Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke.. :klo: Synes det svir og murrer ekstra i magen i dag, og jeg må jo tisse, men det må jeg jo ofte om dagen uansett. Vet ikke om jeg innbiller meg det men synes det stikker litt nedi "utgangen". Tror jeg kan innbille meg mye akkurat nå ;) Men jeg er trøtt og slapp og det ringer i ørene. I tillegg til flere kynnere. Jeg har nettopp vært på skiferie og det var veldig kaldt. Jeg kjøper en test på apoteket og sjekker! :)

Leste litt og gravide har vist ofte ikke så mye eller ingen symptomer.. men at hyppige kynnere kan være et symptom.

Nå skal det sies at jeg har hatt besøk av en toåring i senga to netter på rad så søvnen har ikke vært den beste ;) Det kan jo ringe i ørene av mindre :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært plaget med kynnere, men det har gitt seg litt nå. Litt ekkelt.

Har forstått det sånn at du ikke trenger å kjenne at du har UVI når du er gravid. Er nesten bare å få testet det.

Snuppa på snart tre har nesten alltid vært flink til å sove, så jeg forventer at jeg får det motsatte nå. :fnise:

Jeg var forresten på UL i går og alt så bra ut med den lille i magen. Tok blodprøver for å utelukke kromosomfeil i tillegg og den så fin ut den også. Håper jeg kan begynne å glede meg litt mere over den voksende magen framover og ikke bare gå å bekymre meg og kjenne på alt som er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjent noe til kynnere, aner ikke hvordan det skal kjennes ut heller da...... :sjenert: Jeg fikk nyrebekkkenbetennelse første gang jeg var gravid (SA senere) og hadde ikke kjent noe til UVI før det jeg altså lå nede for telling med nyrebekkenbetennelse. Så hos meg var min UVI helt symptomfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en del kynnere, men har gått ned til 50 % og også kuttet en del i arbeidsoppgaver, så det har blitt bedre.

Så bra at alt så bra ut Miss I.W.!

Jeg skal på neste UL om tre uker. De deler morkake disse barna mine, så jeg skal ha ekstra oppfølging, for å passe på at de vokser som de skal. Magen vokser i hvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en del kynnere, men har gått ned til 50 % og også kuttet en del i arbeidsoppgaver, så det har blitt bedre.

Så bra at alt så bra ut Miss I.W.!

Jeg skal på neste UL om tre uker. De deler morkake disse barna mine, så jeg skal ha ekstra oppfølging, for å passe på at de vokser som de skal. Magen vokser i hvertfall :fnise:

Oh, du har en-egga tvillinger? søster og jeg er det, klin like :ler:

Aner ikke hvodan kynnere kjennes, men jeg har endel vondter/spenninger i magen til tider. Men her går jeg utifra at det meste er normalt :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kynnere kjennes ut som en stram, litt "sur" og ubehagelig klump i magen. Kjenner det igjen fra forrige gang. Da strålte de etterhvert ned i lårene også.

Jeg antar alle vondtene er ufarlige her og, men jeg har så og si ikke hatt murringer dette svangerskapet så biiittelitt ekkelt synes jeg det er.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle vel aldri skrevet at kynnerene hadde avtatt; har hatt noen som føles ut som en sammenhengende kynner siden halv tre idag! :daane:

Har vært på farten, men i et bedagelig tempo, i hele dag, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg er sånn plaget i dag. Ikke har det avtatt ved sofasitting/ligging heller.

Jeg også synes det kjennes ut som en litt stram klump/hold/sting i nedre del av magen, men hos meg er det som om det kiler kraftig i tillegg. Ikke vondt enda, men veldig ubehagelig. På slutten sist stakk det mere.

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde uvi "hele" forrige svangerskap, men ingen symptomer. På hver kontroll var det utslag og ny penicillinrunde, og på'n igjen neste gang. Nå har jeg ikke vært hos legen enda, men tipper det er utslag igjen.

