Gå til innhold

Ufotogene menneskers klubb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske overbevist om at jeg er et av verdens minst fotogene mennesker. I alle fall innen topp ti.

Med det mener jeg ikke "styggest på bilder", men med bredest avstand fra det virkelige liv til et tilfeldig tatt bilde.

Det hele blir en ond sirkel. Jeg blir grepet av panikkangst når noen tar frem kamera. Har akseptert oddsene for at et nogenlunde bra bilde finner sted som forsvinnende lave, og må rett og slett gjemme meg bak en annen, ta på solbriller eller befinne meg på avstand.

Jeg er faktisk heldig med utseende generelt, og får i det virkelige liv mye oppmerksomhet fra menn og er kjent som "pen". Men jeg har også trekk som fanger lyset eksepsjonelt dårlig - deriblant en ikke-eksisterende hake/kjeve, litt runde kinn - kombiner dette med de uflatterende ansiktsuttrykkene en utvikler under stress, og du har et gyselig bilde av en ellers pen jente.

Jeg har fått dette bekreftet av venner som har fått sjokk når de ser resultatet av bildet de tok, og en venninne som sa rett ut at "du er så pen i virkeligheten, men du funker virkelig ikke på bilder".

First world problems, I know. Men i disse dager med sosiale medier og menneskers trang til å ta bilde av alt og alle, til alle tider, så tilsvarer dette ganske reellt stress. I tillegg har jeg datet noen menn som reiser med jobben og tilbringer mye tid et stykke unna - som menn flest er de visuelle vesener og ber iblant om bilder for "minnes mitt nydelige jeg". Jeg sitter da med en knapp håndfull bilder fra de siste 8 årene å velge iblant.

Noen her som kvalifiserer for denne "klubben"? Og som er dritlei? Eller som kanskje har funnet en vei ut av det hele og utviklet et par teknikker for bedre resultat?

(En mulighet til å justere dette noe er å resignere til å ta selfies, men dit vil jeg ikke synke).



Anonymous poster hash: a0cd1...800
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske overbevist om at jeg er et av verdens minst fotogene mennesker. I alle fall innen topp ti.

Med det mener jeg ikke "styggest på bilder", men med bredest avstand fra det virkelige liv til et tilfeldig tatt bilde.

Det hele blir en ond sirkel. Jeg blir grepet av panikkangst når noen tar frem kamera. Har akseptert oddsene for at et nogenlunde bra bilde finner sted som forsvinnende lave, og må rett og slett gjemme meg bak en annen, ta på solbriller eller befinne meg på avstand.

Jeg er faktisk heldig med utseende generelt, og får i det virkelige liv mye oppmerksomhet fra menn og er kjent som "pen". Men jeg har også trekk som fanger lyset eksepsjonelt dårlig - deriblant en ikke-eksisterende hake/kjeve, litt runde kinn - kombiner dette med de uflatterende ansiktsuttrykkene en utvikler under stress, og du har et gyselig bilde av en ellers pen jente.

Jeg har fått dette bekreftet av venner som har fått sjokk når de ser resultatet av bildet de tok, og en venninne som sa rett ut at "du er så pen i virkeligheten, men du funker virkelig ikke på bilder".

First world problems, I know. Men i disse dager med sosiale medier og menneskers trang til å ta bilde av alt og alle, til alle tider, så tilsvarer dette ganske reellt stress. I tillegg har jeg datet noen menn som reiser med jobben og tilbringer mye tid et stykke unna - som menn flest er de visuelle vesener og ber iblant om bilder for "minnes mitt nydelige jeg". Jeg sitter da med en knapp håndfull bilder fra de siste 8 årene å velge iblant.

Noen her som kvalifiserer for denne "klubben"? Og som er dritlei? Eller som kanskje har funnet en vei ut av det hele og utviklet et par teknikker for bedre resultat?

(En mulighet til å justere dette noe er å resignere til å ta selfies, men dit vil jeg ikke synke).

