Gå til innhold

Skravletråd 2009


Mirabella83

Anbefalte innlegg

Må jo holde liv her inne :) Hvordan er formen deres om dagen jenter? Jeg er egentlig fin i formen nå jeg. Nesten så man blir redd for at noe er galt. Men skal ikke klage, kjekt å slippe unna den verste kvalmen :)

Håper dere har det bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også vært bra form den siste uken, kun trøtt og ømme pupper....

I starten var jeg kvalm og uggen i kroppen, men det har gitt seg. Så langt har det vært greit å være gravid :hjertesmil:

Skal på første svangerskapskontroll om 3 uker (dvs. uke 10), enn dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på første kontroll onsdag 3 des, da er jeg akkurat 8 uker. Skal på UL på rikshospitalet siden dette er en IVF graviditet. Egentlig er det jo også delvis for å se om det er en eller to inni der, men på grunn av blødninger og redsel har jeg jo allerede sett at det bare er en.

Og så skal jeg til jordmor på helsestasjonen den 11 des. Spent på hva som skjer der jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre rapport fra kontrollen, kvist.

Jeg har fått min første kontrolltime 7. jan. Det føles veldig lenge til, men legen ville ikke ta noe kontroll før da.

Skal på privat UL på fredag da. Det blir spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 uker i dag :hoppe: Er blitt litt mer kvalm og mer sliten i det siste. Håper jeg klarer å ta eksamnene mine.

Bare 1 uke til UL og jeg får sett lillebaby i magen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fint å se lille klumpen i magen i dag. Kunne tydelig se forskjell fra forrige gang, da var det jo bare en kladd som pulserte. Nå var det noe avlangt med hjerteslag på et sted, og legen forklarte hva som var hode, rygg, rumpe, bein og armer, ja og plommesekken da. Veldig deilig å se at klumpen utvikler seg normalt inni der. Den ble målt til 15,2 mm fra hode til rumpe, og det stemmer jo helt på en prikk med at jeg er akkurat 8 uker i dag.

Tror det var godt for mannen å se også jeg :) Han måtte sende noen tekstmeldinger og fortelle etterpå, hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*abbonnere*

Her er formen veldig bra, de symptomene jeg har hatt så langt er svimmelhets innimellom, litt stikninger nede på venstre side nå og da og sterkere lukt av urinen ( :sjenert: )

Så koselig med både nye og kjente 'fjes' her inne. Gleder meg til å skravle med dere :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg følger etter deg jeg Ilja**. Her skrevet rett etter deg i et par-tre tråder nå... :)

Jeg var på ultralyd i dag, for å bestemme termin. Har PCOS og veldig uregelmessige sykluser så ante ikke hvor langt jeg var på vei.. Er jo ikke så mye å se enda, men så en liten reke med et bankende hjerte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det virkelig å bli liv her :)

Jeg har også PCO (uten S) og uregelmessige sykluser så jeg fikk bekreftet termin på UL på fredag. Hjertet slo og alt var bra :hoppe:

Termin 24. juli og 8 uker i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på gruppetime hos jordmor i dag jeg. Det var veldig koselig og nokså nyttig. Mye av det vi snakket om viste jeg en del om fra før. Det aller mest nyttige var derfor å snakke med jordmor og de andre gravide om ting som ikke har noe rett og galt, men som enhver må finne ut av selv.

For eksempel var det ei av jentene som bodde sammen med røykere og slet med å tørre å si fra om at hun følte seg skremt av å være passiv røyker nå som hun er gravid. Hvordan skulle hun ta opp dette på en fin måte?

Vi snakket også litt om når man sier fra til arbeidsgiver. Hva har dere gjort? Har dere sagt noe til sjefen enda? Jeg har foreløpig hodt tett. Litt morsom historie i den forbindelse: på julebordet i helga drakk jeg vann fra ølflaske hele kvelden for å slippe ubehagelige spørsmål :-P Kjempelurt, synes jeg.

