Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Uff. Her var det mange fæle historier. Det blir liksom ikke så nøye med mine litt komiske "verste"-erfaringer, der det sto dunker med hjemmebrent på kaffebordet.. ;-) Holdt meg edru i det bryllupet, ja..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det verste var da jeg var i bryllupet til en god venninne. Midt under middagen (under en av talene, tror det var fra hennes far) ble hun så rørt at hun begynte å grine. Og klarte ikke å stoppe. Hun hadde endel "grums" å slite med av barndomsminner, så nå kom alt opp og frem. Og hun gråt og gråt. Helt uten kontroll. Brugdommen (stakkars mann) gjorde alt for å roe henne ned og trøste, men det gikk ikke. Så enden på visa ble at hun ble tatt med til et privat rom på baksiden, så hun kunne få gråte ferdig og komme til hektene. Men hun ble der hele kvelden. Brugdommen gikk i vekseltrafikk mellom å trøste henne og unnskylde overfor alle gjestene. (Vi andre venninner prøvde også å få henne på bena igjen, men til ingen nytte)

Trist. Rett og slett.

  • Liker 34
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nå har jeg bare vært i 2 bryllup da, så har liksom ikke opplevd så mye.

I bryllupet til broren min så kom søsteren til bruden i noe som lignet en hettegenser, men et hvitt skjørt under. Søsteren var vel rundt 22 på den tiden tror jeg, kanskje litt eldre. Hun hadde så vidt sminket seg og hadde fett hår. Det så ikke ut som hun hadde lyst til å være der i det hele tatt.

Og senere på dansegulvet, før kake og alt så det var ganske tidlig, så sto hun i hjørnet med faren sin og kranglet høylytt så alle nesten ble stående og se på de, før hun rev armen sin til seg (faren holdt henne forsiktig) og stormet ut.

Litt synd at dette var vårt første møte med henne. Var liksom ikke et godt første inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg serverte i et bryllup til en barndomsvenn, og søsteren hans som da var ca 16-17 år laget et stort nr av at typen hadde gjort det slutt dagen før, grein å skapte seg å nekta å sette seg tilbords å stormet tilslutt ut og hjem.

Året etter skulle tanten til disse to gifte seg, og igjen var det nettopp blitt slutt med typen, men denne gangen kom hun ikke i det hele tatt så sto en tom plass ved bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrgud for noen historier.. Noen er bare latterlige og flaue, men noen er jo rett og slett kjempetragisk! Synes synd på den gråtende bruden, og bruden som dro tidlig hjem (der mannen klina me forloveren)!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rampolina på nattevakt:)

Vel.. i sammenligning med andres historier så blir denne ganske så blass, men shit au.

Vi var i vielse i 13-14tiden og reisen til festlokalet tok 1 time. Her reiste vi i organisert transport så det var liksom ingen stopp på turen. Vi kom til lokalet, fikk servert et glass med velkomstdrikk hver.. That's it. Det var stekende sol, midt i juli. Alle gikk på toalettet og fylte på glassene sine med vann.

Kl 18:30 satt vi til bords og skulle spise middag. Da hadde jge ikke spist siden frokost og kunne omtrent spise mitt eget kne!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. i sammenligning med andres historier så blir denne ganske så blass, men shit au.

Vi var i vielse i 13-14tiden og reisen til festlokalet tok 1 time. Her reiste vi i organisert transport så det var liksom ingen stopp på turen. Vi kom til lokalet, fikk servert et glass med velkomstdrikk hver.. That's it. Det var stekende sol, midt i juli. Alle gikk på toalettet og fylte på glassene sine med vann.

Kl 18:30 satt vi til bords og skulle spise middag. Da hadde jge ikke spist siden frokost og kunne omtrent spise mitt eget kne!

Høres ut som vi har vært i det samme brylluppet hehe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg var i et bryllup der vielsen var klokka 13 og middagen ble servert først klokka 19. Altså var det en del dødtid i mellom. Dette foregikk i byen på sommeren og det var gangavstand mellom kirken og selskapslokalet. En del av oss ble enige om å gå ut og spise lunsj, noe som var hyggelig. Dessverre ble enden på visa at enkelte ble ganske brisne i løpet av ettermiddagen, det var ikke noe sjakktrekk å bruke rosévin og champagne som tørstedrikk for å si det sånn, og endte med å gå på byen istedenfor i bryllupet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup der vielsen var klokka 13 og middagen ble servert først klokka 19. Altså var det en del dødtid i mellom. Dette foregikk i byen på sommeren og det var gangavstand mellom kirken og selskapslokalet. En del av oss ble enige om å gå ut og spise lunsj, noe som var hyggelig. Dessverre ble enden på visa at enkelte ble ganske brisne i løpet av ettermiddagen, det var ikke noe sjakktrekk å bruke rosévin og champagne som tørstedrikk for å si det sånn, og endte med å gå på byen istedenfor i bryllupet...

