, og som sin +1 hadde han med seg sin 14 år gamle kjæreste. Skikkelig fjortisberte veldig overbevist over hvor moden og smart hun var, hun var jo tross alt sammen med en 20åring! De satt og slafseklina høylydt ved hver anledning. Det var ikke særlig delikat å dele bord med de for å si det sånn. Hun satt også og kritiserte alle hun ikke likte utseende på høyt (inkludert brudekjolen til lillesøster - "sååånn skal jeg i affal ikke ha når viii gifter oss ass, folk ser bare sjikkelig feite ut i sånne skjoler").

Faren vår ba de holde kjeft opp til flere ganger og til slutt ba dem om og gå. Og det gjorde de. For å komme tilbake en time etterpå for å dele "gode nyheter med oss". De var forlova, og hun var gravid! Hun hadde hatt med seg en test i veska og testa mens de var borte, og planen hadde vært å fortelle det sånn hvis hun var gravid.

:daane:

De ble drittforbanna når ikke folk falt i staver av glede over dette, og storma ut. Lillesøster har ikke tilgitt de enda.

Broren din hører faktisk hjemme i et fengsel. Det er ulovlig å ha sex med mindreårige...

Anonymous poster hash: f6ce5...849

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nesten 10 år siden. Men brudgommen ble så dritings at han dro ned buksene og begynte å poke sin nye svigermor med penisen sin..

Det rare er at de fortsatt er gift og fortsatt omgås henne..

Anonymous poster hash: 08166...dc2

:hoho: Tidenens beste!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ei venninne av meg giftet seg, kom en av gjestene hennes i sin egen brudekjole. Det ble ikke helt godt mottatt.

Spenstig kjerring. Ler og ler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Broren din hører faktisk hjemme i et fengsel. Det er ulovlig å ha sex med mindreårige...

Anonymous poster hash: f6ce5...849

Hvis broren var så dum og umoden som det er beskrevet i innlegget ville en dommer antakelig sett på de som jevnbyrdige i modenhet. Er man jevnt like moden så skal den eldste ikke straffes.

Anonymous poster hash: 94eed...b93

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men jeg bare lurer. Når man blir invitert på kaffe. Forventes det da at man skal kjøpe en like dyr gave som dem som blir invitert med på middagen?

Var nemlig borti noen som ble sur på meg fordi jeg kjøpte en "billig" gave når jeg kun var invitert på kaffe. Var student og for meg var de 500kronene jeg brukte, veldig mye penger.

Er 500 kr lite for en student? Jeg brukte det på en gave da jeg var invitert i hele bryllupet.

Anonymous poster hash: 68c1e...739

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt flott det! Man kan ikke bare se på hva de andre gir, og hva man er invitert til. Man må også se an økonomien til gjesten. Det er ingen som bør forvente at noen (student eller ikke) skal blakke seg på gave til brudeparet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mrs. Random Nick

Dette er nesten 10 år siden. Men brudgommen ble så dritings at han dro ned buksene og begynte å poke sin nye svigermor med penisen sin..

Det rare er at de fortsatt er gift og fortsatt omgås henne..

Anonymous poster hash: 08166...dc2

:hakeslepp: At :hakeslepp: det :hakeslepp: går :hakeslepp: an!!! :hakeslepp::flau:

Endret av Spirrevirrevipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Da min bror giftet seg var det flere ting som gikk galt. Min bror hadde en kamerat som var veldig morsom og hadde blitt brukt som toastmaster i flere bryllup, så han ble selvfølgelig spurt og sa ja til å være det for ham også. Han kjente også våre foreldre. Bruden var fra en annen del av landet, derfor ble toastmasteren invitert hjem til mine foreldre sammen med foreldrene hennes og søsken for at man skulle bli kjent. Der fortalte han masse historier og vi hadde det generelt ganske morsomt. Dagen etter i bryllupet, var han plutselig ikke så morsom lenger, han holdt knapt orden på det som skjedde.

Lokalet var dessuten kjempetrangt, det var et bryllup til i nabolokalet (bruden der hadde samme fornavn og samme brudekjole og kjolen ble hentet i samme butikk samtidig. Bilde kom i avisen), så vi hadde ikke noe særlig plass å bevege oss på.

Men det verste var at det tok minst en og en halv time fra første til andre servering av middagen. Det skulle toastmasteren tatt tak i og om det var problemer på kjøkkenet, så skulle han underholdt oss i mellomtiden, noe han altså ikke gjorde. Tror de fleste begynte å bli sulten igjen før andre servering kom. Heldigvis kom desserten og kakene til godkjent tid.

Endret av sofie777
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT, men jeg bare lurer. Når man blir invitert på kaffe. Forventes det da at man skal kjøpe en like dyr gave som dem som blir invitert med på middagen?

Var nemlig borti noen som ble sur på meg fordi jeg kjøpte en "billig" gave når jeg kun var invitert på kaffe. Var student og for meg var de 500kronene jeg brukte, veldig mye penger.

En tommelfingerregel jeg har hørt er at om man er bedt i middagen er det fint med ca 1000,- er man bedt i kaffien, så ca 500,-

Dette er vel litt fra tanken om at det er omtrent det kuvèrprisen din koster, altså det brudeparet legger ut for å ha deg der :)

Dette er bare en guideline, alle må se utifra sin egen økonomi :)

Når min kusine giftet seg var jeg kjempeheldig! Var student da og hadde dårlig råd, men øsen de ønsket seg var på halv pris på min tilbordsbutikk, så jeg kunne kjøpe både den og en annen ting :) Sånt er moro :D

Vet ikke om jeg har skrevet det her inne før, men det verste jeg har sett, (eller jeg var ikke i bryllupet da, men ble vist bilder av min søster), var en kjole som var aaaaalt for liten!

Altså, da snakker vi flere nr for liten. Jeg syr litt selv, og så med en gang at sidesømmene på kjolen lå nesten fremme med puppene!! SÅ liten var kjolen!

Snøringen i ryggen stod helt på spenn

Men søsteren min hadde ikke sett det, så snøring i ryggen er nok både bra og dårlig ja.... Hun fikk den jo på - og fikk snøret den igjen....

Uff, grøsser litt av passformen på den ja... Håper ikke hun hadde kjøpt den i butikk for å si det sånn, da skulle personalet der hatt sparken!

En god andreplass var en svoger som egentlig ikke skulle tale, stod ikke på listen, og sa selv han ikke skulle tale...sa så han skulle holde seg kort.....hvorpå han jabbet i over 10 minutter! Godt utpå kvelden, mannen var godt påseilet og fullførte ikke annenhver setning :/ :/

Fruen hans var så flau at hun gikk på do :hoho:

Anonymous poster hash: 085cf...621

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...