Gå til innhold

Folk som mobber rødhårede


Gjest EnFyr

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei og sint av at folk plager rødhårede, eller gingere som de blir kalt. Da av navnet på en blomst, noe som egentlig skulle være fint.

Leste denne på the guardian: http://www.theguardian.com/fashion/gallery/2014/aug/27/gingers-scotlands-redheads-in-pictures

Hvorfor er det lov til å plage rød hårede, noe folk bare aksepterer, men ikke med f.eks. svarte eller fete? Ikke at jeg ønsker det for noen, men det er en dobbel standard. Og jeg synes det er en mye finere farge enn blondt, brunt og svart. Jeg er selv brungrønne og har lyst brunt/mørk blondt hår, og jeg har bare lyst til å gi enkelte en skikkelig omgang juling eller en skikkelig kjeftesmelle hver gang jeg hører det. Skal gjøre det neste gang og, så skal de få det! Uansett hvem de er.

Hva tenker du?

Endret av EnFyr
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det skrives "rødhårede".



Anonymous poster hash: 10327...92c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med blondinevitser? Er det noen som har blitt "mobbet" opp igjennom så er det vel blondiner? Er du like sint på deres vegne?

Anonymous poster hash: 417dd...bd7

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing er ikke greit, nei... Eneste som ikke blir mobbet særlig er vel brunetter.

Anonymous poster hash: 45a06...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du må slappe litt av og ha det litt gøy.



Anonymous poster hash: 7d11a...406
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med blondinevitser? Er det noen som har blitt "mobbet" opp igjennom så er det vel blondiner? Er du like sint på deres vegne?

Anonymous poster hash: 417dd...bd7

Men det er jo pga at de liksom skal være dumme fordi de har det så lett. Det er jo både en oppmuntring og en fornærmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du må slappe litt av og ha det litt gøy.

Anonymous poster hash: 7d11a...406

Hvem har sagt at jeg ikke har det gøy?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sant at alle med rødt hår heter Ronny?

Anonymous poster hash: a5050...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo pga at de liksom skal være dumme fordi de har det så lett. Det er jo både en oppmuntring og en fornærmelse.

Når ble det en oppmuntring å bli kaldt dum? Er selv blond og oppvokst med blondinevitser fra alle hold. Ikke alltid like gøy, men jeg svarer for meg og setter dem på plass når jeg ikke gidder å høre. Det er jo ikke vondt ment!

Men selv har jeg kjæreste som er ginger, og han har fått gjennomgå hele sommeren! Det eneste han mangler er rødt hår, han har rødskjær, men er absolut under kategorien mørk blondt. Skjegget derimot. DET er rødt!

Det jeg skal frem til er at det er ikke bare rødt hår som gjør deg til ginger, da har folk misforstått veldig ;)

Så synes jeg du skal slappe av å bare si ifra om du ikke vil at de skal være ekle mot deg. Det er nok ikke ment som mobbing ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble det en oppmuntring å bli kaldt dum? Er selv blond og oppvokst med blondinevitser fra alle hold. Ikke alltid like gøy, men jeg svarer for meg og setter dem på plass når jeg ikke gidder å høre. Det er jo ikke vondt ment!

Men selv har jeg kjæreste som er ginger, og han har fått gjennomgå hele sommeren! Det eneste han mangler er rødt hår, han har rødskjær, men er absolut under kategorien mørk blondt. Skjegget derimot. DET er rødt!

Det jeg skal frem til er at det er ikke bare rødt hår som gjør deg til ginger, da har folk misforstått veldig ;)

Så synes jeg du skal slappe av å bare si ifra om du ikke vil at de skal være ekle mot deg. Det er nok ikke ment som mobbing ;)

Som sagt er jeg ikke rødhåret eller har veldig veldig lys hud. Det går an å bry seg om andre vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei og sint av at folk plager rødhårede, eller gingere som de blir kalt. Da av navnet på en blomst, noe som egentlig skulle være fint.

