Gå til innhold

Hvilke farger på møbler i liten hybel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er elendig på innredning og sånt, så spør dere:)

Har leid en 20 kvm hybel, altså veldig liten. Det er høyt under taket, så det hjelper på romfølelsen.

Uansett, har en sofa som er koksgrå, veggene er lyse og lyst tregulv.

Skal kjøpe en kommode som er hvit, som skal stå ved siden av sofaen.

Tenkte å ha 2 hyller over sofaen, men hvilken farge burde disse ha?

Hvite? Svarte?

Og andre møbler, som lite stuebord?

Har også en hvit puff. Vet ikke hva mer av møbler jeg får plass til.

Svart er jo egentlig noe herk mtp støv. Men alt kan jo ikke være hvitt heller eller?

Anonymous poster hash: 890ae...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde mest sannsynlig valgt en kontrastfarge på småmøbler (særlig om jeg ikke investerte i noe dyrt).

Hyllene synes jeg kanskje kan være hvite, om de skal være til oppbevaring og ikke dekor i seg selv. Men kanskje litt farge på bordet? Evt hvitt eller grått med en duk på.

Jeg er ikke spesielt glad i for mye svart/grått/hvitt selv, men skjønner godt at det er praktisk med slike toner i en liten leilighet og med tanke på at man kanskje ikke blir boende der evig. Så jeg ville valgt detlajer i et par friske farger. Turkis i forskjellige nyanser er en favoritt her (sjøgrønt-turkis), samt dyp lilla med mye rødt i eller dype rødfarger.



Anonymous poster hash: a5902...333
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mest sannsynlig valgt en kontrastfarge på småmøbler (særlig om jeg ikke investerte i noe dyrt).

Hyllene synes jeg kanskje kan være hvite, om de skal være til oppbevaring og ikke dekor i seg selv. Men kanskje litt farge på bordet? Evt hvitt eller grått med en duk på.

Jeg er ikke spesielt glad i for mye svart/grått/hvitt selv, men skjønner godt at det er praktisk med slike toner i en liten leilighet og med tanke på at man kanskje ikke blir boende der evig. Så jeg ville valgt detlajer i et par friske farger. Turkis i forskjellige nyanser er en favoritt her (sjøgrønt-turkis), samt dyp lilla med mye rødt i eller dype rødfarger.

Anonymous poster hash: a5902...333

Takk for svar:)

Hyllene blir på en måte til pynt, med bilder og lysestaker ol på.

Tenker å ha farger på puter, bilder og andre detaljer:)

Det det fint med hvit vegg og hvite hyller da?

Anonymous poster hash: 890ae...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit hylle på hvit vegg er greit så lenge pyntegjenstandene på hylla har litt farge? Tenker i hvertfall jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Hyllene blir på en måte til pynt, med bilder og lysestaker ol på.

Tenker å ha farger på puter, bilder og andre detaljer:)

Det det fint med hvit vegg og hvite hyller da?

Anonymous poster hash: 890ae...d39

Evt en dus gråfarge, beige el.l på hyller og bord, ettersom du skal ha farger på andre detaljer som puter, pyntegjenstander m.m.

Anonymous poster hash: 446af...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har beige tøysofa selv, trives godt med den men ville utvilsomt ha valgt en skinnsofa om jeg skulle ha valgt på nytt. Det er kanskje mitt viktigste tips, selv med en god vennegjeng er det alltid noen som inviterer en eller annen idiot som ikke klarer å oppføre seg i fylla og søler på sofaen din. Lukta setter seg i ukesvis på en tøysofa.



Anonymous poster hash: 15e84...cc8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du leier, så ville jeg tenkt på hvilke møbler som passer din stil og din bolig senere. Derfor skal du ikke tenke så mye på de hvite veggene du har nå. Kjøp noe nøytralt, plus et par ting i kontrastfarger, som kan senere brukes i en annen bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt hvite hyller, og heller få farge gjennom tekstiler etc. Rommet virker større med minst mulig kontraster.



Anonymous poster hash: 86e7a...97f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...