Ingen kynnere her heldigvis, ikke forrige gang heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn med UVI som med sopp, at har du først hatt det så er det ikke uvanlig å få det igjen og igjen?

Jeg hadde ikke UVI sist, men hadde det for første gang på sensommeren, så jeg utelukker ikke at det er litt "grums" i urinprøven på tirsdag.

Var dere alle på tidlig kontroll hos legen? Leser litt rundt og synes så mange er så tidlig til legen, uke 6-8. Jeg fikk beskjed om å komme i uke 14 fordi sykehuset ikke ønsket testresultat før da. Jeg har vært en tur for å få sykmelding og henvisning til tidlig UL, men ingen undersøkelse eller utfylling av helsekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i (sent) uke 10. Og så var jeg en tur innom før der for en sykemelding men da sjekket hun jo ikke noe. Men nå er det jo ikke kontroll før uke 24! Utenom den ordinære UL i uke 18 så klart. Det er jo en kontroll da.. ;) Tar jeg feil hvs jeg husker at vi var innom en tur før der som førstegangs..?

Kynnerne mine har roet seg heldigvis. Jeg var veldig mentalt stressa den dagen (pga jobb), jeg tror jeg reagerer veldig på sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første svangerskapskontroll hos legen i uke 12 faktisk, tok blodprøver og hadde med urinprøve. Fylte ut helsekort. Jeg har ny time hos lege i begynnelsen av februar men det er for oppfølgingsamtale i forbindelse med sykemelding (50% sykemeldt pga kvalme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen var jeg hos jordmor veldig tidlig. Var utålmodig, og stolte liksom ikke på testen. :sjenert:

Nå har jeg fått sykemelding pga bekkenløsning, men ikke noe mer. Skal til første kontroll i uke 12, mest for oppfølging av sykemeldingen. Venter også på tidlig ultralyd på samme tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn med UVI som med sopp, at har du først hatt det så er det ikke uvanlig å få det igjen og igjen?

Tror det er sånn, ihvertfall her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Melder meg inn her jeg og! :)

Jeg er 33 år, og har en datter på ganske nøyaktig 2 år fra før. Nå er foreløpig termin ca 22. august.

Jeg har foreløpig hatt et veldig greit svangerskap, bare litt ekstra trøtt, og kvalm (kastet opp) noen få morgener. Så jeg skal slett ikke klage!!

Om en uke skal jeg på privat ultralyd for å sjekke nakkefold etc for evt Downs. Flere som skal det? Jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke informasjonen til, dersom undersøkelsen skulle vise noe man helst ikke vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, du har en-egga tvillinger? søster og jeg er det, klin like :ler:

Aner ikke hvodan kynnere kjennes, men jeg har endel vondter/spenninger i magen til tider. Men her går jeg utifra at det meste er normalt :roll:

Hupp, denne hadde jeg vist ikke sett. Vi tror det er enegga, men har fått litt forskjellig tilbakemelding fra sykehuset. Så morsomt at du har en tvillingsøster Nique! Da kan jeg jo kanskje få litt førstehåndsinformasjon om hvordan der er å være tvilling, hehe.

Melder meg inn her jeg og! :)

Jeg er 33 år, og har en datter på ganske nøyaktig 2 år fra før. Nå er foreløpig termin ca 22. august.

Jeg har foreløpig hatt et veldig greit svangerskap, bare litt ekstra trøtt, og kvalm (kastet opp) noen få morgener. Så jeg skal slett ikke klage!!

Om en uke skal jeg på privat ultralyd for å sjekke nakkefold etc for evt Downs. Flere som skal det? Jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke informasjonen til, dersom undersøkelsen skulle vise noe man helst ikke vil....

Heia Cypress!

