Gå til innhold

.


DelvisPresley

Anbefalte innlegg

Jeg også! Har laget en mappe med bilder fra ting som minner meg om 90-tallet når jeg trenger en escape fra livet slik det er nå.. Sosiale medier er dritt. Savner gigantiske datamaskiner, glitrende overskrifter på Word, Pokémon, Furby, aktiviteter utendørs, sprettballer, å leke gjemsel og ingen glorifisering av kjendiser på absolutt alle medier samt hjernedøde rosabloggere overalt. 90-tallet var helt klart bedre.

Anonymous poster hash: c36dc...a28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du savner ikke 90-tallet, -du savner å føle deg ung!

Hadde du levd på 60-tallet og vært ung da, så hadde du nok savnet 60-tallet ;)

Anonymous poster hash: 2a37a...62f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du savner ikke 90-tallet, -du savner å føle deg ung!

Hadde du levd på 60-tallet og vært ung da, så hadde du nok savnet 60-tallet ;)

Anonymous poster hash: 2a37a...62f

Jeg er 18, og savner 90-tallet...

Anonymous poster hash: c36dc...a28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du savner ikke 90-tallet, -du savner å føle deg ung!

Hadde du levd på 60-tallet og vært ung da, så hadde du nok savnet 60-tallet ;)

Anonymous poster hash: 2a37a...62f

På ingen måte. Personlig savner jeg hele stemningen på nittitallet. Ikke så mye sosiale medier og press om å være tiljgengelige 24/7 fra arbeidsgivere, familie og venner (det var jo ikke engang mulig da de fleste ikke hadde mobiltelefon før på slutten nittitallet). Tiden der man faktisk holdt avtaler fordi det var vanskeligere å kansellere når folk ikke kunne nås utenfor hjemmene sine. Tiden der ikke alt måtte være så politisk korrekt og folk flest var litt hyggeligere enn i dag. Ja, vi har fått mye på veien men har også mistet en god del. Spesielt privatlivet blir i stadig større grad begrenset da man forventes å jobbe raskere og mer enn før samtidig som at man alltid skal være tilgjengelig.

Anonymous poster hash: 7ddb0...ca9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Da verden lå for mine føtter

- Da det ikke fantes krig og elendighet i verden

- Da jeg ikke hadde ansvar for eget liv, og ble tatt vare på av foreldre og tanter/onkler

- Da jeg fremdeles hadde pappaen min

- Da man bare hadde godteri på lørdagen, og var noe man så virkelig frem til

- Da julen var et høydepunkt

- Da jeg leste alt som fantes om Donald

- Da jeg ikke hadde seksuelle drifter

- Da alle jenter hadde lus

- Da jeg hadde mange venner

- Da jeg hadde sosiale antenner

- Da jeg hadde flott, blondt hår

- Da jeg fremdeles trodde jeg skulle bli fotballproff, og var lagets store stjerne

- Da jeg var virkelig god på skolen

- Da jeg ikke visste at det fantes sykdom, og trodde at alle i verden ble gamle

- Da jeg var lykkelig

Men ingen av disse tingene er spesielt karakteristiske for 90-tallet?! Vil tro du hadde savnet det like mye om dette var livet ditt på 60-tallet?!

På ingen måte. Personlig savner jeg hele stemningen på nittitallet. Ikke så mye sosiale medier og press om å være tiljgengelige 24/7 fra arbeidsgivere, familie og venner (det var jo ikke engang mulig da de fleste ikke hadde mobiltelefon før på slutten nittitallet). Tiden der man faktisk holdt avtaler fordi det var vanskeligere å kansellere når folk ikke kunne nås utenfor hjemmene sine. Tiden der ikke alt måtte være så politisk korrekt og folk flest var litt hyggeligere enn i dag. Ja, vi har fått mye på veien men har også mistet en god del. Spesielt privatlivet blir i stadig større grad begrenset da man forventes å jobbe raskere og mer enn før samtidig som at man alltid skal være tilgjengelig.

Anonymous poster hash: 7ddb0...ca9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DSC00388.jpgPearl-Jam-Twenty-007.jpgIDShot_225x225.jpgNokia_5110.jpgGuns-n-roses.jpg90+talls1.jpg

Anonymous poster hash: c2b44...583

Åh, Pusur! Mobilen min. Og armbånd av sikkerhetsnåler! haha

Anonymous poster hash: c6c85...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner den gode musikken.

Backstreet Boys, 'N Sync, Nana, DJ.Bobo, Haddaway, Dr.Alban, LaBoushe, TLC.

Jeg savner det at det ikke var så viktig hva du hadde på deg.