Anonymous poster hash: a0cd1...800

Hear ya! Tilhører selv denne engere krets mennesker hvis utseende blir forvandlet til det verre på bilder. Som deg har jeg også vært vant til mye oppmerksomher fra det annet kjønn men når jeg får se bilder av meg selv så får jeg litt sånn shallow hal-feeling... Liksom at de ser noe annet enn virkelighten, at mannen min sier jeg er deilig og nydelig men faktum er at han er "blind" for realitetene bare... uff- facebook-eksponering er et stress i så måte ja. jeg har funnet en vei ut av uføret; ta selfie men sett kameraet litt unna så folk ikke ser at du tar selv. på min mob er det selvutløser som tar bilde når jeg sier cheese, så da er det bare å sette fra seg moben og smile ;) Har stor fotoangst men når man tar bildet selv så er det bedre. knips 30 slike så er sikkert et par bra ;)

Anonymous poster hash: 9a4bd...89b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i klubben. Er ikke så tiltalende i utgangspunktet, men på bilder ser jeg som regel ut som at jeg har kollidert med en vegg i høy fart.

Endret av Petra75
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, men jeg har etterhvert lært meg hva som funker og ikke. Ta en haug med smiles av deg selv i forskjellig lys og vinkler, Husk at du også kan jukse litt ved å legge på diverse filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan jeg trygt melde meg inn, ja. Helt siden jeg var barn, så har jeg sett rar ut på bilder. En gang i barnehagen, og en gang i løpet av grunnskolen, så måtte jeg faktisk dra tilbake til skolefotografen fordi ingen av bildene han tok på bildedagen ble noe bra. :P Jeg er bare ikke fotogen, og jeg blunker bare jeg hører ordet blitz. I tillegg har jeg et seriøst tilfelle av resting bitch face, noe som har en tendens til å komme veldig godt frem på bilder, spesielt der jeg ikke vet at jeg blir tatt bilde av, så klart.

Jeg er ikke superpen i utgangspunktet heller, men jeg synes jo bildene oftest er verre enn virkeligheten. Det er egentlig ingen stor sak for meg, for eksempel så gjemmer jeg meg ikke eller får panikk om noen tar frem kameraet sånn som TS. Har lært meg å ta det med et smil, og tenker at det er egentlig ikke så farlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Word! Men det som hjalp var å bruke speilet og mitt eget digital kamera for å se hva som fungerte for meg. La bla. merke til at jeg enten åpnet øynene for mye slik at jeg så hyperaktiv ut, eller for lite slik at jeg så dopa ut på bilder:P Og til slutt; smil. Works wonders:)



Anonymous poster hash: 01e8c...a77
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg er kvalifisert for klubben... Har en tendens til å bli fanget i de mest uheldige øyeblikkene. Får også høre at jeg er pen, men når det skal vises fram bilder begynner folk å le :fnise: I tillegg har jeg en greie med at jeg kniper det ene øyet litt sammen når jeg smiler eller ser mot kamera, så øynene mine ser plutselig veldig ulike ut.

Men det handler nok mye om ens egen oppfatning av ansiktet også, for man ser jo som oftest seg selv speilvendt. Jeg kan være fornøyd med en selfie, speilvende den og så gremmes av det jeg ser, haha. Men ansiktet mitt er egentlig ganske asymmetrisk om man ser nøye etter (slik er det vel med veldig mange), så jeg passer på å snu den "gode" siden til kamera, det pleier å funke. Men det viktigste er vel å prøve å slappe av når bildet blir tatt, men som du sier er det vanskelig da det fort blir en ond sirkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Haha! Jeg var en gang sammen med en mann, som frem til i dag, fortsatt er den vakreste skapningen jeg noen sinne har sett :strix:

Høy, mørk, laaaaaaaange øyenvipper, kinnbein her i fra til månen og en helt fantastisk kropp :rodmer:

Men han var ekstremt ufotogen. :hakeslepp:

På bilder var han ikke til å kjenne igjen og lignet mer på en blanding av Lasse Gustavsson og Shrek, enn på seg selv.

Jeg snikfotograferte ham av og til da han sov. Da kom liksom skjønnheten aller best frem.

Men det var jo ikke akkurat anvennelige bilder for annet enn meg selv.