Leste denne på the guardian: http://www.theguardian.com/fashion/gallery/2014/aug/27/gingers-scotlands-redheads-in-pictures

Hvorfor er det lov til å plage rød hårede, noe folk bare aksepterer, men ikke med f.eks. svarte eller fete? Ikke at jeg ønsker det for noen, men det er en dobbel standard. Og jeg synes det er en mye finere farge enn blondt, brunt og svart. Jeg er selv brungrønne og har lyst brunt/mørk blondt hår, og jeg har bare lyst til å gi enkelte en skikkelig omgang juling eller en skikkelig kjeftesmelle hver gang jeg hører det. Skal gjøre det neste gang og, så skal de få det! Uansett hvem de er.

Hva tenker du?

En blomst? Er det ingefær du tenker på? Den har nok blomster, men det er ikke akkurat blomsten som er det første man tenker på når man hører ordet ingefær (eller ginger).

Anonymous poster hash: 3252f...7ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Only a ginger can call another ginger ginger :nigo:

Nei, men fra spøk til alvor, jeg har aldri skjønt greia. Ja, vi har rødt hår, ofte fregner og lys hud. Men hvorfor alt av "myter" om å være uten sjel og så videre har oppstått, det aner jeg ikke. Men det er jo litt hva man gjør det til, jeg synes egentlig det bare er underholdende når folk sier at jeg ikke har sjel, for da svarer jeg bare med at jeg visstnok er villere i senga enn folk med andre hårfarger ;)

Da jeg gikk på barneskolen ble jeg kalt Pippi hele tiden. Var et mobbeoffer, men ikke på grunn av håret, det var bare Pippi-kommentaren som ble slengt på når de gikk lei av de andre tingene.

Lillebroren min har også rødt hår og lys hud, men han har aldri blitt mobbet.

Jeg elsker håret mitt, og synes det er kjempekult at i hvert fall datteren min også har fått det. Litt usikker på sønnens hårfarge enda. Har innmari lyst til å dra til den festivalen i Nederland en gang.

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så lei og sint av at folk plager rødhårede, eller gingere som de blir kalt. Da av navnet på en blomst, noe som egentlig skulle være fint.

Blonde blir da også "mobbet". Blondinevitser? Kanskje rødhårede og blonde burde slå seg sammen mot mobbingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blonde blir da også "mobbet". Blondinevitser? Kanskje rødhårede og blonde burde slå seg sammen mot mobbingen!

Kanskje det, synes derimot ikke at jeg som en blond mann har blitt plaget. Selv om noen kvinner trekker en linje mellom det mørke og maskulinitet, ikke særlig logisk tough.

Endret av EnFyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det er bare en hårfarge for faen. hva er det med Nordmenn og det å kritisere hud og hårfarge?

Ingen her har kritisert noens hår og hudfarge. Det jeg kritiserer er de som plager andre pga ideene deres. Ingen har heller noe i mot folk pga hudfarge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det folk må forstå er at det er ingen som mobber noen fordi de er ginger/neger/blond/hvasomhelst. Man mobber noen fordi man syns de er irriterende/idioter/sladrehanker/sårbare/hvasomhelst, og så bruker man bare det at de er ginger/neger/blond/hvasomhelst bare for å ha noe ekstra å stikke dem med.

Det blir litt som med han fyren som kom i skade for å kalle noen "jævla pakkis" på facebook. Grunnen til at han sa det var jo først og fremst at fyren var en "jævel", og ikke at han var en "pakkis". Men når fyren først er en jævel, så slenger man gjerne på pakkis-biten også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det egentlig noe stort problem? Jeg har hørt at disse menneskene har svakere sjelsevner enn oss andre, så føler de noe når de blir mobbet?



Anonymous poster hash: 10c1c...a4b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange nydelige rødfarger. Men dessverre så er det også en av de fargene der når det blir skjæring, så blir det virkelig skjæring. Men det er selvsagt ikke grunn nok til å mobbe. De kan jo virkelig ikke noe for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...