Gå til innhold

Dele interiørbilder på Instagram


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åkei, dette er kanskje en litt "rar" problmestilling, men det luftes jo så mye annet rart her inne så jeg tar sjansen. :biggrin:

Interiør er en stor interesse for meg. Å holde på med store og små prosjekter hjemme gir meg energi, overskudd og jeg får brukt den kreative siden av meg. Det å utvikle det som etterhvert er blitt min stil har vært en lang vei å gå. Nå er jeg tryggere, vet hva jeg liker, men samtidig utvikles stilen min stadig. Dette syntes jeg er utrolig kjekt å holde på med.

Jeg har en venninne som er på "samme kanal". Vi har ulik stil, men vi deler tankesett på et vis og det er veldig inspirerende å diskutere med en som er lik meg selv. Jeg har lenge fulgt med på noen interiørblogger og har "misunt" dem samholdet som det virker at de har seg imellom. Men jeg har aldri vurdert å starte en selv, til det er jeg for privat av meg.

Nå er det Instagram som er det store. Jeg har fulgt endel over tid og liker dette bedre enn blogger. Nå i sommer har jeg begynt å legge ut litt selv også, samt at jeg har kommentert endel hos andre. Det føles greit å ikke bare være gratispassasjer, dessuten er det utrolig kjekt å få tilbakemeldinger fra andre interiørnerder. I løpet av de siste månedene har jeg fått god slump følgere.

Men her kommer greien, eller "problemet" mitt: Noen ganger slår det meg som utrolig sært å legge ut bilder av en lampe, spisestuen, en ny plante osv. Jeg er anonym i den forstand at jeg ikke har lagt til vennelisten min fra Facebook og jeg har et anonymt brukernavn. Legger heller ikke ut personer. Men folk som har vært hjemme hos meg vil jo uansett forstå hvem jeg er og bilder jeg legger ut spres jo gjerne av andre. Norge er lite sånn sett. Og jeg er rett og slett litt "småflau" med tanke på at kolleger f.eks kan følge med /oppdage meg. Eller andre for den slags skyld. Jeg kjenner på janteloven som i"hva er det jeg tror jeg er, jeg har det jo egentlig ganske ordinært". Jeg er kanskje også litt redd for å bli oppfattet som overfladisk, en som tilsynelatende bare bryr seg om materielle ting. Dessuten er jeg ganske privat av meg, så det å dele slik kjennes litt rart (men også litt godt - jeg er noen ganger litt for privat så jeg kjenner at det er godt å utfordre seg selv litt. Ut av komfortsonen :) )

Samtidig irriterer det meg at jeg tenker slik! Menn som har fisking som hobby kan svi av tusenvis på utstyr og på turer til myggland i gokk uten at noen tenker at de er lite seriøs, tror de er noe, opptatt av uvesentligheter osv.

Jeg fremstår som veldig usikker nå ser jeg, og det er vel i grunnen det jeg er også. Men ellers i livet er jeg ikke det, heller ikke når det gjelder interiørvalgene mine.

Noen som har lyst til å mene litt? Evt som bruker instagram aktivt selv og kan si noe om hvordan de tenker?



Anonymous poster hash: 39738...fde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal gjøre det, og ikke bry deg om hva andre synes :-) Flott at du har funnet deg en hobby, og mange blir kanskje inspirert av deg! :-)



Anonymous poster hash: c10c2...ae9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Jeg (og mange andre) syns det er kjempegøy å titte på interiør på instagram hvertfall :) mye bedre enn alle disse selfiene som er ute og går :fnise: hvis du synes det er gøy, så fortsetter du! Tror ikke det er så mange som tenker at det er rart, men hvis noen gjør det, så er det vel bare å blåse i de, sant? Ingen har noe med hva du vil dele :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten tro at det var jeg som hadde skrevet det innlegget...