Mange tidlige UL men har ikke sjekket for sånn type sykdom. Som du sier, det er vanskelig informasjon å sitte på og det er jo ikke alltid man kan være helt sikker, selv om det kan være indikatorer på det ene og det andre. Jeg tenker at det er et valg jeg vil slippe å ta egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag var jeg på UL. Der var det en pitteliten en på 5.8 cm :rodmer: Den låg og sov skikkelig godt, og ville ikke la seg vekke når GY ristet i magen min :fnise:

Ellers sliter jeg fortsatt med kraftig kvalme og oppkast opptil flerne ganger hver dag. Er jeg heldig, får jeg hvertfall noen dager opphold fra oppkastet :)

Begynte i 50% jobb forje uke. Var godt å ikke bare sitte inne hele tiden og ikke jobbe. Men grui så kjipt det er også å være på jobb så dårlig, å kaste opp der :sjenert: Men får prøve å gjøre det beste utav det :jepp:

Hvordan går det med dere andre? Hvordan er formen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Cypress! :vinke: Det er så gøy at vi er i samme terminklubb! :strix:

Så koselig at du så pitteliten på nesten 6 cm :rodmer: Kanskje du er heldig og får en sovebaby? :sleeping: :pls:

Her er formen veldig bra om dagen. Kvalmen har gitt seg (HURRA!) og kroppen spiller foreløpig på lag. Kjente det stakk litt i bekkenet i går, men i dag har det nesten ikke vært der. Så jeg håper det var en liten hang-up bare. Jeg jobber 90% (pga barnehagen) og det går veldig greit nå.

Legen min sa for øvrig til meg at i uke 14 tar morkaka helt over og HCG-nivåene synker drastisk, og det er ofte da kvalmen gir seg helt. Så det er håp om snarlig bedring, CathrineMic.. ;)

Hvordan er det med magene deres da. Sånn på utsiden mener jeg :lol: Jeg kjøpte meg ny mammabukse i helga etter et kafebesøk som startet med hårstrikk i linningen, og endte med fullstendig åpen bukse :ler: Jeg viser det ganske godt nå.. :sjenert: Håper jeg ikke får like giga mage som sist.. :roll: For den bruker jo å bli så mye mindre andre gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud for at det virker som det er håp for meg også :hoho:

Jeg klager ikke om jeg får en sovebaby, for å si det sånn :rodmer:

Har kaskje fått en pitteliten mage? Men det er kun jeg, og kanskje sambo som vil klare og se det. Men alle dongeri buksene mine er for stramme i livet, så skal jeg ha de på, må jeg gå med smekken åpen :fnise: Har tenkt flere dager at jeg må kjøpe meg gravid bukse. Men når jeg er så dårlig, så frister det virkelig ikke på sentere, og prøve buksen og alt. Kjenner jeg blir sliten bare av å tenke på det :fnise:

Nå går jeg kun i alladinbukse som regel. Og pysj hjemme :)

I hvilket butikker er det dere handler gravid-klær? Trur ikke jeg tør å handle på nett enda, da jeg ikke aner hvilket størrelse jeg kommer til og bruke? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bukse på HM. Den er ganske ok. Jeg kjøpte en str større enn jeg hadde gjort uten magen. Den andre satt bedre og siden det er strechjeans, men jeg går for komfort denne gangen ;) Prøvde en sort blank en som jeg sikler litt på :sikle: Men da går jeg for den som sitter best! Må jo være lov å føle seg litt fæncy før the giganess hits ;)

HM har bra bukser men ellers mye ræl egentlig.. Vil satse på litt mer kvalitet denne gangen. Fine vanlige strikkejakker/cardigans som kan brukes senere og. Jeg er en buksejente så tunika er ikke helt greia.. Før til sommern da. Da går jeg nok for telt! :lol:

Cypress har en bra link til nettbutikk! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så den linken :jepp: Eneste jeg trur ikke jeg kommer til og kjøpe noen overdeler enda, siden jeg ikke har en sånn mage, at jeg trenger det :fnise: Helst bukse, som ikke strammer sånn på magen! Er så lett å få vondt om den er for stram!

Gleder meg til ut på shopping, til meg selv og den lille :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...