Serier på tv som Sunset Beach, Venner, Mot i Brøstet, Pantertanter, Life goes on.

Anonymous poster hash: d43bc...5b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner også mitt oppvekst-tiår, men har det rett og slett helt topp i dag også. Mye fordi jeg driter i sosiale medier, rosabloggere og alt dillet "alle" må følge med på, men også fordi jeg har lært meg å ha et sekundært forhold til alt som har med nett og mobil å gjøre. Har PC, nettbrett og smartmobil, men kunne like gjerne brukt min gamle Nokia 3310 (som jeg har liggende i samlinga av gamle telefoner), og den stasjonære 400 Mhz-PC`n, fordi disse gjør egentlig nytten like bra ifht mitt behov.

Alle disse tingene kan jo enkelt velges bort, mobilen kan settes på lydløs eller til og med slås av, PC`n/nettbrettet må ikke stå pålogga FB hele tida, og TV`n kan også tilpasses kanaler og programmer etter eget behov, eller rett og slett bare stå der avslått mens man hører god musikk på stereoen eller leser en god bok. Alt befriende fritt for likes og håpløse nyhetsoppdateringer på Fjasboka...

MEN, det kreves åpenbart mot for å gå egne veier i stedet for å følge saueflokken, og det forstår jeg kan være vanskelig for unge i dag. Poenget er uansett at muligheten er her... Man kan fint leve etter både 70, 80 og 90-tallets normer og materielle nivå om man greier å stå imot alt presset av i dag, og paradoksalt nok er det vel strengt tatt ingen som kan tvinge en til å eie verken PC, mobil eller nettbrett (?).

Eller man kan bruke nett og mobil med fornuft og ellers leve sitt liv etter egne ønsker, behov og normer, og ikke bestemt av hva alle som bor og lever sine liv på Facebook mener!

All utvikling er ikke nødvendigvis god utvikling, men nettbruk og deltakelse i sosiale medier er i allefall noe man selv kan velge graden av, om man har evne og mot til det...

Ellers var lista fin den, vi har alle godt av å se bakover av og til, for å bli påminnet at det fantes positive sider ved samfunnet da også, og ikke bare håpløst utdaterte tilstander slik man ofte får inntrykk av at er holdningene blant folk i dag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner den gode musikken.

Backstreet Boys, 'N Sync, Nana, DJ.Bobo, Haddaway, Dr.Alban, LaBoushe, TLC.

Jeg savner det at det ikke var så viktig hva du hadde på deg.

Serier på tv som Sunset Beach, Venner, Mot i Brøstet, Pantertanter, Life goes on.

Anonymous poster hash: d43bc...5b6

:hjerter: å, dån!!!!!!!

Anonymous poster hash: f3995...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Da verden lå for mine føtter

- Da det ikke fantes krig og elendighet i verden

- Da jeg ikke hadde ansvar for eget liv, og ble tatt vare på av foreldre og tanter/onkler

- Da jeg fremdeles hadde pappaen min

- Da man bare hadde godteri på lørdagen, og var noe man så virkelig frem til

- Da julen var et høydepunkt

- Da jeg leste alt som fantes om Donald

- Da jeg ikke hadde seksuelle drifter

- Da alle jenter hadde lus

- Da jeg hadde mange venner

- Da jeg hadde sosiale antenner

- Da jeg hadde flott, blondt hår

- Da jeg fremdeles trodde jeg skulle bli fotballproff, og var lagets store stjerne

- Da jeg var virkelig god på skolen

- Da jeg ikke visste at det fantes sykdom, og trodde at alle i verden ble gamle

- Da jeg var lykkelig

Men ingen av disse tingene er spesielt karakteristiske for 90-tallet?! Vil tro du hadde savnet det like mye om dette var livet ditt på 60-tallet?!

På ingen måte. Personlig savner jeg hele stemningen på nittitallet. Ikke så mye sosiale medier og press om å være tiljgengelige 24/7 fra arbeidsgivere, familie og venner (det var jo ikke engang mulig da de fleste ikke hadde mobiltelefon før på slutten nittitallet). Tiden der man faktisk holdt avtaler fordi det var vanskeligere å kansellere når folk ikke kunne nås utenfor hjemmene sine. Tiden der ikke alt måtte være så politisk korrekt og folk flest var litt hyggeligere enn i dag. Ja, vi har fått mye på veien men har også mistet en god del. Spesielt privatlivet blir i stadig større grad begrenset da man forventes å jobbe raskere og mer enn før samtidig som at man alltid skal være tilgjengelig.

Anonymous poster hash: 7ddb0...ca9

Anonymous poster hash: 2a37a...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...