Det jeg ser mest på på IG er interiør, har lyst til å legge ut egne bilder, men nå har jeg en del FB-venner på IG og da synes jeg det er litt flaut.

Å like interiør har blitt litt ensbetydende med å være overfladisk eller hjemme i permisjon-aktig.

Anonymous poster hash: 2cc5a...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg øver meg på å drite i jante! :-D

Skulle nesten tro at det var jeg som hadde skrevet det innlegget...

Det jeg ser mest på på IG er interiør, har lyst til å legge ut egne bilder, men nå har jeg en del FB-venner på IG og da synes jeg det er litt flaut.

Å like interiør har blitt litt ensbetydende med å være overfladisk eller hjemme i permisjon-aktig.

Anonymous poster hash: 2cc5a...ceb

Jeg opprettet meg faktisk en helt ny konto på Instagram som ikke er samkjørt med Facebook rett og slett fordi jeg ikke orker å kringkaste for hele (den lange og ganske utvannede) "vennelisten" på facebook. Jeg vil at de som følger meg skal være følgere om er interessert i interiør, ikke en jeg jobbet med for åtte år siden og ikke har sett siden.

Vi får gjøre vårt for at typisk kvinnelige interesser ikke skal være mindre ok enn manneinteresser. Hvis noen tenker at jeg ikke bryr meg om annet enn fargene på sofaputene mine, så dem om det.

Nå ble jeg veldig tøff i trynet her, jeg er ikke det egentlig altså. :ler:

Hilsen ts.



Anonymous poster hash: 39738...fde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal bli like tøff som deg! Hihi. For det høres ut som at du allerede har fått følgere som deler interessen din og at du har fått en fot innenfor "miljøet". :D

Anonymous poster hash: 2cc5a...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke gjør det!. Du er en slik som gjør at samboer har nye ideer annehver måned som skaper mye ekstraarbeid for meg.



Anonymous poster hash: 8ebef...994
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noen interiørbilder på instagram, og har mange av de samme tankene som deg. Særlig siden jeg alt i alt ikke har noe kataloghjem, og det føles fjernt å drive å legge ut bilder fra en helt vanlig stue ;) Men jeg synes det er greit så lenge jeg også poster andre ting. Jeg kunne ikke tenke meg å få en overvekt av interiør. I stedet poster jeg ting jeg synes er fint og spennende, inkludert noe fra mitt eget hjem eller min hage.

Jeg har heller ikke interiørbildene på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RottusFrekkus

Har jeg aldri tenkt på.

Jeg har sånn skikkelig halvveisstil som aldri i verden ville kommet i Bonytt, og legger av en eller annen grunn bare ut bilder av rot eller mislykkede prosjekter :ler:

Men nå tar jeg ikke hjemmet mitt eller meg selv så høytidelig at jeg bryr meg om status eller hva noen måtte tro.

Det med to kontoer blir bare surr forresten ifht Facebook. Iallefall ble det slik hos meg.

Jeg får litt følelsen av at dette betyr veldig mye for deg, kanskje litt mer enn hva innholdet det faktisk har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Refleksjon rundt hva man legger ut på nett er uansett en god ting. :-)

Jeg fikk en dag et skikkelig hopp i antall følgere. Det viste seg at noen hadde delt et av mine bilder, og dermed var det mange av dennes følgere som la meg til. Da fikk jeg "noia", skrudde på privat bruker, og måtte gå meg en tur mens jeg lurte på hva jeg egentlig vil med en Instagram-konto. Og vi snakker type litt over hundre følgere her - jeg ser mange som har titusenvis. *nevrotisk*

Så kom jeg til at jeg prøver! Jeg skal ha en konto nå en stund fremover, legge ut litt bilder og sjekke om jeg syntes det er gøy om en stund. Jeg gjør svært lite for å sanke følgere, det jeg syntes er kjekt er å bli fulgt av noen som har noenlunde samme dille som meg, noen som lurer på de samme uvesentligheter osv. Rett og slett et slags hobbyfellesskap.

