Gå til innhold

Er i tyveårene og leser Hjemmet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste Hjemmet da jeg var i 20-årene. Nå er jeg 40 og leser sjelden blader, bare bøker (kvalitetslitteratur). Har ikke tid, og har i hvert fall ikke tid til søppel.



Anonymous poster hash: 75216...784
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest Hjemmet siden jeg var 10, nå begynner jeg snart å nærme meg målgruppealderen. Det er noe ærlig kjerringaktig over det, de prøver ikke å late som om de ikke er et kjerringblad, som KK og Kamille, som prøver å være kule og ikke helt klarer det. Og jeg er ikke så kul jeg heller. Dessuten mer å lese, mindre reklame, jeg er ikke så interessert i sminke og mote, koseligere, elsker virkelighetshistorier, bra oppskrifter osv. Da jeg var 20 abonnerte jeg forresten på Norsk Ukeblad :) Blir ikke så ofte jeg kjøper blader nå, synes de er ganske dyre.



Anonymous poster hash: 97a31...88e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ikke. Du vokste kanskje opp med det bladet, og finner trygghet i å lese det da det minner om barndommen.



Anonymous poster hash: a8736...f33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var fast leser av Hjemmet da jeg var 10-14 år gammel.

Anonymous poster hash: d7d5e...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at det er flere enn meg ;) Jeg liker også Hjemmet og den type blader. Jeg er ikke interessert i Hollywood-sladder, og synes de fleste dameblader for de på min alder og yngre er dørgende kjedelig. Unntaket er Costume, som er et rent moteblad og som jeg synes det er kjekt å drømme meg vekk litt i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmet og Norsk Ukeblad har jeg lest fra jeg var jentunge, og nå er jeg i begynnelsen av 30-årene. Jeg kunne "drukne" i slike blader hos bestemor, og sitte i timevis å lese. Nå i voksen alder hender det at jeg kjøper Hjemmet og en gang iblant Norsk Ukeblad. Allers, Familien, og slike "dame-blader" o.l. nevnt over her, har jeg aldri vært særlig interessert i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser begge deler med jevne mellomrom. Min mor har alltid lest dem, og derfor falt seg naturlig at jeg også leste dem. Det er ikke så ofte det står noe der som fenger, men av og til er det jo koselige, interessante og spennende artikler. Ellers er jo oppskriftene alltid kjekke.

Husker spesielt da jeg var 14-15 år hvor spennende det var å lese disse historiene fra virkeligheten. Og spesielt de få gangene de omhandlet lesbiske. Da jeg selv var i skapet på den tiden, var det interessant å lese slike historier.

Og hun der Mor Hubro (er det riktig), hun virker å være så klok og snill.



Anonymous poster hash: 89304...9ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nesten så jeg fikk en "ut av skapet opplevelse" når jeg fortalte venninna mi at jeg skal begynne å abonnere på Hjemmet. :-)

I det store og det hele har det jo ingen betydning, så lenge en leser noe man liker. Leser Donaldblad også jeg. ;-) Men føler at "alle andre" på min alder leser Kamille, cosmopolitan osv.

Ts

Anonymous poster hash: d4742...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke bare er meg :) Jeg er 32 og har lest Norsk Ukeblad, Hjemmet etc siden jeg var kanskje 10.. pleide lese de hos mormor mens jeg koste meg med cola og kake hehe. Liker spørrespalten til Brita i Norsk Ukeblad og de sanne historiene fra virkeligheten. Syns blader er så dyrt, kjøper det nesten bare hvis jeg skal ut og reise.



Anonymous poster hash: 78447...c97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Cathrin

Er det sært å være fast leser av Hjemmet når en er i tyveårene? :fnise:

Anonymous poster hash: d4742...93e

Jeg arver alltid mormor sine blader, så jeg har egentlig lest både Hjemmet og Allers siden jeg var 17 :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det e et blad for gamle kjerringer.

God dag, mann - økseskaftsvar.

Med teskje: Hva er det med Hjemmet som gjør at du kaller det et kjerringblad? Da kan jeg si at andre "hippe" blader må være beregnet på undermålere med meget snevre interesser, klær, klær, klær, sminke, sminke, sminke. Ikke mye intellektuelt over det. For ikke å snakke om sladreblader som Se og hør, Her og nå og hva de nå heter.

Jeg kjøper så godt som aldri ukeblader selv. Jeg spør å få kryssordbilagene av folk jeg kjenner som kjøper "kjerringblader". Da kan man da få brynt hjernen litt.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Leser ikke blader selv, men syns hjemmet er kjerring. Min mening. Leser heller consume enn hjemmet, men bruker heller penga på vin enn blader for å si det sånn. Leser ikke sjå og høyr, det er for mindre intelligente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Leser ikke blader selv, men syns hjemmet er kjerring. Min mening. Leser heller consume enn hjemmet, men bruker heller penga på vin enn blader for å si det sånn. Leser ikke sjå og høyr, det er for mindre intelligente.

Du er visst ikke i stand til å si hva du mener med kjerring. Hva kjennetegner kjerringer? De to siste setningene du skriver, er vi stort sett enige om.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmet, Norsk ukeblad ett leser jeg hver gang jeg er hjemme på besøk.

Det Nye osv har jeg aldri vært noe glad i men Cosmopolitan UK kjøper jeg fra tid til annen. Ålreit fordi det er litt av alt i det :) Cosmopolitan i Norge derimot fikk jeg aldri sansen for, men det finnes vel ikke lengre heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i så fall rettlig kjerring. Digger slike blader, er nok det eneste jeg leser av blader. Hadde en liten periode der jeg leste maison, costume og lignende når jeg var 16, men ellers har det gått for Allers, Hjemmet og slike type blader. Det er liksom litt mer variert enn de ungdoms/dame bladene der det alltid er kun om sminke, klær og vesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...