Gå til innhold

Marian Keyes


tjorven86

Anbefalte innlegg

Noen flere som liker bøkene til Marian Keyes her? Jeg har lest alle bøkene hennes og jeg elsker de! Hun har en utrolig god form for humor som får meg til å le godt, samtidig som at bøkene hennes har dybde. Jeg tror de fleste kan kjenne seg igjen i de menneskelige svakhetene hun portretterer i de mange flotte karakterene hun gir liv.

Som sagt har jeg lest alt av henne, og hun kommer ikke med noe nytt med det første, og jeg prøver å finne noe i samme gata.

Jeg har prøvd Emily Giffin som jeg likte godt, men som ikke hadde humoren.

Lindsey Kelk som jeg ikke likte noe særlig, og Dorothy Koomson som jeg bare har lest en av men som jeg likte. Men ingen av disse forfatterne har edgen som Keyes har.

Er det noen som har noen forslag??=)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare lest "sushi for nybegynnere" men den boken sitter spikret i hodet :) Sjelden med en skikkelig bra feelgood bok. Ingen tips dessverre, jeg leser ikke så mye for tiden.

Endret av Mrs Smith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Stephanie Plum-serien til Janet Evanovich? Bøkene er kanskje ikke akkurat realistiske, men de er veldig morsomme :)

Jeg elsker også Marian Keyes, selv om et par av bøkene hennes ikke falt helt i smak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare lest "sushi for nybegynnere" men den boken sitter spikret i hodet :) Sjelden med en skikkelig bra feelgood bok. Ingen tips dessverre, jeg leser ikke så mye for tiden.

da bürde du prøve noen flere av henne når du har tid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Stephanie Plum-serien til Janet Evanovich? Bøkene er kanskje ikke akkurat realistiske, men de er veldig morsomme :)

Jeg elsker også Marian Keyes, selv om et par av bøkene hennes ikke falt helt i smak.

nei det er ikke alle som er like bra. Men da skal jeg prøve Plum-serien;)) takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker Marian Keyes og har lest alle bøkene hennes. :rodmer: Den nærmeste forfatteren jeg kommer henne er Sophie Kinsella! The Undomestic Godess for eksempel, likte jeg veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Marian Keyes og har lest alle bøkene hennes. :rodmer: Den nærmeste forfatteren jeg kommer henne er Sophie Kinsella! The Undomestic Godess for eksempel, likte jeg veldig godt :)

hun er virkelig ei knallbra dame! =) Det er mange som har sagt at jeg burde prøve sophie kinsella, men jeg har aldri trodd at det har vært noe for meg. Men hvis du sier det, så må det jo være bra:)) takk for tipset! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marian Keyes er min ultimate guilty pleasure! Hun har modnet veldig som forfatter de seneste årene. Spesielt den siste, The Mystery of Mercy Close, traff meg rett i hjertet. Jeg elsker at hun bruker sine egne erfaringer i karakterene.

Cecilia Ahern er ganske bra, selv om jeg personlig mener at forfatterskapet hennes lider litt under overproduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marian Keyes er min ultimate guilty pleasure! Hun har modnet veldig som forfatter de seneste årene. Spesielt den siste, The Mystery of Mercy Close, traff meg rett i hjertet. Jeg elsker at hun bruker sine egne erfaringer i karakterene.

Cecilia Ahern er ganske bra, selv om jeg personlig mener at forfatterskapet hennes lider litt under overproduksjon.

ja jeg gleder meg så utrolig til den neste boken hennes! håper den kommer snart;) Cecilia Ahern er notert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd Stephanie Plum-serien til Janet Evanovich? Bøkene er kanskje ikke akkurat realistiske, men de er veldig morsomme :)

Jeg elsker også Marian Keyes, selv om et par av bøkene hennes ikke falt helt i smak.

Sååå enig! Jeg elsker Marian Keyes, og jeg ELSKER Stephanie Plum-serien. Fantastiske bøker, kanskje de bøkene jeg synes er mest underholdende av alle jeg leser. De bør leses i relativ rekkefølge da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig skulle jeg gjerne ha blåst litt av dere.

Sagt noe om at denne typen bøker er ikke akkurat bra litteratur.

Men, jeg har oppdaget disse bøkene selv og elsker dem.

Spesielt Lucia Riley. Orkideens Hemmelighet var en bok jeg ikke fikk nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker godt Marian Keyes selv, særlig Vannmelonen, Er du der ute, Mysteriet på Mercy Close, De Desperates Cafe, Engler i L.A og Rachels ferie.

Kan og som en annen nevner her anbefale Siri Østli, nesten litt norsk utgave av Marian Keyes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "store" chicklit-forfatterene er vel Keyes, Lisa Jewell (elsker "Bookends" og "Ralphs party"), Sophie Kinsella (kan styre meg for shopoholiker-bøkene, men de andre bøkene hennes liker jeg godt) og Cecilia Ahern (PS I love you, men også f eks "Der regnbuer ender").

Ellers vil jeg anbefale Liane Moriarty - spesielt "Three wishes" og "What Alice forgot". Guilty pleasure galore!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...