Men jeg føler meg tidvis litt sånn "se på meg" når jeg hashtagger bildene mine. Men om jeg ikke hashtagger så ser jo ingen det jeg legger ut, og da kan jeg jo likegjerne ha lukket profil. Så hashtagge må man, i hvert fall frem til en har fått endel likesinnede som følgere.


Jeg får litt følelsen av at dette betyr veldig mye for deg, kanskje litt mer enn hva innholdet det faktisk har?

Hæ? Lyst å utdype, jeg forstår ikke helt hva du mener? :-)

Har forresten ikke noe Bonytthjem jeg heller, hvem har vel det egentlig? Jeg har vel i grunnen ikke det hjemmet jeg legger ut på Instagram heller, det er jo bare ryddige, små bruddstykker.



Anonymous poster hash: 39738...fde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du vet hvor grensen din er, og at du ikke legger ut noe du synes er privat er det jo ikke no i veien for å fortsette som du gjør.

Og er det egentlig flaut om noen du kjenner følger deg? Det er da bare et kompliment at de liker stilen din og vil følge deg. Det er jo ikke flaut å være interessert i interiør.

På min IG-konto deler jeg mye jeg gjør og driver med, ser, feriebilder osv.. men aldri bilder av meg eller venner/familie - så jeg har grensen der. Siden alle i hele verden kan se de, så blir det semi-privat..



Anonymous poster hash: dea7b...93d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er sikkert jeg esktremt dum - men er ganske ny på instagram og lurer på hvordan man i det hele tatt finner interiørbilder?? Og hvordan deler man evnt videre hvis man finner et fint bilde man vil dele med andre? (*meganerd - jeg vet..)

Til TS; Du må for all del fortsette - det at fremmede følger deg er jo bare en bekreftelse på at du er flink! Og at de som har samme smak som deg lar seg inspirere - og det må jo være gøy!?



Anonymous poster hash: e4568...9da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Calavi

Om jeg hadde kommet over en instagram-konto av en av mine venner/bekjente der de postet interiørbilder hadde jeg overhodet ikke tenkt noe negativt. Hadde stilen appellert til meg, så hadde de definitivt fått en ny følger. Hvorfor er det noe "verre" å poste bilder av hjemmet sitt enn å poste bilder av seg selv, måltidene sine og hva man ellers bedriver med på fritiden :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er sikkert jeg esktremt dum - men er ganske ny på instagram og lurer på hvordan man i det hele tatt finner interiørbilder?? Og hvordan deler man evnt videre hvis man finner et fint bilde man vil dele med andre? (*meganerd - jeg vet..)

Til TS; Du må for all del fortsette - det at fremmede følger deg er jo bare en bekreftelse på at du er flink! Og at de som har samme smak som deg lar seg inspirere - og det må jo være gøy!?

Anonymous poster hash: e4568...9da

Ts her:)

Går du inn der hvor du søker så kan du velge om du vil søke etter brukere eller tagger. Velger du tagger kan du søke på for eksempel #stue #kjøkken #interiør eller mer direkte mot din stil eks #bobedre #boligpluss osv. Så finner du bilder du liker, og da går du inn på denne brukeren. Liker du det denne brukeren legger ut så kan du legge deg til som følger. Etter hvert når du har funnet noen du følger kan du gå inn og se aktiviteten til de du følger. Da vil du se at bilder de har likt, og det er gjerne profiler om har noenlunde stil. Bare forsøk deg frem - etterhvert ser du fort hva du vil følge. Jeg har lagt meg til som følger hos endel for så å oppdage at de hovedsaklig legger ut bilder som ikke interesserer meg, det være seg av privat karakter eller en stil som overhodet ikke er min. Da sletter jeg meg som følger. Kanskje litt frekt, men altså, dette er jo folk jeg ikke kjenner og kun følger for interiøret skyld.

