Gå til innhold

Kvinner er jo naturlig mannen underdanig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

fordi andre menn har skapt ild, ly og effektiv produksjon av mat ja. hvorfor er jeg dust? jeg sier jo bare sannheten

Anonym poster: 9291564bc73a6c80609e515733b94977

Så fordi noen menn har skapt ting og funnet opp ting i fortiden, skal alle menn slå seg på brystet og føle seg overlegen? Er det kanskje litt typisk menn å bare lene seg på sine forfedres bragder? Det er i hvert fall det her inne.

Siden du er så opptatt av trygghet ved trusler og sånn, har du tenkt på at det var en kvinne som fant opp kevlar til skuddsikre vester? Det hadde nok vært litt upraktisk å løpe rundt i en verden av trigger happy menn hvis det ikke fantes skuddsikre vester. Sånn ellers da; hva har du funnet opp eller gjort for verden siden du er så kjepphøy?

Anonymous poster hash: 49055...08d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mener jeg. Og det handler ikke om at mannen bestemmer, men jeg er jo kvinne selv og føler det er trygt og godt å ligge inntil en stor mann som kan passe på meg. Og jeg går ikke ute sent om kveldene uten en mann ved min side. Jeg mener som sagt ikke at mannen skal være ute og jobbe mens kvinnen skal ta seg av matlaging og ellers husstell, men det er jo sånn at mannen vil naturlig beskytte sin kvinne. For meg er det sånn ihvertfall. At jeg er liten når han vil være stor, men jeg er selvfølgelig der og passer på han når han trenger det. Så hvorfor er det så mange kvinner som ikke mener at kvinnen er mannen underdanig (på denne måten jeg beskriver underdanig)? Det er jo sånn vi er skapt! Anonym poster: 4b19042e1dbfe93d4fcaa5419d1d16df

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tilfeldig, vi er bedre enn dere til å svømme, så kom ikke med den der.

X-sperm (jentekromosom) er mer utholdende enn Y-sperm (guttekromosom) og lever lengre, så hvis samleie foregår ei stund før eggløsning, dauer Y-spermene og en X-sperm vinner. Guttespermene vinner sprinten mens jentespermene vinner maraton ;) Så joda, tilfeldighetene råder nok lell.

Anonymous poster hash: 49055...08d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

X-sperm (jentekromosom) er mer utholdende enn Y-sperm (guttekromosom) og lever lengre, så hvis samleie foregår ei stund før eggløsning, dauer Y-spermene og en X-sperm vinner. Guttespermene vinner sprinten mens jentespermene vinner maraton ;) Så joda, tilfeldighetene råder nok lell.

Anonymous poster hash: 49055...08d

:tommelopp:

Anonymous poster hash: d0877...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Det mener jeg.

Og det handler ikke om at mannen bestemmer, men jeg er jo kvinne selv og føler det er trygt og godt å ligge inntil en stor mann som kan passe på meg. Og jeg går ikke ute sent om kveldene uten en mann ved min side.

Jeg mener som sagt ikke at mannen skal være ute og jobbe mens kvinnen skal ta seg av matlaging og ellers husstell, men det er jo sånn at mannen vil naturlig beskytte sin kvinne.

For meg er det sånn ihvertfall. At jeg er liten når han vil være stor, men jeg er selvfølgelig der og passer på han når han trenger det.

Så hvorfor er det så mange kvinner som ikke mener at kvinnen er mannen underdanig (på denne måten jeg beskriver underdanig)? Det er jo sånn vi er skapt!

Anonym poster: 4b19042e1dbfe93d4fcaa5419d1d16df

Synes dette høres veldig ulogisk ut. Hadde vi vært huleboere hvor det var om å gjøre og svinge den største klubba så hardt som bare mulig hadde du sikkert hatt et poeng men idag handler det å unngå trøbbel i vesentlig større grad om å bruke hodet enn å bruke musklene. Hvis du hindrer den "store mannen" din fra og gå inn I en farlig situasjon, så passer du på han. Hvis du snakker dere ut av den farlige situasjonen hvor hans ekstra muskler og vekt ville kommet til kort redder du han og mulig deg selv.

Begge kjønn passer selfølgelig så godt de bare kan på hverandre, på alle mulige måter.

Bare husk at din evne til og beskytte han i et modern samfunn er like stort som hans evne til og beskytte deg.

Joda det finnes selfølgelig situasjoner hvor rå muskelstyrke og høyere vekt er hjelpsomt, men vi har da tilgang på teknologi idag. Pepperspray, en ulende alarm som vekker alle innen kilometers omkrets. Skytevåpen hvor muskelkraft spiller null rolle. Og viktigst av alt en årvåken hjerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som sagt så mener jeg at mange kvinner ikke godtar at vi trenger menn, noe vi gjør :)

Kjæresten min passer på meg selv om vi er likestilte. Han lager mat oftest selv om vi er likestilte og jeg lar han bestemme oftest hva vi skal gjøre selv om vi er likestilte. Jeg liker at han bestemmer en del, men det betyr ikke at han ikke lar meg bestemme. Jeg liker å føle meg litt under han om du skjønner hva jeg mener.

-TS

Anonym poster: 4b19042e1dbfe93d4fcaa5419d1d16df

Men ts, da vil du jo egentlig ikke være likestilt med mannen din.

Anonymous poster hash: d0877...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS er et troll. Når det er sagt er det enkelte områder som vi er blitt for likestilte på. Menn trenger å føle seg overlegne og kvinner trenger å føle at de beundrer mannen. Et forhold der hun ikke oppfatter han som bedre enn henne fungerer ikke. Og han, til gjengjeld, må oppleve at han er bedre enn henne.

Når de blir for likestilte så får mannen og kvinnen ikke de naturlige rollene. De finner ikke sine naturlige plasser i forholdet. Det er derfor så mange forhold ikke holder i dag. Folk er for likestilte.



Anonymous poster hash: 2e54b...948
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS er et troll. Når det er sagt er det enkelte områder som vi er blitt for likestilte på. Menn trenger å føle seg overlegne og kvinner trenger å føle at de beundrer mannen. Et forhold der hun ikke oppfatter han som bedre enn henne fungerer ikke. Og han, til gjengjeld, må oppleve at han er bedre enn henne.Når de blir for likestilte så får mannen og kvinnen ikke de naturlige rollene. De finner ikke sine naturlige plasser i forholdet. Det er derfor så mange forhold ikke holder i dag. Folk er for likestilte. Anonymous poster hash: 2e54b...948

Kan ikke se for meg at et slikt forhold du beskriver hadde vart lenge idag. Et godt forhold er basert på gjensidig respekt. Ikke på at mannen skal få føle seg overlegen og hun skal alltid være full av beundring. Hvor i all verden får du det ifra?

Og grunnen til at folk holder sammen mindre idag er pga velstand og at vi alle har mulighet til å klare oss selv. Vi er ikke avhengig av en partner på samme måte som før.

Anonymous poster hash: a28d9...cb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se for meg at et slikt forhold du beskriver hadde vart lenge idag. Et godt forhold er basert på gjensidig respekt. Ikke på at mannen skal få føle seg overlegen og hun skal alltid være full av beundring. Hvor i all verden får du det ifra?

Og grunnen til at folk holder sammen mindre idag er pga velstand og at vi alle har mulighet til å klare oss selv. Vi er ikke avhengig av en partner på samme måte som før.

Anonymous poster hash: a28d9...cb5

Så sant som det er sagt.

Anonymous poster hash: d0877...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...