Gå til innhold

Male Ikea møbler - mulig?


Gjest Gjest_Piiiip

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Piiiip

Samme her! :jepp: Jeg har kjøpt en farge som heter Magnolia, tror den skal bli bra. :) Det er godt å freshe opp litt. Jeg er ferdig med to rom og et par møbler, og det er absolutt fint med noen innslag av farge.

Ser ut som en flott farge. Her går jeg nok for noe enda hvitere :P ,men jeg er jo troende til å endre mening også jeg. Først møblene så veggene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampen

Ser ut som en flott farge. Her går jeg nok for noe enda hvitere :P ,men jeg er jo troende til å endre mening også jeg. Først møblene så veggene :)

De fargeprøvene jeg har funnet på nettet lyver litt. På veggen ser den ganske hvit ut, den er bare litt varmere enn vanlig hvit.:) Det er først og fremst mot hvite lister og tak man ser at den ikke er kritthvit, i spannet ser den også hvit ut. Jeg trodde først jeg hadde fått feil farge.:ler: Lyse farger er vanskelig, for de finnes i en million nyanser med små forskjeller som betyr mye for resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg endte opp med å kaste skapet jeg.:fnise: Malinga gikk bra, og skapet SÅ mye finere ut. Dessverre var det såpass lealøst at jeg fant ut at det var like greit å kjøpe nytt. Jeg hadde et lite håp om at det skulle gå an å "stramme det opp", men det gikk ikke. Ikke så rart, sånn egentlig, det har vært med på noen flyttelass siden min første hybel, har blitt montert opp og med mange ganger og har vært konsekvent overfylt. Men, aldri så galt er det godt for noe, jeg har lært at det funker fint med heftegrunn og maling. Så da satser jeg på det når jeg straks går i gang med å male to bord.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Piiiip

Jeg endte opp med å kaste skapet jeg. :fnise: Malinga gikk bra, og skapet SÅ mye finere ut. Dessverre var det såpass lealøst at jeg fant ut at det var like greit å kjøpe nytt. Jeg hadde et lite håp om at det skulle gå an å "stramme det opp", men det gikk ikke. Ikke så rart, sånn egentlig, det har vært med på noen flyttelass siden min første hybel, har blitt montert opp og med mange ganger og har vært konsekvent overfylt. Men, aldri så galt er det godt for noe, jeg har lært at det funker fint med heftegrunn og maling. Så da satser jeg på det når jeg straks går i gang med å male to bord. :)

Haha så bra da :) Jeg har heldigvis gode møbler (dvs. ikker lealause) så da skal jeg kjøre på. Tar det når skolen starter for ungene :) Trenger en høst hobby. Kjenner jeg er supermotivert nå på å fikse/shine opp stua så håper det holder :P er litt vims når det gjelder sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rulle malte 3 store kommoder i Malm seieren. De er jo hvite fra før, men da jeg malte veggen lys lys grå ble de seende veldig gule ut.

Jeg har ikke grunnet mine da jeg brukte en hvitmaling jeg hadde igjen en del av, og nå 3år etterpå ser de så like fine ut.

Eneste negative er at jeg brukte en helt matt maling,så må tørr tørke støv ellers striper støve seg sånn ar det er vanskelig å få bort.

Vil anbefale å grunne først selv om jeg ikke gjorde det, og det nå har gått bra.

Bor alene, så er ikke så mye bort på de.

Kommer til å male de en annen farge da jeg flytter. Har veldig lyst på å ha de i lys syring lilla, men det passer ikke inne her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Piiiip

Jeg rulle malte 3 store kommoder i Malm seieren. De er jo hvite fra før, men da jeg malte veggen lys lys grå ble de seende veldig gule ut.

Jeg har ikke grunnet mine da jeg brukte en hvitmaling jeg hadde igjen en del av, og nå 3år etterpå ser de så like fine ut.

Eneste negative er at jeg brukte en helt matt maling,så må tørr tørke støv ellers striper støve seg sånn ar det er vanskelig å få bort.

Vil anbefale å grunne først selv om jeg ikke gjorde det, og det nå har gått bra.

Bor alene, så er ikke så mye bort på de.

Kommer til å male de en annen farge da jeg flytter. Har veldig lyst på å ha de i lys syring lilla, men det passer ikke inne her...

Tenkte å hefte og så male over i hvit gloss maling - liker glossy looken her :) Men jeg skal ta meg en tur innom en fagehandler og bare forhøre meg litt der og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...