Man "kan" jo ikke være edru på fest her i landet uten å hoste opp en god "grunn". På julebord i fjor (da jeg var gravid med den jeg mistet) ble det ropt ut at jeg var gravid da jeg takket nei til servering! Det var en VELDIG ubehagelig opplevelse, da jeg hadde vist om graviditeten bare noen timer da jeg dro på den festen... Utropet var kun begrunnet i mitt "neitakk" til øl, og ikke at jeg hadde fortalt vedkommende om hemmeligheten.

De nærmeste vennene våre og familien vet om graviditeten. Hvem har dere fortalt det til?

:skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløst at man ikke kan være på en fest som edru uten å måtte forklare seg.

Vi har fortalt det til nærmeste familie.

Jeg har også sagt det til sjefene mine og de jeg jobber nærmest med på jobben. Litt for å få forståelse for at jeg er i så dårlig form.

Resten av jobben vet det ikke, så jeg er spent på julebordet til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er ganske håpløst at folk skal sitte og følge med med øynene på stilker om man drikker eller ikke, sånn føler jeg det ivertfall.

Vi har fortalt det til to vennepar som begge er gravide, og hvis alt går bra skal vi fortelle det til nærmeste familie som en litt spesiell julegave på julaften.

Jeg har fått ordnet meg legetime til førstre kontroll idag, de ville jeg skulle komme allerede om 2 uker. Det må da være uvanlig tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor ja.. Har vært på en legetime og skal til mandag igjen, men legen har ikke nevnt noe om jordmor enda. Men det er jo så tidlig enda, så regner med det ikke er noe hast. Ganske liten plass jeg bor på nå, så tviler på det kø og venteliste noe sted...

Vi har ikke fortalt om graviditeten til noen enda vi. Kun mannen og jeg som vet det.

Tenkte vi skulle fortelle det til svigers og mampap i jula. Synes egentlig det er litt tidlig for vår del, men det virker som en fin anledning..

Jobben og sjefen vet ingenting. Gruer meg litt til det. Altså, jeg har verdens beste sjef og jobber på verdens koseligste arbdeisplass, men jeg vet hvor mye de vil slite med å erstatte meg... Herregud, det hørtes blærete ut.., men det er altså sånn at det er mangel på folk med min utdannelse i dette landet, og dermed særdeles vanskelig å finne folk ( i alle fall til kun en vikarjobb..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er HELT enig i at det er alt for stort drikkepress her i landet. Det er helt umulig for en kvinne i fruktbar alder og som har likt å kose seg med vin før, å ikke drikke uten å nærmest være dødssyk. Jeg har fortalt det til de som jeg føler at kan få vite om det om det skulle skje noe. Det begynner faktisk å bli en del. Nærmeste familie vet det, og sikkert en 6-7 venner.

Ilja**, tror ikke det er så uvanlig med time så tidlig. Det er sikkert litt pga julen også. Det er visst veldig forskjellig praksis fra lege til lege. Noen tviholder fortsatt på den gamle modellen med hyppige kontroller hos alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror sjefen min mistenker at jeg er gravid.... Det har vært noen settinger med jobb og alkohol hvor jeg har drukket alkoholfritt. Har selvfølgelig ikke sagt at drikken er alkoholfri, men siden jeg vanligvis er veldig glad i alkohol og har drukket ganske mye, så merkes det vel bedre nå....

Huff, tror jeg skal si det til han før jul, men holder det skjult for resten av jobben fram til januar.

Ellers er det bare 3 venninner som vet noe, planlegger å offentliggjøre det i starten på januar, da er jeg ca 12 uker.

Spennende å høre at noen av dere allerede har vært på UL! Regner med at noen av dere har vært på 1. svangerskapskontroll og? Hva skjer på første kontroll? Er det mest prat/ spørsmål? Har time om 1 uke jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med drikkepress er helt sant ja. Slipper å tenke på det jeg, da jeg sjelden drikker i utgangspunktet. Derfor er det ingen som reagerer på at jeg ikke drikker. Så det går nok bra, selv på vennefest på nyttårsaften. (håper jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg skal på festmiddag med jobb i morgen, og det kan jo bli interessant. Dette er en gjeng hvor jeg ikke akkurat kan si at det er drikkepress, men hvor folk gjerne er direkte og spør hvorfor man ikke drikker. Og siden jeg mangler evnen til å lyve, blir det enda mer komplisert. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...