Jeg har ikke noen konkrete tips, annet enn å finne filmer på youtube som gir tips og triks til hvordan man kan få mer flaterende bilder.

Men det har en liten fordel å være stygg (bare på bilder):
Folk blir ekstremt positivt overrasket, når de møter deg in real life. :jolie:



Anonymous poster hash: f55df...a8e
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anser meg selv som ekstremt ufotogen, men alle andre insisterer på at det ikke er tilfelle, så da er jeg vel bare styggere enn jeg tror!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santa Barbara

Jeg også. Haaater når andre insisterer på å ta bilde av meg og jeg må posere. Når folk legger ut bilder fra fester f.eks og jeg er på bildet. Iiiik sier jeg bare. Ser i tillegg ut som jeg ikke går med sminke når jeg faktisk har mye på. Ser så dumt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, eg har tenkt at jeg er nok mindre pen enn hva jeg selv ser i speilet, for bilder lyver ikke?!

Men nå nyligere ble det tatt 2 bilder av meg i 2 forskjellige situasjoner, nærbilder der jeg er naturlig og avslappet, smiler til fotografen og er komfertabel. De 2 bildene "elsker" jeg for de er den samme jenta som jeg ser i speilet.

Tror trikset er som i at elsker du kamera, så elsker kamera deg - som de sier på disse fotomodell programmene på tv.



Anonymous poster hash: ff7c1...5ab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anser meg selv som ekstremt ufotogen, men alle andre insisterer på at det ikke er tilfelle, så da er jeg vel bare styggere enn jeg tror!

Ja, den er også litt lei: "Det er jo bare sånn du ser ut, søte deg". Men det har vel å gjøre med at når jeg studerer meg i speilet så er det inn med magan, opp med dobbelthaka og sexy eyes. Slik er det jo ikke når folk tar bilder i et uoppmerksomt øyeblikk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vel melde meg inn her. Er ikke akkurat smellvakker i speilet heller, men på bilder er det tusen ganger verre. Jeg ser rett og slett litt gal ut på bilder. Forøvrig er det en fullstendig uting, og vanvittit uoppdragent denne flashingen av bilder folk driver med over alt nå om dagen, og der bildene er ute på facebook i løpet av sekunder. Ikke en gang i kinosalen er man trygg, plutselig har fjortisene på raden foran fanget deg og sendt deg ufrivillig ut i cyberverden.



Anonymous poster hash: d8daa...136
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Melder meg inn her jeg også.

Som regel er det samboer som tar bilder av meg og etter utallige ganger der han har tatt bilde i uheldige situasjoner så stivner jeg helt når han tar bilder av meg.

Prøver jeg da å smile så ser jeg gal ut :)

Jeg ser ganske vanlig ut, men på bilder ser det ofte ut som jeg har stor nesa, små øyne og en skikkelig dobbelthake.

Må jo spørre samboer om det er sånn jeg ser ut, og han bare ler og sier nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på en date med jeg har møtt gjennom nettet. PÅ nett hadde jeg de fineste bildene av meg selvfølgelig. Da vi møttes var det første han sa etter "hei" - "fy søren du er jo fantastisk vakker - du må bytte ut de bildene dine altså!"

:ler:

Så ja.. tror jeg kvalifiserer jeg og :P Synes alltid dobbelthakene kommer frem. Nesa mi ser snodig ut på bilder og jaa.. er ikke fin..



Anonymous poster hash: 464c5...60f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj, her hører jeg også hjemme. Fra jeg var liten har jeg hatt noen rare grimaser på bilder. De er heldigvis borte nå, men tror ikke noen vil si jeg er fotogen nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kvalifiserer. Bilder av meg ligner ikke virkeligheten i det hele tatt, til og med mamma har turt å innrømme det nå. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off..

Jeg prøver å anerkjenne at den personen jeg ser på bilder faktisk er meg. Nekter å tro at bilder og virkelighet avviker så voldsomt, og jeg er nok utrolig stygg. :( har alltid innbilt meg at jeg er midt på treet, og av og til litt søt kanskje. Det er jo det jeg ser i speilet, men det er nok dét som lyver. Goddammit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...