Å fy fader, jeg hadde blitt sint!!!!! Men jeg må jo innrømme at jeg fikk et lite sjokkartet flir her også, da! :D

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Brudens forlover holdt tale og den gikk stort sett ut på at hun og brudens mor alltid hadde vært så bekymret for bruden. 1. Fordi hun hadde flyttet til Oslo hvor ting kunne være veldig farlig og 2. fordi hun hadde brukt så lang tid på å finne seg en mann.

Bruden var 28 år....

Også avsluttet forloveren sin tragiske tale med å spille på fiolin. Det var 10 år siden hun sist hadde rørt en fele og de hørte ut som kattejammer.....

Middagen varte forøvrig i 5 timer og vi fikk tilsammen 2 - to - glass vin!!! (hvit til forrett og rødt til hovedrett).

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middagen varte forøvrig i 5 timer og vi fikk tilsammen 2 - to - glass vin!!! (hvit til forrett og rødt til hovedrett).

Huff! Da hadde jeg bedt kelneren om påfyll! Det går da ikke an å være SÅ gnitne! :O

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Var i et bryllup for en tid tilbake. Det var på en veldig populær dato, var mange som skulle gifte seg denne dagen og brudeparet absolutt skulle gifte seg i en av områdets mest populære kirker. De hadde dessverre vært litt sent ute med å bestille, så vielsen var klokka 10:45 på formiddagen. Middagen ble servert klokka 18:30 og lokalet lå ca 30 minutter fra kirken. De fleste av gjestene hadde vel regnet med at det var lagt opp til et eller annet for gjestene i dødtiden, så det var mange som ble lange i maska da det ble opplyst i kirken om at dørene i selskapslokalet åpnet kl 17 og de ville det bli servert "forfriskninger". Hva gjør man stivpyntet på et lite tettsted med en bensinstasjon, en dagligvarebutikk og et gatekjøkken i 5 timer? Ble en burger til lunsj og VG, Dagbladet, Aftenposten og lokalavisa lest MEGET grunding! Var laaaaange 5 timer for å si det sånn.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Var i et bryllup for en tid tilbake. Det var på en veldig populær dato, var mange som skulle gifte seg denne dagen og brudeparet absolutt skulle gifte seg i en av områdets mest populære kirker. De hadde dessverre vært litt sent ute med å bestille, så vielsen var klokka 10:45 på formiddagen. Middagen ble servert klokka 18:30 og lokalet lå ca 30 minutter fra kirken. De fleste av gjestene hadde vel regnet med at det var lagt opp til et eller annet for gjestene i dødtiden, så det var mange som ble lange i maska da det ble opplyst i kirken om at dørene i selskapslokalet åpnet kl 17 og de ville det bli servert "forfriskninger". Hva gjør man stivpyntet på et lite tettsted med en bensinstasjon, en dagligvarebutikk og et gatekjøkken i 5 timer? Ble en burger til lunsj og VG, Dagbladet, Aftenposten og lokalavisa lest MEGET grunding! Var laaaaange 5 timer for å si det sånn.

:overrasket: Makan...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Denne tråden er vel mest for moro, men kanskje det er mulig å plukke opp noen tips utifra hva andre har erfart og kanskje få seg en god latter også...

De beste og koseligste bryllupene er de som reflekterer brudeparets personlighet. Var i et bryllup hvor begge var lidenskaplige syklister og brudeparet ble hentet rundt midnatt av en sykkeltaxi, kjempesøtt :rødme:

En annen faktor er at de er relativt uformelle, større sjanse for at gjestene er avslappet o har det veldig gøy, inkludert brudeparet.

Det verste jeg har sett var i et bryllup jeg serverte i, hvor bruden var pottesur HELE tiden og brukte det meste av tiden på å kjefte på sin nye mann og rope kommandoer til kjøkkenet, skikkelig stilig...

Har ikke førstehåndserfaring med neste eksempel, men måtte bare ta det med allikevel... Dette var i et bryllup her i Skottland hvor jeg bor og som min kollega var i. Alle vennene til brudgommen hadde på seg kilt, uten noe under.

Brudepikene (de voksne) hadde lyse, matchende kjoler. Under fotograferingen, tok de litt noen utradisjonelle bilder og den ene kiltbekledde mannen satte seg overskrevs på fanget til en av brudepikene. Vet ikke om jeg trenger å si mer, men han hadde ikke gjort en god nok jobb da han hadde vært på do tidligere...

Noen andre som har noen historier å fortelle?

Var i et nydelig bryllup. Var så fint pyntet,flotte farver og nydelig dekket bord. Bordet var sånn hesteskoformet. Under middagen ,ikke alle var ferdig å spise, så sitter brudeparet midt i hesteskoen og røyker. Dro ned inntrykket noe voldsomt.

De delte opp hesteskoen under kaffen og laget småbord. flott var det. Så fikk vi servert likør,eller cognac til kaffen for de som ønsket det. Alt var laget av hjemmebrent. herregud, går det an

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Det må vel strengt tatt være han brudgommen som var så redd for å få mindre oppmerksomhet enn bruden at han laget eget sanghefte. Alle sangene var til ham fra utvalgte gjester, han hadde skrevet alle sangene selv.

Sanger som andre hadde skrevet til bruden ble ikke tatt med i heftet...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...