Dette var sikkert litt tungvint forklart - jeg er jo amatør selv.

Og det å være stolt av den en legger ut, ja...jo. Det var det da. Dustete, jeg ser det nå som jeg forklarer her. Det er bare at i mitt hode høres det litt mer komplisert ut. Jantelov og sånn. :vettasøren:

Anonymous poster hash: 39738...fde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig! Hva er brukernavnet ditt da? Jeg titter nemlig veldig mye på interiør på Instagram ;)

Anonymous poster hash: 7b2c4...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du vet hvor grensen din er, og at du ikke legger ut noe du synes er privat er det jo ikke no i veien for å fortsette som du gjør.

Og er det egentlig flaut om noen du kjenner følger deg? Det er da bare et kompliment at de liker stilen din og vil følge deg. Det er jo ikke flaut å være interessert i interiør.

På min IG-konto deler jeg mye jeg gjør og driver med, ser, feriebilder osv.. men aldri bilder av meg eller venner/familie - så jeg har grensen der. Siden alle i hele verden kan se de, så blir det semi-privat..

Anonymous poster hash: dea7b...93d

Er vel det at jeg rett og slett er litt usikker på hva som er grensen min. Jeg er ganske privat av meg, så egentlig er det å legge ut bilder av hjemmet mitt litt utenfor komfortsonen. Men jeg elsker å se bilder av andres hjem, både på blogger, Instagram og i interiørmagasiner. Og jeg syntes jeg har fulgt med fra sidelinjen så lenge, jeg har rett og slett litt lyst å være med. Jeg har lyst å kommentere andres bilder når de treffer meg midt i interiørhjertet, og jeg setter pris på ærlige tilbakemeldinger fra andre. Men da må jeg altså dele ut noe og det er uvant. Kanskje er det bare en prosess jeg må igjennom. Det å dele bilder av kun ting er jo ikke så privat, så sånn sett er det ikke over grensen min. Bilder av meg og familie er uaktuelt å legge ut, men det har jeg heller ingen interesse av å dele på nettet, så det er ingen problemstilling.

Uansett er det veldig deilig å kunne diskutere dette her inne! Dette er sånt jeg har tenkt og følt litt på, men som jeg jo ikke kan diskutere med hvem som helst.

Så tusen hjertlig til alle dere som har svart.

Anonymous poster hash: 39738...fde

Anonymous poster hash: 39738...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ble jeg nysgjerrig! Hva er brukernavnet ditt da? Jeg titter nemlig veldig mye på interiør på Instagram ;)

Anonymous poster hash: 7b2c4...be2

Det kan jeg ikke skrive her, det hadde blitt altfor skummelt og personlig! Her deler jeg jo haugevis med tanker, det er jo enda verre enn bilder av ting. :ler:

Anonymous poster hash: 39738...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er jo om jeg har nok å ta av til å holde det gående over tid. Nå i sommer holder vi på med en ganske stor oppussing av kjøkken og så står badet for tur. Det betyr endel før/etter bilder og endel bilder av nyinnkjøp.Og det er veldig greit å kunne hashtagge noe man vurderer til kjøkkenet for så å få tilbakemeldinger, evt spore opp andre som har valgt det samme som oss og så kunne spørre om de er fornøyde. Sånn sett er jo Instagram utrolig praktisk!

Hvordan det blir når vi en gang blir ferdige, det vet jeg ikke.



Anonymous poster hash: 39738...fde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke feil om du har interesse av interiør. Synes instagram dessuten er mye bedre enn blogger. Personlig hadde jeg syntes at det ville vært ukomfortabelt å vise hjemmet mitt for en masse fremmede mennesker, men vi er jo alle forskjellige :)



Anonymous poster hash: 46d3a...1b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting med disse hashtagsene jeg ikke helt har skjønt, kan man søke etter to samtidig? Foreksempel både #bad og #interiør?

Anonymous poster hash: 55eb2...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...